Hoeveel rollen beschuit en pakken muisjes in huis halen?

31-08-2015 20:23 55 berichten
Hallo allemaal,

Wij zijn morgen precies 38 weken zwanger en vinden het zo spannend! Heb zin om mijn wondertje eindelijk te mogen verwelkomen in de wereld. Wil alles zo goed mogelijk voorbereid hebben.

Ik lees eigenlijk nergens over hoeveel beschuit en muisjes je in huis moet hebben. Ik verwacht erg veel kraambezoek. Wat doen jullie?

Knuffels
Ik had bij de eerste twee rollen beschuit en één pak muisjes. Daarna haalden we bij wanneer nodig. De supermarkten gaan gewoon door na jouw bevalling, alsof er niets is gebeurd, da's heel apart.

Bij de tweede had zoon 1 de boel al op toen kind geboren werd, daarna nooit meer bijgehaald. Er waren veel mensen die zeiden "Ha, lekker, taart, gelukkig geen beschuit met muisjes"
O jee. O jee. O jee.

Verander je op even in: Ik ben morgen 38 weken zwanger en dan mag ik eindelijk mijn kindje verwelkomen. Je gaat commentaar krijgen!

On topic, de supermarkten zijn tegenwoordig 24-7 open bijna. Haal dus een pak of 3-4 en haal bij als het nodig is.
Alle reacties Link kopieren
De eerste week zal men de deur nog niet platlopen.

Gewoon een stuk of 4 pakken, en paar doosjes muisjes. Dat spul hoef je niet te bestellen, is uit voorraad leverbaar over het algemeen dus zo bijgehaald
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Uhm, inderdaad, jullie zijn helemaal niet zwanger. Tenzij je een vrouwelijke partner hebt die exact even lang zwanger is. Dan wel. Anders ben jij zwanger.

Ontopic, 2 rollen en 1 pak ofzo? Winkels zijn zowat 24u per dag open.
quote:Rooss4.0 schreef op 31 augustus 2015 @ 20:26:

O jee. O jee. O jee.

Verander je op even in: Ik ben morgen 38 weken zwanger en dan mag ik eindelijk mijn kindje verwelkomen. Je gaat commentaar krijgen!

On topic, de supermarkten zijn tegenwoordig 24-7 open bijna. Haal dus een pak of 3-4 en haal bij als het nodig is.Het kan eventueel ook nog in :Ik ben morgen 38 weken zwanger en dan mogen wij eindelijk ons kindje verwelkomen. Neem aan dat de partner wel meedoet aan dat laatste
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wat dacht je, dat je nooit meer boodschappen kunt doen? Gewoon een paar rollen en een paar doosjes, is het op, dan koop je bij.
Prinsesje - wij zijn zwanger - wondertje - veel bezoek verwachten

Fout - fout - fout - fout
Frankly my dear, I don"t give a damn
0, van die zooi krijg je kiespijn.
quote:calvijn1 schreef op 31 augustus 2015 @ 20:31:

Prinsesje - wij zijn zwanger - wondertje - veel bezoek verwachten

Fout - fout - fout - foutTrol - trol - trol
Meestal wordt er niet gelijk een nationale feestdag afgeroepen waardoor de winkels massaal dicht gaan na een geboorte. Maar anders kun je bij een grote benzinepomp ook wel beschuit halen. En het is voor kraamvisite ook best overkomelijk om geen beschuit met muisjes te krijgen.

Maar ik snap je wel hoor, ik vroeg me ook af of we wel genoeg rompers/luiers/whatevers hadden...voor de komende 3 jaar.....
Beschuiten zijn uit.

Blini's zijn in.

Blini's met rodekool voor als het een meisje is.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Vl43inder schreef op 31 augustus 2015 @ 20:25:

Ik had bij de eerste twee rollen beschuit en één pak muisjes. Daarna haalden we bij wanneer nodig. De supermarkten gaan gewoon door na jouw bevalling, alsof er niets is gebeurd, da's heel apart.

Bij de tweede had zoon 1 de boel al op toen kind geboren werd, daarna nooit meer bijgehaald. Er waren veel mensen die zeiden "Ha, lekker, taart, gelukkig geen beschuit met muisjes" Whut?! Gaat de wereld door als je een kind hebt gekregen?! Niet wáár!!
Jij bent zwanger. Niet van een wondertje. Gewoon een kind, een prinses blijkbaar.

In een rol beschuit zitten er 13. Tel dus maar uit. Paar pakken muisjes, pakjes boter.

Klaar. Kom je te kort stuur je de koning naar de appie.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Voor een jongetje.

For the Yukon Gold Potato Blinis:

1 lb Yukon Gold Potatoes, skin on

2 or 3 tablespoons all-purpose flour

1 tablespoon sour cream

2 large eggs

1 large egg yolk

salt & white pepper

butter

For the garnish (example):

Caviar

creme Fraiche

hard-boiled eggs, chopped

shallots, chopped

Put the potatoes in a pot of salted water. Bring to a boil and simmer until cooked. Drain and peel the potatoes while they are still hot. Press through a potato ricer while still warm.

Incorporate flour with a fork and mix in the sour cream. Add eggs 1 by 1 while mixing. Season with salt and pepper. The batter should have the consistency of pancake batter.

Heat a nonstick skillet over high heat. Melt some butter and spoon some batter into the pan (like if you were making miniature pancakes). Cook until golden brown, 2 to 3 minutes and flip. Cook for one more minute. Reserve on a tray and garnish
Ik vind beschuiten trouwens maar droge rotzooi. Denk dat ik tegen die tijd mensen maar laat kiezen.

Of een beschuit met muisjes of een lekkere plak cake met muisjes.

Denk dat na een paar weken me de muisjes de neus uit komen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
quote:MadameQetesh schreef op 31 augustus 2015 @ 20:35:

Jij bent zwanger. Niet van een wondertje. Gewoon een kind, een prinses blijkbaar.

In een rol beschuit zitten er 13. Tel dus maar uit. Paar pakken muisjes, pakjes boter.

Klaar. Kom je te kort stuur je de koning naar de appie.
Hihi weet ook wel dat de winkels gewoon open zijn maar zo zit ik in elkaar, wil altijd alles goed voorbereiden en heb liever al genoeg in huis. Zal het bij 4 pakken beschuit en 2 doosjes muisjes houden, als dat dan op is kan bijhalen altijd.
Ro­de­kool­bli­ni

Ingrediënten

1/2 pak poffertjesmix (a 400 g)

300 ml halfvolle melk

1 ei (losgeklopt)

1/2 rodekool (in stukken)

2 el olijfolie

1 el rodewijnazijn

1 grote aardappel (geschild)

1 ui (geraspt)

60 g boter (in blokjes)

1 bekertje zure room (125 ml)

Keukenspullen

keukenmachine, uitsteekvormpjes ster (bakje 5 stuks)

Bereiden

1.Meng de poffertjesmix met de melk en het ei in een kom en roer met een garde tot een glad beslag. Snijd van 1/2 deel van de kool flinterdunne plakjes. Meng met de olie, azijn en zout naar smaak. Doe 100 ml beslag in de keukenmachine en voeg de rest van de rodekool toe. Pureer 20 sec. of tot de kool helemaal gepureerd is. Meng met de rest van het beslag. Rasp de aardappel en voeg samen met de ui toe aan het beslag. Voeg peper en zout naar smaak toe.

2.Smelt een blokje boter in een koekenpan. Schep met een juslepel bergjes beslag in de pan en bak de 1 cm dikke pannenkoekjes 6 min. Keer halverwege. Herhaal tot het beslag op is. Steek er met uitsteekvormpjes sterren van verschillende groottes uit. Garneer met wat zure room en een toetje koolsalade. Lekker met een takje dille.

Voedingswaarden (per eenpersoonsportie)

energie 390 kcal

eiwit 13 g

koolhydraten 49 g

vet 16 g
quote:MadameQetesh schreef op 31 augustus 2015 @ 20:37:

Ik vind beschuiten trouwens maar droge rotzooi. Denk dat ik tegen die tijd mensen maar laat kiezen.

Denk dat na een paar weken me de muisjes de neus uit komen.Cake met muisjes heb ik echt nog nooit gezien. Is dat wel lekker? Ik ben laatst op kraambezoek geweest en daar hadden ze soesjes met muisjes. Vond ik ook wel een leuk idee. Misschien dat ik dat ook wel ga maken voor als erbij, als ik me goed voel tenminste. Kun je helaas niet van tevoren maken.
51 pakken, dat is precies genoeg.
quote:Zwangervaneenprinsesje schreef op 31 augustus 2015 @ 20:38:

Hihi weet ook wel dat de winkels gewoon open zijn maar zo zit ik in elkaar, wil altijd alles goed voorbereiden en heb liever al genoeg in huis. Zal het bij 4 pakken beschuit en 2 doosjes muisjes houden, als dat dan op is kan bijhalen altijd.
Koop chocoladefikken met muisjes. Klaar.

quote:MadameQetesh schreef op 31 augustus 2015 @ 20:37:

Denk dat na een paar weken me de muisjes de neus uit komen.

Lange vingers gedoopt in muisjes is lekker. Het plaksel is glazuur ofzo (poedersuiker met water oid? ) zo zijn er wel meer favorieten.

Ik ben gék op beschuit met muisjes, haal het ook wel gewoon af en toe. Misschien een idee voor de 18 e verjaardag
Later is nu

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven