Hij wil een stapje terug.

03-09-2015 12:26 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 5 maanden date ik met een hele lieve man. Hij vertelde al vrij snel dat hij een hele heftige burn-out heeft gehad en daar ook nog medicijnen voor gebruikt. Het schrok me wel een beetje af, omdat ik bang was dat die burn-out nog niet helemaal over was en hij een terugval zou krijgen en ik dan aan de kant gezet zou worden. Die angst spookte al 5 maanden door mijn hoofd. Als persoon is hij veel te leuk om te lang bij die burn-out stil te blijven staan.



Een week of 3/4 geleden merkte ik dat hij steeds vermoeider werd en sliep bijna alleen nog maar. Hij had bijna nergens meer energie voor. Zijn werk was in de maand augustus bizar druk en hij kreeg ook dingen uit het verleden te horen, die hij nooit heeft geweten, maar behoorlijk aankwamen.



1,5 week kwam er uit dat hij een stapje terug moet doen omdat het anders niet gaat werken. Hij merkte dat hij de laatste weken niet tegen mij was zoals hij moest zijn en nu tijd nodig heeft om er achter te komen wat hij wil, voelt en waar het vandaan komt.



Ik ben om het moment gewoon ziek van verdriet! Ik weet niet of hij echt een stapje terug nodig heeft of dat het een mannen manier is om mij langzaam af te schepen.

Ik heb een column van een psycholoog gelezen waarin wordt verteld dat mannen een pauze vrijwel altijd gebruiken om de relatie langzaam dood te laten bloeden en de vrouw de keuze te laten maken om er mee te stoppen. Vrouwen gebruiken een pauze meestal omdat ze niet aan zichzelf twijfelen, maar omdat ze twijfelen of hij nog wel genoeg om haar geeft.



Het spookt de hele dag door mn hoofd....het voelt alsof ik steeds in mn maag wordt gestompt en mn zuurstof wordt ontnomen.



Wil hij me helemaal niet meer of heeft hij echt tijd nodig?
Geen idee.. ik kan namelijk niet denken voor hem.

En dat kun jij ook niet...



Ik snap dat het lastig is maar wat er ook gebeurt met die jongen, je gaat er niet dood aan.

Geef hem ruimte en focus je op jezelf.

Je leven hangt niet af van hem.
Alle reacties Link kopieren
Het spijt me, dat weet ik niet...meestal is afstand ook een teken dat mannen even niet meer weten hoe, en wat...mischien ook wel omdat hij niet meer weet of hij nog met jou verder wil.

Moeilijk voor jou.

Maar..je kunt niets doen , helaas...dus zorg even goed voor jezelf, doe leuke dingen die je afleiden...en wacht gewoon even.

Raak niet gelijk in paniek, dat hoeft niet..geef hem maar even ruimte en tijd.

.

Maar mocht het nu echt te lang duren, dan zou ik hem wel vragen, want ik vind wel dat jij daar recht op hebt dan.

Dus...even voor de goed orde, hoe lang duurt het nu dan al?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Als je een burn out hebt is een relatie zwaar en ik vind dat hij het al geweldig doet door zijn inzicht dat hij voor jou niet de persoon kan zijn die hij wil zijn. Geef hem die ruimte en laat het initiatief bij hem. Als je nu aandacht eist raak je hem gegarandeerd kwijt. Ik weet niet of je dat kan want je reageert behoorlijk heftig na 5 maanden relatie, meestal is dat wel een teken dat je te claimerig bent en je zelf veel aandacht nodig hebt.
Alle reacties Link kopieren
Oh sorry, anderhalf week lees ik al...

Nu..gewoon rustig blijven en probeer toch een beetje vertrouwen te hebben.

Praat hij helemaal niet met je?..geen enkel gesprek dan..of iets aan aandacht?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
De tijd zal het moeten uitwijzen. Hij is moe, op en moet even tijd voor zichzelf hebben. En ik zou, hoe moeilijk ook, hem echt die ruimte geven. Jij kunt zijn gevoelens voor jou niet beïnvloeden, maar je kunt hem wel de ruimte geven.



Hoe harder je gaat trekken aan hem, hoe meer stress hij ervan zal hebben en hoe verder jullie van elkaar af gaan staan. Als hij afscheid van jou zou willen nemen, dan zal dat gebeuren, hoe hard jij je best ook doet. En dat geldt ook andersom gelukkig Wanneer jij het wel voor hem bent.



Wel moeilijk! Sterkte
Alle reacties Link kopieren
Komt me bekend voor. Alleen dan was ik zoals jouw vriend. Ik wilde minderen omdat het mij teveel werd om aan zijn (overigens normale) verwachtingen te voldoen. Het plannen van uitjes, elkaar een aantal dagen per week zien, dan van alles 'moeten' zoals koken, wakker blijven etc. Ik zag zijn teleurstelling als ik dat niet kon/wilde waarmaken en uiteindelijk sliep ik er niet van dat ik het gevoel had dat ik hem, die juist zo lief was, teleurstelde. Ik herken me dus in zijn verhaal en denk dat hij het niet zegt om je af te schepen, hij kan een relatie er gewoon nog even niet bij hebben. Als het lukt kun je hem de ruimte geven en hem vertrouwen, want hij zal inderdaad tijd nodig hebben (en dat kan best lang duren) maar wellicht is het gewoon niet het juiste moment voor jullie.
Perfect is boring.
Jullie wonen dus niet samen? Hoe weet je dan dat hij alleen maar ligt te slapen?
Alle reacties Link kopieren
quote:yogayup schreef op 03 september 2015 @ 12:34:



Hoe harder je gaat trekken aan hem, hoe meer stress hij ervan zal hebben en hoe verder jullie van elkaar af gaan staan. Dit is wat uiteindelijk in mijn situatie gebeurde. Ik werd helemaal gek van hem en heb het toen maar helemaal afgekapt, want zo kwamen we allebei geen steek verder. Ik weet niet of het anders wat was geworden, maar het gevoel dat ik voor hem had was na een aantal incidenten wel helemaal verdwenen. Tijd en ruimte geven dus. En aan jezelf denken. Kun je het niet meer opbrengen? Dan zeggen dat je ermee stopt en dat hij altijd contact op mag nemen als de situatie verandert.
Perfect is boring.
Alle reacties Link kopieren
He weet je?...even kort door de bocht, omdat jij zegt dat jij ziek van verdriet bent..mannen kunnen maar een ding tegelijk, mischien moet hij zich even op zichzelf focussen...het hoeft dus niets te betekenen!

Maar...en die komt er helaas wel achteraan, vind ik...als jij al zo,n 5 maand met hem omgaat mag jij wel eisen, wat er nu precies aan de hand is....een beetje een eerlijke man, zal dan dit ook aan je zeggen.

Dus niet te geforceerd, te veel eisend...vraag hem rustig,wat er aan de hand is.

Zoiets..

En zeg hem er maar bij dat het jou pijn doet, raakt...dat je verdriet hebt.

.

Evengoede man, gaat hier goed mee om...en zorgt er in ieder geval voor dat jij je een beetje gerusteld.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
He loenie..reageer eens op de gegeven adviezen...
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
quote:elle5460 schreef op 03 september 2015 @ 12:46:

He loenie..reageer eens op de gegeven adviezen...doe s even rustig joh
Die man is opgebrand en kapot. Hij zet die stap niet van jou weg, maar naar zichzelf toe. Hij heeft op dit moment die rust hard nodig. Dat heeft niks met jou te maken.



Wat dat betreft mag hij ook naar zijn werk kijken. Of dat wel hetgeen is dat bij hem past.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op mijn werk dus ik kan niet gelijk reageren.

Heb ze nu even in mijn lunchpauze door gelezen.



Als er 1 ding is wat ik niet ben dan is het claimerig. Dat is juist iets waar hij zo blij van werd.

Dat verbaasde hem erg omdat zijn vorige relaties dit wel heel erg waren. Ik gaf hem erg veel ruimte en niets moest.

Ik geef gewoon erg veel om hem.



Hij heeft me dit 1,5 week geleden verteld en sindsdien hebben we zo goed als geen contact.

Afgelopen zaterdag heb ik voor het laatst aan hem gevraagd hoe het met hem gaat.

Het gesprek eindigde met dat ik heb gezegd dat ik het goed van hem vind dat hij er probeert achter te komen wat er met hem aan de hand is en dat ik het moeilijk vind maar hem die tijd gun. En ik heb gezegd dat als hij maar wel weet dat ik echt om hem geef en er voor hem ben als hij me nodig heeft.

Zijn antwoord: Je bent een lieverd, dat is heel fijn om te horen. Daarna geen contact meer gehad.



Ik heb op het moment een hoop zorgen (ouders en kat ziek) en ik denk dat ik daarom ook heftiger reageer dan 'normaal'.
Ik weet niet of dit een makkelijke manier van afschepen is. Eigenlijk komt het op mij heel volwassen over. Hij kan even niet de leukste man voor jou zijn en maakt dit kenbaar. Hij heeft goed zelfinzicht lijkt het. Dan nog kan het wel een excuus zijn.. maar inderdaad, wat hierboven ook al gezegd is. Niet teveel aan hem trekken, dan gaat hij verder van je afstaan. Ik denk dat je er goed aan doet om hem die ruimte te geven. En op het moment dat jij het wachten zat bent laat je hem weten dat jij dit niet meer kan. Dat hij weer contact met je op kan nemen, als hij er wel klaar voor is.
Alle reacties Link kopieren
quote:Chiefseattle schreef op 03 september 2015 @ 12:37:

Jullie wonen dus niet samen? Hoe weet je dan dat hij alleen maar ligt te slapen?Ik weet dit uit de laatste tijd voordat hij zei tijd nodig te hebben. Als ik bij hem was of hij bij mij, viel hij binnen een paar minuten in slaap terwijl hij gewoon op de bank zat.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex was precies zo.



Heel begrijpelijk en ook heel goed dat hij zelf zijn grenzen aangeeft. Hij heeft blijkbaar tijd voor zichzelf nodig en wil uitzoeken wat hij nou echt wil. Helemaal prima.



Maar maak niet dezelfde fout als ik, dat je gaat zitten 'wachten' tot jullie weer eens afspreken, of nog steeds seks hebt terwijl hij eigenlijk niet duidelijk is of hij nu nog verder met je wilt. Ik heb me aan het lijntje laten houden, bleek dat hij al heel lang eigenlijk niets meer wilde. Ik ging er nog voor 100% voor en deed mijn best leuke dingen te verzinnen, hij zegde telkens af, was moe en had 'geen tijd' of 'geen energie' voor me. Heb hier heel veel moeite mee gehad en nog steeds.



Dus gun hem tijd, maar stel wel je eigen grenzen, wat je wel en niet wilt en verwacht!
Alle reacties Link kopieren
Tja het kan even afstand zijn of langzaam doodbloeden.

Het belangrijkste is dat je voor jezelf moet afvragen of je hem de moeite waard vindt om te wachten en het risico te lopen dat het toch uitgaat. En goed je eigen grenzen bewaken, dus een termijn stellen tot wanneer je wilt wachten op hem. Het moet niet alleen op zijn manier gaan omdat hij zo zielig burn-out heeft. Burn-out ligt ook vaak aan de persoon zelf (moeilijk grenzen aangeven, verantwoordelijkheidsgevoel, perfectionisme). Daar zal hij mee moeten dealen.

En eerlijk, de relatie is nog pril en nu al gedoe. Moet je dat wel willen?
Alle reacties Link kopieren
quote:Loenie schreef op 03 september 2015 @ 13:31:

Ik ben op mijn werk dus ik kan niet gelijk reageren.

Heb ze nu even in mijn lunchpauze door gelezen.



Als er 1 ding is wat ik niet ben dan is het claimerig. Dat is juist iets waar hij zo blij van werd.

Dat verbaasde hem erg omdat zijn vorige relaties dit wel heel erg waren. Ik gaf hem erg veel ruimte en niets moest.

Ik geef gewoon erg veel om hem.



Hij heeft me dit 1,5 week geleden verteld en sindsdien hebben we zo goed als geen contact.

Afgelopen zaterdag heb ik voor het laatst aan hem gevraagd hoe het met hem gaat.

Het gesprek eindigde met dat ik heb gezegd dat ik het goed van hem vind dat hij er probeert achter te komen wat er met hem aan de hand is en dat ik het moeilijk vind maar hem die tijd gun. En ik heb gezegd dat als hij maar wel weet dat ik echt om hem geef en er voor hem ben als hij me nodig heeft.

Zijn antwoord: Je bent een lieverd, dat is heel fijn om te horen. Daarna geen contact meer gehad.



Ik heb op het moment een hoop zorgen (ouders en kat ziek) en ik denk dat ik daarom ook heftiger reageer dan 'normaal'.

Oh.....erg slordig van hem, niet mooi..kan me voorstellen dat je er erg verdrietig onder bent.

Te lang he?..het duurt te lang, ..vreemd.

Maar goed, niets maar dan ook niets meer doen...en bij de eerste keer als hij weer contact opneemt, ...

Zou ik ook nog maar eens mooie even wachten.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je hem geen ruimte geeft dan loopt het zeker fout. Houd je genoeg van hem om zijn grenzen te respecteren?



Of wil je alleen maar jouw zin hebben?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Een burn-out is o.a. het gevolg van structureel voorbij gaan aan jezelf. De kans is dus nihil dat hij rekening gaat houden met jouw gevoelens en verlangens. Hij moet zelf eerst de aan-knop voor zijn wensen en verlangens zien te vinden. Afschepen of niet; laat deze man volledig los.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 03 september 2015 @ 15:09:

Wanneer je hem geen ruimte geeft dan loopt het zeker fout. Houd je genoeg van hem om zijn grenzen te respecteren?



Of wil je alleen maar jouw zin hebben?

Zin hebben?..wat een meer dan vreemd zin zeg....hij kan toch een klein Appje richting haar maken?

Of sms'je..of belletje?...maakt niet uit...maar zomaar niets meer van je laten horen, nee..dat hoort zich niet.

Dat hij ziek is, allemaal prima..maar hij had ook haar..5maand lang notabene...en daar mag je dan zomaar gewoon niets meer van je laten horen?!

.

Dat hoort zich niet!!

.

Niet met zin te maken......

Ja...voor hem wel ja.
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
Toen ik een aantal jaren geleden overspannen was, dan kwam er van mijn kant uit ook echt even geen initiatief. Dat was gewoon teveel. En toen was ik nog niet eens zo ver dat ik een burn out had.



Na een tijdje ging ik vanzelf wel meer contact zoeken, maar de eerste weken hebben mensen echt niks aan mij gehad.



Dus zin maken is m.i. wel te kort door de bocht.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 03 september 2015 @ 15:09:

Wanneer je hem geen ruimte geeft dan loopt het zeker fout. Houd je genoeg van hem om zijn grenzen te respecteren?



Of wil je alleen maar jouw zin hebben?Dit gaat zeker niet om mijn zin krijgen. Ik wil dat het goed met hem gaat en natuurlijk het liefst dat het samen goed gaat. Maar dat neemt niet weg dat het ontzettend moeilijk is om geen invloed op de duur en uitkomst te hebben.
Alle reacties Link kopieren
Zin hebben?..wat een meer dan vreemd zin zeg....hij kan toch een klein Appje richting haar maken?

Of sms'je..of belletje?...maakt niet uit...maar zomaar niets meer van je laten horen, nee..dat hoort zich niet.

Dat hij ziek is, allemaal prima..maar hij had ook haar..5maand lang notabene...en daar mag je dan zomaar gewoon niets meer van je laten horen?!



Volledig mee eens

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven