Entertainment alle pijlers

Pizza reclame

19-09-2008 11:45 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zag gisteren een aantal keer een pizza reclame (pizza promise?) voorbij komen wat een parodie was opWe are the World. Dat was een lied tegen armoede en honger op de wereld en dit pizzalied maakt hier een parodie op om hun pizza's aan de man te brengen. Ik vind dit eigenlijk niet kunnen. Mee eens?
Nee.

Je zeurt.
Wat is het probleem?
mayou schreef op 19 september 2008 @ 11:45:

Ik zag gisteren een aantal keer een pizza reclame (pizza promise?) voorbij komen wat een parodie was op Heal the World. Dat was een lied tegen armoede en honger op de wereld en dit pizzalied maakt hier een parodie op om hun pizza's aan de man te brengen. Ik vind dit eigenlijk niet kunnen. Mee eens?
Hmm, ik zie geen enkele overeenkomst met HEal the World of andere nummers die een soortgelijke clip hebben gehad. Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze dezelfde muziek zouden hebben gebruikt, maar ook dat niet, dus, nee ik ben het er niet mee eens.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
het is trouwens een parodie op 'we are the world'.

vond m wel geestig :)
ik vind hem wel leuk!

Pfffff,je kan ook op alle slakken zout leggen.
Ik zie het niet zozeer als een probleem, ik krijg alleen een verontwaardigd gevoel als ik die reclame zie. 'we fight against man's hunger together as one again' Ik vind dit eigenlijk niet kunnen aangezien het origineel bedoeld was tegen de honger in de wereld en ik denk niet dat ze daar de pizza's van Domino's mee bedoelden.
O ja ik bedoel ook We are the world, kon niet meer op de titel komen.
wat ik veel erger vind is dat een kind in een wasmiddelreclame nog steeds 'mammaaaa' roept als er gewassen moet worden, en dat er in een kaasreclame iemand zingt dat ze gelukkig altijd nog een goed lijf en DUS een goed leven heeft!
Het maffe is dat ik hem eerst ook leuk vond, maar naarmate ik hem vaker langs zag komen ging ik er meer over nadenken en vond ik het eigenlijk niet kunnen. Was gewoon benieuwd of er meer mensen zo dachten. Is kennelijk niet zo, ook goed. (maar om nou meteen te gaan zeggen dat ik zeur, is weer het andere uiterste)

(De pizza dus he, niet de kaas)
Maar dat is toch juist de parodie??? Een pizza stilt toch de honger, linksom of rechtsom.

Ik snap niet dat je dit niet grappig vind.
Die mensen hebben geen geld voor een pizza. Er gaan daar nog steeds mensen dood van de honger. Misschien te ver gezocht, maar dat zat me dwars.
Volgens mij heb je tijd teveel als je je hier druk om gaat maken...
Die mensen hebben ook geen geld voor een graankorrel. Jammerdebammer.
Ik snap je wel mayou. Meestal worden dat soort liedjes in studio's gezongen voor goede doelen. Tja, en dan gaat dit ineens over pizza en "honger"...Ik ruik hier ook een beetje spot...en misschien inderdaad over de rug van arme mensen.
Inderdaad dat bedoel ik.
Ja ik vind het ook altijd zo wrang dat in de reclame auto's (=slecht) ze de auto's altijd in mooie landschappen(=goed) laten rijden.

En dat in de McDonalds reclame altijd de mensen dun zijn en de broodjes dik en in het echt dit andersom is.

Misschien moeten we samen naar Den Haag? Met de trein?
framboos81 schreef op 19 september 2008 @ 12:30:

Ik ruik hier ook een beetje spot...

Het is doorspekt met spot, maar dat is juist de bedoeling!

Het kan je humor niet zijn, maar om het te gaan analyseren, hemeltje...
Costello schreef op 19 september 2008 @ 12:32:

Ja ik vind het ook altijd zo wrang dat in de reclame auto's (=slecht voor het milieu) ze de auto's altijd in mooie landschappen laten rijden.

En dat in de McDonalds reclame altijd de mensen dun zijn en de broodjes dik en in het echt dit andersom is.

Misschien moeten we samen naar Den Haag? Met de trein?

:rofl:

Lekkere vent!
__justme__ schreef op 19 september 2008 @ 12:33:

[...]

Het is doorspekt met spot, maar dat is juist de bedoeling!

Het kan je humor niet zijn, maar om het te gaan analyseren, hemeltje...
Het is inderdaad niet mijn humor.
mayou schreef op 19 september 2008 @ 12:35:

[...]

Kan komen door wat FC zegt, ik heb inderdaad teveel tijd momenteel.
Nou ja, die kan je nuttiger besteden.
RosieRo schreef op 19 september 2008 @ 12:17:

en dat er in een kaasreclame iemand zingt dat ze gelukkig altijd nog een goed lijf en DUS een goed leven heeft!

Oef ja, dat irriteerd me ook mateloos.

Alsof je alleen een goed leven hebt als je lijf goed is.
RosieRo schreef op 19 september 2008 @ 12:17:

wat ik veel erger vind is dat een kind in een wasmiddelreclame nog steeds 'mammaaaa' roept als er gewassen moet worden, en dat er in een kaasreclame iemand zingt dat ze gelukkig altijd nog een goed lijf en DUS een goed leven heeft!
Ja of een reclame voor iets lekkers waarbij word vermeld dat er maar zoveel vet/cal/weetikveel inzit en je je dus niet schuldig hoeft te voelen als je het eet. Sinds wanneer moet je je schuldig voelen omdat je iets eet???
Het énige wat ik dom vind aan pizza-reklames is dat het zo gericht is op mannen.

slagzin is: Man hungry? Pizza! (ofzoiets)

Vrouwen vinden zo'n ranzige lekkere vette pizza toch ook erg oké? Ik wel in ieder geval! X-D
Stressed is just desserts spelled backwards
Of die reklame voor Vanish, idd, dan komen die kinderen met een vieze blouse thuis die moet mama wassen en dan ineens POEF als een geest uit de fles, staat daar een vrouw in een rose truitje uit te leggen dat ze Vanish moet gebruiken.

Als mij dat overkomt zou ik me kapot schrikken en die vrouw even snel de deur uitsmijten, wat denkt ze wel. Huisvredebreuk.

maar in de reklame vinden ze het doodnormaal 8-P
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven