Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?







We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Als de zon scheen de voorbije dagen was het echt niet zo fris (blijkbaar noemen mensen dit koud) als men beweert! Ja aangenaam juist warm genoeg. Om nu al verwarming op te zetten vind ik zeer overdreven zullen waarschijnlijk dezelfde mensen zijn die in de winter dag en nacht bijna 30 graden stoken om daarna te klagen dat de factuur zo hoog is (zo ken ik er) Maar ja wie ben ik moet die factuur niet betalen en gelukkig moet ik daar niet wonen
Het is niet echt koud nee maar wel nat veel regen
Alle reacties Link kopieren
Hangt ook van plaats tot plaats of bij mij is er gisteren geen drup gevallen terwijl op ander plaatsen vaak geregend heeft. Ook de afgelopen dagen kwam er een heftige bui die verdween en een half uur later scheen de zon weer bizar weer eigelijk
Alle reacties Link kopieren
Je wilt wel langer in bed liggen met dit weer
Het blijft maar regenen en ik zou graag op mijn brommertje stappen om wat dingen te gaan doen. Ik vind de temp aangenaam, maar die nattigheid mag van mij weg hoor. Het buitenleven is daardoor helemaal dood.
Alle reacties Link kopieren
Op dit moment schijnt de zon hier namiddag zou het gaan regenen. Het lijkt mij frisser dan gisteren door de felle wind denk dat het vandaag max 16 graden gaat worden
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds deze week weer koude handen, en dat betekent voor mij dat ik weer echt opleef! (warme handen zijn voor mij alleen maar een teken dat ik het veel te warm heb)



En trouwens, mensen mogen toch gewoon een dubbel deken over hun bed heendoen en de verwarming aanhebben? Alsof je dat niet mag doen omdat je je het zelf niet gunt na de warmte van augustus.



Hier is het al een hele week warmer dan veel gebieden in Nederland, maar je hoort mij toch echt niet klagen over kou of warmte. Ik ben allang blij dat het weer aangenaam is.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Kijk dit jankartikel:



http://www.msn.com/nl-nl/ ... -weer-op-komst/ar-AAdYFqI



Huilebalken die dit geschreven hebben. Bah bah. Dat het ca 20 graden of meer wordt moet dan maar, maar ze hoeven niet zo dom en kortzichtig te doen. Het is juist nu lekker! Bewolkt en aangenaam fris, zo moet het zijn! En niet het hele jaar door zomer, dan is er geen lol meer aan.
Alle reacties Link kopieren
Tja, dat de temperaturen niet echt op een zomers niveau liggen terwijl het nog zomer is is hetzelfde als dat het in begin maart (in de winter nog wel) boven de 20 wordt..
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Ja, maar dan hoor je ze niet piepen.
quote:kimmeke1983 schreef op 05 september 2015 @ 07:51:

Als de zon scheen de voorbije dagen was het echt niet zo fris (blijkbaar noemen mensen dit koud) als men beweert! Ja aangenaam juist warm genoeg. Om nu al verwarming op te zetten vind ik zeer overdreven zullen waarschijnlijk dezelfde mensen zijn die in de winter dag en nacht bijna 30 graden stoken om daarna te klagen dat de factuur zo hoog is (zo ken ik er) Maar ja wie ben ik moet die factuur niet betalen en gelukkig moet ik daar niet wonen

Nee, je kent mij niet, en mijn huis ook niet. De kachel gaat hier niet hoger dan 20, en na 21.00 naar beneden. Maar volgens jouw moet ik dus met 18 graden in de woonkamer, en een trui aan het maar koud hebben. En nog krijg ik nooit hogere stookkosten op de factuur.

Trouwens de kachel gaat maar af en toe een uurtje aan. Het hele huis voelt koud en klam aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Kerstvrouw schreef op 05 september 2015 @ 12:06:

Ja, maar dan hoor je ze niet piepen. Nee, dat is uitzonderlijk warm voor begin maart, dan hoor je niemand klagen over kou
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
quote:kimmeke1983 schreef op 05 september 2015 @ 07:51:

Als de zon scheen de voorbije dagen was het echt niet zo fris (blijkbaar noemen mensen dit koud) als men beweert! Ja aangenaam juist warm genoeg. Om nu al verwarming op te zetten vind ik zeer overdreven zullen waarschijnlijk dezelfde mensen zijn die in de winter dag en nacht bijna 30 graden stoken om daarna te klagen dat de factuur zo hoog is (zo ken ik er) Maar ja wie ben ik moet die factuur niet betalen en gelukkig moet ik daar niet wonenverwarming aan



Gelukkig ben ik niet de enige die af en toe al de verwarming aanzet.
Alle reacties Link kopieren
....
Alle reacties Link kopieren
quote:Bromelia schreef op 05 september 2015 @ 12:06:

[...]



Nee, je kent mij niet, en mijn huis ook niet. De kachel gaat hier niet hoger dan 20, en na 21.00 naar beneden. Maar volgens jouw moet ik dus met 18 graden in de woonkamer, en een trui aan het maar koud hebben. En nog krijg ik nooit hogere stookkosten op de factuur.

Trouwens de kachel gaat maar af en toe een uurtje aan. Het hele huis voelt koud en klam aan.Sorry als het zo overkwam maar ik had het niet op jou persoonlijk bedoeld!



Maar ik ken echt verschillende mensen die dag en nacht bijna 30 graden stoken en dan achteraf zich afvragen en zagen hoe het komt dat de verwarmingskosten hoog zijn. 1 van die mensen is mijn buurvrouw we wonen in een appartement dat zeer goed geïsoleerd en energie zuinig is het komt nooit onder de 20 graden als je dan nog zo hoog de verwarming op zet vind ik dat gestoord ja
Alle reacties Link kopieren
quote:viavia2013 schreef op 04 september 2015 @ 19:37:

Maar als je nu al de verwarming aanzet

Voor mij is te koud te koud. En dan zal ik de verwarming aanzetten.



Vanochtend was het 19 graden; dat is net niet te koud. Ik heb tot nog toe nog altijd de verwarming uit gehad.



Wat andere mensen doen met hun verwarming moeten zij weten. Ik zal er geen last van hebben als zij hun verwarming aanzetten, maar ook niet als ze het uit laten.
World of Warcraft: Legion
quote:kimmeke1983 schreef op 05 september 2015 @ 15:39:

[...]





Sorry als het zo overkwam maar ik had het niet op jou persoonlijk bedoeld!



Maar ik ken echt verschillende mensen die dag en nacht bijna 30 graden stoken en dan achteraf zich afvragen en zagen hoe het komt dat de verwarmingskosten hoog zijn. 1 van die mensen is mijn buurvrouw we wonen in een appartement dat zeer goed geïsoleerd en energie zuinig is het komt nooit onder de 20 graden als je dan nog zo hoog de verwarming op zet vind ik dat gestoord ja



Het is inderdaad wel stom om je af te vragen waarom de stookkosten zo oplopen terwijl je de verwarming zelf zo hoog zet.



Vandaag met mijn vriend leuke herfstdecoratie gekocht, het huis ziet er opeens een stuk fleuriger uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik zet de verwarming 's nachts normaal op 17 en overdag op 21.



Als ik 's ochtends opsta en kort daarna naar mijn werk ga, laat ik de verwarming op 17 staan, want het heeft geen zin om het aan te zetten. Omgekeerd, als ik even weg moet om boodschappen te halen, laat ik de verwarming op 17.



Als de temperaturen thuis ver boven de ingestelde temperaturen liggen, blijf ik van de verwarming af. Het heeft geen zin het aan of uit te zetten.
World of Warcraft: Legion
Alle reacties Link kopieren
Genoeg gezeverd over verwarming iets anders nu. Vandaag Zonsondergang: 20:22 rond 14 September zijn we aan de kaap van 20:00 uur gaat nu ongelofelijk vlug
Alle reacties Link kopieren
Als ik het koud heb, kruip ik onder mijn (dubbele) deken.
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Alle reacties Link kopieren
S'nachts heb ik nog geen kou gehad maar ik weet wel dat ik terug heerlijk slaap
Alle reacties Link kopieren
Ik ook, mijn dubbele deken verricht goede zaken! Zelfs als het volgende week boven de 20 wordt, blijven de nachten aangenaam, en voorlopig hoef ik niet meer!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
De nachten zijn heerlijk. Ik heb mijn dekbed weer in de hoes gestopt en ik slaap als een roos. Was wel nodig ook, want ik was uitgeput van het slechte slapen.

Nu staat de balkondeur open en het is heerlijk fris, zonder enige wind.

Toch vind ik het leuk dat de temp weer omhoog gaat, zodat ik in mijn bloesje op de brommer kan, zonder dat ik zit te vernikkelen. Helaas is het maar een weekje, maar ik zal er van genieten.



Geen dubbele dekens hier voor mij, veel te warm, dan drijf ik mijn bed uit.
Alle reacties Link kopieren
Oke vanaf woensdag max 22 graden er gaat ook een windje zijn en de nachten blijven lekker fris mooi zo ik klaag niet
Alles beter dan 25 en hoger :-D En inderdaad, koude nachten zijn veel beter, het is ook veel aangenamer in huis dus ik zweet stukken minder, zalig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven