vader wil na 13 jaar weer contact nu ik zwanger ben...

02-09-2015 23:13 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben op dit moment 39 weken zwanger en was vandaag jarig. Nu heb ik 13 jaar geleden het contact met mijn alcoholische vader verbroken. Heb in de tussentijd nog een aantal keer geprobeerd het contact weer op te pakken maar door zijn drank misbruik is dat elke keer weer fout gegaan.

Vandaag kreeg ik dus uit het niets een smsje van hem waarin stond dat hij mij een fijne verjaardag wenste en dat hij niet kon wachten om opa te worden.

Ik weet niet wat ik hiermee aanmoedigen. Ik ben aan de ene kant blij dat hij contact zoekt want dat heeft hij de afgelopen 13 jaar nooit gedaan. Maar tegelijk voel ik me heel erg gekwetst omdat ik het gevoel heb dat hij dit alleen doet omdat ik zwanger ben van zijn kleinkind en dat die ergens al belangrijker is dan dat ik voor hem ben...
Alle reacties Link kopieren
@Schattigheid: de inhoud van het sms'je maakt m.i. niet zo veel uit. Niet iedereen is even handig, en weet precies wat de ander zou willen horen. Het gaat om het doel van het bericht. En het doel van vader is in dezen het contact herstellen.
quote:geordie schreef op 03 september 2015 @ 01:27:

[...]





Ik schrik er van hoeveel mensen hier hun geliefde bij het grof vuil zouden zetten.

Omdat je niet ineens vergeten bent wat je hebt moeten doormaken door zijn ziekte. Mijn schoonmoeder werd geslagen als hij dronken was, hij werd elke keer ontslagen, hij veroorzaakte ongelukken en vooral zorgde hij ervoor dat zijn kinderen niet gelukkig waren als hij dronken was. Dat ben je niet ineens vergeten als je 13 jaar geen contact hebt gehad. Wij kregen voorzichtig weer contact met mijn schoonvader toen onze oudste op de wereld kwam. Man heeft gezegd dat hij maar op één voorwaarde op bezoek kwam met mijn kind en dat was als hij niet gedronken had. En eerlijk, ik heb hem in al die tijd niet één keer aangeschoten/dronken gezien. Het huis was ook altijd (redelijk) opgeruimd. Soms stonden de bierflesjes er nog wel van de avond er voor, maar hij dronk gewoon niet. Hij deed moeite. Inmiddels is hij overleden, maar de kinderen zijn hem en zijn liefde voor hen niet vergeten want hij komt nog regelmatig ter sprake ondanks dat mijn kinderen pas 5 en 7 zijn. Behalve de verwachting dat hij niet dronken was, hadden wij verder geen verwachtingen zodat wij ook niet weer teleurgesteld konden worden. Bij spontane bezoekjes ging mijn man altijd eerst even kijken hoe zijn vader er bij zat en er zijn dagen geweest dat we daarna weer wegreden. Om dit te voorkomen zijn wij na een tijdje altijd van te voren gaan bellen om door te geven wanneer wij kwamen.
quote:nina1966 schreef op 03 september 2015 @ 08:42:

[...]



We hebben het hier over TO 's vader hé, niet over die van jou. NIet zo projecteren.

Ieder mens is anders en echt niet iedere alcoholist is dat voor het leven. Mijn nicht haar vader is alcoholist en nu zo'n 20/25 jaar droog. Geweldige opa. En nee in haar jeugd had ze niets aan hem behalve heel hard leren rennen. Maar nu dus wel.

Dat het bij jou zo loopt wil niet zeggen dat dat voor TO ook zo is.



Btw als je de OP leest dan zie je dat TO graag contact wil. Het ging alleen steeds mis. Nu is een verse baby natuurlijk een mooi excuus om naar AAA of jelinek te gaan.Bij mij loopt het zo niet en ik heb geen alcoholische vader. Ik vertrouw er zoals gezegd op dat to haar beslissing indertijd niet voor niets genomen heeft en dat ze haar leven nu een beetje op de rit gekregen heeft dankzij het verbreken van het contact. Dat de man hier weer een aanleiding heeft gevonden wil niet zeggen dat to daar dan ook (nu) op in moet gaan. Zij is hem niets verschuldigd, hij haar wel.
Alle reacties Link kopieren
TO; ik denk dat het het beste is om eerst voor jezelf uit te maken wat je wil en waar je mee zou kunnen leven.

zou je het kunnen accepteren als je een band opbouwt waarbij je elkaar op de hoogte houdt van wat er in je leven speelt, zonder de vader-dochter band? Als je antwoord daarop ja is dan zou ik wel reageren.

Het feit dat hij niet in jouw leven is geweest is (understatement) niet leuk. Maar wat hier al gezegd is, hij hoeft nu geen zorggever te zijn, in een opa rol ben je er voor de leuk.

Ik zou in jouw positie de deur op een kiertje zetten, maar daarin ook wel keiharde eisen neerleggen.

- niet onder invloed bij je kind

- geen verdwijn praktijken en dan weer terug komen

- geen verwachtingen tov vader dochterband.



en voor de mensen die nu over me heen vallen, ik heb in zo`n zelfde positie gezeten. Ik heb hem steeds afgehouden en toen ik wel zo ver was, was het te laat en werd hij dood gevonden in zijn huis. Tot op de dag van vandaag heb ik daar nog last van/ moeite mee en had ik liever een soort van kennissen band gehad dan geen enkele band
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven