Draagdoeken voor Syrië

03-09-2015 17:38 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Uit de huisregels kan ik niet helemaal afleiden of dit is toegestaan, maar ik waag het er op en hoop op een eventueel toegeknepen oogje.



Via via stuitte ik op een mooi initiatief dat draagdoeken inzamelt voor vluchtelingen. Voor kinderen biedt zo'n draagdoek geborgenheid en voor de papa, mama of andere verzorger ontstaat er bewegingsvrijheid.



Heb je een draagdoek die je wilt doneren of wil / kan je op enige andere wijze hulp verlenen; ze kunnen op allerlei fronten hulp gebruiken ook financieel, Check daarom voor meer informatie google of zoek binnen Faceboek op het initiatief 'Because We Carry'.



Ben je alleen al door deze post enthousiast en wil je weten of er een verzamelpunt bij jou in de buurt is? Check: https://www.google.com/ma ... zppu-DiN4k-o.kqkCQGHXlOX8



Ik heb overigens niks met de organisatie of het initiatief te maken en ken de initiatiefnemers ook niet maar ik draag het idee een warm hart toe. Vandaar dat ik het met jullie wil delen.



Groet

Sunny22
anoniem_250763 wijzigde dit bericht op 04-09-2015 11:32
Reden: Gewijzigd wegens aanvullende informatie
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mooi initiatief, had m al op FB gezien en mijn draagdoek ligt klaar!
quote:fleetfox schreef op 04 september 2015 @ 11:06:

Je mag ook een niet ergonomische drager afgeven zie ik. Ik heb er nog eentje liggen, maar zouden jullie dat ook doen? Ze zijn er mee geholpen natuurlijk, maar dat zal ook de hele reis niet zo comfortabel zitten, wel?Waarschijnlijk voor moeder en kind alsnog beter dan helemaal geen draagdoek.
Dat is waar Matroesjka. Gaat die morgen ook mee naar het verzamelpunt.
Alle reacties Link kopieren
quote:Vliegmachien schreef op 04 september 2015 @ 07:52:

Helemaal eens met sunny en blabla. Het principe van kinderen dragen is helemaal noet westers.

Nee, Afrikaans.

Het zal wel een feelgood gevoel geven, je doek doneren.

En dat schijnt heden ten dage het belangrijkst te zijn.

Voor de gever althans.
quote:dubbeltje4 schreef op 04 september 2015 @ 11:49:

[...]



Nee, Afrikaans.

Het zal wel een feelgood gevoel geven, je doek doneren.

En dat schijnt heden ten dage het belangrijkst te zijn.

Voor de gever althans.Dat is niet waar. Overal ter wereld worden kinderen gedragen. Maar als jij een buggy op wilt sturen is dat natuurlijk ook heel fijn. Dan kan er ook nog wat bagage mee.
quote:dubbeltje4 schreef op 04 september 2015 @ 11:49:

[...]



Nee, Afrikaans.

Het zal wel een feelgood gevoel geven, je doek doneren.

En dat schijnt heden ten dage het belangrijkst te zijn.

Voor de gever althans.Slik die liter azijn ff door of zet je computer uit en ga even 18 rondjes door het park lopen.
quote:dubbeltje4 schreef op 04 september 2015 @ 11:49:

[...]



Nee, Afrikaans.

Het zal wel een feelgood gevoel geven, je doek doneren.

En dat schijnt heden ten dage het belangrijkst te zijn.

Voor de gever althans.Zure vivagleuf.
quote:dubbeltje4 schreef op 04 september 2015 @ 11:49:

[...]



Nee, Afrikaans.

Het zal wel een feelgood gevoel geven, je doek doneren.

En dat schijnt heden ten dage het belangrijkst te zijn.

Voor de gever althans.Ja, want daar gaat het om, om ons. Niet om hun.
Alle reacties Link kopieren
Heel mooi initiatief! Ik ben nu voor vakantie in Griekenland, en zie zooooo veel ouders die heel erg veel kilometers moeten lopen met kinderen. Ik denk dat dit een groot verschil kan maken. Tuurlijk is het geen geld ofzo maar het scheelt wel een stuk bij het lopen!
Sorry dubbeltje, ik wil eigenlijk helemaal niet sarcastisch worden. Maar ik denk echt dat dit zin heeft. Hier in het Westen zou je een draagdoek met enige kwade wil nog als modeartikel kunnen bestempelen. Hoewel het dragen van je kindje veel voordelen heeft, zal niet iedereen ervoor voelen. Snap ik.



Maar in omstandigheden waar je heel weinig hebt, is een draagdoek veel meer dan dat. Die stelt je in staat om nog een tasje mee te nemen. En/of je andere kind(eren) aan de hand te houden in het gedrang. In de bus of op de boot kan je baby tegen je aan slapen, terwijl je maar 1 zitplaats in beslag neemt. Dus kan je andere kind of je man of die meneer die er zo ziek uitziet, ook nog zitten. Je kunt je kindje voeden zonder in het openbaar al te veel te moeten ontbloten. Je kunt er een hangmat van maken, zodat je kind 's nachts een veilig plekje heeft.



En het is de plek waar je kindje zich het allerveiligst voelt. Lijkt me ook niet onbelangrijk, als je zo'n klote-start beleeft en je de eerste maanden/jaren van je leven tussen allemaal opgejaagde, angstige, getraumatiseerde mensen verkeert.
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 04 september 2015 @ 11:49:

[...]



Nee, Afrikaans.

Het zal wel een feelgood gevoel geven, je doek doneren.

En dat schijnt heden ten dage het belangrijkst te zijn.

Voor de gever althans.



Ik denk dat alles er wel over gezegd is dubbeltje.



Mocht je zelf trouwens een vat vol wereldideeën zijn en een initiatief starten, dan hoor ik graag van je.
Alle reacties Link kopieren
Ik ga weer Nederlandse taalles geven aan vluchtelingen.

In het verleden gewerkt bij Vluchtelingenwerk als vrijwilliger en ook taallessen gegeven op een asielzoekerscentrum.

Jarenlang.

Jij vindt draagdoeken geven een "wereldidee"??
Alle reacties Link kopieren
............
Alle reacties Link kopieren
Bij deze alvast succes gewenst bij het lesgeven.



Het was enkel mijn intentie om mensen te informeren Dubbeltje en niet om een discussie over het project te starten.

Ik heb inmiddels op verschillende manieren aangegeven wat mijn beweegredenen zijn om het project van de draagdoeken te steunen en daar wil ik het bij laten.
Alle reacties Link kopieren
quote:hebjehaarookweer schreef op 04 september 2015 @ 12:03:

Sorry dubbeltje, ik wil eigenlijk helemaal niet sarcastisch worden. Maar ik denk echt dat dit zin heeft. Hier in het Westen zou je een draagdoek met enige kwade wil nog als modeartikel kunnen bestempelen. Hoewel het dragen van je kindje veel voordelen heeft, zal niet iedereen ervoor voelen. Snap ik.



Maar in omstandigheden waar je heel weinig hebt, is een draagdoek veel meer dan dat. Die stelt je in staat om nog een tasje mee te nemen. En/of je andere kind(eren) aan de hand te houden in het gedrang. In de bus of op de boot kan je baby tegen je aan slapen, terwijl je maar 1 zitplaats in beslag neemt. Dus kan je andere kind of je man of die meneer die er zo ziek uitziet, ook nog zitten. Je kunt je kindje voeden zonder in het openbaar al te veel te moeten ontbloten. Je kunt er een hangmat van maken, zodat je kind 's nachts een veilig plekje heeft.



En het is de plek waar je kindje zich het allerveiligst voelt. Lijkt me ook niet onbelangrijk, als je zo'n klote-start beleeft en je de eerste maanden/jaren van je leven tussen allemaal opgejaagde, angstige, getraumatiseerde mensen verkeert.

Voor zover ik het begrepen heb, is het nog niet eens zo eenvoudig je kind verantwoord te vervoeren in een draagdoek.

Daar moet veel uitleg bij gegeven worden.



Misschien alleen een aardig idee voor ouders die uit een land komen, waar het usance is je kind op die manier te vervoeren.
quote:dubbeltje4 schreef op 04 september 2015 @ 11:49:

[...]



Nee, Afrikaans.

Het zal wel een feelgood gevoel geven, je doek doneren.

En dat schijnt heden ten dage het belangrijkst te zijn.

Voor de gever althans.Nee dat is niet van de laatste tijd,het 'kijk mij eens goed zijn' is van alle tijden..
quote:dubbeltje4 schreef op 04 september 2015 @ 14:21:

[...]



Voor zover ik het begrepen heb, is het nog niet eens zo eenvoudig je kind verantwoord te vervoeren in een draagdoek.

Daar moet veel uitleg bij gegeven worden.



Misschien alleen een aardig idee voor ouders die uit een land komen, waar het usance is je kind op die manier te vervoeren.Waarom? Omdat jij het niet kent en er niet aan wilt? Dragen is helemaal niet zo moeilijk hoor, ik kan het ook. En dat wil wat zeggen . Overigens kom ik ook niet uit een cultuur waar dragen usance is. Evenmin als in een overvol vluchtelingenkamp zitten. Maar dat zijn de meeste mensen daar ook niet gewend.
quote:rosemetijs schreef op 04 september 2015 @ 14:46:

[...]



Nee dat is niet van de laatste tijd,het 'kijk mij eens goed zijn' is van alle tijden..Goh, ik zie jou op heel veel topics lekker dwarsliggen de laatste tijd, maar heb je zelf nou al 1 keer een constructieve bijdrage geleverd?
Even totaal off topic: maar wat is dat toch met het gebruik van het woord 'usance'? Ik kom het de laatste tijd ineens overal op het topic, maar ook in de Volkskrant tegen...
quote:hebjehaarookweer schreef op 04 september 2015 @ 14:58:

[...]





Goh, ik zie jou op heel veel topics lekker dwarsliggen de laatste tijd, maar heb je zelf nou al 1 keer een constructieve bijdrage geleverd?In jouw ogen vast niet.
quote:dubbeltje4 schreef op 04 september 2015 @ 11:49:

[...]



Nee, Afrikaans.

Het zal wel een feelgood gevoel geven, je doek doneren.

En dat schijnt heden ten dage het belangrijkst te zijn.

Voor de gever althans.



En Azië,



Anyways, ik vind het een top idee!
Alle reacties Link kopieren
quote:rosemetijs schreef op 04 september 2015 @ 14:46:

[...]



Nee dat is niet van de laatste tijd,het 'kijk mij eens goed zijn' is van alle tijden..



Ben jij niet zelf een van degenen die constant vraagt wat mensen zelf doen om vluchtelingen te helpen en of ze bereid zijn een vluchteling op te nemen?

Maar als mensen hardop zeggen wat ze doen om te helpen is het blijkbaar ook niet goed?



Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
Alle reacties Link kopieren
quote:hebjehaarookweer schreef op 04 september 2015 @ 14:56:

[...]





Waarom? Omdat jij het niet kent en er niet aan wilt? Dragen is helemaal niet zo moeilijk hoor, ik kan het ook. En dat wil wat zeggen . Overigens kom ik ook niet uit een cultuur waar dragen usance is. Evenmin als in een overvol vluchtelingenkamp zitten. Maar dat zijn de meeste mensen daar ook niet gewend.



Ze hebben al voedselpakketten geweigerd van het rode kruis omdat er een kruis op stond, maar jij denkt dat ze wel zitten te wachten op een draagdoek?



Volgens mij zit hier iemand die draagdoeken in de verkoop heeft, zijn eigen business te propageren en volgens mij mag dat niet.
If you say one more time that islam is NOT a believe of peace..I will kill you!
quote:mienietjefietje schreef op 05 september 2015 @ 09:14:

[...]





Ze hebben al voedselpakketten geweigerd van het rode kruis omdat er een kruis op stond, maar jij denkt dat ze wel zitten te wachten op een draagdoek?



Volgens mij zit hier iemand die draagdoeken in de verkoop heeft, zijn eigen business te propageren en volgens mij mag dat niet.Nee, dat klopt pertinent niet. Hou toch eens op met die cynische vuilspuiterij en hou eens op met iedereen over 1 kam te scheren. Dit is een initiatief wat JOU geen geld kost en waar JIJ geen last van hebt, en nog heb je wat te z**ken. Kijk dan de andere kant op, als je het niet kan verdragen dat vluchtelingen op welke manier dan ook geholpen worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven