Welke schoonmaakspullen kan jij niet missen?

31-08-2015 10:00 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke zijn jouw favoriet? Hier Blue Winder! Love it
Alle reacties Link kopieren
quote:theamuts schreef op 31 augustus 2015 @ 10:04:

Mijn pas gekochte robotstofzuiger. (Ik heb de dirt devil spider M607) Echt een koopje en doet het prima!Ow, die wil ik ook. Doet ie het op harde en zachte vloeren?
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Alle reacties Link kopieren
dusty, jif, detol, chloor.. heb een hele kast vol

maar ik ben dan ook dol op poetsen
A woman with class is timeless
Alle reacties Link kopieren
Ik kan niet meer zonder Cilit bang tegen kalkaanslag, en een ontkalker voor keukenapparaten van de natuurwinkel, heeft bjina geen geur en je ogen gaan er meestal niet van prikken.
respecteer de overtuigingen van een ander
quote:Solomio schreef op 31 augustus 2015 @ 10:55:

[...]



Ow, die wil ik ook. Doet ie het op harde en zachte vloeren?Zachte vloeren weet ik (nog) niet, maar op laminaat doet ie het uitstekend!
groene zeep en soda, lekker ouderwets en werkt het best



schoonmaakazijn heb ik nooit begrepen, daar gaat je hele huis zuur van ruiken
LOC! Geen idee of het nog verkrijgbaar is maar dat spul werkt als de beste:)
Alle reacties Link kopieren
quote:lechatrose schreef op 31 augustus 2015 @ 10:03:

AH Badkamerreiniger! En groene zeep, voor kalkaanslag uit de Steentijd.Werkt groene zeep beter dan welk kalkmiddel dan ook? Heb alles al geprobeerd...
Ammonia voor glazen en ramen (een theelepel in een emmer water volstaat) en schoonmaakazijn voor de rest. En nee, dat ruik je niet.
Alle reacties Link kopieren
Handschoenen!
HG kalkweg voor de badkamer. Ik wil niet meer zonder.



Verder gebruik ik heel veel chemische rotzooi voor van alles: allesreiniger, glorix, cillit bang voor de keuken, spiritus voor de ramen, hg vloerreiniger. Misschien toch ook eens overstappen op groene zeep.
Alle reacties Link kopieren
Dettol, vooral dettol. Gloor, antikal, glorix vochtige doekjes.

Voor de ramen een sopje met dreft, dan beslaan ze niet tijdens het koken of na het douchen.
Alle reacties Link kopieren
Dasty en chloor!
Alle reacties Link kopieren
Onze poets (de ene week) en mijn vriend (de andere week)

Nou vooruit, en gewoon afwasmiddel en zo'n pluizenroller.
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
Alle reacties Link kopieren
Dasty it is!
Alle reacties Link kopieren
Schoonmaakazijn , soda en Cif met bleek , verder voor de vlekken die mijn kind maakt een stuk ossengalzeep .
Alle reacties Link kopieren
Dettol!

Ook perfect tegen het doden van ongedierte, net al twee langpoten gespot
Alle reacties Link kopieren
Stofzuiger is absoluut onmisbaar hier. Verder Dasty (gele en roze), Glorix en Azijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:winkelfanaat schreef op 31 augustus 2015 @ 11:30:

[...]



Werkt groene zeep beter dan welk kalkmiddel dan ook? Heb alles al geprobeerd...Nee, schoonmaakazijn
Antikal spray (geen mousse) voor de glazen met chroom stoom-douchecabine. Is wel duur spul maar ik weet geen alternatief
Alle reacties Link kopieren
quote:Justmaartje123 schreef op 31 augustus 2015 @ 10:24:

Azijn, dat spul is echt overal goed voor. Kalk, de wc, zweetlucht in je kleding, een stinkende wasmachine, vuile vaatwasser. Ik hou van azijn.

Dit!

En groene zeep, dat gebruik ik o.a. als allesreiniger en om vlekken in kleding voor te behandelen voor ik ze in de was gooi.
quote:lechatrose schreef op 31 augustus 2015 @ 10:08:

[...]



Wat voor vloer heb je? Lijkt mij ook een uitkomst, zo'n ding. Ik heb laminaat en eigenlijk elk schoonmaakmiddel laat een waas achter/werkt niet en alleen water maakt ook niet goed schoon.



Hier ook een stoomreiniger, gebruik ik voor het laminaat ook gewoon en gaat prima.



Hier kan ik de vochtige schoonmaakdoekjes van de lidl niet missen. Er staat boven en beneden een bak. Ideaal om even snel wat af te nemen, zeker met klein kind in huis. Vaak geen tijd/zin om dan een heel sopje te maken, en zo is het ook schoon.
quote:Noujijweer schreef op 01 september 2015 @ 04:03:

Antikal spray (geen mousse) voor de glazen met chroom stoom-douchecabine. Is wel duur spul maar ik weet geen alternatiefAzijn!
Alle reacties Link kopieren
Ajax Showerpower en Muscle keukendoekjes. De laatste kon ik onlangs nergens meer vinden, dacht dat ze uit de handel waren. Helemaal in paniek. :-) Gelukkig kwam ik ze later overal weer tegen.
't Is al met al een heel gedoe
Dasty!
Alle reacties Link kopieren
Met azijn en groene zeep kom je een heel eind in het huishouden. Met groene zeep kun je ook afwassen. En azijn kun je ook in de tuin gebruiken tegen groene aanslag op de tegels en tegen onkruid.
Wie de schoen past, krijgt geen blaren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven