woningnet Amsterdam, reageren..bijna!

30-05-2015 09:42 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hooooi!,

Lang geleden dat ik hier actief was. Leuk om weer eens terug te keren.



Ik hoop trouwens dat ik bij de juiste pijler mijn topic heb geopend. Ik kan niet goed vinden waar het wel hoort. Het gaat om woningnet Amsterdam. Ik ben nu al een jaar bezig met het reageren op een huisje & tuintje in Amsterdam en omstreken en ik ben ook zestien jaar ingeschreven. Nu weet ik dat voor een huisje & tuintje minimaal 20 jaar inschrijfduur nodig is. Ik moet dus echt nog geduld hebben en dat vind ik soms zo lastig. Vooral omdat ik een paar keer net bijna bij een huis ben waarin ik geïnteresseerd ben en toch nog niet in aanmerking kom. Wie van jullie is ook actief op woningnet Amsterdam en een aantal jaren ingeschreven. Heb ik met 16 jaar trouwens nog een beetje kans of wordt het toch nog een tijdje wachten? Oja ik ben een starter want ik woon nu in Den Bosch. De reden dat ik weer terug naar Amsterdam wil is omdat mijn ouders nu erg kwakkelen met hun gezondheid en ik voor hen wil gaan zorgen en ik helemaal klaar ben met het wonen in Brabant (op zich ook weer een ander verhaal :-)).



Nieuwsgierig naar de reactie (s).

Fijn weekend. Groetjes, Sam
I am Spaaartaaacus.
In de Pijp betaal je wel degelijk meer dan 600 voor een klein hok. In de goedkope woningen in de Bijlmer wil je niet dood gevonden worden. Maar ieder zijn meug.
Alle reacties Link kopieren
Ach wat leuk. Een topic om even te ventileren. Ik ben zelf nog maar een paar maanden bezig met reageren via woningnet. Maar wat een frustratie zeg. Ik heb precies 17,5 jaar woonduur opgebouwd. Maar kennelijk zijn er mensen met méér woonduur.



Ik heb wel een vraaa. Wanneer je met 17 jaar woonduur een woning accepteert ben je deze woonduur dan ook in één keer kwijt?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op 04 juni 2015 @ 16:39:

In de Pijp betaal je wel degelijk meer dan 600 voor een klein hok. In de goedkope woningen in de Bijlmer wil je niet dood gevonden worden. Maar ieder zijn meug.

ja als het een gerenoveerd 'hok" is met waterval douche en bubbelbad.

Een gewone woning a 45m2 is rond de 400 450
Alle reacties Link kopieren
quote:Starlight-Starbright schreef op 14 juli 2015 @ 20:41:

Ach wat leuk. Een topic om even te ventileren. Ik ben zelf nog maar een paar maanden bezig met reageren via woningnet. Maar wat een frustratie zeg. Ik heb precies 17,5 jaar woonduur opgebouwd. Maar kennelijk zijn er mensen met méér woonduur.



Ik heb wel een vraaa. Wanneer je met 17 jaar woonduur een woning accepteert ben je deze woonduur dan ook in één keer kwijt?Ja dat ben je kwijt.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nina1966 schreef op 14 juli 2015 @ 20:50:

[...]



ja als het een gerenoveerd 'hok" is met waterval douche en bubbelbad.

Een gewone woning a 45m2 is rond de 400 450Oja?

Amsterdam zuid, 2 kamers

Geen Pijp weliswaar, maar Zuid. 44 m2, 2 hoog, bouwjaar 1925. Niks chique verbouwd.



Ook grappig: Amsterdam Oost, 32 m2, gewone woningbouw woning.

Hok voor 636 euro



En allemaal via Woningnet.
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op 14 juli 2015 @ 21:15:

[...]



Oja?

Amsterdam zuid, 2 kamers

Geen Pijp weliswaar, maar Zuid. 44 m2, 2 hoog, bouwjaar 1925. Niks chique verbouwd.



Ook grappig: Amsterdam Oost, 32 m2, gewone woningbouw woning.

Hok voor 636 euro



En allemaal via Woningnet.



Zijn wel allebei sociale huurwoningen dus huurtoeslag mogelijk. En ja je betaalt ook voor de locatie. Maar bedenk dat je beter een slecht huis kunt huren in een fijne buurt dan een fijn huis in een slechte buurt. Dat huis kun je best een beetje opknappen maar op een k*tbuurt heb je weinig invloed.

Dat geldt voor koop ook trouwens.
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op 14 juli 2015 @ 21:15:

[...]



Oja?

Amsterdam zuid, 2 kamers

Geen Pijp weliswaar, maar Zuid. 44 m2, 2 hoog, bouwjaar 1925. Niks chique verbouwd.



Ook grappig: Amsterdam Oost, 32 m2, gewone woningbouw woning.

Hok voor 636 euro



En allemaal via Woningnet. Nou mijn buuv betaald 450 bv en dat omdat ze er nog niet zo lang woont. Woningen worden beoordeeld op punten. Dus als het de punten niet waard is kun je gewoon huurverlaging aanvragen.

Ik betaal zelfs nog een stuk minder maar woon er dan ook al lang.
quote:pokkewijf schreef op 14 juli 2015 @ 21:24:

[...]





Zijn wel allebei sociale huurwoningen dus huurtoeslag mogelijk. En ja je betaalt ook voor de locatie. Maar bedenk dat je beter een slecht huis kunt huren in een fijne buurt dan een fijn huis in een slechte buurt. Dat huis kun je best een beetje opknappen maar op een k*tbuurt heb je weinig invloed.

Dat geldt voor koop ook trouwens.Daar heb je gelijk in, maar er werd beweerd dat zulke kleine hokjes niet werden aangeboden boven de 500 euro. En huurtoeslag is leuk, maar wat moet je met een hok van 32 m2 voor die prijs? Buiten proportie is dat.
Alle reacties Link kopieren
De woning die jij noemt heeft cv, een huismeester etc. En ja daar betaal je voor. Dat is toch net ff anders dan een gewone etage woning.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 14 juli 2015 @ 20:50:

[...]



ja als het een gerenoveerd 'hok" is met waterval douche en bubbelbad.

Een gewone woning a 45m2 is rond de 400 450Ken je leuke woningen/straten in de pijp? Ik ben wezen kijken rond de rustenburgerstraat geloof ik, nabij de van woustraat. De zijstraatjes waar veel wordt verbouwd en geklust. Dat zijn hele kleine en vieze woningen. Voor die prijs.
quote:nina1966 schreef op 14 juli 2015 @ 22:29:

De woning die jij noemt heeft cv, een huismeester etc. En ja daar betaal je voor. Dat is toch net ff anders dan een gewone etage woning.Een cv is anders toch heel normaal hoor, allang geen luxe meer. En de huismeester zit bij de servicekosten in. De kale huur is nog steeds boven de 600 euro. Het is een gewone etagewoning, net als alle andere.
Alle reacties Link kopieren
Ook zo raar. Voor een appartement nabij Amsterdam stond ik op plaats 29. Op 1 Juli toen de nieuwe huisvestingswet mbt. de woonduur/inschrijfduur in werking ging. Stond ik op plaats 9. Na 1 Juli stond ik weer op plaats 32. En uiteindelijk op plaats 59. Betekent dit dat er veel mensen voorrang krijgen of indicaties hebben?
Alle reacties Link kopieren
quote:Mopsie41 schreef op 14 juli 2015 @ 22:42:

[...]



Een cv is anders toch heel normaal hoor, allang geen luxe meer. En de huismeester zit bij de servicekosten in. De kale huur is nog steeds boven de 600 euro. Het is een gewone etagewoning, net als alle andere.De huren zijn inderdaad belachelijk gestegen. Hoe woningcorporaties dit hebben weten klaartespelen de politiek naar hun belangen te laten dansen. Is mij een raadsel. En ook buiten Amsterdam zijn de huren nagenoeg belachelijk hoog.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk wel redelijk eens met Mopsie.



Begrijp af en toe ook helemaal niets van de verschillen in huurprijzen en naar het onderhoud kijk ik al niet eens meer (knap het zelf wel helemaal op), maar dan nog, wat een (gehorige) hokken voor belachelijke prijzen.
Alle reacties Link kopieren
Dit vind ik ook zo best raar. Waarom nog teageren als je boven positie 15 uitkomt ?



https://www.woningnetregi ... n/eenheiddetails/30259624



Ik vraag mij ook wat voor personen er dan zo hoog onder positie 15 staan. Stel het zijn personen met urgentie/sv kandidaat. Waarom wordt dit niet direkt vermeld. Dit scheelt voor diegenen die dan nog op een andere woning kunnen reageren ipv hun tijd te verdoen.



En wie weet wat lotingspositie inhoudt? Volgorde van reacties tijdens loting. Of worden kandidaten na de reactietijd nogeens op andere volgorde gezet?
Alle reacties Link kopieren
He wat leuk. Zie ik mijn topic weer voorbij vliegen. Tot nu toe nog niet gelukt om een leuke woning te vinden. Steeds weer was ik er vlakbij en ik had ook geen zin om voor een mindere huis te gaan, terwijl ik dan mijn inschrijvingsjaren kwijt ben..Nu heeft een vrouw die in Amsterdam Noord woont op mij gereageerd via woningruil en als alles goed gaat, woon ik over twee maanden in de buurt van der Pekstraat. En blijft mijn inschrijving gewoon staan bij woningnet stad regio Amsterdam, wil ik over een paar jaar alsnog naar Tuindorp Oostzaan verhuizen want uiteindelijk zie ik mij zelf daar wel wonen, met veel natuur en water.
I am Spaaartaaacus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Starlight-Starbright schreef op 20 juli 2015 @ 04:57:

Dit vind ik ook zo best raar. Waarom nog teageren als je boven positie 15 uitkomt ?



https://www.woningnetregi ... n/eenheiddetails/30259624



Ik vraag mij ook wat voor personen er dan zo hoog onder positie 15 staan. Stel het zijn personen met urgentie/sv kandidaat. Waarom wordt dit niet direkt vermeld. Dit scheelt voor diegenen die dan nog op een andere woning kunnen reageren ipv hun tijd te verdoen.





En wie weet wat lotingspositie inhoudt? Volgorde van reacties tijdens loting. Of worden kandidaten na de reactietijd nogeens op andere volgorde gezet?17,5 jaar en nog steeds zo lastig? Dat is niet fijn zeg! Gemiddeld meer dan de helft van de woningen waar ik op reageer gaan naar de mensen met urgentie of voorrang. Grrr irritant vind ik dat! En de positie verschilt per wijk enorm, qua populariteit. Ik heb zelf gemerkt vanaf positie 15 tot 20 is er best een kans op dat je uitgenodigd wordt. Want er wijzen heel veel mensen gelijk een woning af en reageren erop zonder serieus te komen kijken. Ben zelf heel vaak van bv 20 naar 7 tot en met 4 gestegen maar ook dat is nu nog niet voldoende.
I am Spaaartaaacus.
Alle reacties Link kopieren
quote:pokkewijf schreef op 14 juli 2015 @ 21:24:

[...]





Maar bedenk dat je beter een slecht huis kunt huren in een fijne buurt dan een fijn huis in een slechte buurt. Dat huis kun je best een beetje opknappen maar op een k*tbuurt heb je weinig invloed.

Dat geldt voor koop ook trouwens.



Dit dus. Dat het zo duur is, heb ik het al ingecalculeerd. Ik woon nu in een groot ruim licht eengezinswoning, heel goedkoop ook maar ja in Den Bosch hé. Ik wil juist terug naar Amsterdam.



En zo te zien schrikken de huurprijzen blijkbaar niet af want niet voor niks zijn er zoveel mensen op woningnet stadsregio Amsterdam.
I am Spaaartaaacus.
Alle reacties Link kopieren
quote:Sam1973 schreef op 29 augustus 2015 @ 00:57:

[...]





Dit dus. Dat het zo duur is, heb ik het al ingecalculeerd. Ik woon nu in een groot ruim licht eengezinswoning, heel goedkoop ook maar ja in Den Bosch hé. Ik wil juist terug naar Amsterdam.



En zo te zien schrikken de huurprijzen blijkbaar niet af want niet voor niks zijn er zoveel mensen op woningnet stadsregio Amsterdam.Ik heb een afweging gemaakt, ik woon nu ietsje buiten Amsterdam maar wel met goede verbindingen, zowel OV als met de auto. Betaalbaar huis in een rustige buurt, wel de lusten van Adam maar niet de lasten zeg maar
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
quote:pokkewijf schreef op 29 augustus 2015 @ 09:17:

[...]





Ik heb een afweging gemaakt, ik woon nu ietsje buiten Amsterdam maar wel met goede verbindingen, zowel OV als met de auto. Betaalbaar huis in een rustige buurt, wel de lusten van Adam maar niet de lasten zeg maar Top! Goeie afweging. Zo wil ik zelf in Amsterdam Noord wonen. Niet te druk. Landelijk, rustig en dorps. (Ik hou er van). Jammer genoeg, toch wel een beetje duur. Nu ik kom wonen in een zijstraat bij van der Pekstraat, wordt de huur ongeveer 600,- voor een benedenwoning met ruime tuin en schuur. 46m2. Maar later in tuindorp Oostzaan is de huur 710,- voor een eengezinswoning, even groot zelfs, met tuin en schuurtje. Ach ja. Ik weet al jaren dat heel fijn wonen voor mij het belangrijkste is. Dan maar geen vakantie's of grote uitstapjes. Gaat mij goed af.
I am Spaaartaaacus.
Alle reacties Link kopieren
Al vooruitgang?



Ik sta als ik nu zou reageren positie 101/765 voor een nieuwbouw woning in Oost. Klopt dit een beetje wanneer ik 18 jaar inschrijfduur heb?



Ben op het punt aangekomen dat ik woningnet niet meer vertrouw. Op woningen in West sta ik zo positie 4 bij 150 reageerders. Maar in Zuid met het hetzelfde aantal teageerders ineens 55. Kan van alles als oorzaak hebben naturlijk. Maar heb echt zoiets van zo kom ik nooit aan een leuke woning.



Nog een vraagje. Wat let verhuurders te discrimineren op man/vrouw, naam?

Het valt mij op dat er bijzonder veel 'zearte straten' in Nederland bestaan. Nieteens alleen zwarte buurten. Echt straten. Dat lijkt geen toeval.
Alle reacties Link kopieren
Denk je dat 'niet-zwarte' huurders in die straten geweigerd worden of zo? Waarom zou een verhuurder dat in vredesnaam willen? En hoe moeten ze het uberhaupt weten? Je achternaam alleen is een aardige indicatie of je van Chinese afkomst bent, maar dat kan generaties terug zijn. En voor andere afkomsten zijn helemaal geen specifieke namen. Dat lijkt me echt wat paranoia.



Dat je op verschillende plekken eindigt kan natuurlijk heel goed. Oost en Zuid zijn populairder dan West, en dat weet bijna iedereen, dus daar zullen meer mensen met een lange inschrijfduur reageren. Die hebben de opties in West laten gaan, ondat ze per se ergens anders wilden wonen. Als er dan 100 mensen reageren in Oost, hebben daarvan misschien 50 een hele lange inschrijfduur. Terwijl er in West 100 mensen reageren waarvan maar 20 met een lange inschrijving. Dan eindig jij dus hoger.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap helemaal niets van die woningnet regio Amsterdam. Ik ging kijken voor mijn zoon met zijn lage inkomen, krijgt ie woningen aangeboden met een huur van boven 600-700.

Ik verdien meer en kreeg woningen aangeboden vanaf 488 tot 600 snap er werkelijk niets van.
Alle reacties Link kopieren
quote:nausicaa schreef op 17 november 2015 @ 20:28:

Denk je dat 'niet-zwarte' huurders in die straten geweigerd worden of zo? Waarom zou een verhuurder dat in vredesnaam willen? En hoe



In mijn stad stonden bekende 'zwarte flatten' van twaalf hoog vijf op een rij (inmiddels gesloopt). Ook zijn hier bekende 'zwarte straten'. Waar afrikaanse vluchtelingen, antillianen en andere zwarten oververtegenwoordigd zijn. Elk portiek is 90% zwart. Met een enkele verdwaalde blanke jongeman of jonge moeder of oudere uit de Jordaan na. Met Amsterdamse volksmensen die de rijtjeshuizen erachter bewonen (andere straat).



Met achternamen als wanga fraai person bute van-leuvenum martina wynyard ndunga lijkt mij dit niet moeilijk gissen naar afkomst. Ook in combinatie met voornamen als ishmael denicio lana virgil gwenny waldy pik ik ze er zo uit.



Dezen klinken toch anders dan ritsma verheij van-ingen kok klaase-bos dusseljee thomas lublink of van-der-veer? Weleens een zwarte Femke ontmoet? Een Chinese Mw. 'Keijser'?



Nogmaals het is mij allemaal wat te veel toeval. Heb je Amsterdam Geuzenveld eens bezocht. Wonen Moslims anders graag gesegregeerd dan?



Ik vermoed dat verhuurders naar meer kijken dan inschrijfduur inkomen en voorrangsregelingen..
Pff... Ik heb 11 jaar inschrijfduur, en dacht laatst nog, misschien eens proberen. Maar dat zal vrij zinloos zijn dus... Gelukkig zit ik nu nog goed, maar er is een baby op komst en over een paar jaar willen we ook een tweede, dan barsten we echt uit deze etage.

Ik vind het zo erg hoe die sociale woningbouw op de schop is gegaan. Ik sta ook ingeschreven bij Stadsherstel, maar in ca 2 jaar tijd zijn die huurprijzen opeens letterlijk verdrievoudigd!

Schijnt de schuld van GroenLinks te zijn, waar ik al mijn hele leven op stem. Ik weet niet precies hoe dat zit, maar zuur is het wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven