Geld & Recht alle pijlers

Bijstand en zwart geld

24-08-2015 10:03 229 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hey allemaal,



nav een ander topic wat ging over bijstand en bijklussen kwam ik ineens met een vraagstuk in m'n hoofd.

Ik wil er wel eventjes bij zeggen dat ik de regels van bijstand niet ken.



Stel: Je hebt dus bijstand, maar per maand krijg je bijvoorbeeld 200 euro cash van je oma omdat zij het bijvoorbeeld zielig voor je vind dat je in de bijstand zit. Dat geld hoeft niet perse een gift te zijn, kan ook als je bijvoorbeeld ergens schoonmaakt en je krijgt cash.

Nou, nu mijn vraag, hoe wordt dat dan gecontroleerd? De overheid kan dat toch helemaal niet zien dat iemand jou geld toestopt?

Of kan het niet gecontroleerd worden, en als het is uitgekomen dat je zwart geld hebt, moet je dan gaan terug betalen??

Ik wil nog even zeggen dat ik zelf niet in de bijstand zit, ben gewoon even geïnteresseerd hoe het werkt!



Iemand theorieën?



xxx Lady gaga!
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 24 augustus 2015 @ 10:36:

[...]





nee haha, hou teveel van shoppen maar met deze tips zie ik toch wel een manier om de overheid te ontduiken... maar nee haha ik vroeg het me gewoon af.tja.
Alle reacties Link kopieren
quote:ladygaga_xx schreef op 24 augustus 2015 @ 10:42:

[...]





Ik woon pas 2 jaar hier, kom uit Zweden en vind het nog allemaal een beetje moeilijk! Maar sinds ik op het VIVA forum zit leer ik wel super veel over het leven hier!Weet je zeker dat het niet Noorwegen was?
Ik ben al enigszins opgehouden met lezen toen ik las dat iemand 10 euro aan een beungarageman betaalde ipv 85 euro aan de officiele garage (nou lijkt dat laatste me een exorbitant hoog bedrag voor een normale garage, maar goed).



Ik mag toch hopen dat de mensen die het prima vinden om zwart een beunhaas te betalen, het minst mopperen op mensen die frauderen met hun bijstand. Want in plaats van te roepen (of roemen...) dat er een bloeiende zwarte economie is waarvan het niet wenselijk is dat die zo maar in zou storten, kun je natuurlijk ook blijven proberen de witte economie te stimuleren.

Want die beun voor een tientje die NIET fraudeert (iig niet met een uitkering ofzo), maar uit nood zo werkt omdat hij niet aan een fatsoenlijke baan kan komen, is er natuurlijk ook keihard de dupe van. Van een tientje per uur kun je op de lange termijn niet leven. Als meneer beun ziek wordt heeft hij geen inkomen, als hij arbeidsongeschikt wordt ook niet en hij heeft geen geld om zijn pensioen te betalen.



Misschien zouden we met zijn allen gewoon iets minder moeten willen en hebben, dan werd het ook weer haalbaar om wel een fatsoelijke prijs voor dingen te betalen.
Alle reacties Link kopieren
je bent een dief van je eigen portemonnee als je voor ¤85 iets laat maken bij de dealergarage terwijl de buurman hetzelfde doet voor ¤10 zwart.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven