Sony Vaio laadt niet meer op, wat nu?

13-09-2015 14:14 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb een Sony Vaio laptop van ongeveer 3 jaar oud. Hij heeft het altijd goed gedaan, maar net nu ik 'm het hardst nodig heb voor school is het aansluitpunt voor de adapter (geen idee of dit de juiste benaming is) kapot. Een tijd lang lukte het met veel moeite en vastzetten van het snoer toch, maar sinds vandaag lukt zelfs dat niet meer.. Het ligt niet aan de adapter maar aan het aansluitpunt in de laptop, de adapter lijkt niet meer te passen en dus los te zitten.



Is er misschien iemand die dit ook heeft gehad en weet hoeveel het gaat kosten om dit te laten maken? Of kan ik dit misschien zelf oplossen?



Alvast bedankt
Live life, Love Living.
Alle reacties Link kopieren
Een pcdokter vragen, soms kan er voor een paar tientjes een nieuwe aansluiting geplaatst worden. Als de aansluiting een vast o derdeel vd accu is zal het duurder zijn.
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Hier hetzelfde met de mijne! Ook een Sony Vaio. Moest hem met laden ook op een bepaalde manier vastleggen en lag ook niet aan adapter maar de aansluiting in de laptop. Ik moet nu echter een nieuwe kopen want zoon heeft hem helaas van de tafel getrokken en hij start niet meer op. Zo balen dat ze deze niet meer maken!
Beter overdressed dan underdressed!
Alle reacties Link kopieren
Ook gehad met mijn Toshiba. Het hele aansluitpunt verdween in het inwendige van de laptop. Was al een oud ding, dus 'm wegbrengen vond ik niet de moeite.



Omdat ik af en toe Willie Wortel neigingen heb, besloot ik 'm zelf maar eens open te schroeven. Dat was best wel lastig, want door alle aansluitingen met het toetsenbord kon ik dat maar een beetje omhoog trekken. Snel er iets tussen geschoven zodat ik een (kleine) opening kreeg, aansluitding opgegraven en een tube secondelijm gepakt. Aansluitding vastgelijmt (en mijn vingers) en geprobeerd of de oplaadkabel paste en het ook deed. Ja dus, maar iets te goed, want kabel was ook vastgelijmt. Dus vanaf toen had ik een bekabelde laptop.



Conclusie: leuk om te proberen, maar als je de laptop nog nodig hebt, zou ik 'm wegbrengen...
Zelfde gehad met mijn VAIO. Duur geintje met zo'n specifiek merk. Bij mij bleek zowel de ingang als de kabel kapot (eerst nieuwe kabel gekocht). Was iets van 150 euro kwijt geloof ik.
Alle reacties Link kopieren
Kijk en bij de onderste oplossing: https://community.sony.nl ... laptop/td-p/237933/page/2

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven