Upgraden naar windows 10, doen of niet?

20-08-2015 22:05 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, dat dus. Zou ik 'm updaten of niet?



En als ik het doe, kan ik dan weer terug naar Windows 8 als 't kut blijkt te zijn?

Heb Windows 8 nu voorgeinstalleerd op de laptop staan...
668, the neighbour of the Beast
Alle reacties Link kopieren
quote:HuLang schreef op 28 augustus 2015 @ 16:24:

Geen eigen ervaring maar volgende site bespreekt een paar scenario's:



http://winsupersite.com/windows-10/prev ... eservation



Lees vooral ook de commentaren. Het ziet er naar uit dat je niet terug kunt als je Win10 gereserveerd of gedownload hebt, op een gegeven moment gaat je pc toch aan de slag met de installatie van Win10, of je dat nu wil of niet. Later, als je Win10 niet leuk vindt, kan je wel weer terug (binnen de 30 dagen, daarna niet meer).



Dank je voor de info en de link!



Ik denk dat het er wel op neer komt dat ik de upgrade doe en daarna de downgrade....dat hele 'gratis' verhaal (en nog wat dingetjes) zit mij gewoon niet lekker.
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel benieuwd, nav de discussie over privacy, wat zit jullie precies dwars?

Welke informatie mogen...ze..? niet van je weten? Wie gaat er iets met jouw gegevens doen? En wat gebeurd er dan mee? Met andere woorden, wat is het probleem precies?



Ik vraag dit gewoon uit interesse! Ik kan mij er namelijk niet zo druk om maken, of ik weet vooral niet zo goed waar ik me druk om zou moeten maken
Alle reacties Link kopieren
Niet doen, dat upgraden! Als windows 7 of 8 nog werkt, laat gewoon alles zoals het is. Van mn eigen windows 7 laptop en de 8 van schoonzus is het niets geworden met de upgrade. Enkel een hoop miserie, vastlopen, zwarte schermen, ... de klassiekers bij de 'gratis' upgrade.

Fijn dat er tussen jullie reacties ook positieve zijn over windows 10, maar ik lees hier evenzeer negatieve, zoals vastlopen, qua menus ed...

Ik heb mijn pc helemaal moeten terugzetten naar windows 7 home premium, nadat ik met hulp van mn vriend deze eerst had geüpgraded naar 7 professional. Nu werkt computer terug normaal, maar als het aan mij lag, voorlopig geen windows 10 upgrade meer, vervelend ook dat je die niet kan verwijderen van je pc...
Dit dus, niet doen, heeft nog totaal geen nut, laat eerst de kinderziektes er maar eens uit gaan. Windows 7 is goed genoeg. Veel dingen werken nog niet met windows 10.
Alle reacties Link kopieren
quote:tattou schreef op 29 augustus 2015 @ 00:18:

Dit dus, niet doen, heeft nog totaal geen nut, laat eerst de kinderziektes er maar eens uit gaan. Windows 7 is goed genoeg. Veel dingen werken nog niet met windows 10.

Precies, en gratis uploaden kan nog een heel jaar. Ik wacht nog wel even

Google op;

9 reasons why to wait with windows10
iedereen leest mee
Alle reacties Link kopieren
nou sunflower, het kan maar zo is zijn dat ik ooit iets ernstigs uithaal al dan niet per ongeluk

dan gaan ze heel je verleden uitpluizen op het internet. en daar zou maar net iets tussen staan waar ze je ook een draai mee om je oren kunnen geven.

dat is 1 reden

ik heb er nog veel meer hoor.
Alle reacties Link kopieren
maar ga ik nou nooit meer afkomen van dat kutikoon?!



Alle reacties Link kopieren
Ik heb totaal geen moeite met die privacy. Ze mogen voor mij mijn naam en geboortedatum enzo wel weten. Ik denk dat ze daar wat mee zouden doen als er iets ernstigs aan de hand is. Ik vind het eigenlijk wel een veilig idee.

Ik zou daarentegen wel moeite hebben met bijvoorbeeld facebook waar ik persoonlijke dingen op zou hebben staan en die anderen kunnen zien.
Alle reacties Link kopieren
quote:Elsa schreef op 29 augustus 2015 @ 11:08:

maar ga ik nou nooit meer afkomen van dat kutikoon?!



[img]http://s6.postimg.org/awu0f0n8h/kutje.jpg[/img]Ik ben van dat icoon af gekomen door de update KB3035583 te verwijderen.....neemt niet weg dat ik vanochtend WEER een 'update nu' scherm kreeg en ik WEER de tijd naar over twee dagen heb gezet......wat ik gisteren dus ook heb gedaan
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
ik heb gister die kb3035583 ook uninstalled en dat issie nog steeds, maar dat raam is niet weggeweest
Ik had ook windows 10 geinstalleerd, maar ook even snel (oh nee, ging nog een stuk sneller) weer terug gezet. Wat een ellende zeg. Laptop stuk trager geworden, bepaalde diingen niet kunnen installeren, smileys hier bv op het forum kon ik niet meer gebruiken. Boel liep vast, pagina's die niet wilden laden. Een en al ellende dus.
Alle reacties Link kopieren
Voor de meeste mainstream hardware kun je bij de maker wel drivers verkrijgen voor windows 10 ingeval windows update ze niet heeft. Enig nadeel van windows10 op dit moment zijn enige privacy issues.
“I would like to see anyone, prophet, king or God, convince a thousand cats to do the same thing at the same time.”
Alle reacties Link kopieren
Voor wat betreft je privacy:

- waar ben je

- wat doe je

- wat zoek je

- wat zijn je hobbies

- wie zijn je vrienden



En



Al je vrienden (fb) en contacten (outlook) met W10 kunnen bij jouw op je (prive) wifi netwerk thuis (dit schijn je te kunnen uitzetten)

Nog meer (gerichte) reclames (je mag zelf niet meer nadenken, je wordt altijd naar b*l.com gestuurd)

W10 bepaalt zelf wanneer een upgrade wordt uitgevoerd. Daarop heb je geen invloed meer.



Er komt ergens een moment dat, als je bijvoorbeeld wilt verzekeren, je verleden (surf gedrag, soort vrienden (waarvan men natuurlijk ook alles van weet) e.d. ) gaat meespelen.

Men weet waar je bent (woont u daar nu wel of niet ? Waarom was U daar ?)



Big Brother is watching you! W10 voegt daar weer een stuk aan toe.
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geupdate en hier gaat ie prima. Heb geen enkele klacht.
Microsoft plaatst ongevraagd Windows 10-installatiebestanden op je pc



en



Hoe Microsoft je "helpt" wanneer je dat wil/niet wil
Alle reacties Link kopieren
Ook ik heb geupdate en ben een tevreden gebruiker. Gewoon doen zou ik zeggen 😉
Alle reacties Link kopieren
Hulang bedankt.

Ik ga dat eens proberen.

W10 vind ik erg opdringerig.
Gisteren stond ik aan de rand van de afgrond. Vandaag ben ik een stapje verder.
Alle reacties Link kopieren
Lekker dan. Contact gezocht met Canon, omdat onze printer een pixma mp 140 niet werkte nadat we geüpdate hadden. Krijg ik een mail terug dat de printer helaas niet compatible is met Windows 10. Koop een nieuwe of hang hem aan een computer die geen Windows 10 heeft. We hebben maar 1 computer, dus dat gaat niet. Dus dat wordt geld uitgeven aan iets nieuws terwijl de oude in principe nog prima werkte. Kan daar zo pissig om worden.
Alle reacties Link kopieren
quote:HuRang schreef op 11 september 2015 @ 16:54:

Hoe Microsoft je "helpt" wanneer je dat wil/niet wildat is toch veel te moeilijk voor mij?!
quote:bureaulampjes schreef op 17 september 2015 @ 13:48:

Lekker dan. Contact gezocht met Canon, omdat onze printer een pixma mp 140 niet werkte nadat we geüpdate hadden. Krijg ik een mail terug dat de printer helaas niet compatible is met Windows 10. Koop een nieuwe of hang hem aan een computer die geen Windows 10 heeft. We hebben maar 1 computer, dus dat gaat niet. Dus dat wordt geld uitgeven aan iets nieuws terwijl de oude in principe nog prima werkte. Kan daar zo pissig om worden.Dan ga je toch terug naar W7? Je bent niet verplicht te upgraden..
Alle reacties Link kopieren
quote:een_man schreef op 02 september 2015 @ 22:45:

Voor wat betreft je privacy:

- waar ben je

- wat doe je

- wat zoek je

- wat zijn je hobbies

- wie zijn je vrienden



En



Al je vrienden (fb) en contacten (outlook) met W10 kunnen bij jouw op je (prive) wifi netwerk thuis (dit schijn je te kunnen uitzetten)

Nog meer (gerichte) reclames (je mag zelf niet meer nadenken, je wordt altijd naar b*l.com gestuurd)

W10 bepaalt zelf wanneer een upgrade wordt uitgevoerd. Daarop heb je geen invloed meer.



Er komt ergens een moment dat, als je bijvoorbeeld wilt verzekeren, je verleden (surf gedrag, soort vrienden (waarvan men natuurlijk ook alles van weet) e.d. ) gaat meespelen.

Men weet waar je bent (woont u daar nu wel of niet ? Waarom was U daar ?)



Big Brother is watching you! W10 voegt daar weer een stuk aan toe.



Precies, ik heb het niet gedaan vanwege dit en dan heb ik nog geen eens fb.



Mensen moeten goed nadenken voor ze aan W10 beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met muziek erop zetten onder windows 10? Er zit verder geen office pakket oid op, zit ook niet aan internet gekoppeld (laptop is van een vereniging). Vanaf een usb stick muziek kopieren pakt ie niet, moet er iets apart gedownload worden hiervoor? Anyone?
Hoe kan je dan weer downgraden?
Alle reacties Link kopieren
dubbel...
"I love not Man the less, but Nature more..."
Alle reacties Link kopieren
quote:dadelduifje schreef op 22 september 2015 @ 23:05:

Hoe kan je dan weer downgraden?http://winsupersite.com/w ... -after-windows-10-upgrade
"I love not Man the less, but Nature more..."

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven