hoeveel inch smart tv?

01-09-2015 10:12 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
de kogel is door de kerk. we gaan eindelijk een 'platte' tv aanschaffen. We zijn er al uit dat het in ieder geval een Samsung wordt. Maar over het formaat zijn we er nog niet uit. Als we kijken naar de ideale kijkafstand, vind je op internet diverse berekeningen. Ook wordt er gezegd je beter een maat groter kan nemen dan het formaat wat je wil aanschaffen? Wat zijn jullie ervaringen? En zijn er verder nog dingen waar we op moeten letten?
Alle reacties Link kopieren
Ik maakte geen berekeningen, ik wilde niet te groot, maar ook zeker niet te klein

Ik heb er in van 102 cm doorsnede

Groot zat, zonder dat het een kast in de kamer wordt, want ik vind tv's (zeker als ze uit zijn) echt spuug lelijk
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Die van mij is 60 cm doorsnee.

Groot genoeg, lillike dingen.
Ik ga voor kwantiteit.
Alle reacties Link kopieren
Ligt er totaal aan hoe ver de bank van de tv af staat. Hier zitten we ong 4m van de tv, 46 inch.

Hier ook een smart met 3D en al die jaren nog nooit wat mee gedaan.

Tip: koop een draaiende beugel en hang m aan de muur, zo kan ik de tv altijd draaien naar een hoek zodat er overdag geen zonlicht in straalt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Ook wordt er gezegd je beter een maat groter kan nemen dan het formaat wat je wil aanschaffen?Dat is ook mijn ervaring. Ik maakte me altijd zorgen over een te grote tv vanwege zichtbare puntjes maar in feite wou ik al snel een nog grotere als de nieuwe een paar jaar stond.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
http://www.consumentenbond.nl/tv/extra/ ... jkafstand/

http://www.plasma-discoun ... n-de-juiste-inchmaat.html
Alle reacties Link kopieren
Een tv kan je gewoon draaien op zijn standaard, tenzij je hem ophangt natuurlijk. Maar dan moet je een gootje in de wand frezen om het snoer in te verbergen anders staat dat weer spuuglelijk.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
102 hier, ook sinds een paar maanden pas. En we zitten er best dicht op. Denk 3 meter, 3,5 max Prima formaat.
Volgens mij hebben wij ook 102 (40 innch) smart tv. Zitten zo'n 4 meter van de tv af.

Ik vind het een fijn formaat.
Wij hebben een 49" / 124 cm. Voorheen een 40" / 102 cm. Die was voor mij precies groot genoeg. In ons vorige huis zaten me meer dan 4m van de tv af en dan was het wel fijn dat we een grotere tv hadden. Nu we verhuist zijn en dichter bij de tv zitten vind ik deze alweer te groot.

Nu is het hier echt een tv met een woonkamer voor mijn idee. Maar ik ben er wel erg blij mee hoor, stiekem wil ik ook niet meer kleiner. Maar een grote tv is zo aanwezig in een woonkamer en dat vind ik niet mooi.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben sinds een maand ook eindelijk een platte tv. Voorheen een oude beeldbuis gehad

We zitten 4 meter van de tv af en hadden een 40 inch besteld. Toen dat ding er stond vonden we hem eigenlijk wel erg klein.

Een 48 inch zou nét passen op het muurtje langs de open haard en omdat daarlangs weer een deur naar de slaapkamers zit, was ik bang dat we met het langslopen de tv er wel eens af konden stoten. Een tussenmaat van het model dat wij wilden was er niet.

Toch hebben we de knoop doorgehakt om een groter formaat te kopen en we zijn hier achteraf ontzettend blij mee!



Ik heb vaker gehoord van mensen dat ze de tv na een tijdje toch liever wat groter hadden gehad.

Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu een 46 inch tv van Samsung hangen aan een beugel. Deze is draaibaar en kantelbaar. Beugel hebben we aangeschaft toen er nog een 32 inch tv aan moest. Mocht je voor een beugel gaan, neem er dan eentje die ook een groter formaat dan je aan gaat schaffen aan kan. Zelf vond ik de beugel behoorlijk aan de prijs, maar hij is zeker het geld waard.



Edit: wij hebben de Vogels EFW6445 muurbeugel
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
een andere manier om het snoer (waarom toch altijd zwart?) te verbergen is een flinke plank tegen de muur en daaronder ook weer wat planken waar je decoder en wat decospulletjes kwijtkan. Zo hadden wij in ons vorige huis. De plank steunde ook op de vloer om de pluggen wat te ontlasten.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
ik heb een 42 inch, die is net zo groot als mijn open haard tegen dezelfde muur.

maar ik ben daarin een enorm neurotische zeikerd.

de vlakverdeling moet kloppen, de tv moest zo plat en zwart mogelijk zijn, qua design matchen, de rand erom heen zo dun mogelijk, en alle opties omdat ik ook skype en internet op de tv.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
je kunt ook een overschilderbare kabelgoot tegen de muur plakken/schroeven. Hier staat er een kastje onder met de dvd recorder. Decoder niet nodig, Ziggo kaart achterin het toestel.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Mijne staat op een hele mooie rvs standaard op het oude meubel. Geen snoer te zien en ik draai gewoon de TV naar de grote tafel als ik wat wil kijken en bezig ben daar. .
Alle reacties Link kopieren
Bij ons staat er gewoon een 32 inch (82 cm) samsung. Mijn vriend had wel een maatje groter gewild (want mooier), maar ik vind het zelf geen gezicht als er zo'n groot ding staat. Het domineert dan gelijk de hele ruimte.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben 82 cm en vinden het erg fijn. Niet zo mega. Mooi beeld, ook Samsung smart tv.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben een sony smart tv van 50 inch met een aluminium kleur rand. We zitten er ongeveer 4 m vanaf. Toen we hem net hadden vonden we het wel erg groot, maar nu is het toch wel ideaal. Ik heb niet hele goede ogen en 's avonds zie ik er een stuk minder mee. Maar door het grote scherm kan ik altijd de ondertiteling lezen! Doordat de rand van de tv aluminium kleur heeft, past hij ook beter in het interieur, we hebben meer roestvrij staal accenten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven