Op naar de herfst!

28-08-2015 10:03 157 berichten
Hoezeer ik ook genoten heb van die heerlijke hittegolf in juni/juli en van een prachtig zonovergoten dag zoals die van vandaag, word ik stiekem heel gelukkig van de weersvoorspellingen: mijn favoriete seizoen is aantocht!







Het weer zegt het, de pepernoten die weer bij de Kruidvat zeggen het, de nieuwste mode in etalages zeggen het: de zomer is weer op zijn retour. Al hoop ik natuurlijk op een mooie nazomer met temperaturen rond de 18 graden met een volle zon, dat gun ik de zonaanbidders namelijk ook!



Maar goed, gisteren had ik voor het eerst een vest aan zonder dat de airco op de werkvloer de reden is, begon ik mijn dunne dekentje op de bank weer wat koud te vinden en heb ik met de auto door de stortregen gereden: heerlijk! Dus kreeg ik zin om me mentaal voor te bereiden op het nieuwe seizoen door te gaan winkelen, mijn grofgeweven deken te wassen, stoofpotten te maken (je bent welkom op het 'Vers koken en bakken' topic!) en de kaarsen weer eens tevoorschijn te toveren.



Dus, herfstliefhebbers, wie heeft er zin om mee te delen aan een leuk topic? Deel hier je nieuwe aanwinsten (voor in huis, voor je garderobe, voor in de tuin, you name it!) of laten we lekker keuvelen over dit prachtige seizoen.
Er is nu ook een topic over gemberkoekjes, vind ik ook herfstig! Heeft er al iemand plannen om bramen te gaan plukken voor jam?
Ik hou niet van bramen. Er staan hier in de buurt wel veel struiken en daar wordt veel gebruik van gemaakt heb ik al gezien. Ik ga misschien wel deze maand naar de open plukdag van een fruitkwekerij. Mag je zelf appels en peren plukken.



Ik had gisteren trouwens om half vijf de lampen en kaarsen al aan, zo somber was het!
Alle reacties Link kopieren
Oooh ik hou ook van de herfst! Heerlijk, regen op het raam, lekker binnen op de bank, grote kop thee erbij (met pepernoten, de eerste liggen al in de kast haha!)

Eergister voor de eerste keer weer pompoensoep gemaakt, och wat lekker is dat toch. Het ultieme herfstgevoel als ik dat aan het maken ben en het buiten keihard regent

Zag bij de xenos ook alle herfstdecoratie weer liggen, erg leuk!



Ik ga komende week nog even op vakantie naar de zon, maar daarna ben ik er helemaal klaar voor!
Don't look back. You're not going that way.
Ik zag trouwens iets leuks op internet, een bedoek aan elsje fiederelsje in Bleiswijk. Brocante, pompoenkwekerij en workshops voor kids. Ik ben dan precies uitgerekend om te bevallen, dus kan daar niet heen helaas. Maar misschien iets voor jullie? Echt herfst-achtig
En, wat zijn de herfstliefhebbers aan het doen?



Ik zit lekker voor de buis, de Nanny aan het kijken met chocolade en een kop thee (Celestial Seasonings thee, my favorite!). Dikke sokken aan, deken over mijn schoot... Ik mis alleen onze spinnende vriend op de deken.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net even kort mijn ogen dicht gedaan op de bank met de kat aan mijn voeten

Nu met een kop english blend thee voetbal aan het kijken. Mijn wintervest is helaas nog te warm maar heb wel een zwarte stola
Zalm in de oven, onder een plaid languit met man en voetbal staat op! Door jullie krijg ik nu ook zin in thee X-Ddan maar na het eten.
Alle reacties Link kopieren
Je omschrijft het leuk fleetfox, maar als ik voor de zoveelste keer zeik en zeik nat ben geregend of tegen windkracht 8 moet in fietsen, ben ik er al weer helemaal klaar mee!
quote:geordie schreef op 06 september 2015 @ 19:08:

Je omschrijft het leuk fleetfox, maar als ik voor de zoveelste keer zeik en zeik nat ben geregend of tegen windkracht 8 moet in fietsen, ben ik er al weer helemaal klaar mee!

De herfst is wel op zijn leukst als je lekker binnen zit, dat moet ik je nageven. Al mis ik zelf één ding aan dat ik niet meer fiets... Dat je dan in je joggingbroek op de bank kunt gaan zitten, haren lekker nat en rommelig in een knot, met een deken op schoot een dikke mok warme chocolademelk met slagroom in de handen geklemd.



Mis ik echt, geen woord aan gelogen.
Alle reacties Link kopieren
Net jassen schoenen en truien voor de kinderen gekocht. Ik heb er wel zin an. En voor de regen heb ik een auto.
Op mijn wensenlijstje deze winter overigens... Deze beenwarmers! Word alleen al blij van de foto.



Alle reacties Link kopieren
Hier nog een herfstliefhebber! Ik kijk er al weken naar uit. Ik zit nu ook al weer heerlijk met de fleecedeken op de bank. :-D
Alle reacties Link kopieren
De herfst mode ziet er goed uit,daar heb ik dan wel weer zin in
Alle reacties Link kopieren
quote:fleetfox schreef op 06 september 2015 @ 19:12:

[...]



De herfst is wel op zijn leukst als je lekker binnen zit, dat moet ik je nageven. Al mis ik zelf één ding aan dat ik niet meer fiets... Dat je dan in je joggingbroek op de bank kunt gaan zitten, haren lekker nat en rommelig in een knot, met een deken op schoot een dikke mok warme chocolademelk met slagroom in de handen geklemd.



Mis ik echt, geen woord aan gelogen.

Daar ben ik het mee eens. Niets lekkerder dan dat.

Soms is het ook best lekker om je eigen nat te laten regenen.



Al pak ik bij de eerste beste spetters de auto maar mee
Alle reacties Link kopieren
Leuke beenwarmers! Ik heb een vestje gekocht met dezelfde print, bij de Primark!
Leuke beenwarmers!



Ik heb gisteravond niet geherfst, ik heb een sollicitatie de deur uit gedaan. Vanavond in de herkansing
Alle reacties Link kopieren
Oh ik heb al jullie berichtjes even terug gelezen na mijn berichtje heerlijk deze herfst. Ik heb er helemaal zin in, gisteren besloten om de echte top zomer kleding uit mijn kast te gaan verwijderen. En daar voor in de plaats mijn warme dikke lekkere vesten op te gaan hangen. Ik heb ook wel van die kledingstukken die tussendoor gedragen worden die liggen zowizo standaard in de kast.



nu las ik ook over speculaas en gevulde speculaas. Nu ben in gewoon een bakfan vooral op van die herfstachtige dagen heerlijk!



Dus ik zoek eigenlijk een recept voor gevulde speculaas taart dus echt de bodem gevuld en dan iets room-achtig erop..

Oh krijg er nu al spontaan zin in!
Alle reacties Link kopieren
Ik ga straks wat pompoenen kopen bij een boertje hier in de buurt, en die neerstallen op mijn tuinbankje
Alle reacties Link kopieren
Gezellig!! Mijn man heeft deze week een bol chrisant gekocht voor in de tuin we gaan hem deze week ook maar winter klaar maken zo ver mogelijk is denk ik haha
Alle reacties Link kopieren
Oh wat een heerlijk topic!

I de herfst! Sowieso de seizoenen

Gisteren heerlijk verse koekjes gebakken en met een pot thee op de bank een filmpje gekeken, en buiten maar regenen

Dat van door de regen fietsen herken ik! Lekker in je joggingbroek op de bank!
Alle reacties Link kopieren
Zat net heerlijk aan de beker thee met kruidnoten (AH bakkerij).
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:lalabebie schreef op 07 september 2015 @ 11:22:

Oh ik heb al jullie berichtjes even terug gelezen na mijn berichtje heerlijk deze herfst. Ik heb er helemaal zin in, gisteren besloten om de echte top zomer kleding uit mijn kast te gaan verwijderen. En daar voor in de plaats mijn warme dikke lekkere vesten op te gaan hangen. Ik heb ook wel van die kledingstukken die tussendoor gedragen worden die liggen zowizo standaard in de kast.



nu las ik ook over speculaas en gevulde speculaas. Nu ben in gewoon een bakfan vooral op van die herfstachtige dagen heerlijk!



Dus ik zoek eigenlijk een recept voor gevulde speculaas taart dus echt de bodem gevuld en dan iets room-achtig erop..

Oh krijg er nu al spontaan zin in!



Die warme dikke vesten heb je de komende week niet bepaald nodig, volop nazomer weer.



Gelukkig kan je de overige 10 maanden per jaar in dikke warme vesten onder een fleece kleed zitten
Ik heb mijn boots aan en ik ga heerlijk op de fiets boodschappen doen. Vind een nat pak nooit erg en ik geniet van mijn dekentje.



10 maanden per jaar? Misschien een half jaar. Veels te weinig.
Alle reacties Link kopieren
Thee, warme chocolademelk, lekker vroeg de gordijnen dicht, kaarsjes aan, heerlijke regen- en windbuien.

En lekker naar buiten met de fotocamera: paddenstoelen en al het verkleurde blad, prachtig!

Lekker in de pyjama en pantoffeltjes aan onder een dekentje op de bank tegen m'n vriend aankruipen! De katten die er gezellig bij komen liggen.

Wat hebben we maar geluk in ons landje met deze afwisselende seizoenen :D Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik hooooouuuu van de herfst!!! Al liters thee gedronken, berensloffen aan, kaarsjes aan. Ik kijk elke dag of de bladeren al verkleuren dat vind ik het allerleukst aan dit seizoen. Heb nog geen pepernoten gekocht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven