Waterstofzuiger?

30-08-2015 12:35 23 berichten
Elke do heb ik twee oppas kinderen plus drie grote honden waar ik op pas. Je kan je dus voorstellen hoe mijn huis er aan het eind van de dag uitziet. Nu hou ik erg van een schone vloer. Dus er wordt na afloop altijd gestofzuigd en de vloer geboend. Ik vind alleen het laatste zo karwijtje en dan vooral de vloer weer droog krijgen. Een stofzuiger die het water opzuigt lijkt mij dus wel een goede investering. Maar nu de vraag. Welke doet het goed?



Ik wil niet dat ik er 1 heb en dat die na 10 X gebruik de geest geeft, omdat er water in de moter is gekomen bijv.



Iemand hier misschien ervaringen? Het liefst niet duurder als 100 euro., maar als een goede duurder is ben ik wel bereid er naar te kijken.
Alle reacties Link kopieren
Is een waterstofzuiger niet meer voor als je bijvoorbeeld lekkage hebt gehad?

Om nou met zo'n waterstofzuiger weer de hele ruimte bij langs te gaan die je net hebt gezogen én gedweild, lijkt me wel heel veel extra werk en volgens mij is het in de tussentijd toch al wel weer droog?

Gewoon niet te nat dweilen, dan is het vocht zo verdampt.
Alle reacties Link kopieren
Gebruik een stoomreiniger. Je desinfecteert de vloer hiermee en de vloer is ook veel sneller droog dan na gewoon dweilen. Kost tussen de 80 en 140 euro. Ideaal ding.
Is een dirt devil niet iets voor je? Dan dweil je met stoom en dat is ook weer zo droog volgens mij omdat het water door de stoom sneller verdampt.
Alle reacties Link kopieren
Er ligt dus water en allerlei kruimels, voorwerpen en viezigheid door elkaar op de vloer? Ik zou alles met een vloerwisser op een hoop vegen, de voorwerpen eruit halen en in de gootsteen gooien om schoon te maken en daarna met een dweil om die wisser gebonden de vloer droog en schoon maken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Een waterstofzuiger maakt je vloer niet droog. Je krijgt het effect van dweilen, dus je schiet er niets mee op.
Alle reacties Link kopieren
Apparaten met alleen een stoomfunctie kan je tegenwoordig voor een paar tientjes in Action-achtige winkels kopen. Ze nemen goed vet op wanwege de hitte maar mijn ervaring is dat je hem twee keer gebruikt en daarna komt hij de kast niet meer uit.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Eens met Retrostar. Ik heb een waterstofzuiger en een stoomapparaat en ik doe er al jaren niets meer mee.
pittig trouwens, elke week 2 kinderen+3 grote honden in je huis...
Bedankt voor de reacties.



Ik vind de kinderen en honden niet zo pittig op het moment zelf, alleen het opruimen daarna...



Een stoom apparaat heb ik een keer geleend. Dat vond ik helemaal niets. Een boenapparaat ga ik eens naar kijken.



Ik maak misschien een beetje apart schoon. Ik stofzuig altijd eerst. Daarna pak ik een grote emmer met sop en ga dan de vloer boenen met een bezem. Daarna is het een waterballet en dat ga ik vervolgens opdwijlen. Het lijkt mij dus heerlijk om het water te kunnen opzuigen.



Minder water gebruiken kan, maar sommige dingen zitten gewoon vastgeplakt, dat moet een beetje losweken met water :p



Ik gebruik ook een elektrische ramenwisser, is echt mijn beste aankoop ooit :p ik dacht als er nou zoiets is voor de vloer is het perfect, maar het moet natuurlijk wel werken.
Alle reacties Link kopieren
quote:retrostar schreef op 30 augustus 2015 @ 13:06:

Apparaten met alleen een stoomfunctie kan je tegenwoordig voor een paar tientjes in Action-achtige winkels kopen. Ze nemen goed vet op wanwege de hitte maar mijn ervaring is dat je hem twee keer gebruikt en daarna komt hij de kast niet meer uit.De stoomreiniger wordt hier meerdere keren per week gebruikt. Niet herkenbaar dus. Ik ben erg tevreden over de stoomreiniger. Je moet echter wel eerst sofzuigen voordat je de stoomreiniger gebruikt.
Alle reacties Link kopieren
Oh ik had wel een tip voor je, maar die is zo'n 3000 boven je budget
this too shall pass..
Je maakt me wel nieuwschierig oxygen.
wat voeren die honden en kinderen wel niet uit in jouw huis dat je de vloer moet schrobben als ze geweest zijn?

hier ook kinderen en honden, maar stofzuigen en dweilen volstaat

stofzuigen doe ik elke dag, dweilen 2x per week en het is hier echt niet smerig
Dat geloof ik graag itsme, maar ik heb een heel klein beetje smetvrees ;) en vooral als het op de vloer aankomt. En honden verharen nu eenmaal, lopen wel eens door de natte aarden de kinderen spelen in de zandbak met water en eten koekjes en brood met hagelslag. Ze knoeien vervolgens op de grond en lopen dat een beetje door het huis. Stofzuigen zal waarschijnlijk wel volstaan, maar ja schrobben voelt nou eenmaal lekker fris :p
Flink boven je budget (439 euro): Karcher stoomreiniger/stofzuiger/waterzuiger in één.



Heb dat ding al jaren en ik vind 'm ideaal, vooral omdat je er ook gewoon mee kunt stofzuigen. Je pakt dat apparaat daarom sneller en als het nodig is kun je de stoom- of waterzuigfunctie gewoon gebruiken zonder de boel om te moeten bouwen of eerst leeg te gooien.
Bij_zonder,



Dat klinkt perfect. Mag ik vragen welke versie je hebt? Gaat waterzuigen er ook goed mee, want dat kan ik niet zo duidelijk vinden. Wel dat je kan zuigen en stomen tegelijkertijd. Maar ik wil ook echt het water op kunnen zuigen ( met sop)
Alle reacties Link kopieren
Lotslove, de Delphin (anti huisstofmijt, e.d. je kan er werkelijk alles mee schoonmaken).
this too shall pass..
Ik heb de SC 5.

Vloeistoffen opzuigen gaat heel goed, je moet de zuigmond niet in een volle emmer hangen natuurlijk Maar heel nat dweilen en dan het sop opzuigen? Geen enkel probleem!
Alle reacties Link kopieren
Ik ken de grote horecawaterstofzuigers en die zijn ideaal. Maar ook te groot voor in je kelderkast en duur! Maar die zuigen de vloer echt droog, en je kan er gewoon hele plassen mee opzuigen. Wat iemand hier zei de slang niet in een emmer water hangen? Daar kan het wel mee.

Het leeggooien is wel een zwaar en vies karweitje.



Maar die kennende heb ik ook wel eens een kleinere, zeg maar huishoudelijke 'water'stofzuiger gebruikt en als je de horecavariant kent valt dat echt vreselijk tegen. Zo'n gedoe om het een beetje droog te krijgen, dan kan je beter gewoon dweilen.



Maar je vloer zo nat maken, is dat wel goed voor de vloer en voor je meubels? Kan je niet beter gedurende de dag wat hondenpootjes drogen voor het naar binnen gaan en wat hagelslag opvegen na het eten zodat je aan het eind van de dag niet hoeft te boenen?
Zeg maar Spijker.
Haha ja dat die professionele apparaten zullen het inderdaad wel perfect doen,maar ga er maar vanuit dat mijn huis niet zo vies is dat dit nodig is.



Ik ben me een beetje aan het verdiepen in het verschil tussen stoomzuigers en stoomreinigers en gewoon waterzuigers.



Een stoomzuiger klinkt toch wel goed,alleen nu zie ik dat bijv een stoomreiniger een verwarmingsvermogen heeft van 2200/ 4.2 bar en de stoomzuiger heeft een verwarmingsvermogen van 1100 / 4 bar.



Weet iemand hier misschien of het verwarmingsvermogen heel belangrijk is? Want anders koop ik straks een duur apparaat en vind ik de stoomfunctie helemaal niets, dan kan ik als nog beter een waterstofzuiger kopen en een losse stoommachine.
Dat verwarmingsvermogen (2200 vs 1100) zal hooguit van invloed zijn op de opwarmingstijd. Het apparaat dat ik heb heeft wel even nodig om op te warmen voor er stoom is, maar tijdens het opwarmen kan het apparaat wel gewoon gebruikt worden. Om vast te stofzuigen bijvoorbeeld, en tegen de tijd dat ik daar mee klaar ben is het water al lang en breed opgewarmd dus kan ik meteen verder.



De druk (4 bar vs 4,2 bar) kan in het gebruik wel verschil maken omdat dat bepaalt hoe hard de stoom er uit spuit zeg maar. Het verschil dat jij noemt is echter maar 0,2 bar en ik denk dat je dat niet merkt.
Ik heb hem binnen :D Ben er tot nu toe heel erg blij mee. Het opzuigen van vloeistoffen gaat moeiteloos.

Ik had verwacht niet zo fan te zijn van de stoomfunctie, maar dat doet hij ook echt goed! Mijn badkamervloer en wc's zijn nog nooit zo snel schoon geweest.



Alleen de gebruiksaanwijzing heb je wel echt nodig.



Waar ik alleen nog niet helemaal over uit ben is of je altijd water moet stoppen in het opvangbakje. Als ik bijvoorbeeld vloeistoffen wil opzuigen dan kom je al snel over de max waterhoogte uit. Dat wordt nog even verder zoeken in de gebruiksaanwijzing.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven