Twijfels tussen Android en IOS

08-09-2015 18:30 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vorige week liet ik mijn Samsung Galaxy S4 stuiteren, en dat vond hij helaas niet lekker. Het glas is gebroken, en omdat repareren vrij duur is overweeg ik een nieuwe telefoon te kopen. Ik wil wel een high-end toestel, maar het moet ook wel redelijk lang mee gaan, omdat de aanschafprijs hoog is. Ik heb ook nogal wat randapparatuur (zoals hartslagmeter) en apps (zoals Interactieve TV) die op mijn telefoon moeten kunnen werken, dus schimmige Chinese telefoons...misschien beter van niet.



Op zich vind ik Android een heel fijn systeem, maar toen ik Android 5 op m'n S4 zette werd het toestel er alleen slechter van, en een update naar Android 6 komt er waarschijnlijk niet eens. Je bent aan de gratie van de producent overgeleverd of je telefoon een update krijgt, en ik vind het ook niet zo prettig om bij een oude versie van Android blijven hangen. Na stagefright weet ik überhaupt niet of ik bij Android moet willen blijven hangen, tenzij ik een Nexus koop misschien.



Een iPhone zou wel een alternatief zijn, maar daar heb ik geen ervaring mee. Mijn iPad is wel al probleemloos door twee updates heen gekomen. De IOS besturing vind ik minder prettig (maar niet onoverkoombaar), en een iPhone is een wat duurder, maar als ik er langer mee kan doen, dan heb ik dat misschien liever dan iedere 1-2 jaar een nieuwe Android omdat de nieuwste update niet kan/wil draaien. Qua beveiliging heb ik wat meer vertrouwen in IOS, omdat apps beter gecontroleerd worden en er bij een lek gelijk één update uitgerold kan worden.



Maar goed, mijn ervaring/mening is niet heilig makend. Dus ik ben benieuwd naar jullie meningen/ervaringen als het aankomt op het kopen van een nieuwe smartphone. Het gaat me er dus niet zozeer om welke 'beter' is, maar wat langer mee zou gaan en veiliger zou zijn.
Ik heb een HTC One M7 en ben er nog steeds super blij mee! Werkt super snel, nooit storingen/vastlopen. Apps draaien allemaal soepel. Geluid is (voor een telefoon) super! Ook nog na ruim 1,5 jaar een prima telefoon. En grootste voordeel (voor een kluns dat ik ben ) na 1000x stuiteren, niks mee aan de hand! Laatst is hij uit mijn broekzak gevallen onder het fietsen, fietste niet bepaald langzaam, maar nog helemaal heel!



Nadeel vind ik dat ik de accu niet zelf kan vervangen. Dat kon bij de HTC sensation die ik hiervoor had wel Die heeft mijn moeder nu, maar begint na een jaar of 4 toch kuren te vertonen.



Service van HTC is trouwens ook super. Nog een voor de sensation ook een HTC, die steigerde een keer, opgestuurd en kosteloos gerepareerd. Belangrijkste: ik had hem binnen 1,5 week terug!
Alle reacties Link kopieren
Op je Samsung kun je in principe ieder Android versie zetten die je wil. Google Nexus of Sony Experia ook goede alternatieven. iPhone is verder ook aardig.
Alle reacties Link kopieren
quote:qstix schreef op 08 september 2015 @ 19:06:

Op je Samsung kun je in principe ieder Android versie zetten die je wil. Google Nexus of Sony Experia ook goede alternatieven. iPhone is verder ook aardig.Ik kan alleen zelf geen custom roms op mijn telefoon zetten. Ik heb me er nooit heel erg in verdiept moet ik bekennen, maar het klinkt lastig.
Het is vooral een kwestie van persoonlijke voorkeur. Mensen zwetsen wat af over het systeem dat ze niet hebben, maar beide zijn gewoon technisch goed
Alle reacties Link kopieren
Je kunt bij iOS ook niet eindeloos updaten. Als je toestel verouderd is houdt dat ook een keer op, net als bij Android.
Alle reacties Link kopieren
Prijs van topmodel android is ongeveer de heft

van een iPhone, je kung min niet wijsmaken dat een iPhone 2 x zo Lang megaat, Na 4 tot 5 jar is ongeacht weelke mobile technisch vezien op, dus kun je beter een dure android kopen, dan een basis iPhone
Alle reacties Link kopieren
Zoveel verschil zit er niet tussen android en IOS. Het is vreemd dat je telefoon traag is na de update naar android 5. De kans dat dit daadwerkelijk aan de update ligt is echt nihil. Als je er een performance test mee had gedaan, dan had ik om een tientje willen wedden dat het niet aan de nieuwe android versie lag.



Als gebruiker is het grootste verschil tussen android en IOS de interface. En dat is dus puur persoonlijk welke je fijner vindt. Bovendien heb je binnen android weer verschillende soorten. Een Nexus bijvoorbeeld word geleverd met een 'kale' android, terwijl er bij Samsung nog allerlei extra (nutteloze) apps bij zitten. Nou, als ik dan naar het prijs verschil kijk tussen elke android en een iphone, dat geeft voor mij al de doorslag om gewoon voor android te gaan. Maar nogmaals, dat is puur een smaak kwestie en dat kan jij dus alleen voor jezelf bepalen.



Voor een Nexus zou ik de Nexus 5 aanraden. De nexus 6 is eigenlijk te duur voor wat de Nexus hoort aan te bieden. Maar eind september komen er twee nieuwe versies van nexus uit. Dus dat kan je ook in de gaten houden. Zelf heb ik nu een Motorola. Echt een geweldig toestel. Groot en deels een kale android en echt een geweldige prijs. Motorola zou ik aan iedereen kunnen aanraden.



Ow, welke toestel langer meegaat ligt ook echt puur aan hoe je ermee om gaat. Als je hem dagelijks laat vallen dan maakt het echt niet uit wat voor toestel het is, vroeg of laat begeeft ie het. Hoewel, als je een oude Nokia koopt dan gaat ie gegarandeerd lang mee en is ie veilig. ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:Woesjj schreef op 08 september 2015 @ 22:09:

Zoveel verschil zit er niet tussen android en IOS. Het is vreemd dat je telefoon traag is na de update naar android 5. De kans dat dit daadwerkelijk aan de update ligt is echt nihil. Als je er een performance test mee had gedaan, dan had ik om een tientje willen wedden dat het niet aan de nieuwe android versie lag.





Bedankt voor je reactie. :-) Mijn S4 is niet trager geworden, maar het intern geheugen loopt telkens vol sinds update, en dan kan ik weer herstarten. Ook begint hij te piepen over aanbevolen apps iedere keer dat ik headphones inplug.



De Nexus 5 kan ik qua geheugen niet echt mee uit de voeten, alhoewel een kale Android vast een hoop zal geheugen zal schelen, ik heb ook een hoop muziek en film op mijn telefoon staan. Maar ik zal de komende versies in de gaten houden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb beiden gehad en bij mij liep Samsung veel sneller vast dan Apple.



Alhoewel, ik had op een gegeven moment hetzelfde probleem bij beide toestellen; toen ik eenmaal een nieuwe update op mijn 'wat verouderde' toestel ging zetten (bijv. de update voor de iPhone 5S op mijn iPhone 4 destijds) toen begaf die het. Zelfde gold voor mijn Samsungs.



Ik denk qua gebruik dat het niet veel voor je uitmaakt. Android zou denk ik iets praktischer voor je zijn als je apps en programma's makkelijk wilt downloaden die misschien niet voor Apple geschikt zijn. Apple is iets duurder, maar werkt wel iets makkelijker en probleemlozer (vind ik) en synct ook leuk met je iPad.
Alle reacties Link kopieren
IOS vind ik beter.
Alle reacties Link kopieren
Android 5.0 was gewoon KLOTEN !

Mijn Asus Nexus 7 tablet ging compleet out.



Gelukkig nog net binnen de garantieperiode. Ik kreeg een nieuw moederbord en een nieuwe accu.

Nu sta ik weer op Android 4.4.2. en mijn tablet loopt als een zonnetje.

Op de mobieltjes en de andere tablets draaien we zo lang mogelijk Android 4.4. Als dat nergens meer ondersteund wordt is Android 6.2 er hopelijk.



Google Nexus 7 (2012) overleden ??



Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
1 dood androidpoppetje is genoeg.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:Snoesje666 schreef op 09 september 2015 @ 00:06:

1 dood androidpoppetje is genoeg. Oh jeetje, dat ziet er wel heel zielig uit! Er zijn ook zoveel Android apparaten, ze kunnen nooit alles testen, waardoor het soms faticant fout zal gaan. Maar ja, zal net je apparaat zijn. :-/
Alle reacties Link kopieren
Koop een Windows Phone. Werkt minstens zo simpel en smooth als Apple maar kost een derde. Veel overzichtelijker dan Android en loopt niet vast of vol. Gratis navigatie als bonus.

Ik heb een Nokia Lumia 735. Die kost nog geen 200 euro en werkt als een zonnetje.
.
Alle reacties Link kopieren
Windows phone valt voor mij af vanwege de appstore (net als blackberry), kan daar bijv. niet de interactieve tv app op draaien.
Alle reacties Link kopieren
Ja sommige apps zijn er niet voor windows. Dat is het enige minpunt. De tv app heb ik op een android tablet staan.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven