Krijsende buurvrouw.

31-08-2015 19:46 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds kort heb ik een nieuwe buurvrouw, zij heeft 2 kleine kinderen van ongeveer 3 en 5 jaar. Prima natuurlijk, zij het niet dat buurvrouw 90 % van de tijd tegen de kinderen loopt te krijsen en te schreeuwen (en dan echt heel hard.). Het stoort me enorm, het jongetje van 5 jaar gaat ook net zo hard tekeer. Wat zouden jullie doen in dit geval? Ik denk erover om buurvrouw aan te spreken op haar geschreeuw, op een vriendelijke nette manier. Alleen op dat geschreeuw, want ik laat uiteraard achterwege wat ik ervan vind dat je zo met je kinderen communiceert.
quote:lemoos2 schreef op 31 augustus 2015 @ 20:51:

Ligt eraan wat ze schreeuwt. Hier in de straat woont ook zo'n schreeuwend gezin. Maar die 'praten' zo. De eerste keer dacht ik dat er een of andere herrie was uitgebroken. Maar wat ze schreeuwen is dan wel pedagogisch verantwoord: "STOP MET HET SLAAN VAN JE ZUSJE"

Helaas gillen de kinderen ook. De man heeft ook een bulderstem.



Hier zeg ik niets van.Ja dit bedoel ik. Dat is gewoon iets wat bij die mensen hoort, ws. hebben ze het zelf niet eens door.
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 31 augustus 2015 @ 20:51:

[...]



Ik weet echt wel dat de buren mij horen, we hebben het er ook over, ze zeggen " ja ben blij dat ik niet meer van die kleintjes heb haha..."

Nou ja, dat lijkt me voor jou minder erg dan wanneer ze je erop aan zouden vallen, toch?



Als je inderdaad het gevoel hebt dat het je boven het hoofd groeit, is het inderdaad heel goed om hulp te zoeken trouwens. Sterkte, ik hoop op een dag van je te lezen dat je je bijna niet meer voor kunt stellen dat je er zo doorheen zat.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 31 augustus 2015 @ 20:54:

[...]



Nou ja, dat lijkt me voor jou minder erg dan wanneer ze je erop aan zouden vallen, toch?



Als je inderdaad het gevoel hebt dat het je boven het hoofd groeit, is het inderdaad heel goed om hulp te zoeken trouwens. Sterkte, ik hoop op een dag van je te lezen dat je je bijna niet meer voor kunt stellen dat je er zo doorheen zat. Jawel, maar toch schaam je je wel, dat je door een kind van 3 je zo gek laat maken. En idd ik moet er wat mee gaan doen, zei ik net tegen mijn man ook, en ik voel me natuurlijk vreselijk slecht als hij ligt te slapen als een engeltje. Ooit kan ik er vast om lachen.
Alle reacties Link kopieren
Denk ook niet dat NL op ons als buren zit te wachten hoor. Na jaren geheel buiten gehoorafstand van buren te hebben gewoond op een nogal groot terrein hebben wij ook de neiging om luidruchtig te communiceren. Onze nieuwe buurman bracht het wel leuk. Die kwam zichzelf voorstellen en vertelde dat hij zich nu al heel vertrouwd met ons voelde en enorm benieuwd was wie nu (naam kind, hond, man, etc) waren.



We werken nu bewust aan het volume.
O vreselijk. Eigenlijk zou je het eens op moeten nemen, die herrie, en haar laten horen. Bv met de spraakrecorder van je telefoon. Sommige mensen zijn gewoon een beetje doof, denk ik wel eens. Even je oren uit laten spuiten, kan helpen, want je gaat harder praten omdat je jezelf niet meer hoort. Ik hoor het aan mijn vriends stemvolume als hij verkouden is, dan zit de boel dicht en gaat hij harder praten.



Ik ben nogal een stilte liefhebber. En schreeuwen is gewoon aso, ik probeer het zo weinig mogelijk te doen. Ik ben dus een stille buur, alleen wonen wij vrijstaand. We willen wel graag verhuizen dus dat zal wennen worden. Al kunnen onze overburen ook van die schreeuwgesprekken houden. Voordeel is idd dat je meteen overal van op de hoogte bent.
Alle reacties Link kopieren
quote:khemam schreef op 31 augustus 2015 @ 20:58:

Denk ook niet dat NL op ons als buren zit te wachten hoor. Na jaren geheel buiten gehoorafstand van buren te hebben gewoond op een nogal groot terrein hebben wij ook de neiging om luidruchtig te communiceren. Onze nieuwe buurman bracht het wel leuk. Die kwam zichzelf voorstellen en vertelde dat hij zich nu al heel vertrouwd met ons voelde en enorm benieuwd was wie nu (naam kind, hond, man, etc) waren.



We werken nu bewust aan het volume.Geweldig!!! Buurman met humor dus!
Alle reacties Link kopieren
Tegen kleine kinderen schreeuw je toch niet??????????

Hoe reageren haar kinderen, behalve terugschreeuwen?
Alle reacties Link kopieren
quote:iones schreef op 01 september 2015 @ 10:24:

Tegen kleine kinderen schreeuw je toch niet??????????

Hoe reageren haar kinderen, behalve terugschreeuwen?Natuurlijk niet. Stalen zenuwen...Heb je kleine kinderen? en zo ja heb je nog nooooit tegen ze geschreeuwd? Kan ik me niet voorstellen. Als je 24/ 7 bij ze bent en getergd wordt, neem ik mijn petje voor je af als jouw stoppen nooit doorfikken.
Alle reacties Link kopieren
Ooit de euvele moed gehad om mijn buren daar op aan te spreken en die praten sindsdien niet meer met me, maar ik ben toch blij dat het ik het gedaan heb. Die kinderen, ook nog heel jong, kunnen zichzelf niet verdedigen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:beetjegek schreef op 01 september 2015 @ 11:54:

[...]



Natuurlijk niet. Stalen zenuwen...Heb je kleine kinderen? en zo ja heb je nog nooooit tegen ze geschreeuwd? Kan ik me niet voorstellen. Als je 24/ 7 bij ze bent en getergd wordt, neem ik mijn petje voor je af als jouw stoppen nooit doorfikken.

Ik kan me wel voorstellen dat je een keer je stem flink verheft en tegen ze roept.

Maar echt schreeuwen....



Ik krijg iedereen over me heen over een corrigerende tik, maar eigenlijk vind ik dat schreeuwen erger. Een corrigerende tik is een gedoseerdere handeling dan schreeuwen. Een corrigerende tik is vergelijkbaar met je stem flink verheffen. Dus anders dan krijsen en schreeuwen.

En afijn, dat je dat doet bij je puber oke. Maar niet bij een peuter of kleuter.
Alle reacties Link kopieren
Beetjegek, goed als je hulp zoekt.



Misschien een kleine geruststelling, mijn zoon was toen hij 3 was ook soms verschrikkelijk. En ik heb, helaas, ook regelmatig tegen hem geschreeuwd. Soms haalde hij echt 't bloed onder mijn nagels vandaan. Ik schaamde me vreselijk dat ik (te) vaak mijn geduld verloor.

En toen werd hij 4 en ging naar school en sloeg helemaal om, en veranderde weer in die gezellige, lieve zoon van eerder. Hij was duidelijk toe aan school en meer uitdaging.

Ook was hij laat met goed praten en dat frustreerde hem ook.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
quote:Gatti schreef op 01 september 2015 @ 13:07:

Beetjegek, goed als je hulp zoekt.



Misschien een kleine geruststelling, mijn zoon was toen hij 3 was ook soms verschrikkelijk. En ik heb, helaas, ook regelmatig tegen hem geschreeuwd. Soms haalde hij echt 't bloed onder mijn nagels vandaan. Ik schaamde me vreselijk dat ik (te) vaak mijn geduld verloor.

En toen werd hij 4 en ging naar school en sloeg helemaal om, en veranderde weer in die gezellige, lieve zoon van eerder. Hij was duidelijk toe aan school en meer uitdaging.

Ook was hij laat met goed praten en dat frustreerde hem ook.Dat geeft me moed. Ik weet uiteraard dat het een fase is, maar soms is geduld houden zo zwaar! Vanmorgen had hij bv binnen 1 seconde zijn schone kleding en een stapel handdoeken bij hem in bad getrokken, echt ik keek 1 seconde de andere kant op. Daarvoor was ik uitgegleden over een plas water die hij uit een bekertje gekiept had, lag ik in een spagaat, en hij lachen natuurlijk. Maar ik heb me beheerst. Hij kan al goed praten dus ik probeer meer met hem te praten,en weer consequent op de time out plek zetten. Ik heb ook een puberella in huis en samen is het helemaal feest.
Alle reacties Link kopieren
Heel herkenbaar. Zat er op een gegeven moment ook echt doorheen. Het is inderdaad een fase, maar soms duren deze wel te lang.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk schreeuw ik ook weleens tegen mijn jongste. Vooral als ik druk bezig ben met iets en hij door blijft mekkeren en expres dingen doet om een reactie te krijgen. Dan gaan de decibellen echt wel even omhoog. Mijn zoon zegt dan heel verontwaardigd " niet schreeuwen tegen mij, das lelijk" Sta ik dan met mijn peen en uien hoofd. Maakt dus geen enkele indruk.



En de buurman is zeker een man met humor gelukkig, heb je wel nodig als je naast ons woont.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven