Hoe snel droogt de was buiten in de herfst/winter?

01-09-2015 19:32 20 berichten
Ik had al een tijdje kleding buiten hangen i.v.m rooklucht maar ik heb maar besloten om alles gewoon te wassen omdat ik het bleef ruiken (rook zelf niet en ruik meteen wanneer anderen wel roken) en alles dus maar door een sopje gehaald en het hangt nu buiten te drogen. Ik vraag mij af hoe lang het ongeveer zou duren voordat het droog is? Als de zon goed schijnt en het warm is droogt het natuurlijk zo maar nu is het niet zo warm en bewolkt. Als ik ga slapen hang ik het binnen neer maar er zit een broek bij die ik morgen eigenlijk aan wil, vrees dat ik pech heb

Soms is een droger toch wel handig... die heb ik geen want ik vind het eigenlijk onzin omdat er niet zo veel in mag qua kleding.
Ik hang zoveel mogelijk op (wel een droger in huis) en over het algemeen is dat na een nachtje echt wel droog. Wel binnen hangen dan. En niet te dicht op elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je was beter op bijv zolder of het trappengat hangen.. Dan heb je de meeste kans dat het morgen droog is
Alle reacties Link kopieren
@closednote

Vind het een beetje een onzinnige vraag,want het lijkt me nogal duidelijk dat in de herfst en de winter het langer duurt voordat de was (buiten opgehangen) droog is.

No Mercy
Alle reacties Link kopieren
Als het droog weer is en het waait stevig krijg je een was nog wel droog als je deze 's ochtends ophangt. 's Nachts droogt was niet in voor- en najaar en in de winter alleen als het minstens 10 graden vriest.

Op een rekje binnen droogt het beter.
Dat hangt ervan af of de zon schijnt, hoe hard het waait, hoe hoog de luchtvochtigheid is, hoe hoog de temperatuur is, kortom: geen zinnig woord over te zeggen. Meestal langer dan in de zomer in ieder geval.
In de herfst winter knikker ik ook nog weleens was die ik snel droog wil hebben op de verwarming. En voor nood doet ook een föhn wonderen
Hoe kreeg je vorige herfst/winter je was droog?



In de herfst kunnen mooie dagen voorkomen, met een zonnetje en een briesje. Maar ook regenachtige en donkere dagen.



Geen woord over te zeggen dus.
quote:verbena78 schreef op 01 september 2015 @ 19:55:

In de herfst winter knikker ik ook nog weleens was die ik snel droog wil hebben op de verwarming. En voor nood doet ook een föhn wonderen



Ik ook. Met nood gewoon op de verwarming.

Föhn heb ik nooit geprobeerd of nodig gehad.
Alle reacties Link kopieren
Het is toch nog gewoon zomer?



En of de broek morgen droog is ligt ook aan het materiaal,ik heb broeken die komen zowat droog uit de machine en jeans die heel lang duren voordat ze droog zijn.
Alle reacties Link kopieren
En het is helemaal nog geen herfst!!!

(Ik wil nog geen herfst, ik wil een heerlijke lange nazomer met 20 graden, lekker zonnetje. Om het over de winter maar helemaal niet te hebben, bah bah.)



Maar om je vraag te beantwoorden: of je broek morgen droog is, dat weet je morgen. En ik weet niet of je er een handwas van gemaakt hebt, maar een machine centrifugeert beter, dus als je wil dat iets sneller droog is, kan je beter met je machine centrifugeren dan je handwas uitknijpen en direct ophangen. Voor een volgende keer dan maar.
Hoe heb je het gewassen? Door een sopje is bij mij op de hand. Heb je het daarna gecentrifugeerd? Want dat scheelt echt al een heleboel! Maar als je het nu nog buiten hangt, is het morgen niet droog. Ik zou het gewoon binnen hangen en de spijkerbroek niet dubbel hangen sowieso! Eventueel morgen als hij nog wat vochtig is even strijken. Doe ik ook nog weleens als ik echt iets aan wil en het is nog wat vochtig.
In een droger kan toch best veel kleding? Of heb je zoveel kleren dat je het niet in de droger krijgt?



Als je een dunne jeans hebt zal die morgen wel al droog zijn. Bij mij drogen vooral broeken met weinig poespas het snelst.
Ik heb het inmiddels op zolder gehangen want ik zag een donkere wolk. Niet dat ik later even snel moet rennen als het gaat regenen. En ik heb het inderdaad met de hand gewassen en het water er zoveel mogelijk uitgeknepen maar het blijft wel wat natter inderdaad.
Je kan hem nu toch nog even centrifugeren dan?
Zou ik ook doen Note, met een uitgeknepen handwas ga je geen droge was krijgen op één nacht tijd.
Inderdaad, het scheelt echt zoveel! Met knijpen blijft het echt nog heel nat. Ik denk ook weleens dat ik het echt goed heb uitgeknepen, hang ik het op en na een minuut hangt het te druppelen
Centrifugeren, daarna ophangen en als het lukt ventilator er naast. Als je de lucht in beweging houdt droogt het sneller.
Volgens mij is de luchtvochtigheid nu hoog en het waait zowat niet. Ik krijg mijn was voor geen meter droog! Ik had het een dag buiten hangen, toen binnen en nu heb ik er maar twee ventilatoren bij gezet. In twee dagen nog niet goed droog! En gewoon op 1600 toeren gecentrifugeerd. Ik wilde al een topic openen of er meer zijn die hun was niet droog krijgen. Snjap er niks van. Het is denk ik gewoon vochtig weer. Ik woon in Noord Holland maar het heeft hier ook veel geregend. En mijn droger is kapot.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb geen droger en elk jaar een paar weken dat het lang duurt voor de was droog is, want buiten en binnen koud. Pas als het echt koud wordt zet ik de verwarming aan en droogt het weer sneller. Herfst en winter buiten hangen doe ik eigenlijk nooit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven