Vanavond spannend gesprek, vertrouwen weg?

01-09-2015 12:47 87 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een relatie nu anderhalf jaar, houd zielsveel van hem, wonen een jaar samen. (ja, dat is vlug gegaan) Ik 22, hij 26.

We hebben ups en downs maar het is echt een lieve jongen, vooral workaholic, maar over 't algemeen gaat het goed tussen ons.

Hij liegt soms over de kleinste dingen, en dat baart me zorgen. Heb het er al vaker met hem over gehad, hij zegt dat ie er mee stopt. Zijn telefoon is zijn privé, heeft hem altijd bij zich, zelfs als ie gaat douchen. Als hij zijn telefoon in mijn buurt laat liggen, zet ie 'm uit. Genoeg om je bedenkingen te hebben dus.



Heb hiervoor 1 keer gekeken omdat ik hem niet vertrouwde en voelde dat hij iets achter mijn rug om deed. Kwam foto's tegen van meiden op Tinder, gesprekken met anderen waarvan ik geen fijn gevoel kreeg en foto's van een meisje in ondergoed.

Heb hem ermee geconfronteerd en hij heeft alles uitgelegd. Foto's kwamen van zijn oude telefoon, was blijkbaar zijn ex, waren foto's die die had gebackupt. Was te lui geweest ze te verwijderen. Gesprekken stelde niets voor, zo praat hij gewoon met meiden, aldus hem. Heb hem gevraagd om Tinder te verwijderen (had ik daar voor al eens gedaan), evenals de foto's.



Ik moet erbij zeggen dat ik heel jaloers ben ingesteld, vind het lastig om hier mee om te gaan maar probeer het wel heel erg. Als ik me ergens niet prettig bij voel bespreek ik dat met hem, kan ook echt mezelf zijn bij hem. Dingen worden altijd opgelost.

Nu weer gekeken, want mijn intuitie vertelde me dat er iets niet goed zat. Sowieso de laatste tijd het gevoel dat we ver van elkaar af staan, weinig écht contact, vanuit hem ook weinig het gevoel dat hij toegewijd is aan onze relatie.

Vond een gesprek met één of ander engels sprekend meisje aan wie hij vroeg 'Why u feel so bad', waarop zij antwoorde met 'Thank you, my prince <3'. Ik ken het hele meisje niet, maar op de telefoon kwamen ook meldingen over de app Fling, waar ik ook al eens ruzie met hem over gehad heb. Ook daar heeft hij flirterig contact met onbekenden. En ook Tinder gaf meldingen van meiden die hem een bericht hadden gestuurd. Ik wist genoeg en heb niet verder gekeken, wil hier vanavond met hem een open gesprek over hebben, want ondanks alles wat ik nu vertel, hebben we voor 80% echt een goede relatie en ik weet dat hij van mij houdt.



Heb een brief geschreven waarin ik vertel hoe boos ik hierover ben, en dat ik hem niet meer vertrouw. Dat ik wil dat hij me vanavond alles laat zien, alle gesprekken, apps en geheimen die hij voor mij geheim houdt, omdat ik vind dat ik daar recht op heb, omdat ik dit niet verdien. Dat ik vind dat dit niet bij een relatie hoort, en dat als dit niet wordt uitgelegd en ophoudt, ik er klaar mee ben. Mijn grootste angst is dat onze relatie eindigt, heb vanaf het begin het gevoel dat hij het is dus wil hier echt uit komen.



Ik wil weten hoe ik dit gesprek goed kan aangaan, als twee volwassenen. Wat ik doe als hij in de verdediging schiet en gaat liegen, of boos op mij wordt (daar kan ik niet tegen, en dan ga ik huilen en kan ik niet meer praten).

En vertel me alsjeblieft niet dat ik bij hem weg moet, dat is niet wat ik wil en ook niet wat hij wil, ik wil gewoon tips over hoe dit gesprek aan te pakken en hoe ik ervoor kan zorgen dat hij hier eerlijk over is. Ben niet zo goed in dit soort gesprekken, ga graag de confrontatie uit de weg. Bij de meeste confrontaties met hem is het dat ik overstuur ga janken, hij me gaat troosten en zegt dat ie zal beteren, wat vervolgens niet gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
Precies.

Ik was ooit een tijdje erg achterdochtig bij mijn ex. Hij deed alsmaar stoekem dingen als ik even niet oplette etc. Scherm wegklikken als ik in de buurt was etc.

Dacht hmmm. Jaja..



Bleek dat hij bezig was een surprise party te regelen voor me
Alle reacties Link kopieren
Dan voel je je mooi kut als je hem ermee confronteerd



ik zag een keer op de Ipad messenger een bericht binnenkomen met "Ik sta vanavond bij de kruitvat" waarop mijn vriend terugantwoordde dat hij er dan zou zijn. Die messenger is ook verbonden met zijn telefoon, ofzo. Ik de rest van de dag een zwaar kutgevoel en doemdenken. Toen ik hem er gelijk uit zn werk mee confronteerde bleek dat hij een gejailbreaked appelTV kastje ging ophalen voor mn verjaardag, zodat ik alle nieuwe series en films kon kijken. Nou dat was in ieder geval ook geen verassing meer.
Alle reacties Link kopieren
quote:BWitched schreef op 02 september 2015 @ 08:45:

Omdat je je toch altijd afvraagt of je zelf misschien niet onredelijk jaloers bent. Dat kan natuurlijk ook gewoon.Dan zou je jezelf misschien kunnen afvragen of je wel toe bent aan een relatie. In een relatie hoort vertrouwen te zijn, geen ziekelijke jaloezie. En als je van iemand houdt gun je hem of haar toch een fijne, niet-achterdochtige partner?
Alle reacties Link kopieren
Tja, weet je wat het ook wel een beetje is.. je hoort tegenwoordig zoveel rare verhalen over vreemdgaan, echt, de gekste en de ergste dingen komen voorbij. Zo is mijn vriend bijv. Maar een paar weken getrouwd geweest na een relatie van jaren en ging ze er vandoor met haar collega en was het plannetje hem al zijn geld af te nemen. Of dat ik dan via via hoor dat er een meneertje regelmatig naar de hoeren gaat en dat 5 mensen ervan weten behalve zijn vriendinnetje. Dat er gewoon duizenden mensen op secondlove staan en zo kan ik nog wel even doorgaan.



En ja het is wel doemdenken misschien, maar het is helaas wel de waarheid. Wie van ons heeft nou nog nooit ontrouw meegemaakt? 1 op de 10 mensen misschien? Bijna iedereen heeft zijn ervaringen hiermee van milde tot ernstige varianten. En inderdaad in een relatie moet je kunnen vertrouwen, maar soms is dit zo moeilijk voor mensen door wat hun hebben meegemaakt. Het zal toch altijd wel in je achterhoofd blijven wat voor onrecht je is aangedaan, het is alleen aan jezelf hoe je hiermee omgaat. Al wordt je een ziekelijke jaloers iemand dan kom je er ten eerste niet ver mee en ten tweede behandeld jouw partner jou ook niet goed omdat je anders niet zo ziekelijk jaloers zou hoeven zijn. (Ben ik van mening). Communicatie is gewoon een pre.



ik ben zelf bedrogen, mijn vriend is ook bedrogen. Dus dan zou je denken; nou lekker dan als dat zo bij elkaar komt, want je neemt toch dingen mee vanuit je vorige relatie. En ja natuurlijk hebben wij wat issues gehad over vertrouwen, en wat meer jaloezie van beide kanten. Maar we blijven wel communiceren en dat is gewoon de leidraad van je relatie. Als je dit niet kan dan is je relatie al gedoemd te mislukken.



Maar dat mensen tegenwoordig snel jaloers zijn of zich onzeker voelen dat begrijp ik heel goed. Het is ook echt niet makkelijk tegenwoordig (mijn mening!) Maar nogmaals: het is hoe je je er zelf staande onder houdt en of je bereid bent je te ontwikkelen naast die misschien irrationele angsten. Je moet de controle los kunnen laten want je weet toch niet hoe de toekomst eruit ziet. Pas dan kan je een veilige relatie aangaan.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 03 september 2015 @ 03:39:

[...]



Dan zou je jezelf misschien kunnen afvragen of je wel toe bent aan een relatie. In een relatie hoort vertrouwen te zijn, geen ziekelijke jaloezie. En als je van iemand houdt gun je hem of haar toch een fijne, niet-achterdochtige partner?In theorie, als je niet jaloers bent wel ja. Zoals ik al zei: dingen zien er anders uit als je er middenin zit. Bovendien wil iemand die jaloers is koste wat het kost de relatie behouden en is hij/zij constant bang dat die relatie door een ander wordt bedreigd. Dat staat natuurlijk haaks op afstand nemen en zeggen dat je je partner een ander gunt die niet zo jaloers is. Als ze die afstand konden nemen dan was er van jaloezie geen sprake meer natuurlijk.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
quote:prik schreef op 03 september 2015 @ 03:39:

[...]



Dan zou je jezelf misschien kunnen afvragen of je wel toe bent aan een relatie. In een relatie hoort vertrouwen te zijn, geen ziekelijke jaloezie. En als je van iemand houdt gun je hem of haar toch een fijne, niet-achterdochtige partner?Nou, ik vind de voorbeelden nou ook weer geen ziekelijke jaloezie.. dat gaat toch wel een stap (of paar stappen) verder
Alle reacties Link kopieren
Daarbij komt jaloezie natuurlijk meer voort uit angst dan uit wantrouwen. De essentie is: ik ben bang dat je mij verlaat. Ik vertrouw je wel, maar ik wil niet dat je praat met een ander want dan kom je misschien in de verleiding.



Voor de ander voelt dat aan als wantrouwen, maar als je het aan de jaloerse persoon vraagt zal hij/zij dat niet zo benoemen.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Alle reacties Link kopieren
Hoe is dat gesprek nu gegaan dan?
We are the heroes of our time, but we are dancing with demons in our minds..
Alle reacties Link kopieren
TO verdwenen?
Alle reacties Link kopieren
Blijkbaar.



Zo jammer he. dat TO's hier wat neergooien en vervolgens niet meer reageren....
Alle reacties Link kopieren
Ja want stiekem hopen jullie natuurlijk allemaal op een juicy einde
Alle reacties Link kopieren
quote:Tessvd31 schreef op 03 september 2015 @ 14:38:

Ja want stiekem hopen jullie natuurlijk allemaal op een juicy einde En jij hangt hier nog steeds rond omdat...?
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven