Op naar de herfst!

28-08-2015 10:03 157 berichten
Hoezeer ik ook genoten heb van die heerlijke hittegolf in juni/juli en van een prachtig zonovergoten dag zoals die van vandaag, word ik stiekem heel gelukkig van de weersvoorspellingen: mijn favoriete seizoen is aantocht!







Het weer zegt het, de pepernoten die weer bij de Kruidvat zeggen het, de nieuwste mode in etalages zeggen het: de zomer is weer op zijn retour. Al hoop ik natuurlijk op een mooie nazomer met temperaturen rond de 18 graden met een volle zon, dat gun ik de zonaanbidders namelijk ook!



Maar goed, gisteren had ik voor het eerst een vest aan zonder dat de airco op de werkvloer de reden is, begon ik mijn dunne dekentje op de bank weer wat koud te vinden en heb ik met de auto door de stortregen gereden: heerlijk! Dus kreeg ik zin om me mentaal voor te bereiden op het nieuwe seizoen door te gaan winkelen, mijn grofgeweven deken te wassen, stoofpotten te maken (je bent welkom op het 'Vers koken en bakken' topic!) en de kaarsen weer eens tevoorschijn te toveren.



Dus, herfstliefhebbers, wie heeft er zin om mee te delen aan een leuk topic? Deel hier je nieuwe aanwinsten (voor in huis, voor je garderobe, voor in de tuin, you name it!) of laten we lekker keuvelen over dit prachtige seizoen.
Ik kan niet wachten tot ik mijn mooie vest van Vera Moda aan kan... Een mooi bordeaux vest met Aztec print die dan langs mijn bolle buik valt... Maar vooral dat ik straks weer lekker naar buiten kan met dochter en haar al die mooie bladeren aan de bomen kan laten zien. Nu ze meer bewustzijn krijgt van alles om haar heen kan ik niet wachten dat snoetje te zien!
Is blue Lagoon een forummer?
Ja, zij heeft onlangs wat herfstdecoratie in huis gehaald.
Aha wat cool! Idd kom erin blue lagoon!
Alle reacties Link kopieren
Bah wat een vies weer was het vandaag! Vind het nu ook nog veel te warm, echt zo'n plakkerige avond. Bijna september gelukkig, gewoon het idee dat het september is, maakt veel goed.
't Is al met al een heel gedoe
En september wordt direct goed ingeluid met 18 graden.



Ik vond het warme weer best oké deze zomer, de hittegolf was niet zo benauwd. Maar nu is het plakkerig, en heb ik dikke voeten met tintelende tenen (leuke bijkomstigheid van het zwanger zijn). Het is goed geweest nu!
Alle reacties Link kopieren
18 graden, joechei!
't Is al met al een heel gedoe
Hier ook zin in de herfst. Lekker de kaarsjes aan en onder de deken op de bank. Nu aan het wachten op het onweer en de regen.
1 september! De zomer ligt achter ons, het is HERFST!
Ik sla de herfst ook het liefst over nou eigenlijk sla ik januari en februari en november over dit zijn oersaaie maanden met grauw weer voel ik me weer de hele dag futloos en dan niet eens gesproken over fietsen en regen brrrr niets voor mij ik ben meer voor de lente en zomer..
Alle reacties Link kopieren


Ik zie nu pas dat ik word geroepen, wat ontzettend leuk!!!!

Iedereen een happy september!!! Ik ben in mijn element, het is hier grijs en lekker koel.



Bij de Action hebben ze momenteel fantastische herfstdecoratie! Echte natuurlijke materialen vind ik ook heel mooi, maar heb nog steeds trauma's aan mijn vader die in mijn peuter-en kleutertijd altijd vertelde 'niet doen blue, daar hebben de hondjes op geplast' als ik iets wilde oppakken van de grond
Alle reacties Link kopieren
quote:fleetfox schreef op 30 augustus 2015 @ 18:01:

Ik kan niet wachten tot ik mijn mooie vest van Vera Moda aan kan... Een mooi bordeaux vest met Aztec print die dan langs mijn bolle buik valt... Maar vooral dat ik straks weer lekker naar buiten kan met dochter en haar al die mooie bladeren aan de bomen kan laten zien. Nu ze meer bewustzijn krijgt van alles om haar heen kan ik niet wachten dat snoetje te zien!
Welkom herfstweer! Ik vlieg morgen eens naar de Intratuin, even wat mooie kaarsen en heerlijk geurende wierook halen en nog twee nieuwe planten voor in mijn plantenhanger. En als ik de energie heb, ga ik even door het huis heen, even alles fris maken voor het binnen seizoen. Oe, en ik zou eigenlijk iets lekkers moeten bakken... Dit seizoen is gewoon zo fijn, ik loop over van enthousiasme!
Alle reacties Link kopieren
Kom maar op met de herfst!



Herfst is altijd zo'n echt overgangsseizoen, vind ik, van warm naar koud. Geen overdreven gedoe meer, koelere nachten, lekker vroeg donker, de lange vakantie is voorbij (dus iedereen zit weer in z'n school/werkritme), leuke (nieuwe) TV-series zoals The Voice Of Holland beginnen weer, herfstormen (al hebben we die deze zomer ook al een dagje gehad), aangename temperaturen, ook al gaan de temperaturen forst omlaag in de herfst, de natuur die verkleurt (lekker kleurrijk) en alle andere leuke dingen die je in het bos dan kunt doen, het vrolijke gevoel dat er een paar hele leuke feestdagen aankomen (die je in de zomer niet hebt), het lekkere eten en drinken natuurlijk, weer fatsoenlijk kunnen sporten de meeste dagen en weinig rekening hoeven te houden met te hoge temperaturen, aangezien het sneller afkoelt dan in de zomer, warme baden/warme douches, wintertijd, geen last meer van overmatig zweten en verbranden, weinig insecten, ja, ik hou best wel van de herfst!



Mijn lievelingsmaand is november. Het is de maand dat ik weer de neiging krijg om te fonduen, wokken, gourmetten en dat soort dingen en daarnaast is het normaal gezien een maand met weinig zon, lekker wat regen, temperaturen waarbij je de winterjas weer aankan, in het donker naar het werk gaan en in het donker weer thuiskomen, en natuurlijk ook de sinterklaasintocht, waardoor je nog meer zin krijgt in de feestdagen en winter! Mijn droom is dat er eind november al sneeuw valt, ik hoop dat het weer een keertje gebeurt! Maar september is ook mooi met de zonnige, warme dagen, die een stuk lekkerder aanvoelen door de kortere dagen en de verminderde zonneschijnduur met natuurlijk koele nachten! En oktober is weer zo'n overgangsmaand, ook al kan het dan nog vies warm of al ijskoud worden met sneeuw. Leuk topic
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
quote:blue_lagoon schreef op 01 september 2015 @ 10:19:



Ik zie nu pas dat ik word geroepen, wat ontzettend leuk!!!!

Iedereen een happy september!!! Ik ben in mijn element, het is hier grijs en lekker koel.



Bij de Action hebben ze momenteel fantastische herfstdecoratie! Echte natuurlijke materialen vind ik ook heel mooi, maar heb nog steeds trauma's aan mijn vader die in mijn peuter-en kleutertijd altijd vertelde 'niet doen blue, daar hebben de hondjes op geplast' als ik iets wilde oppakken van de grond Nu we lekker gemaakt zijn met jouw aanwezigheid hier: do tell....more about herfstdecoratie
Trouwens, ik hoorde iets over intratuin. Toevallig was ik daar vandaag. Ze hebben echt leuke binnenpotten in de nieuwe (herfst)collectie. Mooie warme kleuren. Ik heb leuke grijze potten met grijze hangplanten voor de babykamer gescoord en een nieuwe plant voor in de slaapkamer. Staat weer helemaal fris enzo.

Ik zag trouwens ook decoratiespul zoals kransen etc maar weet dan niet wat je kan maken en hoe. Ben daar echt een knurft in. Iemand ideetjes voor leuke sites met herfstdecoratie-knutsel ideetjes
Alle reacties Link kopieren
Noujijweer: bij de Action hebben ze korte herfsttakjes, lange herfsttakken, takken met besjes en dennenappels met besneeuwd effect! En zakjes met decoratie en met losse blaadjes.



Heb een lange smalle hoge cilindervormige transparante vaas gevuld. Op de bodem de inhoud van een zakje decoratie zoals dennenappels en gekleurde eikels. Daarna de korte takjes gestapeld. Erbij kaarsenglaasjes. En heb een antraciet bord van de Action opgemaakt met winterdecoratie en een kaarsenglaasje in het midden. Ziet er erg leuk uit.
Alle reacties Link kopieren
Kransen zijn leuk om aan de deur te hangen of op een ronde schaal te leggen met een windlicht ofzo in het midden.
Klinkt super blue lagoon

Ik heb ook echt zin om van natuurlijke materialen wat te flansen, ik zal es speuren op internet en eventueel linkjes plaatsen
Alle reacties Link kopieren
http://www.action.nl/decoratie/interieur



Ze hebben ook geweldige takkenbundels in wit en bruin!

En winterse kransen Maar vind die takkenbundels ook heel erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga binnenkort weer pompoenen kopen en die leg ik op ons bankje voor de deur! Zo knus. Sommige mensen lachen me erom uit, vinden het kneuterig en burgerlijk, maar wat is daar eigenlijk mis mee? Verder heb ik de geurkaarsen alweer aan (yankee candle, heel lekker). O, wat is de herfst toch een fijn seizoen.
't Is al met al een heel gedoe
Blue lagoon ik krijg er helemaal zin in! Deze week nog maar een keer naar de Action en dan al mijn vazen en schalen vullen. Augustus is voorbij, dus het mag officieel (van mezelf)!



@fleetfox: al aan het bakken geslagen? Ik heb zin in appeltaart, gevuld speculaas, speculaas-muffins, apple crumble, arretjescake!



@Pingu: ik ben dol op pompoenen! Zowel als decoratie als verwerkt in gerechten! Helemaal niet kneuterig, gewoon leuk en passend bij het seizoen!
Ik herfst. Héérlijk!



Vanochtend al even in de tuin geharkt, want de fruitbomen beginnen hun blad al te verliezen. Het fruit in de bomen is zo goed als plukrijp, dus we kunnen straks een herfstsalade met peer eten met een appelcrumble als toetje. Het is dat ik niet van chocolademelk hou, maar anders zou ik dat erbij serveren
Het feit dat de dagen korter worden vind ik echt niet leuk, maar ik houd wel van herfstweer. Het kan dan zo heerlijk fris zijn buiten. En stormachtig weer vind ik ook gezellig als ik lekker warm binnen zit. Herfstkleuren vind ik ook mooi, en ik vind het ook altijd leuk om mijn herfstgarderobe aan te vullen. Mooie leren schoenen, lekkere warme sjaals en truien in herfstkleuren.
Alle reacties Link kopieren
quote:elf12 schreef op 02 september 2015 @ 07:56:

Blue lagoon ik krijg er helemaal zin in! Deze week nog maar een keer naar de Action en dan al mijn vazen en schalen vullen. Augustus is voorbij, dus het mag officieel (van mezelf)!





Wat leuk!

Ik heb net bij de Action al gevulde speculaas gekocht

Lekker voor vanavond bij de thee!



Pingu, wat leuk die pompoenen buiten!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven