Zwanger najaar 2015 deel 2

16-07-2015 11:00 1749 berichten
Beste dames,



Hier ons doorstarttopic.

Link naar het oude topic: Zwanger worden najaar 2015

Hier praten we over zwanger worden in het najaar van 2015. Sommige starten iets eerder of later. Huidige schrijfsters gaan allemaal voor 1ste kindje!



Er is nog ruimte in de tabel. Voel je welkom om aan te sluiten!



Mama's to be:

NaamLeeftijd (v/m)NODBegonnenBijzonderhedenTinkerbell123424/267 maartAugustus 2015BBZ November '16

Jan '17 weer begonnen met IUI



Zwanger!

NaamLeeftijd (v/m)UitgerekendGeslachtBijzonderhedensnowgirl130/2815 juni 2016 Jongen 15 juni bevallen!divertimento28/3125 juni 2016Meisje 11 juni bevallen!Bambi1829/296 juli 2016 Jongen 26 juni bevallen!Tinkeltje3032/3416 juli 2016Jongen 12 juli bevallen!Viranelle31/3128 juli 2016Meisje 24 juli bevallen!Artemisss25/271 augustus 2016Jongen 8 augustus bevallen!Donkey_24/3611 augustus 2016Meisje 10 augustus bevallen!EatsportLOVE30/3217 oktober 2016Jongen 15 oktober bevallen!Slagroom-met-dip31/2414 november 2016 Jongen 14 oktober bevallen!Epinephrine8728/287 februari 2017Meisje 13 februari bevallen!Pennelien30/31Oktober 2017?? klopt!



Dames die niet meer actief mee schrijven (o.a. Gijsje1987, Kory1987 en Rinkiee en Klaber) zijn uit de tabel gehaald. Wil je weer meeschrijven ben je van harte welkom!



Inloggegevens:

Geb: Zwangernajaar2015

Ww: najaar2015
Alle reacties Link kopieren
Maakt mij ook niet uit, vind het leuk voor jullie dat jullie begonnen zijn! Ik lees lekker mee, praat af en toe eens mee en word waarschijnlijk wat actiever wanneer wij zelf ook beginnen en dat is vanaf januari. Dan zijn er vast nog wel wat meiden die nog bezig zijn; hoewel ik natuurlijk hoop dat jullie allemaal heel snel zwanger zullen worden! You go girls



Hoe gaat het met Kory? Al getest?
anoniem_236605 wijzigde dit bericht op 25-08-2015 15:57
Reden: -
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Heey Dames!



Ik ben weer terug van vakantie! Ik heb ivm met de trage internetverbinding helaas niet kunnen reageren, maar ik heb gedurende de vakantie gelukkig wel iedere keer bij kunnen lezen. Een aantal onderwerpen die voorbij gekomen zijn in vogelvlucht:



@voorkeur: ik heb de voorkeur voor een meisje, en mijn vriend maakt het niet uit.



@ aantal: 2, als we het voor het kiezen hebben natuurlijk. Bij twee jongens zou ik wel nog een derde poging willen doen voor een meisje, al is mijn vriend het daar nog niet mee eens. Maar is nu vooral nog een zinloze discussie.



@tweeling: mijn opa is van een tweeling, maar verder komt het niet in de familie voor, dus ik hoop dat het daarbij blijft.



@twijfel: ik denk dat iedereen wel een bepaalde twijfel heeft. Wij ook dus. Ik twijfel financieel, vooral omdat we beide minder willen gaan werken. Maar verder twijfel ik ook of onze relatie wel sterk genoeg is. Maar waarom niet kan ik eigenlijk niet benoemen, we zijn namelijk al 9 jaar gelukkig samen.



Verder mag ik ook mijn eerste NOD datum in de tabel gaan zetten! Want die gaat komen op 26 september!
Alle reacties Link kopieren
Heey dames!

Helaas toch ongesteld geworden vandaag!

Ben er eigenlijk erg rustig onder! Dit was de tweede ronde voor ons en ik merkte dat ik opvallend rustiger was dan de vorige ronde, toen begon ik 4 dagen voor m'n NOD al te testen en maakte mezelf echt helemaal gek! Tuurlijk baal ik er van dat het deze ronde niet gelukt is maar ben erg blij dat ik er dus blijkbaar ook heel rustig onderkant blijven! Op naar de volgende ronde! 3 maal is scheepsrecht toch?!



Bedankt voor al jullie berichtjes! Hoop dat het bij jullie wel in de eerste twee rondes raak mag zijn!
Alle reacties Link kopieren
@ Klaber en Bambi, leuk dat jullie weer terug zijn / meeschrijven!



@ Kory, wat jammer zeg! Maar ik vind het inderdaad wel knap dat je zo rustig kan blijven. Fijn om dat op te merken bij jezelf. Maar ik hoop voor je dat 3x scheepsrecht is
Bedankt voor jullie lieve berichtjes allemaal. Ik denk dat we toch zeker een jaar met elkaar hier schrijven en er gebeurt zoveel in een mensenleven. Leuke, maar ook minder leuke dingen. Ik heb een tijdje in de ontkenning gezeten en ik begin me nu te beseffen dat het allemaal echt niet goed gaat komen en wat dat betekent. We moeten maar hopen dat ze zo lang mogelijk bij ons blijft en dat ze nog een zwangerschap kan mee maken. Mijn man en ik kunnen heel goed praten, alleen ik ben zelf nogal een binnenvetter. En dat is niet goed voor me, ik heb met man afgesproken dat ik meer met mensen in gesprek ga er over en ook eerlijker ga zijn over hoe ik me voel. Ik ben vandaag ook even bij een vriendin geweest om mijn hart te luchten, dat was wel evem fijn.



Voor wat betreft mensen die eerder beginnen. Ik merk aan mezelf wel dat ik het soms jammer vind dat ik wat 'achter loop', maar er zijn genoeg die later beginnen. Daarnaast is het inderdaad niet te zeggen hoe lang het duurt bij iedereen. Eigenlijk wat Slagroom ook zegt. En ik vind het heel leuk en spannend om te lezen hoe het bij de mensen gaat die al begonnen zijn.



Slagroom: ondanks dat wij in november zijn begonnen heb ik mijn mirena wel laten verwijderen omdat ik mijn cyclus wil leren kennen. Heb jij dat niet?



Bambi: welkom terug! Heb je een leuke vakantie gehad?



Kory: jammer zeg, maar mooi dat je er zo rustig onder bent.
Alle reacties Link kopieren
Kory Jammer dat je toch ongesteld bent geworden! Fijndat je er zelf wel zo rustig onder kunt zijn. Hopelijk is driemaal scheepsrecht!



Tinkeltje Wat ontzettend naar bericht over je moeder! Fijn dat je er met je man goed over kunt praten. Kun je het er ook goed moet je moeder over hebben? Wat zou het dan helemaal geweldig zijn als je snel zwanger mag worden! Willen jullie nu ook eerder beginnen? Weet ze dat jullie er mee bezig zijn? Dikke knuffel voor jullie!



Bambi Welkom terug! Goede vakantie gehad? Waar zijn jullie ook alweer geweest?



Tinkerbell Wat moet dat een ontzettend goed gevoel geven dat zij jou benaderen! Hopelijk bevalt de meeloopdag je goed! Spannend zeg!
Alle reacties Link kopieren
X
Alle reacties Link kopieren
Mijn vakantie was heerlijk. We hebben een rondreis gemaakt in Azië (1 land, niet genoemd ivm herkenbaarheid).



Jammer om te lezen dat er niemand tot nu toe zwanger is. Ik hoop zelf namelijk nog dat het de eerste ronde raak gaat zijn. Maar dat zal dan echt een lucky shot zijn, aangezien het hier niemand gelukt is (van degene die al gestart zijn dan).



@tinkeltje, wat een naar nieuws van je moeder. Ik hoop dat ze nog zo lang mogelijk bij jullie kan zijn. En dat ze het vrolijke bericht nog krijgt dat jullie een kindje krijgen.



@Kory, ik hoop idd op 3x scheepsrecht! Maar wel fijn om te lezen dat je er nu de tweede ronde al wat rustiger onder was. Ik merk aan mezelf dat ik nu al nerveus wordt als ik alleen maar aan het NOD moment van eind september denk. Dus ik ben benieuwd hoe mijn eerste ronde gaat verlopen.
Alle reacties Link kopieren
@Kory1987 - Wat jammer dat je toch ongesteld bent geworden, maar wel fijn inderdaad dat je verder er rustig onder bent. Het heeft natuurlijk ook geen zin om je helemaal druk te gaan maken, maar dat gebeurd volgens mij wel vaak. Ik ben wel benieuwd hoe ik het zou gaan doen trouwens, of ik me ook in kan houden om niet teveel te gaan testen enzo haha. En inderdaad, drie keer is scheepsrecht!



Hier nog steeds niet ongesteld geworden na mijn laatste menstruatie direct na einde pil, ook geen tekenen dat het eraan zit te komen. Dus wacht nog even af, verwacht het wel binnen een week eigenlijk. En dan heb ik eindelijk een beetje een idee van mijn cyclus. Verder eigenlijk geen bijzonderheden.
Alle reacties Link kopieren
Bambi ik zit nog in mijn eerste ronde! Misschien lukt het mij maar ik verwacht het niet haha. Maandag/dinsdag weet ik het! Maandag uitgaande van mijn laatste cyclus van 28 dagen maar die ervoor was 29 dus mocht ik niet ongesteld worden test ik dinsdag.

Mijn lichaam speelt ook spelletjes, heb hoofdpijn, bij vlagen misselijk, niet zo fijn allemaal. Of misschien word ik gewoon ziek!



Jammer Kory, op naar de volgende ronde maar weer! Fijn dat je er rustig onder bent, ik ben al sinds zondag de dagen aan het aftellen, word gek van mezelf!



Divertimento geef het even tijd! Hoe lang heb je aan de pil gezeten en wanneer ben je ook al weer gestopt? De meeste vrouwen hebben nu eenmaal wat langer nodig om hun cyclus weer op gang te krijgen en ook nog regelmatig!



Dames mag ik even zeggen dat ik dit een erg gezellig topic vind! Ben zo blij dat ik over dit alles met jullie kan praten!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
@kory, jammer dat het nog niet raak is, maar idd 3x is scherpsrecht toch?!



@Tinkeltje wat naar van je moeder, je mag hier van mij hier gerust hier erover praten hoor! Is alleen maar fijn als je er ergens mee naar toe kunt!



@divertimento vervelend dat je nog steeds niet ongesteld bent geworden. Lijkt me lastig om zo lang te moeten wachten.



@bambi klinkt als een leuke vakantie!



Wij zijn het deze week gezellig aan het maken en dan maar afwachten voor de eerste keer. Ik vind het hier ook erg gezellig!
Tinkerbell: het is inderdaad een gezellig topic. Leuk om hier te kletsen.



Rinkie: ik kan ook wel goed met mijn moeder praten, maar dat vind ik ook wel confronterend. We zouden eigenlijk volgend jaar september beginnen en hebben het nu inderdaad naar voren geschoven naar november. Dit is in verband met mijn afstuderen het eerste moment dat we kunnen beginnen.



Ik ben vandaag thuis gebleven, ik moet even tot rust komen. Ik voel me nu wel iets beter gelukkig. Er is ook nog goed nieuws. Na mijn afstuderen wil ik natuurlijk graag een baan in mijn nieuwe vakgebied. Daar zit nu wat versnelling in, mogelijk kan ik in januari overgeplaatst worden naar een ander onderdeel van onze organisatie en zit ik dus in mijn vakgebied. Dit geeft echt heel veel rust. Ook kom ik dan niet in aanraking met het zoeken naar een baan als ik zwanger ben. Zo zie je toch maar, dingen vinden altijd weer een weg.
Alle reacties Link kopieren
@Tinkerbell, dan hoop ik dat je dinsdag positief test, niet alleen voor jou, maar ook voor mezelf, dat houdt de droom vast dat het de eerste ronde mogelijk is! ;)



Ik vind het trouwens ook een gezellig topic! Fijn om te lezen hoe andere dames omgaan met deze "nieuwe" en "onbekende" periode in het leven. En fijn om zelf vragen te kunnen stellen en onzekerheden te delen.
Alle reacties Link kopieren
Wat fijn Tinkeltje dat je in ieder geval die stress van een baan vinden waarschijnlijk niet zal krijgen, in ieder geval een zorg minder.. Hou je sterk meid! En als je hier iets kwijt wil, gewoon doen! Het is dan wel een zwanger worden topic maar het gaat hier ook om alles erom heen. Voor de een is dat een grote roze wolk voor de ander zit daar helaas een donker randje omheen..



Bambi lief van je dat je je hoop op mij vestigt maar ik ben bang dat ik je teleur ga stellen. Ik heb behoorlijk wat gedronken deze maand dus ik denk dat ik daarmee een eventuele innesteling heb verpest.. Stom! Maar als het dus niet is gelukt deze maand is voor mijn gevoel volgende maand ook echt onze eerste ronde. Dan ben ik gestopt met roken en ga ik niet meer drinken tussen menstruatie en nod! Volgende maand kiezen we er ook echt voor ipv 'oeps condoom vergeten' haha.

Heb het er namelijk nog maar eens met vriend over gehad en die wil graag door gaan. Wel of geen baan, hij wil het nu gewoon erg graag. Mocht het meteen raak zijn dan hebben we nog 9 maanden om te sparen en werk te vinden, al dan niet een tijdelijke baan om mezelf te onderhouden zodat ik daarna tijdelijk een uitkering aan kan vragen en vervolgens een echte baan kan zoeken. Maar vooralsnog hoop ik dat die baan maandag iets voor me is!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Tinkerbell Dat lijkt me ook een fijn gevoel. Jullie gaan er nu dus echt voor. Mijn ervaring is dat dingen zijn weg wil vinden, je weet toch niet wat er op je pad komt.



Ik was dus gisteren thuis gebleven omdat ik enorme buikpijn had. Ik dacht dat het stress was en nog een restje jetlag, maar ik ben dus ongesteld geworden vandaag. Ik wacht nog even af of het echt doorzet, na 10 jaar herken ik er helemaal niks meer van. Ik ben nog nooit zo blij geweest met een eventuele menstruatie. Echt zo suf. Ik had het ook nog niet zo snel verwacht eigenlijk. Ik heb nu ook het gevoel alsof we iets doen, niet dat we al aan het proberen zijn, maar wel het begin of zo.
Alle reacties Link kopieren
Ha dames, even een kort berichtje want ik ga zo op tijd naar bed, want morgen vroeg op vakantie!

Ik blijf een paar weken weg dus zal hier, afhankelijk van of we internet hebben etc., niet of minder zijn de komende tijd.



Wil iedereen heel veel succes wensen, ofwel met in beeld krijgen van goede cyclus, ofwel met wachten op NOD of met testen. Zou leuk zijn als het bij iemand raak is! Tinkeltje, jij extra sterkte nu in deze periode met je moeder.



Bij ons kan het in theorie op vakantie raak zijn (zoals ik had geschreven, heb tampons mee en zwangerschapstesten haha), want afgelopen week wel paar keer seks gehad in vruchtbare week. Maar denk ik dat ik gisteren mn eisprong heb gehad en lag toen met hoofdpijn op bed terwijl we de dag ervoor ook hadden overgeslagen, dus kan ook zijn dat we niet goed getimed hebben.. Achja, we gaan het zien
Alle reacties Link kopieren
Nou duimen maar Epine! Een hele fijne vakantie en mocht het raak zijn dan zoek maar een internetcafe want dat moet je zeker met ons delen hihi! Ik hoop het zo voor je!



Hebben jullie ook wel eens van die levendige dromen? Ik droom al 3 nachten op rij dat ik zwanger ben, of beval van een kindje en als ik dan wakker word ben ik zo gelukkig! Maar t zijn maar dromen natuurlijk..
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
@Tinkerbell1234 - Ja, ik moet wat meer geduld hebben, maar dat is nooit een van m'n beste kanten geweest;). Om mee te schrijven met het topic vind ik ook erg leuk! Heel veel succes maandag en hopelijk is deze baan wat voor jou!



@Tinkeltje30 - Haha, blij met je menstruatie, moet niet gekker worden natuurlijk;). Maar herken het we hoor, fijn dat je weet waar je aan toe bent en dat het sneller was dan verwacht.



@Epinephrine87 - Heel veel plezier op je vakantie en ik hoop natuurlijk dat de tampons in je koffer kunnen blijven!
Alle reacties Link kopieren
Oke nu weet ik wat ze bedoelen met testdrang.. Heb allemaal symptomen en zou bijna willen testen maar ga het toch volhouden tot dinsdag haha. Stay strong!



Fijn weekend dames xxxx
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Epine: hele fijne vakantie en ik hoop dat je een positieve test hebt.



Tinkerbell: volgens mij kunnen dromen ook een symptoom van zwangerschap zijn, dus wie weet.



Toch niet ongesteld. Ik denk dat het nog van de mirena komt. Bij mij op het werk wordt trouwens heel veel over kinderen en baby's gepraat. Er zijn ook een aantal met zwangerschapsverlof, dus het gaat er bijna continu over. Ik klets vrolijk mee en ben wel bang dat ze misschien een vermoeden hebben. Ik werk hier ook nog niet zo lang, dus ze kennen me hier niet zo goed. Maar het is volgens mij wel duidelijk dat ik graag kinderen wil en dat ik er veel mee bezig ben.



Fijn weekend allemaal!
Alle reacties Link kopieren
@Tinkerbell - Haha, ik vind het nog knap dat je je kan inhouden, weet niet of ik dat zou kunnen om eerlijk te zijn. Gelukkig is het nog maar een paar dagen tot dinsdag!



@Tinkeltje - Toch geen menstruatie, het zou inderdaad wel kunnen komen door de mirena. Mijn beste vriendin is net zwanger en ik klets volgens mij ook teveel mee haha, dus vermoedens hebben vriendinnen denk ik wel. Maar dat geeft niet, ze horen het vanzelf;).



Ook een fijn weekend iedereen! Ik heb dit hele weekend vrij, niets gepland, echt heerlijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Dames, wat is het hier stil!

Ik zit nu op dag 28 en nog niet ongesteld.. Mocht het zover komen dan ga ik morgenvroeg testen!

Ook ben ik vandaag gestopt met roken, wat een ellende. Maar ik ga het volhouden, ik moet wel!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen heeft denk ik een druk weekend gehad, en genoten van het lekkere weer!



Wel echt spannend Tinkerbell! Ik ben echt heel benieuwd! En goed dat je gestopt bent met roken.



Bij mij gaat het nu ook bijna echt beginnen. Mijn ongesteldheid zit erop. Dus het "klussen" kan bijna beginnen. En aangezien ik heel onregelmatig ongesteld ben, komt er een flinke klusperiode aan! :):):)
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames, ik ben ook weer terug van vakantie, we hebben het heerlijk gehad.



Afgelopen maand tel ik niet als ronde dus aankomende week moeten we veel klussen want ik heb ergens in het weekend mijn eisprong als het goed is.

Ik hou 27 dagen aan want afgelopen twee maanden was het 27 dagen en daarvoor 1 keer 28 en 1 keer 26.

Ik zal zo de tabel even aanpassen.



Hebben jullie al enig idee over eventuele namen? Wij weten al jaren een jongetjes naam maar met meisjes vonden we het erg moeilijk. Deze vakantie hoorden we in een liedje een meisjes naam en toen zeiden we ooh dat is ook wel een mooie naam! Dus die heb ik op mijn lijstje gezet (ik hou een lijstje bij op mijn mobiel)



Spannend Tinkerbell! Ik zal voor je duimen morgen.



Epinephrine, Laat je het ons wel weten!!
Alle reacties Link kopieren
Haha dat wordt een gezellige tijd dus voor jou Bambi, heel veel plezier!



Donkey wij hebben wel een top 3 voor meisjesnamen en voor jongensnamen 2. Vond juist jongensnamen moeilijker! Meidennaam weet ik al 5 jaar en gelukkig vind vriend ze ook mooi. Ik hou ook een lijstje bij op mijn telefoon haha!
All you need is faith, trust and a little bit of pixiedust.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven