Werk & Studie alle pijlers

ZZP-topic

13-07-2015 18:45 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames (en heren),



Het lijkt mij heel fijn om een ZZP-topic te hebben hier op het VIVA forum. Ik werk nu 3,5 jaar als ZZP-er en kom regelmatig voor dingen te staan waar van ik dan denk.. Oké, hoe gaan andere ZZP'ers hier mee om.

Volgens mij zitten er behoorlijk wat ZZP-ers hier, dus heb je zin om mee te kletsen, loop je ergens tegen aan en kan je misschien her en der wel wat tips / hulp gebruiken. Dan lijkt me dit een mooi plekje.



Wie haakt aan?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Het is een beetje stil hier. Maar leuk dat je mee schrijft!

Je bent dus kraamhulp ? En dan als ZZP'er?

Hoe werkt dat precies? Bellen gezinnen jou en stuur je hen dan een factuur? Of gaat het via een bureau?



Ik ben ook benieuwd hoe veel jullie werken. Op dit moment heb ik het erg druk en kan ik de hele dag wel achter mijn laptop zitten.

Toch probeer ik om s avonds 20.00 uur te stoppen en m'n mail niet meer te checken. Anders kan ik echt uren door gaan.



Hoe doen jullie dat?
Alle reacties Link kopieren
Geen kraamhulp maar kraamverzorgster!! Haha dat ligt nogal gevoelig in kraamland... ach uiteindelijk is het gewoon een woord... maar goed.



Ja gezinnen kunnen me bereiken via mijn website en via een soort datingssite tussen kraamverzorgsters en zwangere vrouwen.



Facturatie gaat via het kraambureau waar ik voor werk en anders via die 'datingssite' zij hebben contracten met verzekeringen en daar betaal ik dan een bijdrage voor.



Ik werk 8 tot 10 dagen achter elkaar en ben dan ongeveer 6 dagen vrij. Dit is als ik voor een kraambureau werk. Eigen gezinnen kunnen 24uur per dag bellen dat ze bevallen (zijn) en dan moet ik daar naar toe. Dat is dus een onzeker stukje. Zeker omdat ik ook nog 3 kleine kinderen heb van 6 4 en 2 jaar.

Die eigen gezinnen heb ik dan ook nog niet veel. Maar dat ligt dus aan onze gezinssituatie op dit moment.

Hopelijk in de toekomst wat meer.