Begrafenis baby vriendin: welke attentie

02-09-2015 22:25 83 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een week na het geboortekaartje van zoontje van een vriendin, heb ik vandaag helaas ook de doodsbrief gekregen. Onverwacht, want er was geen melding van problemen, datum voor babyborrel stond ook al vast.



Ik kan niet bij de begrafenis zijn, en ik vind het ook iets voor intieme familie in dit geval, maar ik wil natuurlijk wel graag mijn spijt betuigen. Normaal stuur ik een boeket bloemen, maar op de doodsbrief staat bloemen noch kransen, en nu weet ik het dus niet goed. Voor een volwassen persoon zou ik dan een gift doen aan een goed doel wat aansluit bij de persoon, maar dat is hier misschien ook weer moeilijk of niet gepast.



Een kaartje lijkt logisch, maar wat zet ik daar in hemelsnaam op qua tekst voor de ouders.



Heeft er hier iemand ervaring met wat ouders in een moment als dit het meeste appreciëren? Of, als je in dezelfde moeilijke situatie hebt gezeten, waar jij zeker niet zat op te wachten, en welke dingen juist wel een mooi gebaar waren?
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu je laatste post pas. Fijn dat je toch gaat proberen te gaan. Zal je rie din fijn vinden. Ook voor jou sterkte!
Alle reacties Link kopieren
Wat enorm verdrietig. Sterkte voor je vriendin en voor iedereen die zijn situatie deelt in dit topic.

(En doodsbrief is een Vlaamse term; http://www.vlaamswoordenboek.be/definit ... doodsbrief)
“They slipped briskly into an intimacy from which they never recovered.” ― F. Scott Fitzgerald, This Side of Paradise
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin heeft het een paar jaar geleden helaas ook meegemaakt.

Zij had enorm veel aan de grote opkomst op de begrafenis, en de persoonlijke kaartjes van vrienden en kennissen. Bezoek of telefoontjes wou ze niet.
Alle reacties Link kopieren
Ok, ik heb een kaartje, nu nog een boodschap.



Heeft er iemand misschien een mooi kort tekstje waarbij ik toch ook haar zoontje kan erkennen, ook al is hij er nu niet meer?
Alles waar je echt van houdt zal warmte blijven geven

Ook al is hij niet gebleven

Hij blijft altijd een deel van jullie

Een stukje van jullie leven
Alle reacties Link kopieren
Schrijf wat er in je opkomt To. Hou het dicht bij jezelf. Als je niet van gedichten houd en het dan slechts een 'sterkte' betreft dan doe je dat. Zolang het maar uit je hart komt zal het altijd worden gewaardeerd.



Fijn dat je toch die moeite neemt om te gaan. Sterkte.
Alle reacties Link kopieren
Het beste zou zijn om in ieder geval op de begrafenis dag zelf ook langs te komen.

Een condoleance kaart met persoonlijke deelbetuiging.



Pas als er wat tijd is verstreken, enkele weken, wanneer ze gedwongen weer in het dagelijks leven zitten, dan kom je langs en spreek je af om te luisteren. Het kan zelfs zijn dat zij in een verlengd verlof alleen thuis zit terwijl man moet werken en de boel draaiende moet houden. Dan kun je zelfs langskomen en een keer helpen om de boel schoon te maken en eten voor ze te regelen zodat beide ontlast worden. Hoe dan ook, vergeet niet dat men na een tijdje ook ziek wordt van al die medeleven en sorry, maar men gewoon wil horen dat ze tijd nodig hebben en ze die gewoon moeten nemen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Alle reacties Link kopieren
Een kaartje waar niet veel in hoeft te staan, over een tijdje nog eens en een keer bellen om te peilen of ze wel of niet op bezoek zitten te wachten, dat is erg persoonlijk.



Als je uitgenodigd bent zou het wel passen om te gaan, de ouders van een overleden kind zijn ook trotse ouders die belangstelling voor hen en hun kind waarschijnlijk waarderen. Hoe kut het ook is de begrafenis zal waarschijnlijk de enige keer zijn dat ze als dit gezin bij elkaar zijn waar jij ook kan zijn.
Let's play Twister, let's play Risk yeah

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven