En, wat eten we vandaag?

19-04-2015 10:51 3025 berichten
Alle reacties Link kopieren




Eten,koken en kletsen!



Dit is een langer lopend topic het vorige deel vind je hier :En, wat eten we vandaag? maar iedereen is welkom,kook en klets gezellig mee!
@Jynta: qua hoeveelheden vind ik het lastig te bepalen, ik doe altijd erg voorzichtig als ik het gebruik, maar ik gebruik ook weleens citroengras uit een potje en dat gaat prima. Is vast vloeken in de kerk hoor .



@Moosey: poeh ik snap wel dat je je raar voelt nu, met het huis, al die spanning, het is nogal een stap zeg! Vriendin van mij heeft létterlijk in haar broek gepoept de dag dat ze haar huis kocht. Het doet gekke dingen met mensen maar met haar is het ook weer goedgekomen!



@Kaaaaaatje: tja, niet iedereen besteedt evenveel aandacht aan het eten, sommige mensen vinden het minder belangrijk. Snap ik niet zo goed, maar ach. Je maaltijd klinkt lekker.



Wij aten vanavond simpel: bloemkool, rösti en een vegetarische schnitzel. Die laatste aten we nooit eerder, en ik vond er weinig aan. Weten we dat ook weer .
Alle reacties Link kopieren
Google vertelt me dat een patisson een soort zomerpompoen is, ik dacht eerder aan een Franse ambachtelijke worst ofzo Weer wat geleerd!



Ooooh, in d'r broek gepoept?! Wauw, ik zou dat nooit vertellen als dat zou gebeuren



Ik las trouwens eens in een interview met een ballerina dat zij echt níks om eten gaf, voor haar was het puur functioneel, om te blijven leven Ze at dan ook heel saai en heel weinig. Ik heb zelf veel met dansers gewerkt en ik kan wel zeggen dat zij hierin echt uniek was!



Bij gebrek aan citroengras zou ik misschien nog eerder een beetje citroenrasp toevoegen Jynta. Of is het van dat verse spul? Dan zou ik met 1tl beginnen.



Ik warm vanavond het restje noodles met beef, broccoli en wortel op en bak er nog een eitje bij, want het is een kleine portie.
Alle reacties Link kopieren
Jeetje Teig, die anekdote doet me wel een beetje goed, moet ik zeggen



Patisson is zo'n witte platte pompoen met een geschulpt randje, erg decoratief. Smaakt meer naar courgette dan naar pompoen en vaak een beetje anijzig.
Alle reacties Link kopieren
Mag ik een receppie van de rendang, Dolf?



Wij eten vanavond cassoulet met confit de canard, uit zo'n blik wat we mee hebben genomen uit Frankrijk en dat is echt ontzettend lekker. Maak er een salade bij.



Vandaag laatste vakantiedag. Morgen weer rustig aan de slag. Het is me wel in m'n rug geschoten door die lange autorit terug. Had er met sporten wel wat last van maar ik nieste gisteren heel hard en toen schoot het er echt in



Wow Teig, dat is wel een heftige anekdote. Ik zou het ook aan niemand verteld hebben als dat me zou overkomen.



Niets om eten geven. Ik kan me daar echt niets bij voorstellen Eten is zo lekker en ik denk er best veel aan. Best heeeeel veeeeel. Zeker als ik voor 's avonds wat lekker heb gepland, kan ik me daar 's morgens al op verheugen...
Alle reacties Link kopieren
Ik had niet echt een recept Koor, ik had dit zakje gebruikt. Ik kan het wel zelf maken maar vind deze zakjes prima voor af en toe. Die van Toko Lien is ook goed.

Aangevuld met uien en knoflook. Had sukadelappen en die wel even kort aangebraden. Zakje en wat water erbij (vlees stond net niet onder) en in de crockpot. 5 uur op hoog en laatste half uur diepvrieskouseband erbij maar dat was een verzinsel van mezelf om een complete maaltijd er van te maken.



Vandaag pasta dus. Ga zo weer trimmen,heb hoofdpijn en hoop dat de frisse lucht en beweging helpt.
Jaaaaa het is een heel dichtbije vriendin, en ik kwam net die avond langs, ik denk dat dit een gelukkige combi was .



Voor mij is het weekend begonnen. Bij thuiskomst stond er al eten klaar (hoe luxe!): pasta carbonara met andijvie uit eigen tuin en champignons. Smaakte prima.



Wat beroerd Koreveen, van je rug en dat niezen!
Moos, ik snap je freak outs. En ik heb niet zo'n zin om een lang verhaal te typen nu, maar over dat financiele verhaal kan ik je wel geruststellen als je wil. Doe ik binnenkort wel, per app. En wbt de druke... Als je hulp nodig hebt...



De afgelopen dagen waren niet noemenswaardig (en ga ik dus ook niet noemen, haha). Onwards and upwards dus maar weer. Vandaag at ik spinazie risotto.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me heerlijk, confit canard uit Frankrijk Koor! Net als die potjes met rilette



LAman weet nog niet of hij vanavond thuis eet, maar ik heb net in ieder geval gauw een pan madras curry gemaakt. Met kikkererwten, tomaat en gekookt ei. Heb naanbrood in de vriezer, dat gaat straks even de oven in. Geen zin om rijst te koken

Curry is eigenlijk iets dat ik altijd kan maken, omdat ik blikken kikkererwten en kokosmelk in de kast heb staan, zelfgemaakte madras curry pasta in de koelkast, eieren altijd in huis heb en regelmatig naanbrood in de vriezer en sowieso altijd rijst in de kast.
Alle reacties Link kopieren
Hoi, zo mijn werkweek was gisteravond de 40 uur al voorbij en ik heb er vandaag ook alweer 2 uur opzitten.... En straks na het sporten nog wel een uur of 2-3 te gaan... Het gaat allemaal wel heel erg goed, en ik krijg er veel energie van. Al was ik ook erg blij dat ik gisteren om kwart voor 10 lekker lag te slapen ;)



Gisteren at ik een restje van dinsdag. Voor vandaag weet ik het nog niet. Ik hoop iets simpels en toch lekkers te bedenken. Een blik op de groentela zegt mij dat iets met wortel, paprika en aubergine handig is, want die houden het niet heel lang meer vol ;)
Alle reacties Link kopieren
Zo ik heb gesport en het ging best goed,ik merk wel echt al verschil in conditie. Of ik morgen nog kan lopen is de vraag



Ik had nog soep in de diepvries,volgens mij een gepureerde soep van verschillende groente. Die neem ik mee naar werk en heb nog komkommer en feta en neem wat crackers mee. Misschien nog wat humous.
Alle reacties Link kopieren
Ontbijt beschuitjes, tussendoor liga milkbreak en fruit, lunch friet met ketchup en vanavond pasta. Ook meidenavond dus zal ook wel nodige chips en chocolade bij komen...



VET gezonde dag weer
Alle reacties Link kopieren
Ja dat doe je toch zelf kipenmama, als je weet dat je een meidenavond hebt zorg je er toch voor de de rest van de dag juist wat gezonder is lijkt mij.

Of je geniet er van maar dan is de niet op zijn plek.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt lekker Kaaaat! Ik bedoel niet eten, maar werken en energie Ik blijf het toch ook wel een moeilijke balans vinden, ik voel me zalig als ik op zo'n adrenaline-high veel te hard aan het werk ben (zoals nu ook) dan ben ik ook zo heerlijk efficient en heel tevreden over mezelf. Maar aan de andere kant snak ik op een gegeven moment natuurlijk ook wel naar meer rust en uitslapen en een film kijken met lief op de bank. En naar de sauna! Ik had al sauna gepland op mijn eerste vrije dag na het knal-festival, maar nu is dat waarschijnlijk de enige avond dat iedereen van het team kan voor het traditionele afsluitende etentje En dat wil ik ook echt niet missen. Maar eigenlijk wil ik de sauna ook niet verzetten, ik snak ernaar. En allebei doen wordt gewoon niet relaxed. He, keuzes, keuzes



Gisteren had ik ter ontspanning even een kookklus tussen het regelwerk voor het festival door. Een bevriende collega bijstaan bij een wijn-spijs-avond, zevengangendiner voor 33 man. Was erg leuk en behoorlijk relaxed. Was de eerste keer dat we echt met z'n tweeen iets deden en dat liep echt belachelijk soepel, ik had ook eigenlijk niet anders verwacht. Soms kom je gewoon van die mensen tegen die je snapt. Het waren zeven Ottolenghi-gerechtjes, en hoewel ik nog steeds geen mega-fan ben (ik vind het teveel fruit en teveel zoet) was het toch wel erg inspirerend. Zaten echt dingen bij die ik nooit zo zou durven, zoals een eendenborstfilet echt helemaal in het venkelzaad rollen, dat het echt een korst van venkelzaad wordt dus, en dan bakken. Smaakte echt waanzinnig. En makreelfiletjes insmeren met veul harissa en komijn, ook best gedurfd. Maar erg goed. Dus ik heb me in het algemeen voorgenomen om weer eens vaker een recept te koken, ipv altijd maar zelf te verzinnen. Is toch wel heel goed voor de uitbreiding van je vocabulaire.



Vanavond weet ik het nog niet. Ik ben van plan nu wél naar een festivalletje te gaan waar lief speelt (had ik laatst geskipt) dus ik denk dat ik daar eet.



Huis-stress-gewijs gaat het trouwens veel beter sinds de laatste freakout. Maar mocht ik weer freaken, dan app ik je GB
Alle reacties Link kopieren
Lekker bezig, Kaaaatje en Moos! Inderdaad fijn om af en toe lekker keihard te werken. Met een relaxmoment op z'n tijd.



Ben deze week weer begonnen met werken, was weer leuk. Wel meteen last van m'n stem te veel geluld tegen m'n leerlingen...



En Moos, het is een raar iets, een huis kopen he? Aan de ene kant supergaaf, aan de andere kant gaat het om zoveel geld! Ik vond het niet te bevatten dat je iets met zoveel nullen kocht... (En wij kochten ons huis heel vlot, terwijl ik over een nieuwe laptop of camera ofzo weken nadenk!)
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
En qua eten: gisteren een quiche vd V en D opgewarmd met sla erbij. Voor vanavond is er nog een puntje voor me over, man eet elders.
Everytime you make a typo, the errorists win.
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, De Babyboom gaat verder! Ik ben vandaag precies 12 weken zwanger en alles lijkt goed te gaan! Wilde jullie dit nieuwtje toch niet onthouden. Wel graag nog even niet op fb delen. Dat komt ooit nog wel een keer-
Alle reacties Link kopieren
Heeee Hop, dat is leuk nieuws. Gefeliciteerd!!



LAW, ja, die rilette smaakt ook altijd geweldig! En het kost hier gewoon 2x zo veel. Echt gestoord.

Curry is inderdaad lekker en snel te maken. Moet ik ook vaker doen.



Fijn dat je conditie verbeterd, Dolf. Ga zo door!



Info, dat stond ook in de krant. Dat veel, voornamelijk, vrouwelijke leerkrachten veel last van hun stem hebben na de vakantie. Grappig.



Vandaag weer begonnen met werken. Lekker thuis, rustig aan alle mail checken. Heb nog wel last van m'n rug. Kruikje erbij en warmtezalf en steeds even een rondje lopen.

Vanavond eten we slibtongetje met geroosterde courgette, paprika en wortel. Daarbij gebakken aardappels.
Last van je rug, KV. Balen. Beterschap ermee.



Hopp, gefeli!



Oh, dat klinkt wel als leuke gerechtjes toch, Moos. En true, wel leuk om soms eens iets van een recept te doen.



Hmm, sauna is fijn. Begint het nu ook wel weer voor te worden. Zat er van de week toevallig ook aan te denken.



Ik heb voor vanavond nog een beetje spinazie, mss genoeg voor een salade. Verder heb ik lente ui, wortel, komkommer en tomaten. Ik weet eigenlijk niet zo goed. Mss flied lice. En dan zonder de tomaten en de komkommer als bijgerecht? Nog niet mega geinspireerd geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Ha die Hopp! Gefeliciteerd!



Sauna lijkt me heerlijk nu maar man houdt er niet van en ik weet zo ook even geen vriendin die dat fijn zou vinden jammer genoeg.

Net door de miezer naar huis gefietst en de hele dag veel gelopen en nu voel ik mijn voeten wel.



Last van stem na vakantie herken ik ook wel Info,wij praten ook veel met klanten.



Moos,even ter ontspanning een kookklus voor 33 man,ik zou in mijn broek poepen van angst
Hoppala, gefeliciteerd!! Wat een leuk nieuws. Hoe voel je je?



Interessante combi Moosey, makreel met harissa en komijn, klinkt wel echt goed!



Wat een petweer vandaag zeg. Brrrrr. Vanochtend maar met de auto naar het zwembad gegaan voor het babyzwemmen, vanmiddag kwam oma naar onze stad om met z'n drieën te gaan shoppen. Flink wat kleertjes gekocht voor frut, was wel nodig ook want ze paste nog 2 broeken, vond ik toch wat weinig. In de stad geluncht en vanavond heb ik een plaattaart met witlof, brie en walnoten gemaakt, erbij een spinaziesalade met appel. Viel goed in de smaak. Lief was er niet, die doet niet aan plant. We waren wel doorweekt toen we thuiskwamen, drie dames moesten een droge broek .
Alle reacties Link kopieren
Dolf Het scheelt ook wel dat het niet mijn verantwoordelijkheid was hoor, dat diner, kon gewoon lekker meedraaien. Al moet ik zeggen dat ik het voor 33 man ook niet meer in m'n broek doe



Ik vind sauna juist ultiem in m'n eentje. Vind het wel gezellig met vriendinnen (lief vindt er ook niet veel aan) maar in m'n eentje ontspan ik het best.



Hopp, gefeliciteerd zeg!! Is het een beetje ok geregeld daar met verlof en zorg enzo? Vast wel lijkt me?



KV, naar van je rug, hoop dat-ie snel los komt



Wat een klereweer vandaag zeg! Ik was net op weg gegaan naar het festival toen het begon met regenen en het nooit meer ophield. Vreselijk natgeregend ook onderweg naar een bushalte. Uiteindelijk maar eerst voorstelling van lief gaan kijken (echt briljant leuk, en dat zeg ik niet alleen omdat lief erin zat) en daarna met berehonger neergestreken in een leuk cafe, al waar we een tafel vol leuk borreleten bestelden: een mooi rond brood (nou ja, de helft ervan) wat ze tot aan de bodem hadden ingesneden en gevuld met knoflook, kaas en tomatensaus een tijdje in de oven hadden gezet, supermooi en lekker, nachos met verse jalapeños, kaas en crème fraiche en belachelijk goeie fish en chips. Ik had ook wel heel veel honger dus dat kan mijn mening wat gekleurd hebben, maar ik vond het bijzonder geslaagd borreleten.



Misschien ga ik morgenmiddag nog even naar een ander festivalletje, is ook eten bij. Maar heb ook wel veel zin om de boekenkast uit te gaan zoeken, die staat me al maanden aan te kijken en nu met de verhuizing op komst wordt het echt tijd.
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd hoppala!! Dus niet alleen een eet-topic, maar ook een lijn- en baby-topic dit



Oh ik ben echt benieuwd hoe het weer is als wij straks in Nederland zijn. Ik moet op de eerste dag maar direct de hema in rennen om een jasje voor LAbaby te kopen, en andere warme kleertjes. Want dat hebben we hier niet echt nodig



Ik hou van borreleten Moos! Klinkt lekker wat je had Ik hou vooral van borreleten omdat je dan verschillende dingen hebt en dus van alles wat kunt eten. The more the merrier! Haha, daarom vind ik tapas en dimsum ook zo geniaal



LAman was gisteren eindelijk weer eens voor het eten thuis, en vandaag ook weer! Nou ja, vandaag mocht ook wel want hij moest om 5.30u de deur al uit vanochtend.

Vanavond had ik echt date night eten gemaakt: risotto met truffel (ja ja, heuse echte truffel, nu is het potje leeg helaas :( ), pancetta, geroosterde asperges en een gepocheerd eitje.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Rug gaat ietsjes beter. Gelukkig kan ik morgen in de sportschool terecht voor een massage en misschien duik ik daarna de sauna in. Hoop vanmiddag nog even een stuk te kunnen wandelen met lief. Goed om de boel los te lopen.

Vanavond eten we hoisin zalm met gestoomde baby paksoi en geroerbakte tauge en komkommer met noedels.



Leuk, date night, LAW.



Klinkt echt heerlijk je borreleet-avondje, Moos. Kan me voorstellen dat je handen gaan jeuken om op te ruimen met de verhuizing in zicht. Geeft wat rust door het freaken heen.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen. Ik ben weer veel te vroeg wakker. Ik wordt almaar slechter in uitslapen. Heb de administratie al gedaan en ga nu sporten.



Straks ga ik in de stad lunchen met een vriendin en dan wil ik voor het eerst in mijn leven kunst gaan kopen. Ik zag laatst ergens zeefdrukken die me niet loslaten dus ik wil er vandaag twee gaan kopen. Veder staat een rustig weekend op het programma. Vanavond misschien uit eten of naar de film met mijn lief en morgen nog sporten, vakantie nu echt boeken en wat werken en dat is het dan wel.



Gisteren maakte ik (na een te lange dag werken, iets te veel spoed dingen naar mijn zin) verse pasta met gestoofde courgette garnalen en tomatenroomsaus. Simpel maar lekker. Daarna op de bank gelegen en de blacklist gekeken. De wortel was niet goed meer, dus de aubergine en paprika ga ik vandaag maar ergens in verwerken!



@Hop, gefeliciteerd, wat een leuk nieuws!

@KV, balen van je rug, hopen dat de sauna je helpt

Ik zit in kamp Moos als het gaat over de sauna, ik ga het liefste alleen met een boek die kant op, dat is voor mijn gevoel echt de allerbeste manier om te ontspannen.

@Moos, ik kan me de opruim kriebels echt heel goed voorstellen, ik zou ook alles willen voorbereiden om zo goed mogelijk te kunnen verhuizen. Je borreleten klinkt inderdaad goed!

@Dolf, je bent echt goed bezig met sporten, je inspireert me. Ik was de laatste tijd niet zo goed bezig en door jouw gesport realiseer ik me dat ik het gewoon moet doen, jij zult het ook niet altijd even leuk vinden, maar het levert echt veel op!
Lekker LAWoman, dat LAman twee avonden achter elkaar thuis eet. Je risotto klinkt goed.



Jeetje Kaaaaatje, dat is ook wat, uitslapen verleerd zijn... ik heb een beetje hetzelfde, en ergens vind ik het toch wel jammer. Aan de andere kant: ik heb wel meer aan m'n dag!



Koreveen succes met het loslopen, het schijnt vanmiddag weer voorzichtig zonnig te worden dus hopelijk kun je lekker naar buiten.



Vanavond wil ik boeuf stroganoff maken, met zilvervliesrijst. Vind het zelf met aardappeltjes lekkerder maar lief eet er graag rijst bij, dus ik doe hem dat plezier.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven