Huis kopen met tuin grenzend aan schoolplein

04-09-2015 12:37 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



We denken erover na om ons droomhuisje te kopen. We hebben volgende week onze 2e bezichtiging gepland en zijn laaiend enthousiast over het huis. Alles heeft het, en het is perfect afgewerkt en onderhouden. Het enige minpunt is dat er een basisschool grenst aan de achtertuin van het huis. Het enige wat het schoolplein scheid van de tuin is een hoge heg van 2,5 meter.



Het is een grote school met BSO en voor schoolse opvang. We kunnen zelf moeilijk inschatten wat de geluidshinder hiervan is. Mijn vrouw wil haar praktijk (Welness praktijk) aan huis starten.en ik werk 4 dagen per week buitenshuis.



Mijn vrouw denkt dat het allemaal wel zal meevallen. Ik heb echter mijn twijfels en weet niet hoe het zit met voortdurende geluidsoverlast en hangjongeren na schooltijd.



Hebben jullie advies?



Ps. We hebben vanmiddag weloverwogen besloten om de 2e bezichtiging te annuleren en voortaan droomhuizen vlakbij scholen ook niet meer te overwegen. Bedankt voor alle reacties!
anoniem_251459 wijzigde dit bericht op 06-09-2015 15:31
Reden: Bedankt voor alle reacties, wij hebben onze keuze gemaakt :)
% gewijzigd
Er zijn meerdere droomhuizen voor jullie, kiezen jullie voor iets anders dan vind je natuurlijk ook weer iets moois.

Je vrouw ziet geen bezwaar schrijf je, zij lijkt mij het moeilijkste 'punt' nog.
quote:riannerianne schreef op 04 september 2015 @ 14:20:

[...]





Nee, de ergste drukte heb je echt in de ochtendpauze als alle groepen tegelijk buiten spelen. Zo rond 10.00 / 10.15 uur.Heel veel scholen hebben om de beurt pauzes. En dan is het ongeveer de hele dag gegil. Als er dan eens een half uurtje rust is, is het veel.
Alle reacties Link kopieren
Goede tip Casalinga! Dat gaan we doen
quote:aanzijn schreef op 04 september 2015 @ 13:24:

@vitamined, de achtertuin grenst aan het basisschool plein. De grotere slaapkamer is aan de voorkant van het huis. Het is een 2 onder 1 kap. Het huis grenst aan de parkeerplaats van de school.Waar gaan de klanten van je vrouw parkeren? De school in mijn straat (woonerf) is 500m verderop en van geluid hebben wij hier geen last. Wel parkeeroverlast. Veel parkeeroverlast. Hordes kinderen worden met de auto naar school gebracht en weer opgehaald. Idem voor BSO. Dus 4 momenten per dag dat ongeveer een half uur het verkeer nagenoeg stil staat en er geen vrije parkeerplaats meer te vinden is in de ruime omtrek.
Alle reacties Link kopieren
quote:Casalinga schreef op 04 september 2015 @ 14:18:

Zoek een mooie dag uit, neem een picknickmand mee en breng de dag door in de buurt van het schoolplein.



Mijn opa woonde in een straat met 2 scholen. .



Hoe doof was je Opa?



Mijn oma kan namelijk ook rustig naast een schietvereniging of een vliegveld wonen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Nooit dat ik naast of tegenover een school ga wonen. Ik woon naast een bedrijf en dat is nog te doen, alhoewel ik heb onderschat dat de vrouwen 's morgens al half schreeuwend elkaar toegemoet lopen/fietsen met 'Goeiemoooorgen!' en 'Hooooi wat heb je een leuke schoenen aan!' dat ik wel eens denk: Het is nog voor achten, misschien liggen er nog mensen op bed?



Gelukkig heb ik er eigenlijk alleen maar op 1 doordeweekse dag last van, wanneer ik vrij ben en een lichte slaper ben waardoor ik dus wakker wordt door dat geblehr. Ook gebeurd het lang niet altijd maar zou het echt te vaak gebeuren kan ik altijd vragen of ze wat meer rekening kunnen houden (gehorige oude huizen enzo). Maar eens school? God nee dan zou ik knettergek worden.
TO, ga nu eens even kijken, als de school zo uit gaat, het zeikt van de regen.

Echt, ik heb er tegenover gewoond, en ik was blij dat ik er weg was!
Alle reacties Link kopieren
Welness en herrie gaan niet samen. En geloof me, kinderen maken herrie. Die spelen luidruchtig. Mijn moeder woont bij een schoolplein. Je moet er geen hekel aan hebben, en je moet niet van rust houden, anders moet je er niet gaan wonen.



Hangjongeren, dat valt allemaal wel mee. Je moet het natuurlijk niet raar vinden als er geen school is maar kinderen gebruik van de gelegenheid nemen om op het lege schoolplein dan eens te gaan voetballen of zo. Maar ja, we willen het buitenspelen dan ook stimuleren.
quote:viva-amber schreef op 04 september 2015 @ 14:33:

[...]





Hoe doof was je Opa?



Mijn oma kan namelijk ook rustig naast een schietvereniging of een vliegveld wonen.

Nou, opa is nog fit en actief hoor. Dus nee, dat gaat niet op. Maar opa woonde andersom ten opzichte van het huis dat TO beschrijft. Die heeft het over het schoolplein aan de tuinkant, opa keek vanaf de voorkant van het huis naar het schoolplein. Bovendien woont hij in een dorpje, waardoor veel kinderen sowieso al te voet of met de fiets kunnen komen. En, ook niet onbelangrijk, naast de school ligt een kerk, met een parkeerpleintje, dus last van vervelende parkeerders voor zijn oprit had hij ook al niet (en ja, opa rijdt nog auto).



Hij is puur verhuisd omdat hij inzag dat ie nu, met 86, nog zelf kan beslissen over waar hij zou willen wonen, en ook zelf kon beslissen welke meubels en spullen weg konden. Als je als bejaarde een urgentiegeval wordt, heb je geen keuze meer. Maar hij heeft er ruim 15 jaar gewoond. Een tante woont overigens in dezelfde straat en zij ervaart ook geen overlast, maar goed, zij heeft een eigen winkel dus is veel weg.
Er zijn ook scholen waar bijna niemand met de auto komt. 's Ochtends als de school begint nog maar eens gaan kijken.
Alle reacties Link kopieren
ik heb een heel fijn huis gehad wat op zon 3 minuten lopen van een basisschool was verwijderd. Dat doe ik nooit maar dan ook nooit meer.



Ik kan uit de bodem van mijn hart zeggen dat ik knettergek werd van het gegil van de kleuters. Dit waren doodnormale kinderen op een openbare basisschool. Er wonen genoeg mensen wel naast een school die nergens last van hebben. Zo'n kleine afstand van de school en dan ook nog een wellness willen beginnen... Je hebt alleen tijdens de zomervakantie rust ben ik bang. Ga eens langs tijdens de schoolpauze. Dan hoor je vanzelf of je het acceptabel vindt.
Hou er ook rekening mee dat het huis als je het zelf wil verkopen moeilijk verkoopbaar is. Vaak is een soortgelijke woning zonder school in de buurt duurder en sneller verkocht. Toch iets om rekening mee te houden. Stel dat je het koopt en spijt krijgt zal het niet mee vallen om het huis weer te verkopen voor ern redelijke prijs.
Alle reacties Link kopieren
Staat het huis nu leeg? Je zou kunnen informeren of je er een proefnacht + dag door kunt brengen. Heb ik ooit ook gedaan bij een huis dat grensde aan een tramremise aan de achterkant en tramlijn aan de voorkant. De buren hebben we ook gevraagd naar hun ervaringen, die vonden het allemaal wel meevallen... Maar wij waren binnen een uur weer weg en hebben er niet eens de nacht doorgebracht. Wat een herrie, zelfs met de ramen dicht! Juist voor zo'n grote aankoop als een huis lijkt me dat zoiets wel mogelijk moet zijn. Het is toch de eigen ervaring die telt.
Alle reacties Link kopieren
Dit huis gaan jullie kopen. Zeker weten!
Alle reacties Link kopieren
quote:Miffy schreef op 04 september 2015 @ 14:47:

Er zijn ook scholen waar bijna niemand met de auto komt. 's Ochtends als de school begint nog maar eens gaan kijken.



en dan heb je nog steeds de speel kwartieren (verspreid over 8 klassen, dus de complete ochtend) de lunch( schreeuwen, janken, gillen), 13:00 einde lunch, dezelfde pokke herrie.

Krap aan 2 uur later gaan ze weer naar huis, dus weer minimaal 20 minuten gekrijs, plus hysterische moeders. En dan is er in het geval van TO ook nog de na schoolse, dus na 3e nog steeds geschreeuw op het plein
Alle reacties Link kopieren
School en wellnes gaan niet samen.

Ik woon tegenover een basisschool en zo ziet hier een doordeweekse dag er uit:

Tussen 8.15 en 8.40 een komen en gaan van ouders en kinderen. Auto' s, fietsen, lopers, alles door elkaar. dubbel parkeren,bewoners die hun eigen oprit niet uit kunnen omdat er auto's voor staan of zelfs gewoon op je oprit parkeren.

Tussen 10.00 en 11.30 uur komen alle klassen om beurten buiten spelen.

Om 12.00 uur wordt een deel van de kinderen opgehaald. De rest gaat eten en komt om 12.30 uur weer buiten spelen.

Om 13.00 uur komen de andere kinderen weer terug.

Tussen 13.30 uur en 14.30 uur wordt er weer om beurten buiten gespeeld.

Om 15.00 uur staat hier alles weer vol en worden de kinderen weer opgehaald.

Vanaf 15.30 uur tot 18.00 uur spelen de bso-kinderen buiten.

Daarna wordt het pas stil......

Ik vraag me af hoe wellnes dan wellnes kan zijn in zo'n omgeving.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen ook naast een schoolplein, er zit 3 meter tussen ons huis en het plein. Ik heb er weinig last van: ik werk fulltime en ben s ochtends weg voor de kinderen naar school gaan en pas weer thuis als ze weg zijn. Als ik thuis zou werken, zou ik hier niet willen wonen want het geschreeuw en gekrijs gaat de hele dag door. Ik zou dat huis dus nooit kopen als ik jullie was.
...
anoniem_208025 wijzigde dit bericht op 25-05-2018 19:03
98.99% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Er zit een BSO in dus in vakanties is het ook niet kindvrij achter je huis.

Je tuin grenst aan hun schoolplein dus overdag hoef je doordeweeks niet in je tuin te zitten voor je rust.

En een Welness salon moet je echt geluidsdicht maken en voor extra eigen parkeerruimte op je erf zorgen.

Ik zou een andere droomlocatie zoeken.......
Alle reacties Link kopieren
Ga er ook niet vanuit dat wat nu zo is, ook altijd zo blijft. Het hek gaat na schooltijd op slot: wat gebeurt er als een nieuwe directeur besluit dat dit niet nodig is? Als er nu maar één pauze is: dat kan altijd veranderen. Wel of geen continurooster? De school beslist, daar heb jij geen invloed op.



Je wordt afhankelijk van de keuzes van anderen.
Ik woon 10 meter van een schoolplein. Dat hoor je, soms hard, en in ieder geval meerdere malen per dag. Mij stoort het niet, maar een school naast een wellness lijkt me een slecht idee.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben best wel huizen gezien op funda waar je kon zien dat er een school in de buurt zat, altijd direct al overgeslagen. Als je dus dit huis koopt moet je vooral rekening houden met het feit dat je huis moeilijk verkoopbaar wordt. Ga je hier voor altijd blijven of is het iets voor 5 tot 10 jaar? Hoe lang staat het nu te koop? Is het al in prijs gezakt? Heb je kinderen of gaan die komen?



Ik persoonlijk zou gek worden. Wij zitten op de fietroute naar gym en horen dus meerdere malen in de ochtend gillende kinderen langs fietsen. Toen wij aan het verbouwen waren kwam het geluid heel hard binnen. Inmiddels geïsoleerd en meubels erin en alles en je hoort het nog. Het is dat ze voorbij fietsen en dus weer weggaan maar je kan ze gewoon nog steeds verstaan. Het is te dien omdat ik in de ochtend weg ben en op mijn vrije dag ook altijd wel bezig ben, maar ik zie het niet gebeuren dat je lekker ontspannen ligt bij wellness. Overigens zou ik het zonder welness ook niet kopen.
I see said the blind man as he picked up his hammer en saw.
Alle reacties Link kopieren
Als er een BSO bij zit zou ik er ook nog eens over nadenken.



Grappig eigenlijk; jaren geleden opende ik mijn eerste topic ooit op dit forum. Ik was namelijk bezorgd dat de school ook BSO ging aanbieden en of er mensen ervaring mee hadden en of mijn bezorgdheid terecht was. Toen was vooral de teneur dat ik niet zo moest zeiken.



Nu lees ik vooral dat je dit huis niet moet kopen want de hele dag teringherrie van die rotkinderen en hysterische moeders en auto's dubbelgeparkeerd op je oprit. Wat een omslag!
Poep, wie heeft jou gescheten?
Alle reacties Link kopieren
Weet je ook waarom de vorige bewoners het huis willen verkopen?
verba volant, scripta manent.
Alle reacties Link kopieren
Onze school is 's avonds in bruikleen voor van alles en nog wat!

De school waar ik vlakbij woon heeft dat niet maar parkeeroverlast ervaren we wel. De hele straat vol met knipperende lichten maar zelf kan ik mijn auto niet kwijt. Tijdens pauzes is het soms best een herrie. Spelende kinderen oké, maar er zitten kinderen tussen die behoorlijk hard schreeuwen.

Dus ik zou zeggen: niet doen. En al helemaal niet met een welness aan huis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven