Mode & Beauty alle pijlers

Geschikte parfum voor 21 jarige vriendin?

28-08-2015 19:27 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Allereerst wil ik even vooropstellen dat ik een absulute leek ben op het gebied van geuren en parfums, vandaar dat ik me tot dit forum wend.Ik ben dus op zoek naar een fragrance voor mijn vriendin, die 21 jaar oud is.



Ze vertelde me eerder van zoete, fruitige geuren te houden die iedereen meteen ruikt maar je niet naar de strot grijpen om het zo maar even te zeggen. Met dit in het achterhoofd ben ik echter altijd in voor verassingen, vooral omdat zij net met een nieuwe baan is begonnen en dus voor een nieuwe fase in haar leven staat! Hierbij hoort mischien een andere, ietwat volwassener geur die meer bij een zelfverzekerde jonge vrouw past in plaats van een meisje ;)



Enkele kenmerken die op haar van toepassing zijn: ad rem, ondeugend, kleurrijk maar ook nogal wispelturig en met een duister randje. In het ideale scenario vind ik een geur die op al deze karaktertrekken van toepassing is, al weet ik natuurlijk ook dat parfum op elke huid anders reageert.



Alvast bedankt voor de suggesties!
Tja ik draag alien wel naar m'n werk



Ik vind l'au d'issey echt vreselijk! Ik heb de schurft aan waterige geurtjes. Net als aqua di Giorgio. Bahbahbah!!
Alle reacties Link kopieren
quote:elisabethbathory schreef op 28 augustus 2015 @ 20:04:

[...]





Oh bah ja. Opium droeg mijn moeder vroeger vaak, zo'n muffe hoogbejaarde-dameslucht.



Ik kreeg ooit een fles cadeau van iemand, eerst dacht ik nog dat ik het wel als luchtverfrisser kon gebruiken op de WC maar man ging er ook van over zijn nek.

Een ex collega van me spoot zich vol met Giorgio, mijn kamer was op de achtste verdieping, zij zat drie verdiepingen lager maar je rook haar door het hele pand. Ik vind het geen vieze geur trouwens maar wel ontzettend zwaar en doordringend, zou het zelf nooit gebruiken.
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 28 augustus 2015 @ 20:53:

Tja ik draag alien wel naar m'n werk



Ik vind l'au d'issey echt vreselijk! Ik heb de schurft aan waterige geurtjes. Net als aqua di Giorgio. Bahbahbah!!

Ik draag ook alleen maar "kruidige" geuren. Helaas bij Alien en Angel kreeg ik op mijn donder. Collega's kregen hoofdpijn van de geur.

Het zijn ook geen echt bloemige geuren, eerder kruidig(houtachtig) en oriëntaals.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Er zijn echt veel mensen allergisch voor bepaalde geuren, ik ga hoesten en kokhalzen als ik Cool Water ruik. Ik had een buurman die het gebruikte, als hij in de lift had gestaan hield ik mijn adem in, gelukkig hebben we hier geen twintig verdiepingen. Hij is nu verhuisd. Aardige vent hoor maar die after shave
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
La vie est belle van Lancôme is ook zoet en erg licht.
Alle reacties Link kopieren
Signature van Chloé!
Alle reacties Link kopieren
En Eclat d' Arpege, van Lanvin!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bullshark schreef op 28 augustus 2015 @ 20:03:

Bedankt voor de snelle reacties! Mischien is het inderdaad beter om morgen eens langs te gaan bij Douglas en wat samples te vragen/geuren testen. Het liefst neem ik haar niet mee omdat we er nogal van houden om elkaar te verrassen, met het risico dat een cadeau soms tegenvalt uiteraard! Ik was echter blij om te zien dat iemand Alien Thierry Mugler, Coco Mademoiselle en Poison van Dior noemde omdat ik hier zelf ook al aan zat te denken. Vooral Alien heeft mijn (lichte) voorkeur!



Mijne ook

Maar.. Alien is wel een héél uitgesproken geur. Gedurfd om zonder weet cadeau te doen, zeg maar.



Ik weet niet of iemand dit al gezegd heeft, maar bij Douglas willen ze een sample op de cadeauverpakking plakken. Bevalt het niet, dan kun je de gesloten verpakking terugbrengen en alsnog samen een ander geurtje uitkiezen
Alle reacties Link kopieren
Poison is nou niet bepaald een zoet fruitige geur die je niet naar de strot grijpt....

Het is echt een heftige opvallende en aanwezige geur.

En bij mij ruikt Opium echt heel erg lekker.



Light Blue is misschien een goede keuze of D&G The One. Allebei niet echt origineel maar wel populair bij jonge vrouwen.
Mijn eigen favorieten zijn:



Rush 2 van Gucci

Pour Femme van Lacoste

For ever and ever van Dior

Happy van Clinique



En volgens mij zijn deze wel redelijk 'rustig'.



Iets zwaardere, maar ook wel lekkere parfums vind ik:



Poeme van Dior

Omnia van Bvlgari



Lightblue van D&G vind ik ook heerlijk ruiken bij mijn vrouw, maar niet bij mijzelf.
Alle reacties Link kopieren
la vie est belle van lancome is ook bijzonder lekker en Tommy hilfiger heeft ook bijzonder lekkere geuren!
Alle reacties Link kopieren
Een geur moet passen bij de leeftijd van diegene die het op heeft. Het komt maar zelden voor dat een jonge meid naar een klassieke damesgeurtje grijpt. Ofwel ze kiest voor een zgn. uniseks geurtje, of wel kiest ze een gewild geurtje voor een jonge meid. En dat hoort ook zo omdat bij het kiezen van een parfum u zou moeten kijken naar een geur die bij uw eigen leeftijd past.



Ook het huidbeeld verandert met het verstrijken van de jaren door hormonale schommelingen net als trouwens uw persoonlijke uitstraling verandert door levenservaringen zoals bijv. moeder worden, een succesvolle carrière of het overwinnen van moeilijkheden in het persoonlijk leven.



Een parfum voor een jong meisje gebruikt door een rijpe vrouw is net zo irritant als een heel volwassen, vrouwelijk geurtje gebruikt door een 19 jarige studente.



Lichte bloemen en geurten van vruchten voor jonge vrouwen



Tekstschrijvers van parfums maken geen onderscheid tussen het bedenkden van speciale namen voor jonge of voor rijpe vrouwen. Ze maken wat dat betreft alleen onderscheid tussen: man of vrouw. De reclamecampagne , de samenstelling van de geur en het ontwerp van de flacon stralen voldoende kenmerken uit om een beeld te krijgen van de inhoud en daardoor het creëren van het juiste koopgedrag.

Geurtjes bestemd voor jonge vrouwen zitten meestal in fragiele, speelse flesjes gemaakt uit pastelkleurig glas met zachte vormen. Heel geliefd zijn de kleuren roze en fuchsia. De bloemige, citroenachtige geurtjes blijven vluchtig in de neus hangen en vervliegen heel snel, veel sneller dan het aroma van de klassieke parfums voor rijpe vrouwen.





Parfumflesje uit de oudheid





Parfums voor de rijpe vrouw



Een parfum dat door zijn gehele opzet en stijl appelleert aan jonge vrouwen is bijv. Papillon van Oilily met essences van perzik, grapefruit en kersen met jasmijn als de harttoon; ook de fles met de liefdevol geschilderde bloemen verbind romantiek met levensvreugde.





Oilily parfums



Zuivere groene geuren zijn heel geliefd bij de jonge vrouwen



Voor jonge vrouwen tussen de 20 en 30 jaar mag de geur best wat meer volwassen zijn. Door deze leeftijdscategorie worden voornamelijk parfums uit de zogenaamde “groene”geurlijn gevraagd. Groene parfums zorgen voor associaties met de heldere zuivere lucht van een zomeravond, vers gemaaid gras en jeugdig enthousiasme. Soms worden de essences ook met een vleugje sensuele vrouwelijkheid gecombineerd door ze aan te vullen met exotische of oriëntaalse essences.





Eau de Toilette Spray van Miss Sixty



Christina Auilera Zo is er het trendy geurtje Miss Sixty, een parfum met een extravagant retro-design, fruitig met oriëntaalse geurnoten; Christina Aguilera experimenteert met een hartnoot van pruimen, jasmijn en roos en geeft een kopnoot uit exotische frisse essence met een zachte vanille noot daar tegenover heen.



Parfums van popsterren en sportieve modemerken worden zo wie zo graag gekocht door vrouwen van in de twintig zoals bijv. de parfums van: Jlo, Britney Spears, Esprit en Mexx.



Sensuele aroma’s in prachtige flacons voor rijpere vrouwen



Vrouwen vanaf de 30 zijn meer zelfbewust, zijn sensueler en voelen zich aangetrokken tot poederachtige, oriëntaalse en gekruide aroma’s. De flacons zien er luxueuzer en sierlijk uit; het parfum heeft een intensievere geur en vervliegt minder snel.



O.a. Amber, Peper, Lelies en Rozen verlenen deze damesgeuren hun zachte volle bouquet. Deze parfums blijven dan ook vaak vele jaren of zelfs tientallen jaren op de markt zoals bijv. Opium en Paris van Yves Saint Laurent, 1881 Femme van Cerutti, Addict van Dior of Trésor van Lancôme.





De geuren Paris en Elle van Yves Saint Laurent



Individuele voorkeuren laten starre leeftijdsgrenzen verdwijnen



Natuurlijk zijn er zoals altijd uitzonderingen – uiteindelijk beslist de persoonlijkheid en de eigen natuurlijke geur van de huid voor ieder persoonlijk de match voor een perfect passend parfum.



Zo komt het regelmatig voor dat een jonge vrouw absoluut geen meisjesachtige parfum wil hebben en zelfbewust naar een geur voor de rijpere vrouwen grijpt of het tegenovergestelde geval bijv. een 45-jarige die absoluut geen geurtje uit haar eigen leeftijdscategorie wil hebben.



We kunnen onszelf echter noch ouder noch jonger maken door een geurtje, als is dit nog zo lekker !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bullshark schreef op 28 augustus 2015 @ 20:03:

Bedankt voor de snelle reacties! Mischien is het inderdaad beter om morgen eens langs te gaan bij Douglas en wat samples te vragen/geuren testen. Het liefst neem ik haar niet mee omdat we er nogal van houden om elkaar te verrassen, met het risico dat een cadeau soms tegenvalt uiteraard! Ik was echter blij om te zien dat iemand Alien Thierry Mugler, Coco Mademoiselle en Poison van Dior noemde omdat ik hier zelf ook al aan zat te denken. Vooral Alien heeft mijn (lichte) voorkeur!



De Poison-lijn van Dior zou ik niet doen. Die zijn alles behalve licht, zoet en fruitig.

Ik ben er verslaafd aan (Hypnotic, Pure en Midnight), maar ken maar weinig mensen die ze ook gebruiken.

Als ik eens een nieuwe geur wil proberen, ga ik in eerste instantie op het uiterlijk van het flesje af. Is het flesje licht van kleur met een romantisch, bloemerig omdoosje, dan is dat eigenlijk nooit mijn geur. De parfums uit de donkere, stoere flesjes vind ik vaak veel fijner.
Alle reacties Link kopieren
http://www.parfum-vergeli ... rfums-voor-jonge-vrouwen/
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik zou ook opletten met Coco medemoslim. Ik heb deze zelf en bij mij ruikt hij heerlijk, maar niet voor overdag. Daarvoor ie het te zwaar. Maar bij een kennis stinkt het luchtje enorm.
Alle reacties Link kopieren
quote:Yggdrasil- schreef op 28 augustus 2015 @ 19:41:



Coco mademoiselle

Deze vind ik echt goddelijk. Maar zoals al eerder gezegd: parfum reageert ook met de huid, dus kan ook gaan stinken. Parfum is echt een riskant cadeau. Heb laatst een hoop parfums weggegeven omdat ik die nooit op doe. De parfums die ik gebruik, zijn eigenlijk ook alleen parfums die ik zelf gekocht heb. Maar misschien is dit allemaal wel mosterd na de maaltijd ;)
Alle reacties Link kopieren
Dolce van Dolce en Gabanna of Lady Million van Paco Rabane!
Alle reacties Link kopieren
Neon Brights van Tommy Girl :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:mniekske schreef op 28 augustus 2015 @ 22:46:

Ik zou ook opletten met Coco medemoslim....Die ken ik niet!
quote:cochise schreef op 29 augustus 2015 @ 02:42:

[...]





Die ken ik niet! Waaahhhh stomme autocorrect op de iPad. Bedoel natuurlijk mademoiselle.
Alle reacties Link kopieren
Fragantica.com

Daar lees je duizenden reviews maar wat ik interessanter vind is dat voor elke geur staat beschreven wat er in zit en hoe de geur qua noten is opgebouwd.

Maar eerlijk gezegd zou ik geen parfum zelf kopen maar of haar meenemen of een parfumbon cadeau doen.

Parfum is zo persoonlijk.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren
quote:mniekske schreef op 28 augustus 2015 @ 22:46:

Coco medemoslim.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook grote fan van Alien



En je zou ook eens kunnen kijken naar Yellow Diamond van Versace.
quote:mniekske schreef op 28 augustus 2015 @ 22:46:

Ik zou ook opletten met Coco medemoslim.Dat kan inderdaad wat riskant zijn.
Daisy, van Marc Jacobs!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven