Lijf & Lijn alle pijlers

Warmtecabine - ervaring?

04-09-2015 22:57 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
De knoop is doorgehakt, er moet iets gebeuren!



Mijn vriend en ik hebben een kinderwens en daarom ben ik in december gestopt met roken.

Daardoor (en van een ren-je-rot baan naar een kantoorbaan geswitcht) ben ik heel wat kilo's bijgekomen.



Nu is er hier in de buurt een sportcentrum alleen voor vrouwen waar je onder begeleiding gaat sporten in een warmtecabine.

Daarnaast krijg je daar voedingsadvies en kun je gebruik maken van ozonbehandelingen.

Hoewel ik geen idee heb wat dat laatste is.



Ik heb al gebeld om een kennismakings afspraak te maken en om te vragen of ik dit ook kon doen wanneer ik zwanger word.

Hier kon zij mij geen duidelijk antwoord op geven helaas en Google kan mij ook niet veel verder helpen.



Iemand hier ervaring mee en wat waren jullie bevindingen? Ook buiten het zwanger worden om.



Ik verneem het graag!
The finest pleasure is kindness to others.
als je wilt afvallen moet je zorgen dat je meer verbruikt dan je eet. Een warmtecabine is vast heel aangenaam in de herfst maar het los je energieprobleem niet op.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier ook gesport! Je kunt er ook sporten als je zwanger bent, dan volg je een aangepast programma en zet je je cabine minder warm.



Mijn ervaringen waren alleen maar positief. Het is dat ik er niet meer in de buurt woon, anders was ik er niet weg gegaan.



Je kunt een gratis proefles doen, daar zou ik me zeker voor aanmelden als ik jou was. Gewoon om te kijken of het wat voor je is!



Oh, en wat Meds zegt klopt natuurlijk. Het is geen wondermiddel en je zult je eetpatroon moeten aanpakken als je wilt afvallen. Alleen als sport vond ik het dus erg prettig (en mijn lijf werd er heel mooi van).
Alle reacties Link kopieren
http://forum.viva.nl/forum/kinderen/zwa ... ges/134018



http://www.zwangerschapspagina.nl/zwang ... bines.html



Lijkt me niet echt een goed idee, maar ik ben geen dokter

Maar heb je dusdanig overgewicht dat je denkt dat het invloed heeft op je vruchtbaarheid? Of hebben we t over 5 kilo?
Correct me if I am wrong! (Nederlands is niet mijn moedertaal)
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je meer calorieën verbruikt in de kou dan in de warmte.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 04 september 2015 @ 23:09:

Ik denk dat je meer calorieën verbruikt in de kou dan in de warmte.klopt, dat is een feit
Alle reacties Link kopieren
quote:Budhababe schreef op 04 september 2015 @ 23:06:

http://forum.viva.nl/forum/kinderen/zwa ... ges/134018



http://www.zwangerschapspagina.nl/zwang ... bines.html



Lijkt me niet echt een goed idee, maar ik ben geen dokter

Maar heb je dusdanig overgewicht dat je denkt dat het invloed heeft op je vruchtbaarheid? Of hebben we t over 5 kilo?



Voor elk negatief bericht dat je leest komt er een positief bericht na, daarom kom ik er ook geen wijs uit.

Als ik het goed heb stonden die cabines op 38 graden en die vrouw zei dat dit geen kwaad moest kunnen.

Het enige overwegen zou zijn of ik het fijn zal vinden tijdens de zwangerschap, maar dit weet je uiteraard nooit van tevoren.



Helaas is het geen 5 kg, maar zal er toch zeker 15 afmoeten voor mijn gevoel.
The finest pleasure is kindness to others.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 september 2015 @ 23:03:

als je wilt afvallen moet je zorgen dat je meer verbruikt dan je eet. Een warmtecabine is vast heel aangenaam in de herfst maar het los je energieprobleem niet op.



Ja dat was ook wat mij daar aansprak.

Namelijk dat ik daar ook gelijk voedingsbegeleiding krijg en dat zij me ook opmeten en alles bijhouden.



Het klinkt altijd zo goed he als je je inleest op zo'n website
The finest pleasure is kindness to others.
Mijn zus heeft dit gedaan en is meer dan 30 kilo afgevallen, natuurlijk wel icm dieet en meer beweging. Het is ook geschikt voor mensen met bewegingsbeperking. Ik overweeg het ook te gaan doen maar het is vrij prijzig.
quote:Lisette_ schreef op 04 september 2015 @ 23:23:

[...]





Ja dat was ook wat mij daar aansprak.

Namelijk dat ik daar ook gelijk voedingsbegeleiding krijg en dat zij me ook opmeten en alles bijhouden.



Het klinkt altijd zo goed he als je je inleest op zo'n website ja maar wel een beetje jammer van je geld, want dit kan je zelf ook. Letten op je eten (het is niet moeilijk, schrap frisdrank, alcohol en snoep/snacks) en ga meer bewegen. Wandelen is gratis.
Alle reacties Link kopieren
quote:miekemv schreef op 04 september 2015 @ 23:58:

Mijn zus heeft dit gedaan en is meer dan 30 kilo afgevallen, natuurlijk wel icm dieet en meer beweging. Het is ook geschikt voor mensen met bewegingsbeperking. Ik overweeg het ook te gaan doen maar het is vrij prijzig.



Hier is het (dacht ik) ongeveer ¤ 60 de maand.

Ik vond dit best meevallen, je hebt dan een diëtist en onbeperkt sporten.

Een diëtist alleen al is sowieso erg duur..
The finest pleasure is kindness to others.
quote:Lisette_ schreef op 05 september 2015 @ 00:18:

[...]





Hier is het (dacht ik) ongeveer ¤ 60 de maand.

Ik vond dit best meevallen, je hebt dan een diëtist en onbeperkt sporten.

Een diëtist alleen al is sowieso erg duur..ik vind het duur. Dat geld kan je dan beter besteden aan een personal trainer, dan heb je meer effect
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 04 september 2015 @ 23:59:

[...]



ja maar wel een beetje jammer van je geld, want dit kan je zelf ook. Letten op je eten (het is niet moeilijk, schrap frisdrank, alcohol en snoep/snacks) en ga meer bewegen. Wandelen is gratis.



I know.. Maar blijkbaar heb ik toch wel een beetje hulp nodig, tot nu toe lukt het me niet in mijn eentje helaas.

Stok achter de deur en ach, als het echt werkt heb ik dat geld er wel voor over.
The finest pleasure is kindness to others.
Alle reacties Link kopieren
quote:sabbaticalmeds schreef op 05 september 2015 @ 00:20:

[...]



ik vind het duur. Dat geld kan je dan beter besteden aan een personal trainer, dan heb je meer effectDat is ook nog niet zo'n heel gek idee.. Hoe kom je aan zo'n personal trainer dan?
The finest pleasure is kindness to others.
Personal trainer is meestal wel duurder. Dan kun je zomaar die 60 Euro voor een uur personal training al kwijt zijn. Maar op langere termijn is het wel nuttiger. Als je bijvoorbeeld fatsoenlijk leert deadliften en squatten, dan heb je daar voor de rest van je leven wat aan.



Of ga naar een gewone dietist (wordt dacht ik vergoed) en neem een gewoon sportschoolabonnement. Bij sommige sportscholen doen ze voedingsadvies er 'gratis' bij.



Wat word je eigenlijk geacht te doen in zo'n warmtecabine? Lijkt me niet dat daar een squatrek instaat.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt mij verschrikkelijk. Sporten bij 38 graden... Ik zou waarschijnlijk flauwvallen
Alle reacties Link kopieren
Door warmte verlies je vocht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik heb dat gedaan en ik vond het geweldig.



Je ligt met je hoofd buiten die cabine, je lijf ligt in de warmte. De oefeningen zijn in het begin heel licht en worden langzaam steeds pittiger. Ik ben er pakweg 10 kilo mee kwijtgeraakt en ruim 160 centimeter (wat normaal gelijk staat aan 16 kilo, maar ik heb een wat grove lichaamsbouw).



Voordeel; geen spierpijn. Nadeel; de prijs. Daarom ben ik er ook mee gestopt.



Reken er echter niet op dat je die tien kilo kwijt bent in twee maanden. Je kunt het vergelijken met lichte fitnessoefeningen (de gewichtjes bevinden zich onder de cabine) en je krijgt voedingsadvies, geen crashdieet. Ik heb er een jaar gesport, die tien kilo was ik kwijt na een maand of acht.



Ozon heb ik gedaan maar zou ik niet weer voor kiezen. Denk ik. Ik zag destijds niet wat het deed, maar mijn zus is nog steeds jaloers op mijn cellulitis-vrije benen en billen. Ik heb alleen geen idee of dat werkelijk aan die ozon ligt of pure mazzel is.
Alle reacties Link kopieren
Tegen mij zeiden ze dat die warmtecabine (sun400XL) voor mensen zonder conditie was en dus het makkelijkste vol te houden.

Ik heb een matige conditie en heb daarom gekozen voor betterbelly maar zit er pas anderhalve week
quote:Lisette_ schreef op 05 september 2015 @ 00:22:

[...]





Dat is ook nog niet zo'n heel gek idee.. Hoe kom je aan zo'n personal trainer dan?Informeer eens bij een sportschool. Vaak zijn er ook afvalklasjes. Kleine groepjes waarmee je sport onder begeleiding en ook info krijgt over voeding. Heel effectief en goedkoper. Ander voordeel is dat je daarna ook makkelijker een reguliere sportklant wordt
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf fan van de trainers die zijn opgeleid door overload.



Indien je toch voor de ozon gaat dan kunnen we je wellicht in een baan rond de aarde schieten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
quote:viva-amber schreef op 05 september 2015 @ 16:50:

Ik ben zelf fan van de trainers die zijn opgeleid door overload.



Indien je toch voor de ozon gaat dan kunnen we je wellicht in een baan rond de aarde schieten.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gevraagd want ik doe betterbelly, daar hebben ze ook Sun400XL;

zodra je weet dat je zwanger bent, beter niet meer in de sun, better safe than sorry zeggen ze daar.
Alle reacties Link kopieren
Waarom zou je in godsnaam in een warmtecabine willen trainen? Ik heb het altijd koud, maar sporten doe ik toch echt liever bij een normale temperatuur (bij ons in de sportschool lekker met airco).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven