Op huizenjacht, wie nog meer?

15-07-2015 11:22 3123 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik en mijn vriend willen al een tijdje een koophuis, maar door mijn ZZP-bestaan was een hypotheek de afgelopen twee jaren geen optie (te kort bezig). Onlangs hebben we een positief gesprek gehad bij de bank en dat betekent vooralsnog groen licht. We plannen wel nog een aantal gesprekken bij andere verstrekkers. Dus nu begint het serieuze Funda-struinen, ritjes maken door leuke wijken en bezichtigingen plannen.



Wie is er nog meer op huizenjacht? Lijkt me leuk om te lezen hoe jullie het ervaren, wat voor soort huis je zoekt, welke prijsklasse, welke drempels zijn er, hoe gaan de bezichtigingen. En voor de mensen die onlangs iets hebben gekocht: hoe ging de zoektocht en hoe verliep de koop van je nieuwe huis? Moeilijkheden tegengekomen?

Wij zoeken een huis in een middelgrote stad buiten de Randstad met een budget van 225 (ruimte voor verbouwen) tot 325 (helemaal af). Voorwaarden: tuin, minstens 100 vierkante meter (of mogelijkheid tot uitbouw) en op max 10 min fietsen van stadscentrum.



Voor ons is de eerste teleurstelling er al: vrijdag een bezichtiging gepland, blijkt het huis alweer te zijn verkocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:S0LEIL schreef op 27 augustus 2015 @ 20:50:

Gefeliciteerd Iss en Moosey!



Geen idee hoe lang geleden ik hier al nieuws heb gezet eigenlijk.

Maar mijn bod is een tijd geleden geaccepteerd (was nog wel spannend, de verkoper deed heel moeilijk en traag), het voorlopig koopcontract is al getekend (ook een heel gedoe, er stonden best een aantal dingen niet goed in) en ik ben nu druk met het regelen van de hypotheek (ook al een gedoe! Soms denk ik echt waar ben ik aan begonnen!).



Wat een drama he? Ze kunnen het zooveel makkelijker maken... Wanneer is jullie overdracht??



Ik heb nu echt steeds het idee dat ik iets vergeet, iets over het hoofd zie... Maar hebben alles afgeleverd bij de hypotheekadviseur en alles is opgestuurd naar de hypotheekverstrekker...

Enige wat we kunnen doen is afwachten en hopen dat t allemaal op tijd akkoord is...



Afgelopen week een app van de verkopend makelaar... Of we al meer wisten over de hypotheek want we konden de overdracht ook nog wel naar voren schuiven...

Whut??? Ik hoop dat t allemaal voor die tijd geregeld is... Naar voren schuiven betekend nòg meer stress:p

Nog een dikke maand, dan hoop ik met een kwast en een roller door t huis te lopen:)
Svp niet quoten.



We zouden een hypotheek nodig hebben van ¤320.000.
anoniem_57035 wijzigde dit bericht op 28-08-2015 20:12
Reden: persoonlijk
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je kunt precies op internet uitrekenen wat je kunt lenen en welk maandbedrag je dan krijgt... Bereken voor je dat gaat doen alvast het maandbedrag, dan word je niet overgehaald omdat net dat huis iiieeets duurder is in de maand...



Wij konden ook wel 280.000 lenen, maar het maandbedrag wat daarbij hoort past niet in ons uitgave patroon en ons toekomstbeeld...

Dan maar een goedkoper huis en wel gewoon kunnen leven:)

Alle verplichte verzekeringen etc komen er ook nog overheen... Dat viel mij toch nog wel tegen na alles uitgerekend te hebben...
Alle reacties Link kopieren
Deze site heeft behoorlijke berekeningen, kwam bij mij echt in de buurt van wat alle adviseurs zeiden.



http://www.berekenhet.nl/ ... -hypotheek-berekenen.html
Alle reacties Link kopieren
quote:elkemow schreef op 27 augustus 2015 @ 22:26:

Je kunt precies op internet uitrekenen wat je kunt lenen en welk maandbedrag je dan krijgt... Bereken voor je dat gaat doen alvast het maandbedrag, dan word je niet overgehaald omdat net dat huis iiieeets duurder is in de maand...



Wij konden ook wel 280.000 lenen, maar het maandbedrag wat daarbij hoort past niet in ons uitgave patroon en ons toekomstbeeld...

Dan maar een goedkoper huis en wel gewoon kunnen leven:)

Alle verplichte verzekeringen etc komen er ook nog overheen... Dat viel mij toch nog wel tegen na alles uitgerekend te hebben...Ik kon ook zo'n 50.000 euro meer lenen dan wat ik nu ga doen. Ik wilde dat gewoon niet, ik wil niet ieder dubbeltje moeten omdraaien voor een huis. Daarnaast moet je bij een eigen huis ook geld apart gaan leggen voor onderhoud en dat zit niet in zo'n berekening. Goede tip dus om vooral naar maandbedragen te kijken, zo heb ik het ook steeds aangegeven, ik wilde niet veel meer gaan betalen dan nu.
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad Soleil! En laat je niet overhalen door adviseurs of een huis wat fantastisch is... Doe wat goed voelt en waarvan je zeker bent dat je het ook kunt betalen mocht 1 van jullie werkloos oid worden...
Alle reacties Link kopieren
@Moosey: Fijn!! Gefeliciteerd!!



@bubbelwijn: In principe zou het moeten kunnen denk ik. Weet niet wat dan je maandbedrag wordt, maar dat kun je vast ergens uitrekenen op internet.

Wat anderen ook aangeven: je wilt niet iedere cent omdraaien om je huis te kunnen betalen. Je wilt wel leuk blijven leven zeg maar. Dat vond ik in ieder geval belangrijk.



Ik zit hier nu tussen de verhuisdozen. Morgen gaat alles naar de opslag en volgende week gaan we naar de notaris voor de overdracht van ons huis. Dan gaan we een tijdje huren en vervolgens eind september de sleutel van ons nieuwe huis, jeeeej!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd iss en moosey!



Wij zijn nog aan het wachten op het final akkoord voor de hypotheek, in grote lijnen is alles goed hoorde we maar een paar details moesten nog gecorrigeerd worden. We hopen vandaag of begin volgende week het helemaal rond te hebben.



@bubbelwijn: het bedrag wat je noemt is dat je maximale hypotheek bedrag of een bedrag gebasseerd op een huis wat je gezien hebt? Ik zou nooit voor je maximale leenbedrag gaan op basis van 2 inkomens. Verder eens goed (laten) narekenen wat je kosten per maand gaan worden. Wat wij hebben gedaan is het geld wat we kwijt zouden zijn aan de hypotheek op onze spaarekening te zetten. Een soort van oefenen of we makkelijk kunnen leven met die vaste lasten aangezien we daarin behoorlijk omhoog zullen gaan.
Gefeliciteerd Moosey!



Onze hypotheek is rond :D dus we gaan echt! Hiep!
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Moosey en Pampas!! Kwam hier even 'langs'.



Wat leuk zo'n topic. Onze huizenjacht gaat nu ook beginnen!!
Alle reacties Link kopieren
Wow wat een goed nieuws allemaal! Wat fijn dat de hypotheek rond is pampas! En leuk nieuwe mensen die wat meer aan het begin van de zoektocht staan!



Wie is eigenlijk de eerste die echt gaat verhuizen naar het nieuwe huis? Wij krijgen 1 nov de sleutel en willen begin december echt over.
Alle reacties Link kopieren
Jeetjemina denk ik? Die gaat eind september.

Ik krijg in oktober de sleutel en wil zo snel mogelijk overgaan, dus dat zal zo rond 1 november zijn denk ik. Ik heb nog niet echt duidelijk een planning voor ogen eigenlijk
Alle reacties Link kopieren
Fijn nieuws om te horen he Pampas dat alles rond is. Wij hebben vandaag ook het finaal akkoord gekregen!

Wij krijgen 1 december de sleutel en hopen dan 2 a 3 weken nodig te hebben om over te gaan. Ik wil iig mijn sleutel van mijn huurhuis voor de kerst inleveren!



Zit er van de mee schrijvers/ meelezers nog iemand ergens over in spanning? Of gaan we allemaal feestent het weekend in?
Alle reacties Link kopieren
Ik zit vooral in spanning bij het idee hoe ik in godsnaam al mijn zooi in een paar weken in verhuisdozen moet krijgen

En wat er allemaal nog moet gebeuren, hier en in het nieuwe huis.



Verder is de hypotheek nog niet rond, maar daar verwacht ik geen problemen.
Alle reacties Link kopieren
@iss, ik denk dat wij als eerste in ons nieuwe huis zitten. Over een maand de sleutel, wat klussen en half oktober hopen we er te wonen.



@soleil, haha komt goed! Je kunt alvast beginnen met spullen inpakken. Iedere dag een beetje is samen ook een hele hoop.



@hyperbole, hier geen spanning meer. Het was nog wel even spannend of onze koper alles wel rond ging krijgen, maar dat is op t nippertje gelukt, gelukkig!!
Alle reacties Link kopieren
Wij willen half oktober gaan verhuizen... Krijgen begin oktober de sleutel!:)



Vandaag akkoord van de bankgarantie en is opgestuurd naar de notaris..



Vandaag een bericht van de hypotheekadviseur, ze wilden nog 1 formulier van mijn werkgever hebben en dan was het akkoord...:) gelukkig kreeg ik dit voor t einde van mijn werkdag te horen en kon ik het voor het weekend nog gauw regelen...



Op naar een akkoord!
Wij hopen dus voor 15 november verhuisd te zijn . We krijgen op 1 november de sleutel, en er hoeft niet zo veel te gebeuren, dus in 1,5 week denk ik dat we klaar zijn en over kunnen. ZIN IN! Gefeliciteerd allemaal met de stappen supertof!



Hyperbole; lekker he? Ondanks dat ik prima wist dat het wel zou lukken blijft het spannend tot je het definitieve antwoord krijgt.
Nou, wij zijn vanmiddag gebeld door de makelaar. We hoeven niet meer te komen kijken, want het is al verkocht. Het is echt enorm snel gegaan, dit hadden ze ook niet verwacht.

Jammer, het was een heel gaaf huis. Nou ja, sparen we voorlopig maar even verder. En gaan we ons eigen huis wat meer verkoopklaar maken. (hier en daar een likje verf) Iemand daar nog tips voor?
Alle reacties Link kopieren
Wat jammer bubbelwijn, hebben wij ook een aantal keer gehad dus ik ken het gevoel! Komt vast snel een ander huis op de markt, zeker nu de zomervakantie op z'n eind komt. Voor je eigen huis, niet te veel doen qua schilderen enzo. Onze makelaar zei dat mensen het toch gaan schilderen als ze er in gaan dus dat het niet uitmaakt. Al is ons appartement wel al heel neutraal, als je muren erg smaakgevoelig zijn dan zou ik wel schilderen. Wij hebben wel veel opgeruimd zodat het ruimer oogt (en nu makkelijk met verhuizen!).



Leuk dat het nu voor iedereen dichterbij komt! Wij gaan ook vast beginnen met inplakken, dan is het niet zon gehaast en kunnen we in november volledig focussen op klussen.
Alle reacties Link kopieren
Jammer bubbelwijn!! :(

Helaas ook hier een paar x gebeurd.. Daardoor werden we wel wat sneller met bezichtigingen en beslissingen



Ik heb vandaag de eerste kast aangepakt... De beruchte trapkast/kelderkast... Alles in dozen gedaan en een container vol zooi weggegooid..

We gaan stapje voor stapje spullen in dozen doen zodat we straks niet veel meer hoeven te doen:)

We wonen heel klein, maar hebben echt alle plekken in huis benut om rommel op te slaan..
Wij hadden 't ook, we hebben 5 keer een bod uitgebracht en alleen bij het laatste huis werd 't 'm. En dat omdat we daar voor het op funda stond mochten kijken, anders hadden we opnieuw in de rij mogen aansluiten. Maar we hebben dan ook een geweldig leuk huis gekocht nu
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je iig super blij bent met het huis pampas! Zo vervelend om naast het net te vissen, gaf bij ons ook wel een gevoel van druk. Belangrijk is wel om je niet te laten opjagen en dan opeens kom je hét huis tegen! Beetje zweverig, maar voor ons voelt het nu echt meant to be..



Ik ben alweer druk bezig met de volgende stap! Vandaag het internet en gas/elektra aangevraagd op het nieuwe adres. Ook willen we de houten vloer laten schuren en lakken (als iemand nog een goed adresje weet?) en ben ik aan het puzzelen met kleurenkaartjes van de Gamma voor de juiste kleuren. Ik heb er zoveel zin in!!



Hoe gaat het bij jullie?
Alle reacties Link kopieren
Gisteren was de overdracht van onze woning bij de notaris. Daar zijn we nu dus mooi vanaf, geeft een fijn gevoel :-).

Nu wachten tot eind september, dan krijgen we de sleutel van het nieuwe huis.



@iss: Leuk he, al die voorbereidingen!! Wij hebben ook een klusjesman nodig voor in het nieuwe huis (gaskachel willen we weg laten halen, paar vloertegels opnieuw laten leggen waar eerst de kachel stond en een paar muren laten stucen). We hebben nu iemand via de klussenier (klusbedrijf). Zit door heel Nederland. Bij Help mijn man is klusser worden ook klusjesmannen van dit bedrijf ingezet.

Je kunt op hun site kijken en een mail sturen met wat je wilt laten doen, dan kunnen ze een offerte man en/of in je nieuwe huis komen kijken en daarna een offerte opmaken.
Alle reacties Link kopieren
Fijn jeetjemina, kan me goed voorstellen dat het een fijn gevoel geeft! Tijd voor een nieuw hoofdstuk! Dank voor de tip, ga meteen even kijken! Klinkt alsof bij jouw nieuwe huis ook nog wel het één en ander moet gebeuren. Waar verblijf je tot je in je nieuwe huis kan?
quote:Jeetjemina schreef op 02 september 2015 @ 19:55:

Gisteren was de overdracht van onze woning bij de notaris. Daar zijn we nu dus mooi vanaf, geeft een fijn gevoel :-).

Nu wachten tot eind september, dan krijgen we de sleutel van het nieuwe huis. Moest je voor die paar maanden een tussenoplossing vinden?
anoniem_238991 wijzigde dit bericht op 03-09-2015 12:47
Reden: Slecht gelezen
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven