Entertainment alle pijlers

Dilemma: boek lezen of op serie wachten?

28-08-2015 22:55 43 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb recent seizoen 1 van een serie gezien, en daarna het oorspronkelijke boek gelezen. Nou weet ik dat het tweede seizoen gefilmd wordt op dit moment, maar wat ga ik doen: verder lezen of wachten tot de serie uitkomt?



Argumenten voor verder lezen:

- Bevrediging van nieuwsgierigheid

- Het boek heeft volgens mij 9 delen (waarvan 1 nog niet uit is), en dat zou betekenen dat het nog 9 ish jaar duurt voor het verhaal rond is. Da's best lang. Ik zou onder een bus kunnen komen, de serie zou onsuccesvol en onafgemaakt kunnen raken. Internet zou stuk kunnen gaan (heb ze gedownload).



Argumenten voor wachten op de serie:

- Als de serie afwijkt van het boek (viel in seizoen 1 wel mee) is dat soms wel storend

- Ik kijk toch wat geboeider naar een serie waar ik het verhaal niet van ken.



Wat zouden jullie doen?

Lezen of wachten?

Totaal aantal stemmen: 43

Boek verder lezen (98%)
Wachten tot de serie uitkomt (2%)
quote:nlies schreef op 28 augustus 2015 @ 23:52:

[...]





Hoera een medestander, ik zie hier op de boekentopics zo vaak dat het zo'n mooie serie is, dat ik bijna aan mezelf ging twijfelen

Jeej, ik ben niet meer de enige!

Zelfs een bouquetreeks leest nog beter weg.
Alle reacties Link kopieren
quote:Moiren_ schreef op 28 augustus 2015 @ 23:58:

[...]



Jeej, ik ben niet meer de enige!

Zelfs een bouquetreeks leest nog beter weg. zo zie je maar, als je goed zoekt vind je altijd wel gelijkgestemden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me ook wel voorstellen dat je het wat traag/saai zou vinden. Ik had ergens gelezen dat het 'de feministische game of thrones' zou zijn, dus ik had GoT in m'n hoofd toen ik ging kijken. Dat viel wat tegen in het begin, door het gebrek aan uitgedrukte ogen etc, maar ik ben de langzame romantische verhallijn wel gaan waarderen eigenlijk.



En ik vind het geen straf om naar mooie lijven te kijken en naar lekkere accenten te luisteren (al dan niet in geestesoog)
Ik kijk het liefst series en films waarvan ik weet hoe het afloopt. We volgen nu bijv Under the dome en ik heb al gegoocheld naar hoe het verder gaat. Boek lezen is dus geen enkel probleem.
Alle reacties Link kopieren
Ik had dit bij Under The Dome. Nadat ik seizoen 1 had gezien, ben ik het boek gaan lezen. Dat was zo anders dan de serie, en zoveel beter, dat ik daarna de serie niet meer verder heb gevolgd. Ik heb er nog wel eens stukjes van gezien, die mijn keuze alleen maar hebben bevestigd.

Maar ik ben dan ook van mening dat het boek meestal beter is.
Ik moet helemaal niks!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deel 1 t/m 5 al jaren in de boekenkast staan , ongelezen ik kom er maar niet aan toe.

Steeds weer nieuwe andere boeken gekocht of geleend.



De serie ken ik niet , die ga ik opzoeken.



Ik zou gewoon verder lezen als ik jou was.
Alle reacties Link kopieren
Ga hem kijken via Popcorn , ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Aangezien ik iemand ben die nauwelijks tot geen TV kijkt zou ik zeggen: het boek.



Boeken lezen is heerlijk. Even helemaal alleen jij met je boek. Voor mij pure ontspanning. TV lijdt zo af.
Alle reacties Link kopieren
quote:elein schreef op 28 augustus 2015 @ 23:19:

Dat eigen beelden maken is juist wat me zo tegenhoud. Dan heb je die eigen beelden, en dan is je donkere personage opeens blond gecast. Of dan verneuken ze je favoriete scene...



Hebben jullie niet dat juist omdat ze opeens met zevenmijlslaarzen door het boek gaan omwille van de tijd, je altijd vanalles mist als je eerst het boek leest, maar als je eerst de film/serie ziet en daarna het boek leest dat het dan voelt alsof je de extra uitbreiding gekocht hebt?

Het boek/de serie waar jij het over hebt ken ik niet, maar ik heb bijvoorbeeld Harry Potter en Lord of the Rings eerst gelezen en daarna de film gekeken. Ik heb wel de neiging om steeds te denken (of te zeggen, fijn voor degene die meekijkt ): oh, in het boek gaat het zus en zo'. Maar ik zie het als interpretatie van het boek. En daarna lees ik het boek gewoon opnieuw

Edit: en dan is het inderdaad alsof je bonusmateriaal erbij krijgt.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:elein schreef op 28 augustus 2015 @ 23:19:

Haha jullie zijn wel eensgezind zeg! Het gaat inderdaad om de Reiziger. Ik vond het verhaal wat langzaam, dus ik weet niet zeker of ik geduld genoeg heb voor het boek (beetje vegeteren voor de TV ging prima).



Dat eigen beelden maken is juist wat me zo tegenhoud. Dan heb je die eigen beelden, en dan is je donkere personage opeens blond gecast. Of dan verneuken ze je favoriete scene...



Hebben jullie niet dat juist omdat ze opeens met zevenmijlslaarzen door het boek gaan omwille van de tijd, je altijd vanalles mist als je eerst het boek leest, maar als je eerst de film/serie ziet en daarna het boek leest dat het dan voelt alsof je de extra uitbreiding gekocht hebt?



Eens.



Als ik een boek lees, ontvouwt zich dat verhaal in mijn hoofd als een (eigen) film. Ik doe dan ook maar uiterst zelden beiden, ik lees het boek óf ik kijk de film.



Maar ik ben gezegend, ik beheers de kunst van het snellezen (dikste boek van Harry Potter kostte mij ongeveer drie en een half uur). Ik zou dus gaan voor lezen.
Ik zou ook gaan voor lezen: ik vind boeken altijd vele 'rijker' dan films of series. Als in: meer diepgang in het plot, meer verhaallijnen, meer diepgang in de personages. En je spreekt je eigen verbeelding ook aan, en dat is goed voor je hersenen.
Alle reacties Link kopieren
Boek lezen! Ik heb de hele serie van haar ik denk nu al drie keer gelezen. Boek twee is ook echt heel leuk. En weer heel anders.



De wolf mistte ik ook in de serie. En ik had ook echt in mijn hoofd zitten dat ze het klooster in Frankrijk staat en niet in Schotland. Dus dat ze toch echt eerst de overtocht hadden gemaakt.



Maar ik raad je echt de boeken aan en dan de serie. Net als bij Harry Potter vind ik dat ze bij Outlander dicht bij de boeken gebleven zijn en dan vind ik het juist leuk om te kijken of mijn beelden kloppen met de serie. Ik moest daarom ook wel even wennen aan Jamie en Claire en ook Rupert had ik anders in mijn hoofd zitten, terwijl ik Dougal en zijn broer juist precies zoals ik ze in mijn hoofd had vond.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nicky_L schreef op 29 augustus 2015 @ 02:26:

Ik had dit bij Under The Dome. Nadat ik seizoen 1 had gezien, ben ik het boek gaan lezen. Dat was zo anders dan de serie, en zoveel beter, dat ik daarna de serie niet meer verder heb gevolgd. Ik heb er nog wel eens stukjes van gezien, die mijn keuze alleen maar hebben bevestigd.

Maar ik ben dan ook van mening dat het boek meestal beter is.Ik had dit bij The Hunger Games. De eerste film gezien, vond het wel aardig. Boeken gedowngeload, in een ruk alle 3 uitgelezen. Toen de 2e en 3e film gekeken. Ik heb ze echt uit moeten zitten. Wat een bagger films. Terwijl ik de boeken zo gaaf vond
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Oh. En de boeken dus.





Ik ben een paar weken geleden maar weer aan Harry Potter begonnen. Zowel de boeken als de films. En hoewel ik de films echt wel goed vind ( voor al de laatste vier, de eerste paar zijn wel aardig maar niet uber mega 'wow; ) vind ik de boeken zoveel beter. Echt.



LOTR zelfde verhaal. The Hobbit ook.





Boeken. Altijd de boeken.





( Behalve van Star Wars dan. De films vind ik echt enorm stom. De boeken nog stommerder )
Dus.
Alle reacties Link kopieren
Hmm nou ik was wel 'om' en heb net even door een 'online read' gebladerd, maar toen las ik per ongeluk twee regeltjes (in wit vanwege spoiler)



"Jamie Fraser died at the battle of Culloden" en "my husband died two years ago"



Meh..
Alle reacties Link kopieren
Je denkt toch niet dat er een serie van tot boeken is als dit in boek twee al gebeurt?
Alle reacties Link kopieren
Lezen!! Boeken zijn altijd beter dan de verfilming. Het zijn wel dikke pillen maar ik vind ze wel makkelijk weglezen. Liefste dan als e-book want dat is niet zo zwaar als 1000 blz vast te moeten houden 😉 Ik heb trouwens niet de hele serie in 1x weggelezen maar steeds 1 of 2 delen en dan even iets anders. Ben nu na deel 8 toch ook wel weer erg benieuwd naar deel 9!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven