wonen in Heiloo, Castricum, Heemskerk, Uitgeest?

31-03-2014 17:02 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie van jullie woont in Heiloo, Castricum, Heemskerk of Uitgeest?

Welke wijken spreken jullie het meest aan? Wat is prettig wonen met kleine kinderen. Hoe zit het met groen/natuur, ruime tuinen, faciliteiten zoals winkels, (basis)scholen.

Ik woon nu in Zaanstad en ik wil wat rustiger wonen, maar wel met de fiets of lopend naar een station kunnen gaan. Ik werk namelijk in Zaandam. Ik heb geen rijbewijs en zal dus alles lopend of met de fiets moeten doen.

Mijn ouders wonen in Zaanstad en ik wil daar wel graag makkelijk naartoe willen gaan.

Heeft iemand van jullie suggesties/tips waar het fijn wonen is?
Alle reacties Link kopieren
quote:bijna2013 schreef op 31 maart 2014 @ 19:17:

Castricum is net wat groter dan Heiloo, eigen middelbare scholen, groter winkelcentrum, en ietjse (5 min met de trein) dichter bij zaandam.

Heiloo heeft geen middelbare scholen in eigen dorp, wel voldoende op fietsafstand (C'cum en Alkmaar), en dus ook Alkmaar op fietsafstand (15 a 20 min)

Wij hebben vrienden in Heiloo, die wonen in de "nieuwbouwwijk" Ypenstein (ofzo), dat vind ik persoonlijk het minst leuke deel. Al het andere ziet er veel groener en gezelliger uit, om en rond het winkelcentrum, maar we zijn ook eens iets wezen ophalen van MP in een andere wijk. Zal even kijken hoe het daar heet. Breedelaan, Brasencroftlaan, Havercamplaan, dat wijkje. Dat zou ons persoonlijk erg aanspreken, ruim opgezet, veel groen, prima huizen

Andere vrienden wonen in Limmen, idd erg ons-kent-ons, en ook geen treinstation. Castricum is vlgens mij meer op Haarlem georienteerd, Heiloo meer op Alkmaar.



Vlgens vrienden van ons is Heiloo is echt perfect om te wonen, veel soort sport, veel scholen, veel groen, overal dichtbij, fietsafstand van de stad (alkmaar), strand (Egmond, bergen Castricum) etc. Ze proberen ons al jaren over te halen om ook die kant op te verhuizen Het pcc zit in Heiloo. Maar de scholen in Alkmaar en Castricum zitten dichtbij genoeg. En een enkeling gaat naar Bergen.
Alle reacties Link kopieren
Wow, wat veel reacties en wat een leuke tips/ideeën! Ik ga in ieder geval bepaalde genoemde wijken opzoeken op Funda en op google.

Heel fijn. Vooral Castricum en Heiloo klinken heel goed!

Genoeg stof om over na te denken en nader te onderzoeken dus!

Bedankt!!!
Alle reacties Link kopieren
Heiloo:) En dan postcode gebied 1852 ipv 1851, oftewel de goede kant vh spoor!
Ik woon sinds 1 juli j.l. in Heiloo, en het bevalt me ontzettend goed! Daarvoor 43 jaar in Egmond gewoond, maar wilde graag een andere woning en kon niets vinden in Egmond. Ik werk in Alkmaar en kan nu lekker met de fiets als ik wil, je bent ook zo in Alkmaar centrum, station is dichtbij (ik woon in postcodegebied 1852) en Egmond, dus het strand, is ook dichtbij.

Zou niet anders meer willen, nog geen seconde spijt van gehad. Heiloo is mooi groen, heeft niet zo heel veel winkels, maar je bent dus zo in Alkmaar, en voor jeugd (tieners) is er niet zo heel veel te beleven. Maar voor mij, ben 44, vind ik het perfect.

Wat ook mooi meegenomen is is dat de gemeentelijke belastingen hier niet zo sky high zijn. Ik betaal de helft minder dan in Egmond (gemeente Bergen)
Alle reacties Link kopieren
Zie dat deze topic al wat ouder is maar.... Ik lees dat Heiloo geen eigen middelbare school heeft! Jawel! PCC Heiloo!

Met het OV ben je zo in Amsterdam (25 minuutjes) en Zaandam is 20 minuutjes. Heiloo is zeer groen, je hebt keuze uit (zeer!) veel basisscholen, (sport) activiteiten, er zijn 2 winkelcentra en er wordt op dit moment veel gewerkt aan nieuwbouwprojecten.



Grappig te lezen dat Heiloo in vergelijking met c'cum 'te ver' is! 5 minuutjes verschil lijkt mij niet echt een probleem. Wat wel een probleem kan zijn, zijn de huizenprijzen... ligt echt aan de hoge kant. Castricum heeft dan voor dezelfde prijzen grotere woningen.



Ik hoop dat je er inmiddels uit bent:) Heel veel succes anders nog en wellicht tot in Heiloo! (vanaf eind oktober gaan wij er naartoe verhuizen!)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven