Het grote speelgoedtips-topic

16-09-2012 17:49 2732 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie de sinterklaascadeau-topics alweer als paddestoelen uit de grond schieten op deze pijler.

Laten we er (weer) een algemeen topic van maken. Kunnen we elkaar hier specifieke tips geven en lijstjes met elkaar delen en oeverloos discussiëren over ons budget en dat dat toch veel te veel is voor de Sint



Ik begin zelf altijd met kopen zodra ik iets in de aanbieding zie en denk dat het leuk is en koop dus niet pas in november. Heb dus al wel mooie dingetjes in kunnen slaan (ik heb 4 kinderen)



Ik ben nog op zoek naar een knutselcadeau voor verjaardag dochter (wordt dan 8) en knutselcadeautje voor Sint voor andere dochter (5).

Ik zag in de intertoysgids Beados staan, is dat leuk? Het leek me gewoon een variant op strijkkralen en dat is wel een succes hier, maar het lijkt me leuker om iets héél anders te geven. Budget voor de sintknutsel is ongeveer 10 euro, voor de verjaardag maakt niet uit.
Ik ben hier al sinds 2003, maar dat schijnt Viva niet te kunnen weergeven
Ik let niet echt specifiek op aanbiedingen (hoor het vaak wel van mijn moeder die de folders krijgt), maar de Rofu heeft vaak een schap met laatste dingen enzo dat goedkoop is. Daar kijk ik dan sowieso tussen en staat ook vaak lego en playmobil bij.
Wat is een fijn merk voor magisch zand? Ik zie van allerlei merken (en prijzen) maar wat is nu de fijnste?



En hoeveel heb je nodig om een een leuke basis te hebben?
tvp
Alle reacties Link kopieren
Er is een YouTube filmpje waarin de diverse soorten zand worden vergeleken. Ik kan m niet heel snel vinden (als in: geen zin om te zoeken ). Ik vond toen ook een site waarop stond hoeveel je van welk zand nodig had.



Ik heb voor kinetic sand gekozen maar heb geen ervaring met ander zand. Ik heb het besteld bij Speelgoed in de ton, ik kwam daar terecht toen ik de goedkoopste Kapla zocht.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Oh ik heb een pak van 2,5 kilo gekozen.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben hier Lego Friends, Lego Disney Princess en Lego Junior.

En met allemaal wordt driftig gebouwd.



RianneRianne, mijn dochter is ook vlak voor de sint jarig... ze wordt 6 en heb haar kado al besteld

(Lego Disney Elsa's IJskasteel)
Nee, Frozen wordt hem niet hier denk ik: dochter heeft een allergie voor alle Disney Prinsessen.
Alle reacties Link kopieren
Hier is de lego-trein besteld. Dat wordt een blij jongetje.
Alle reacties Link kopieren
Zouden jullie ook via marktplaats speelgoed kopen, voor kerst zoals Lego? ( ja ik weet het is nog heeeeel ver weg)

Mijn dochter zou een pakket/doos/set uit de winkel met grote waarschijnlijkheid of niet kunnen na bouwen of niet willen na bouwen.

Vind het zonde om een duur pakket te kopen die ze toch niet nabouwt.

Via Marktplaats en dan wat losse poppetjes erbij? of gewoon een pakket uit de winkel met poppetjes. Budget ongeveer 25-35 euro



En wat zouden jullie kopen voor een kind van dan bijna 3 die weinig interesse heeft voor speelgoed en knutselen?
Alle reacties Link kopieren
quote:queenfan25 schreef op 28 augustus 2015 @ 23:53:

Zouden jullie ook via marktplaats speelgoed kopen, voor kerst zoals Lego? ( ja ik weet het is nog heeeeel ver weg)

Mijn dochter zou een pakket/doos/set uit de winkel met grote waarschijnlijkheid of niet kunnen na bouwen of niet willen na bouwen.

Vind het zonde om een duur pakket te kopen die ze toch niet nabouwt.

Via Marktplaats en dan wat losse poppetjes erbij? of gewoon een pakket uit de winkel met poppetjes. Budget ongeveer 25-35 euro



En wat zouden jullie kopen voor een kind van dan bijna 3 die weinig interesse heeft voor speelgoed en knutselen?Ik heb vorig jaar wel LEGO en playmobil via marktplaats gekocht. Vonden de kinderen heel logisch. Sinterklaas heeft te weinig geld om iedereen alles nieuw te kopen. Dus soms geeft hij grotere LEGO dozen door, waar een ander kind niet meer mee speelt. En dat is handig, want je kunt er gelijk mee spelen en hoeft niet eerst te bouwen.
quote:queenfan25 schreef op 28 augustus 2015 @ 23:53:

Zouden jullie ook via marktplaats speelgoed kopen, voor kerst zoals Lego? ( ja ik weet het is nog heeeeel ver weg)

Mijn dochter zou een pakket/doos/set uit de winkel met grote waarschijnlijkheid of niet kunnen na bouwen of niet willen na bouwen.

Vind het zonde om een duur pakket te kopen die ze toch niet nabouwt.

Via Marktplaats en dan wat losse poppetjes erbij? of gewoon een pakket uit de winkel met poppetjes. Budget ongeveer 25-35 euro



En wat zouden jullie kopen voor een kind van dan bijna 3 die weinig interesse heeft voor speelgoed en knutselen?



Ja hoor. Wij kregen vroeger zo vaak tweedehands lego van Sinterklaas en hadden dat toen niet eens door. Gewoon een mooi ingepakte plastic bak vol met legostenen, al dan niet met bouwbeschrijving. In elkaar zetten volgens beschrijving deden we sowieso hooguit 1 keer, daarna verdween alles op de grote hoop. Pas veeeel later realiseerde ik me dat het meeste van ons 'grote' speelgoed tweedehands moet zijn geweest. Mijn ouders hadden het niet zo breed, en toch hadden we veel Duplo, Lego, fisher price (garage) etc.



En weinig interesse in speelgoed en knutselen, wat vindt ze dan wel leuk? Buiten rommelen, verkleden, spelletjes, boekjes lezen? Misschien iets educatiefs zoals Loco bambino? Of iets praktisch zoals een pyjama of dekbedovertrek met haar favoriete motief.
Ik koop voor Sint/kerst/verjaardag wel nieuw eigenlijk. Omdat dat de momenten zijn waarop het kan. Zomaar tussendoor doe je dat niet, tenminste wij niet maar met die momenten pakken we wat meer uit, dus koop dan wel wat nieuws. Denk dat ze dit jaar met Sinterklaas de playmobil paardenranch krijgt. Die is wel heel groot, maar denk dat ze die wel heel leuk vind!



Qua zand hebben wij super sand. Is niet zo duur en was toen gewoon in de winkel te kopen kinetic sand niet. Wij hebben deze set : http://m.bartsmit.com/m20 ... -sand-classic-classic-set

En nog een los emmertje erbij. In totaal dus 900gram en daar is prima mee te spelen.
quote:queenfan25 schreef op 28 augustus 2015 @ 23:53:

Zouden jullie ook via marktplaats speelgoed kopen, voor kerst zoals Lego? ( ja ik weet het is nog heeeeel ver weg)

Mijn dochter zou een pakket/doos/set uit de winkel met grote waarschijnlijkheid of niet kunnen na bouwen of niet willen na bouwen.

Vind het zonde om een duur pakket te kopen die ze toch niet nabouwt.

Via Marktplaats en dan wat losse poppetjes erbij? of gewoon een pakket uit de winkel met poppetjes. Budget ongeveer 25-35 euro

Kun je niet beter Playmobil kopen als je dochter er toch niet mee kan bouwen?
Wij kopen ook vaak speelgoed in Duitsland, is voor ons ook dichtbij huis. Wat ik alleen niet wil (heel stom misschien) zijn spellen waarop de doos Duitstalig is, zoals het spelletje 'Eerste boomgaard'. Ook al is de inhoud van de doos exact hetzelfde, ik wil niet de doos met 'Erster Obstgarten' erop.



Eerste boomgaard vind ik een leuk spel en is voor 2+ maar ik denk niet dat mijn zoontje over twee maanden echt al het geduld heeft voor een spelletje. Wel voor een puzzel, maar dit vergt denk ik net wat meer van de concentratie/samenwerking. Iemand hier ervaring mee?



Hij krijgt ook Duplo voor zijn verjaardag. Is voor mij ook weer een verrassing want we hebben de doos al laten inpakken en nu weet ik niet meer precies welke set het was.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben kinetic sand, 2,5 kg. Ik zou qua hoeveelheid niet minder willen. Er zijn nu veel meer merken dan toen wij het kochten dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen. Wat wij hebben is prima spul.
Alle reacties Link kopieren
NYC wij hebben de gewone boomgaard, niet de eerste boomgaard, en dat is prima te spelen voor een 2 jarige. Onze oudste was wat rustiger en kon het eerder spelen, echt met zn verjaardag al. De tweede is wat drukker en die gooit met enige regelmaat het fruit door de kamer maar die kan het spelletje nu wel meedoen. Hij is nu bijna 27 maanden.
Alle reacties Link kopieren
En wij hebben wel de Duitse, inderdaad zie je dat alleen aan de doos, scheelde een tientje geloof ik.
DH, wij hebben de paardenranch. Heeft ze voor haar verjaardag gehad.

Ik had hem de avond tevoren al in elkaar gezet. Dus had hem ook prima 2ehands kunnen kopen.



Ik heb dan ook geen probleem met duitse teksten op spellen.

Maar goed we kijken ook wel eens duitse dvds
Wij hebben Stef stuntpiloot uit Duitsland. Scheelde ook 10 euro! En daar heet het looping louie, maakt mij echt niet uit of de doos Duits is of niet.



Anna : dochter vind het in elkaar zetten juist leuk doen we dan samen en dan zoekt ze de stukjes erbij en probeert het zelf in elkaar te zetten. Wat niet lukt helpen we mee, maar ze vind dat dus ook echt leuk om mee te helpen!
Vandaag 40 % korting op het speelgoed bij het Kruidvat! Op de site is heel veel niet leverbaar, maar ik ga zeker in de winkel kijken of ik al wat Sinterklaas cadeaus kan vinden.
quote:reisa1978 schreef op 29 augustus 2015 @ 08:31:

Vandaag 40 % korting op het speelgoed bij het Kruidvat! Op de site is heel veel niet leverbaar, maar ik ga zeker in de winkel kijken of ik al wat Sinterklaas cadeaus kan vinden.Oh, steengoede tip! Ik ga LEGO inslaan!
Hier was het niet veel bij kruidvat. Staan twijfelen over een lalaloopsy pop, misschien ga ik straks nog even terug. Nu alleen een klein doosje Lego friends met een veulentje meegenomen.
quote:Pucker schreef op 29 augustus 2015 @ 08:16:

NYC wij hebben de gewone boomgaard, niet de eerste boomgaard, en dat is prima te spelen voor een 2 jarige. Onze oudste was wat rustiger en kon het eerder spelen, echt met zn verjaardag al. De tweede is wat drukker en die gooit met enige regelmaat het fruit door de kamer maar die kan het spelletje nu wel meedoen. Hij is nu bijna 27 maanden.Ik denk niet dat hij er mee zal gaan gooien maar hij zal het principe van een spelletje doen denk ik nog niet begrijpen of niet de tijd nemen om naar de uitleg te luisteren en bij concentratieverlies gewoon weglopen. Maar wie weet komt het de komende maanden wel. Straks op de psz zal hij denk ik ook leren dat je nu eenmaal soms gewoon aan tafel moet blijven zitten, ook al wil je er af. Al moet een spelletje natuurlijk niet als een verplichting voelen.
quote:Desperate_Housewive schreef op 29 augustus 2015 @ 09:44:

Hier was het niet veel bij kruidvat. Staan twijfelen over een lalaloopsy pop, misschien ga ik straks nog even terug. Nu alleen een klein doosje Lego friends met een veulentje meegenomen.Oh, ik heb goed gescoord! 7 doosjes en dozen LEGO voor 27 euro.
Alle reacties Link kopieren
quote:riannerianne schreef op 29 augustus 2015 @ 08:01:

[...]





Kun je niet beter Playmobil kopen als je dochter er toch niet mee kan bouwen?Ze kan wel bouwen maar niet Nabouwen van een tekening. Met de duplo hadden we ook Hello Kitty huis en bar die sloopte ze en heeft ze nooit meer opgebouwd ze bouwde liever naar haar eigen fantasie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven