Gezondheid alle pijlers

Nortrilen als hulp bij stoppen met roken

04-09-2015 11:18 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo beste lezers,



Ik wil heel graag van mijn rookverslaving afkomen en heb nu van de huisarts nortrilen als hulpmiddel voorgeschreven gekregen.

Als ik erover lees op internet is het best wel troep wat ik ga slikken met de nodige bijwerkingen.



Nu weet ik wel dat er op internet vaak een hoop horror verhalen te vinden zijn maar zijn er nu ook mensen die juist een hele positieve ervaring hebben met dit middel?



Het is AD dat weet ik maar als het mij zou kunnen helpen om echt van het roken af te komen zou ik het toch graag willen proberen..... Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaring met nortrilen!



Alvast bedankt :-)
Alle reacties Link kopieren
Het is best wel troep wat je gaat slikken. Maar het is een stuk minder troep dan sigaretten?
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Alle reacties Link kopieren
Waarom geen Champix?
Alle reacties Link kopieren
De HA vond deze medicatie het beste aansluiten op mijn verhaal en motivatie om te stoppen met roken.



Ik heb al 4 eerdere pogingen ondernomen met andere hulpmiddelen en dat ging telkens na 2 a 4 maanden fout door met name enorme onrust.
Alle reacties Link kopieren
Er is tot nu toe nog maar weinig positiefs over te melden dus....
Alle reacties Link kopieren
quote:Proost2012 schreef op 04 september 2015 @ 12:11:





Ik heb al 4 eerdere pogingen ondernomen met andere hulpmiddelen en dat ging telkens na 2 a 4 maanden fout door met name enorme onrust.Was het dan geen goed alternatief om te proberen deze onrust kwijt te raken door intensief sporten?
Alle reacties Link kopieren
Alleen ervaring met Champix..

Maar goed, proberen kan vast geen kwaad? Als je al zoveel andere pogingen hebt gedaan. Misschien is dit het wel?

Allen Carr heeft mijn voorkeur
Alle reacties Link kopieren
quote:suusefluus schreef op 04 september 2015 @ 17:39:



Allen Carr heeft mijn voorkeur Ik zweer ook bij Allen Carr!!!! Ik ben zonder enige moeite van het roken af en heb er helemaal geen behoefte meer aan! Wat mij betreft een echte aanrader!
Everything will be okay in the end. if it's not okay, it's not the end!
Alle reacties Link kopieren
Accepteer dat je een roker bent, en dat altijd zal blijven. Als je stopt moet je nooit meer een sigaret roken, mij heeft het heel erg geholpen door mijzelf dit te gunnen, zie het als een kado aan jezelf, zeker als je het moeilijk hebt. Accepteer dat je nog regelmatig trek in een sigaret hebt, in het begin duurt die behoefte lang, dit wordt steeds korter, ik ben 15 jaar gestopt, ook ik heb nog wel eens op rare momenten trek in een sigaret, dat zijn secondes en nu moet ik daar dan om grinniken, beloof jezelf om nooit meer te roken ook niet na 2 maanden ook niet na twee jaar ook niet na 15 jaar, nooit meer.



Onrust, is ook wat je in je hoofd ervan maakt. Je vindt jezelf zo zielig dat je niet meer mag roken, draai dat om. Je bent zielig als je weer gaat roken. Geef jezelf dat kado 😀.



Ik geloof niet zo in hulpmiddelen, het is een mindset, alan carr heeft een goed boek geschreven lees dat. En je hoeft echt niet te roken, dus als je al gestopt bent ga je niet roken om dat boek te lezen. Verder zijn er stoppen met roken apps misschien helpt het. Succes echt goed dat je gaat stoppen een mooier kado kun je jezelf niet geven. 🎉🎁👍🏻
Alle reacties Link kopieren
Heb je de AD al in huis?

Er zit nl. een behoorlijke eigen bijdrage op nortrilen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle tips! Ik ben ookal het boek van allen car aan het lezen en vandaag begonnen met pil 1 dus over een week rook ik mijn laatste sigaret.



Miss poes je heb ook helemaal gelijk het is idd het mooiste kado aan jezelf dus dat knoop ik ook echt in mijn oren!



Ga er echt voor deze hopelijk laatste poging wat zal het een bevrijding zijn om geen slaaf meer te zijn van een peuk.
Alle reacties Link kopieren
nortrilen valt mee hoor qua bijwerkingen, tenminste als ik mijn moeder moet geloven (zij krijgt het voor zenuwpijn)

en als het je van de peuk afhelpt zou ik het zeker proberen
Ik ben Allen Car nu aan het uitprinten. Het zal me benieuwen, want ik wil al heel lang stoppen, maar het lukt me van geen kant, zelfs niet met nicotinepads.
Alle reacties Link kopieren
quote:Proost2012 schreef op 05 september 2015 @ 14:53:





Ga er echt voor deze hopelijk laatste poging wat zal het een bevrijding zijn om geen slaaf meer te zijn van een peuk.

Noem het dan geen poging.

Dat lijkt te veel op proberen, je houdt de mogelijkheid open, dat het kan mislukken.

Je zegt tegen jezelf: over een week ben ik een niet roker.
Alle reacties Link kopieren
Dubbeltje daar heb je helemaal gelijk in... ik rook nog een week dat is ook de bedoeling als je deze pillen slikt ( bedoel het niet als excuus ) en daarna ben ik een niet oftewel ex-roker.
Alle reacties Link kopieren
Precies haal het woord hopelijk maar weg, voor laatste poging. Dit is je laatste poging.
Alle reacties Link kopieren
Cateau het is het mooiste kado wat je je zelf kunt geven, geen slaaf meer zijn van de sigaret, hoe fijn. Doen, kom op meid, je kan het!!!
Alle reacties Link kopieren
Geen ex-roker! Een niet-roker! Als je het boek leest en alles goed opvolgt zoals het erin staat dan ben je er echt vanaf! En het leuke is dat ik nog niet 1 keer zin heb gehad in een sigaret. Ik ben 'pas' 4 maanden een niet-roker en deze keer stelt het echt helemaal niets voor! Geen ontwenningsverschijnselen, geen behoefte meer en het interesseert me helemaal niet al rookt iedereen om me heen! Het is een bevrijding dat ik niet meer hoef! :-D
Everything will be okay in the end. if it's not okay, it's not the end!
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het eigenlijk best makkelijk, alleen ik kom niet van die 'avondsigaret voor het slapen' af. Dat is dus de enige 1/2 sigaretten die ik rook. Mijn man rookt en die laat overal zijn shag liggen, hij wilt het wel opruimen maar dat lukt dan maar voor 2 dagen en dan zit het weer in zijn tas.



Hoe kom ik van die laatste af....pff oh ja en ik heb een opgeblazen buik zeg, hebben jullie daar geen last van? Hoe lang gaat dat duren?



Ik rookte voorheen een peuk of 10 per dag

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven