Vaginale geur / smaak

26-08-2015 09:56 63 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben een meid van 26 met een heel vervelend en gênant probleem. Mijn vriend, met wie ik nu een jaar een relatie heb, heeft een paar weken geleden te kennen gegeven dat hij de 'smaak' en bovendien de geur van mijn vagina erg storend vindt. Vanaf het begin dat wij met elkaar omgaan heeft hij al het gevoel gehad dat de situatie bij mij heel anders is dan bij zijn vorige sekspartners en ik ontzettend sterk ruik. Je kunt je misschien voorstellen dat ik wel door de grond kon zakken van schaamte en verdriet. Direct besloten om de dag erna mijn Mirena te laten verwijderen, die had ik sinds 2 jaar maar het laatste half jaar gaf het ding alleen maar problemen, met name zeer onregelmatig bloedverlies. Mogelijk dat die onaangenaam geurende lucht hier ook door verklaard kon worden? Inmiddels zijn we 2 weken verder en hadden mijn vriend en ik het afgelopen weekend even niet zo leuk gehad met wat irritaties. We hebben daar maandagavond goed over kunnen praten door de telefoon en toen hij gisteravond bij me was, voelde het weer super goed. We hebben een fijne romantische avond gehad, lekker eten, wijntje, filmpje en lekker knuffelen. Toen we naar bed gingen, waren we allebei echt super opgewonden en het leek dus een perfecte afsluiting te worden van een heerlijke avond... Totdat hij me dus ging beffen. Na een paar minuutjes deed hij het condoom om maar toen we echt verder wilden gaan, was hij al helemaal slap geworden. Ik was super teleurgesteld en vroeg wat er was. Het ging dus om de situatie tussen mijn benen. Vertelde dat het in zijn ogen echt zo erg was dat hij eigenlijk zijn piemel niet eens meer in wilde stoppen. Dat hij bang was dat zijn gevoelens voor mij gingen veranderen, omdat hij zich door deze situatie niet meer zo tot me voelt aangetrokken. Had het eigenlijk veel eerder tegen me moeten zeggen. Vertelde ook dat hij verschrikkelijk veel van me houdt en me absoluut niet kwijt wil, maar dat deze situatie zo niet kan voortbestaan. Hij wil gewoon graag alles met me kunnen doen, me vastpakken hoe hij dat wil, maar dit weerhoudt hem hiervan.

Volgens mij heb ik me nog nooit zo onaantrekkelijk gevoeld en ben ontzettend bang om hem kwijt te raken. Inmiddels heb ik een boostkuur van de huisarts genomen tegen bacteriële vaginose (4 pillen op 1 dag) in de hoop dat dit iets zal oplossen. Wat hygiëne betreft douche ik soms wel 2 x per dag. Sinds een jaar ben ik misschien ook iets te schoon bezig met mijn vagina. Als je wat ruikt is het zo moeilijk om jezelf niet te poetsen daar beneden, dus misschien iets te fanatiek bezig geweest met vaginale douches en douchegels. Hoe dan ook, mijn vraag is eigenlijk aan jullie:



Hoe kun je ervoor zorgen dat je relatie dit overleeft? In feite is mijn vagina nu op slot, wil echt even niets in de buurt hebben. Hoe zorg je voor genoeg intimiteit in je relatie in een periode waarin je even geen seks wil hebben en elkaar toch tevreden kunt houden?
Alle reacties Link kopieren
Ik herken dit.. Ik ruik soms ook zo heftig. Soms stoort het mijzelf. Ben naar de dokter gegaan en die heeft me twee pilletjes gegeven (geen idee meer wat voor). Dat hielp tot na mijn menstruatie. Toevallig zei mijn vriend van de week "Zo je ruikt wel heftig vandaag".. Kon wel door de grond zakken. Dus ik begrijp je goed! Belangrijk is dat je viginale toestand in balans moet komen.. Stop met vaginale douches, lactacyd en dergelijke. Dat heeft bij mij goed geholpen. Even voor die zure appel heen bijten. Ook heb ik gemerkt dat het op de een of andere manier zo is, dat als ik een goeie katoenen string aan heb, minder heftig is dan een dun kanten stringetje. Wat betreft je relatie... Mensen kunnen zeggen dat het een klootzak is, maar draai de situatie eens om.. Wel mag hij wat subtieler zijn. Betrek hem wat meer in dit proces, leg hem uit hoe het zit in een vrouwen lichaam of neem hem mee naar de dokter! Zo snapt hij dat je er echt vrij weinig aan kan doen.. En dat het niet gewoon puur iets onhygienisch is! Succes lieverd.
Ik vind je vriend helemaal geen lul. Sjonge zeg, de beste man vond het moeilijk dit ter sprake te brengen. Niet zo raar toch?



Ik zou dit doen:



1. Even helemaal geen hormonale anti-conceptie en geen vaginale seks.

2. Wassen uitsluitend met water, 2 keer per dag

3. Alleen normale 100% katoenen onderbroeken dragen (geen strings, geen kanten/synthetische dingetjes)

4. Overdag alleen wijde katoenen broeken aan, of rokken (voor de beluchting zodat het niet gaat broeien)

5. Slapen zonder onderbroek/pyjama broek, dus onderkant naakt, ook zodat er lucht bij kan

6. Niet scheren, serieus, daar raakt de vagina door van streek, door schuim/olie, en het gebrek aan haar (als je er gevoelig voor bent)

7. Afwachten en een tijd niet aan denken, geen seks, geen moeten, alleen tijd nemen voor genezing



Verder zou ik niet teveel gaan proberen met middelen van de dokter. En ook niet met huismiddelen. Geef het even ruim de kans, niet wanhopig worden. Dit kan echt even duren, als het zo van streek is.
Hoi, ik kan je de Balance Activ gel aanraden! Zijn tubes met gel en ik was binnen twee dagen van het probleem af. Kun je online bestellen. Normaflor is ook mogelijk maar hielp minder snel. Succes, komt goed!
Zweet je daar soms veel? Wanneer ik nerveus ben, zweet ik daar altijd en dat ruikt erg onfris.



Ik snap dat het vervelend voor je is, maar ik kan je vriend wel begrijpen. Als iemand onfris ruikt, kan het vervelend voelen om dat te vertellen. En hij wil je dus wel beffen, anders zou hij het niet doen, maar jouw geur houdt hem tegen. Kan hij (net als jij waarschijnlijk) niets aan doen.

Als hij onfris zou ruiken, zou jij je ook minder prettig voelen tijdens orale seks.
Alle reacties Link kopieren
Hoe zit het met jouw voeding?

Veeeeeeeel fruit eten.

Stoppen met melk!! Geen kaas, boter, yoghurt e.d. of kies voor soja producten zoals alphro.

Minderen met sterke kruiden en suiker.

Geen sterke drank of koffie. Niet roken.

Kies minimaal 2x per week voor een vleesvrije dag en neem iets van bv de vegetarische slager.



Afgezien daarvan, als je zelf zegt dat je er last van hebt en het door je kleding heen ruikt, kun je het vriendlief dan erg kwalijk nemen dat hij jou niet fris vind ruiken? Hij had het subtieler kunnen brengen. Dat zeker.
Alle reacties Link kopieren
Idd! Je zou ook niet lekker willen zoenen met iemand die uit zijn mond stinkt. Dan zeg je toch ook, poets ne tanden even. Ook al kan die gene er niks aan doen. Met beffen is dat niet anders.quote:marthe1991 schreef op 26 augustus 2015 @ 21:47:

Zweet je daar soms veel? Wanneer ik nerveus ben, zweet ik daar altijd en dat ruikt erg onfris.



Ik snap dat het vervelend voor je is, maar ik kan je vriend wel begrijpen. Als iemand onfris ruikt, kan het vervelend voelen om dat te vertellen. En hij wil je dus wel beffen, anders zou hij het niet doen, maar jouw geur houdt hem tegen. Kan hij (net als jij waarschijnlijk) niets aan doen.

Als hij onfris zou ruiken, zou jij je ook minder prettig voelen tijdens orale seks.
Alle reacties Link kopieren
Als het dan al vies ruikt en smaakt en er zitten ook nog kleine korreltjes wittig spul, dan gaat mijn beflust ook over.
Alle reacties Link kopieren
Hoi! Eventjes een update. Volgens mij is het over! Ik ruik sinds woensdag helemaal niets en heb nauwelijks afscheiding. Durf het nog haast niet te geloven maar misschien was het toch zo simpel? Heb in ieder geval goede hoop dat het het nu allemaal in orde komt! Tuurlijk vet jammer als we hier voor niets zo lang mee gelopen hebben, maar ik ben super blij dat het nu allemaal de goede kant op gaat.
..
anoniem_64901a3ee50c1 wijzigde dit bericht op 29-08-2016 23:01
Reden: Overbodige informatie
% gewijzigd
quote:tobe2014 schreef op 28 augustus 2015 @ 13:13:

Als het dan al vies ruikt en smaakt en er zitten ook nog kleine korreltjes wittig spul, dan gaat mijn beflust ook over.Dit zijn symptomen die duiden op candida, een vaginale schimmelinfectie.
Ik ruik mezelf zeer regelmatig en ook door mijn kleding heen, mijn man ook. Ik heb last van erg veel afscheiding, inlegkruisjes geeft irritaties ( lees grote puisten op mijn schaamlip ). Ik wissel zeker 2 soms 3 keer per dag mijn onderbroek.

Maar ik heb wel ontdekt dat als mijn schaamhaar lang is, de lucht vele malen erger is. Alsof mijn afscheiding in mijn schaamhaar blijft 'zitten' en dat gaat erg ruiken. Dus ik scheer nu mijn vagina kaal en dat helpt al erg.

Ik had geen infecties, dat heeft de dokter uitgezocht. Als ik sex heb met mijn man douche ik altijd van tevoren ( hij ook trouwens ) en dan is het allemaal lekker fris. Na de sex moet ik ook douchen want van sperma gaat mijn vagina ook erger ruiken.
Wat mij dan is opgevallen is dat het met partners nogal kan verschillen hoe het er beneden ruikt en dan vooral na de seks. Alsof je lichaam reageert op de sperma van de man. Bij mijn ex vond ik het na de seks altijd zo onfris ruiken en met mijn huidige partner is dat dus totaal niet. Daar kan het dus ook nog mee te maken hebben, hoe jullie op elkaar 'reageren' qua lichaamssappen uitwisselen
Ja ik moet ook spoelen nadat ik zaad in me heb gekregen. bij de een merk je weinig bij de ander gaat het prikken of meurt het gewoon erg. verschil in zaad denk ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven