Wonen in Apeldoorn: do's and dont's?

31-08-2015 13:53 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik overweeg om samen met mijn partner in Apeldoorn te gaan wonen.

Nu komen we zelf niet uit de omgeving. Zijn hier ervaringsdeskundigen? :-)



Wat zijn leuke buurten?

Wat zijn minder leuke buurten?

Andere tips?



Wat meer info:

- leeftijd: eind twintig:



We zoeken:

- kindvriendelijke buurt;

- op redelijke afstand van voorzieningen;

- voorkeur voor de stad zelf;

- ....?
Alle reacties Link kopieren
leuke wijken m.i:

de maten

osseveld

woudhuis

zuidbroek ( nieuwbouw)



niet leuk, vind ik:

zevenhuizen

zuid

ugchelen
Alle reacties Link kopieren
De Maten en Zuidbroek.



Zevenhuizen en Zuid vind ik vreselijk!



De Maten vind ik geschikt voor kinderen, mooi centrum. Dichtbij de snelweg en 'de stad' (Apeldoorn is een dorp)

zuidbroek is allemaal nieuw.



Zuid staat bekend als aso. (Bedoel hier zelf niks mee)

Zevenhuizen is druk, lelijk, geen sfeer. Hutje mutje
Ik zou gewoon heel dicht bij de KFC gaan wonen daar, mocht ik erheen willen verhuizen
Twee gebieden waar ik graag zelf zou willen wonen:

De Maten is een leuke kindvriendelijke wijk. Bloemkoolstructuur en dus veel hofjes. Voorzieningen: Winkelcentrum Eglantier, station 'De Maten' en je bent zo bij de snelweg of in het centrum.



Osseveld en Woudhuis zijn iets nieuwer en ruimer opgezet dan de Maten. Voorzieningen: Winkelcentrum 't Fort, station 'Osseveld' en verder dicht bij de snelweg en het centrum.



Minder leuke wijken:

Zelf zou ik liever niet in Zuidbroek willen wonen. Mooi die nieuwbouw, maar mij te ver van centrum af.

Zuid is wat meer een arbeiderswijk en trekt mij vanwege de sfeer ook niet zo.
Volgens mij heeft elke Wijk in Apeldoorn wel wat voor en tegens. Als geld geen punt is zou in bergen bos of het Loo gaan wonen. Voor de rest hangt het dus af welke straat je in welke wijk bekijkt. Zevenhuizen en zuid hebben zeker ook leuke nieuwe plekken en sommige straten in de maten zijn weer verschrikkelijk. Gewoon wat gaan rondkijken.
Ik denk dat je vooral moet rond kijken en rond rijden. De maten lijkt me afschuwelijk om te wonen terwijl zevenhuizen ook een heel leuk gedeelte heeft.

Zuidbroek is allemaal nieuwbouw.
Alle reacties Link kopieren
Rondkijken gaan we zeker doen. Alvast bedankt voor de tips. Ik krijg nu een wat beter beeld. :D
quote:nagellakje schreef op 31 augustus 2015 @ 14:11:

De Maten en Zuidbroek.



Zevenhuizen en Zuid vind ik vreselijk!



De Maten vind ik geschikt voor kinderen, mooi centrum. Dichtbij de snelweg en 'de stad' (Apeldoorn is een dorp)

zuidbroek is allemaal nieuw.



Zuid staat bekend als aso. (Bedoel hier zelf niks mee)

Zevenhuizen is druk, lelijk, geen sfeer. Hutje mutje



In zevenhuizen heb je ook mooie vrijstaande huizen hoor, zitten hele leuke stukken tussen.



Ik heb zelf een pesthekel aan moderne bouw, zou dus nooit in de maten, osseveld en andere vinex stijl wijken willen zitten, gruwel.

Rondom Orpheus is mooi of in de buurt van de Asselsestraat.
Alle reacties Link kopieren
quote:-a- schreef op 31 augustus 2015 @ 14:02:

leuke wijken m.i:

de maten

osseveld

woudhuis

zuidbroek ( nieuwbouw)



niet leuk, vind ik:

zevenhuizen

zuid

ugchelen



Ugchelen niet? Waarom? Het is een dorp met verschillende wijken, best wat voorzieningen en je zit zo in de bossen.

TO geeft aan in de stad zelf te willen wonen dus daarom kan je het afraden, maar op zich is er niks op aan te merken, misschien alleen op bepaalde straten.

In de stad zou ik de wijken ten westen van het centrum aanbevelen. Jaren dertig huizen en veel groen.
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Heb in Apeldoorn gewerkt met kinderen.

De Maten is een hele leuke buurt met veel voorzieningen. Sportverenigingen, zorg (apotheek, huisartsen en tandartsenpraktijk, kinderboerderij, winkelcentrum en veel verschillende scholen.

Daarnaast ligt het handig gelegen bij snelweg etc.



Zuid vind ik ook geen aanrader.

Over andere wijken weet ik niet hoe dat bevalt.
Alle reacties Link kopieren
Je kan in Apeldoorn alle kanten op. Wat kan/wil je besteden? Huren of kopen? Hou je van modern of glas in lood & een kippenhok in je achtertuin?



Een kindvriendelijke buurt in 'De stad' gaat echter niet lukken. Dan zal je toch even de fiets moeten nemen.
De Maten superleuk en zuid aso? Vind de Maten ook behoorlijk volks, anders. Brrr.
quote:DeKenau schreef op 31 augustus 2015 @ 15:53:

De Maten superleuk en zuid aso? Vind de Maten ook behoorlijk volks, anders. Brrr.Inderdaad en er is op sommige plekken best veel last van hanggroepjongeren.
Dit zou mijn selectie zijn:

Firmament

Molenstraat (nieuwbouw)

Zonnewende

Welgelegen

Het Schip
Alle reacties Link kopieren
Dank voor alle tips tot nu toe.



@yette:

- Koop

- 2 ton

- glas in lood :-)

- een stuk fietsen naar het centrum is geen probleem. Alleen liever geen huis in een dorp. (tenzij het naast de Loenense watervallen is:P)
Alle reacties Link kopieren
http://www.funda.nl/koop/apeldoorn/huis ... elsweg-15/

http://www.funda.nl/koop/ ... s-47712023-hoogstraat-47/

http://www.funda.nl/koop/ ... 9436329-driehuizerweg-25/

http://www.funda.nl/koop/ ... -48313386-lijsterlaan-12/



Aardige buurten, dichtbij centrum
WTF?
Alle reacties Link kopieren
http://www.funda.nl/koop/ ... is-49576585-groeneweg-32/
eerst lezen, dan schrijven
Alle reacties Link kopieren
Rond de zijstraten van de Asselsestraat (beetje in de buurt die abusu en antilope ook aangeven) vind je denk ik wel wat je zoekt! Glas in lood ;), kindvriendelijk en bij de stad. Heb zelf als kind vlak bij het huis wat antilope linkt gewoond en kan je die buurt zeker aanraden, ook geschikt voor jullie budget! De mooiste buurten vind ik de parken en berg en bos, maar die zijn onbetaalbaar. Heb ouders die niet van nieuwbouw houden en weet weinig van de Maten etc; kwam eerlijk gezegd haast nooit aan die kant van het kanaal.
De Indische buurt is ook tof. Maar idem: boven budget.
Alle reacties Link kopieren
quote:Prim schreef op 01 september 2015 @ 15:11:

Rond de zijstraten van de Asselsestraat (beetje in de buurt die abusu en antilope ook aangeven) vind je denk ik wel wat je zoekt! Glas in lood ;), kindvriendelijk en bij de stad. Heb zelf als kind vlak bij het huis wat antilope linkt gewoond en kan je die buurt zeker aanraden, ook geschikt voor jullie budget! De mooiste buurten vind ik de parken en berg en bos, maar die zijn onbetaalbaar. Heb ouders die niet van nieuwbouw houden en weet weinig van de Maten etc; kwam eerlijk gezegd haast nooit aan die kant van het kanaal.Leuk! :-) Dat huis dat ik gelinkt heb is het ouderlijk huis van mijn moeder. Die woont er al lang niet meer, maar er woon nu nog familie. Ben daar dus ook vaak geweest.
eerst lezen, dan schrijven
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de Parelhoender er leuk. Veel jonge gezinnen en starters en aan een doodlopend hofje.



De maten vind ik niets, juist die bloemkoolbouw vind ik ergelijk, want het duurt lang voor je de wijk uit bent en zwaar overzichtelijk. Met name de stukken waar alles heel dicht bij elkaar staat vind ik heel lelijk. O ja, en te weinig parkeervoorzieningen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Echt superbedankt voor alle reacties. We zijn al aan het rondkijken en huizen aan het bekijken :-)
Alle reacties Link kopieren
Kerschoten is mooi. Winkels in de buurt en het centrum dichtbij.



Zevenhuizen vind ik best wel gezellig maar hangt er ook vanaf waar je zit. Wel veel groen en het mheenpark.



De maten vind ik vreselijk, 1 groot doolhof en te veel kinderen. Zuidbroek is alleen maar nieuwbouw bah. Zuid heeft een goede en slechte kant zeggen ze, maar de meeste straten vind ik wel redelijk..Denk dat je daar meer aanspraak hebt dan in bv Berg en Bos
En TO, heb je al een woning op het oog?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven