Alcoholisme aantonen

08-08-2015 09:59 146 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij helpen hoe ik het beste kan aantonen dat mijn man alcoholist is.

Hij zegt van niet maar drinkt elke dag voor het eten 4-5 halve liters bier 1-2 glazen sherry en een halve fles wijn tot soms een hele fles wijn tijdens het eten, na het eten drinkt hij weer bier door of sherry maar niet altijd.



Ik wil scheiden en kunnen aantonen dat hij te veel drinkt hij vormt een gevaar voor mijn zoontje van 5 jaar.



Wat kan ik het beste doen ik heb al foto's gemaakt en bewaar de bonnen van de ah waarop alle alcohol staat hebben jullie tips?



Bedankt alvast.

Beste Allemaal,



Bedankt voor de vele reacties.

Mijn man zit al 3 jaar werkeloos thuis op de bank en is altijd al een stevige drinker geweest tevens is hij zeer lui en doet werkelijk niets. Als ik werk weet ik ook niet 100% zeker of hij niet drinkt. Hij dreigt met co ouderschap en de kinderbescherming en wil me mijn kind afpakken hij is geestelijk ziek. Gesprekken heb ik gehad met de huisarts en die geeft ook aan dat hij depressief is. Mijn man heeft een narcistisch karakter en wil altijd dwars zitten tevens is hij super chagrijnig e.d. Het is niet zo makkelijk om zo maar weg te gaan en je kind uit z'n vertrouwde omgeving te halen maar ik weet dat het moet dat het zo niet langer kan. Ik wil absoluut dat mijn zoon z'n vader ziet hoor maar ik wil geen risico dat hij met mijn kind in de auto stapt en dat hij niet goed op mijn zoon let. Mijn man vind zichzelf geen alcoholist dus dat is extra moeilijk om tegen aan te praten ik pak hem nu wel hard aan dat hij naar de dokter moet of dat ik anders ga scheiden maar dat heeft weinig effect. S morgens als hij wat minder alcohol in z'n bloed heeft gaat hij slijmen en zegt hij je gaat toch niet bij mij weg he schat je moet mij maar gewoon toleren hoe ik ben dat is toch niet erg e.d.

09-08-2015, 10:15
anoniem_246893 wijzigde dit bericht op 09-08-2015 11:22
Reden: Aanvulling
% gewijzigd
quote:Isabela schreef op 11 augustus 2015 @ 10:40:

Maar die afwijking komt toch doordat je al teveel drinkt? Dat doe je dan toch zelf?



Sorry, ik ben een van de mensen die geen begrip heeft voor alcoholisme, merk ik. Dit topic is ook niet echt de plaats voor deze discussie



Ik wil wel even zeggen Phoebe, dat ik het knap van je vindt dat jij er nog op tijd bij was en je gedrag hebt kunnen veranderen.Dat snap ik dan weer niet want je bent wel verslaafd aan roken en je hebt las ik al verschillende mislukte stoppogingen achter de rug. Wat jij hebt met een sigaret dat heeft een ander weer met drank.
quote:Blondie456 schreef op 11 augustus 2015 @ 13:14:

[...]



Dat snap ik dan weer niet want je bent wel verslaafd aan roken en je hebt las ik al verschillende mislukte stoppogingen achter de rug. Wat jij hebt met een sigaret dat heeft een ander weer met drank.



Dat bedacht ik me ook later ja. Maar roken is net zo stom als drinken en is ook gewoon je eigen keuze. Inmiddels ben ik wel gestopt overigens.



Het verschil met roken vind ik dan weer wel dat je omgeving daar geen last van hoeft te hebben, dit in tegenstelling tot mensen die elke avond dronken op de bank hangen. Daar komt geen verstandig woord meer uit en vaak is er ook nog sprake van een kwade dronk en/of heel vervelend gedrag. Als je dronken bent, ben je ook niet toerekeningsvatbaar. Na een sigaretje nog wel. Toch wel een verschil vind ik.
Alle reacties Link kopieren
Even een update.



Inmiddels zit ik sinds een week bij mijn ouders en logeren mijn Zoon en ik daar voorlopig. Mijn man wil het huis niet meer uit en ook niets meer betalen erg leuk allemaal pfff. Als wij contact hebben gaat het alleen over geld en hij heeft nog niet 1 x naar z'n zoon gevraagd! Ik moet een huis voor hem kopen en hij wil een zak met geld mee en hij wil dat ik hem alimentatie betaal. HALS (sorry hoor)



Mijn zoon was opgelucht en blij dat we lange tijd bij opa en oma logeren. Ik heb hem uitgelegd dat papa natuurlijk veel bier en wijn drinkt en toen zei hij nee mama dat heet alcohol. Tevens zei hij papa maakt altijd ruzie en zit boos en chagrijnig op de bank en dat vind ik niet leuk. Ik vertelde dat we over een poosje terug naar ons huis zouden gaan en dat papa dan ergens anders gaat wonen en dat hij af en toe papa op bezoek gaat. Ja net als opa zei mijn zoon gelijk want opa zit ook de hele dag op de bank tv te kijken en wil rust hebben. Mama ik wil wel heel even langs maar ik ga er echt niet slapen hoor ik blijf echt bij jou. Ja schat je hoeft er niet te slapen hoor. Sinds we dat besproken hebben heeft mijn zoon al een week niet naar z'n vader gevraagd en praat niet over hem. Z'n vader is ook zwaar ziek depressief en alcoholist dus dat slapen zit er al niet in ik wil veiligheid voor mijn kind. Hij slikt veel Valium en drinkt veel.



Mijn man heeft nooit naar z'n zoon omgekeken en ik denk dat dit dan de reactie is van mijn zoon en hij weet dat papa altijd ruzie maakt.
Alle reacties Link kopieren
Ten eerste TO, goed dat je voor jezelf hebt gekozen. En tuurlijk vraagt man nu om geld maar dat geld heb je heel hard nodig om voor jezelf en je zoon te zorgen. Geef niks aan man!



Vind het wel rot voor zoon dat zijn vader niet z'n best doet voor zoon.
Triest maar beter zo. Het kan nu alleen maar vooruit gaan met je zoon en jij zelf. Je ex zijn eisen zijn onrealistisch en dat weet hij zelf ook wel. Ik hoop dat je snel naar je huis kunt of een huis kan krijgen.
Waarom zeg je tegen je zoon dat "papa natuurlijk veel bier en wijn drinkt"? Welke toegevoegde waarde heeft dit voor een kind van 5?

Je bent bij je man weg, maak het voor je kindje zo aangenaam mogelijk en regel je leven. Vraag de scheiding aan en betrek je kind verder niet erbij. Hij heeft er niks aan dat je beschuldigingen of je negatief uit naar zijn vader. Want hoe dan ook, het blijft zijn vader en hij zal hoe dan ook een rol blijven spelen in het leven van hem.
quote:sometimesigetsoblue schreef op 02 september 2015 @ 07:26:

Waarom zeg je tegen je zoon dat "papa natuurlijk veel bier en wijn drinkt"? Welke toegevoegde waarde heeft dit voor een kind van 5?

Je bent bij je man weg, maak het voor je kindje zo aangenaam mogelijk en regel je leven. Vraag de scheiding aan en betrek je kind verder niet erbij. Hij heeft er niks aan dat je beschuldigingen of je negatief uit naar zijn vader. Want hoe dan ook, het blijft zijn vader en hij zal hoe dan ook een rol blijven spelen in het leven van hem.Kinderen zijn niet dom, TO haar zoontje kon het al benoemen. Als kinderen vragen stellen over het hoe en waarom, moet je daar als ouder antwoord op geven. Als hij als vader de alcohol belangrijker vind dan zijn zoon, zal dat in de toekomst voor het zoontje consequenties hebben. Daarom gewoon antwoord geven in plaats van een plaatje schetsen wat nooit werkelijkheid wordt. TO was ik nog even vergeten.
quote:Ikbenanoniem schreef op 11 augustus 2015 @ 13:09:

[...]



De grote valkuil bij verslaving is denk ik dat mensen denken dat ze controle hebben over hun drinken. Zij kunnen zo stoppen, als het moet. Totdat ze ervoor staan en blijkt dat de verslaving de controle heeft. Tegen die tijd is het al volkomen uit de hand gelopen en is de afhankelijkheid (geestelijk en lichamelijk) groot.



Juist, dit klopt helemaal. Alcoholisme is een hele geniepige progressieve aandoening die jeel onschuldig begint. En ja dat doet iemand zelf, dat klopt. Echter wie weet er nou van zichzelf dat hij gevoelig is ervoor?

Bovendien begint het heel onschuldig, niet meteen met te veel drinken. In het begin drink je gewoon onschuldig een paar glazen, dan heb je voor het het 'magische gevoel' (zo noem ik het altijd, zo voelde het bij mij, alsof ik de hele wereld aan kon. Bovendien werd mn gevoel als het ware verdoofd) nog niet zoveel nodig. Het probleem en gevaar ligt hem in het feit dat je steeds meer nodig hebt voor dat gevoel.

Zoals ik al zei, alcoholisten drinken niet enkel omdat ze het lekker vinden.



Bij een alcoholist heeft de drank meer macht over de persoon dan andersom.



Isabella: dank je wel, wat lief dat je dat zegt. Het klopt inderdaad wel, ik was er net op tijd bij.



TO: wat goed dat je voor jezelf gekozen hebt. Alcoholisten zien meestal zelf niet dat ze een probleem hebben. Dat hoort bij de ziekte.

En er is helaas geen milde manier om ze dit in te laten zien.

Blijf voor jezelf kiezen en laat hem zn eigen shit oplossen. Het is helaas niet anders, hoe hard ook...
Betrek je kind niet bij 'volwassen' problemen, hij hoort al veel te veel, tis wel zijn vader en jij moet uitkijken wat je zegt over hem want het kan hem pijn doen, leun niet op je kind.

Verder sterkt
Dat ben ik helemaal met je eens Alinea.



To: GEEN geld geven, nogmaals enkel een harde confrontatie met zn problemen gaat werken. Een milde aanpak werkt helaas niet..

En als je naar huis moet, neem iemand mee. (Niet je kind uiteraard)
Je hoeft je kind niet te betrekken bij 'volwassen' problemen, maar een kind heeft heel goed in de gaten wat er met papa aan de hand is. Hier niet over praten bezorgt een kind nog meer schuldgevoel, want hij ziet wat de oorzaak is van zijn vaders gedrag maar er mag niet over gepraat worden. Is hij dan misschien zelf de oorzaak? Kinderen denken dit al heel gauw.

Belangrijk om uit te leggen dat papa's gedrag dit veroorzaakt en dat dit niet geaccepteerd wordt. Je hoeft echt niet in details te treden, maar een kind heeft wel recht op uitleg.
Alle reacties Link kopieren
Ik leg alles open en eerlijk uit aan mijn zoon en natuurlijk blijft het z'n vader van mij zal hij geen slecht woord over hem horen.
quote:Mik-22 schreef op 02 september 2015 @ 08:09:

Ik leg alles open en eerlijk uit aan mijn zoon en natuurlijk blijft het z'n vader van mij zal hij geen slecht woord over hem horen.



Ik vind dat je een heel goede beslissing hebt genomen door bij je man weg te gaan, in je eigen belang en dat van je zoon.

Er zullen nog de nodige hobbels komen, maar het begin is er! Veel sterkte.
Een kind betrekt dingen erg op zichzelf, je kunt ook zeggen: papa houdt erg veel van je maar zit niet zo goed in zijn vel en daar kunnen wij even niks aan doen. Dus je wuift het niet weg maar gaat ook niet mee in het onveilig, boos op de bank en alcohol verhaal, als kind werden dit soort gingen bij een scheiding met me besproken en ook al zeg je het nog zo voorzichtig het laat wel blauwe plekken achter op je ziel.

Je wil gewoon dat twee ouder van je houden dus hou het op dat ie ziek is en beter moet worden ofzo.

En als hij erover wil praten dan met een kinderpsycholoog die is onpartijdig en daar voelt ie geen loyaliteitsconflicten.
Alle reacties Link kopieren
quote:nina1966 schreef op 08 augustus 2015 @ 10:44:

[...]



Een alcoholist is echt niet altijd dronken. Een alcoholist zal ALTIJD dronken worden na het eerste glas.
Alle reacties Link kopieren
quote:alinea schreef op 02 september 2015 @ 08:16:

Een kind betrekt dingen erg op zichzelf, je kunt ook zeggen: papa houdt erg veel van je maar zit niet zo goed in zijn vel en daar kunnen wij even niks aan doen. Dus je wuift het niet weg maar gaat ook niet mee in het onveilig, boos op de bank en alcohol verhaal, als kind werden dit soort gingen bij een scheiding met me besproken en ook al zeg je het nog zo voorzichtig het laat wel blauwe plekken achter op je ziel.

Je wil gewoon dat twee ouder van je houden dus hou het op dat ie ziek is en beter moet worden ofzo.

En als hij erover wil praten dan met een kinderpsycholoog die is onpartijdig en daar voelt ie geen loyaliteitsconflicten.Dat had gekund maar dat heeft ze niet gegaan. En zoon had blijkbaar toch al heel goed door dat papa teveel drinkt.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
quote:salinarosseno schreef op 02 september 2015 @ 08:35:

[...]





Een alcoholist zal ALTIJD dronken worden na het eerste glas.Dat is niet perse waar, het gaat niet puur om het gevoel van dronken zijn, het gaat verder dan dat. Het is meer het verdovende gevoel en het gevoel dat je de hele wereld aan kon..
Alle reacties Link kopieren
Als je kan stoppen voordat je 'lam' bent dan ben je geen alcoholist maar een zuipschuit.

Dat is wel wat anders.
quote:alinea schreef op 02 september 2015 @ 08:16:

Een kind betrekt dingen erg op zichzelf, je kunt ook zeggen: papa houdt erg veel van je maar zit niet zo goed in zijn vel en daar kunnen wij even niks aan doen. Dus je wuift het niet weg maar gaat ook niet mee in het onveilig, boos op de bank en alcohol verhaal, als kind werden dit soort gingen bij een scheiding met me besproken en ook al zeg je het nog zo voorzichtig het laat wel blauwe plekken achter op je ziel.

Je wil gewoon dat twee ouder van je houden dus hou het op dat ie ziek is en beter moet worden ofzo.

En als hij erover wil praten dan met een kinderpsycholoog die is onpartijdig en daar voelt ie geen loyaliteitsconflicten.



Dat papa niet zo goed in zijn vel zit, zegt een kind helemaal niets. Deze zoon heeft zelf al e.e.a. gezien, dat kun je niet meer verbloemen. Eerlijk zijn is het beste, maar wel de info beperkt houden.

Een kinderpsycholoog erin betrekken geeft het kind nog meer het gevoel dat hij iets verkeerd heeft gedaan, want waarom moet hij hiervoor dan naar een dokter.

Blijven praten en antwoorden geven op zijn vragen is gewoon het beste en niet direct naar psychologen etc. gaan. Laat het kind eerst eens tot rust komen, ook hij heeft al veel meegemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er serieus mensen hier die roken met drank vergelijken?? Stomste vergelijking die ik ooit heb gehoord.

Als iemand veel rookt kost dat geld, en is dat slecht voor gezondheid ja, maar daar doe je verder geen mens kwaad mee. Dronken op de bank hangen, schelden, vloeken en tieren, niet voor je kind(eren) kunnen zorgen, jezelf verwaarlozen, je werk wat eronder gaat lijden, sociale leven weg.. en zo kan ik nog wel even door gaan, totaal niet te vergelijken met roken dus.

Een drankverslaafde familie lid, partner of vader dat beïnvloed echt enorm veel. Heb het in directe omgeving gezien, zodra contact met degene verbroken was ging het met iedereen veel beter. Wij konden hem ook niet helpen, hij wil niet, dan houd het op. Zijn vrouw is nog altijd wel bij hem, maar die ziet er ook uit als een geslagen hond en heeft niks te vertellen.



TO maak dat je weg komt bij deze man, je kind en jij ook verdienen beter.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Alle reacties Link kopieren
quote:salinarosseno schreef op 02 september 2015 @ 08:35:

[...]





Een alcoholist zal ALTIJD dronken worden na het eerste glas.Een alcoholist is niet altijd dronken en wordt misschien zelfs niet altijd dronken na 1 glas, maar nuchter, aangeschoten of dronken: hij denkt altijd alleen maar aan zijn volgende glas.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven