E-reader Kobo glo loopt vast

23-09-2014 16:13 25 berichten
Ik heb deze zomer een Kobo Glo gekocht en hoopte op uren lekker lezen aan het zwembad en strand.

Het kreng loopt dus vast.

Duurt vaak minuten voor ik weer verder kan lezen.



Het schijnt dus vaker voor te komen en ik hoop hier recente ervaringen te vinden van anderen.



Ik heb net gemaild met Kobo en krijg een gebruiksaanwijzing hoe te resetten.

Wil ik best nog een keer proberen (stom want je moet de e-reader aansluiten op de computer voor het resetten en die gaat niet mee op vakantie ) maar als het niet over gaat wil ik eentje zonder storingen.



Hoe is het bij jullie vergaan?

Heb je een nieuwe gekregen of geld terug?

En via Kobo of via de (web)winkel waar je gekocht hebt?
Dit is de mail met reset aanwijzing:





Hartelijk dank voor het stellen van uw vraag aan het Kobo Team. Wij bieden onze excuses aan voor het ontstane ongemak.

Wanneer er zich een probleem voordoet met uw eReader, is vaak een basis reset voldoende om het probleem op te lossen.



Wanneer de basis reset niet het gewenste effect heeft, kunt u een fabrieks reset doen om de eReader weer in zijn originele staat terug te brengen.

Na een fabrieks reset dient u de setup van uw eReader weer uit te voeren en te synchroniseren om uw boeken weer op de eReader te krijgen.

In beide gevallen dient de eReader minimaal 3 uur opgeladen zijn.



Een basisreset uitvoeren



Met een standaardreset wordt je eReader op de juiste manier opnieuw opgestart. In veel gevallen is dit genoeg om je eReader weer te herstellen.



* Sluit de eReader aan de computer.

* Zoek de resetopening op je eReader.

* Op je Kobo Mini: zoek het kleine gaatje aan de onderkant van je eReader.

* Op je Kobo Touch: zoek het kleine gaatje op de achterkant.

* Schuif het uiteinde van een paperclip in het gaatje.

* Duw voorzichtig tot je een klik voelt. Je eReader moet opnieuw opstarten.



Harde Reset uitvoeren



Als een basisreset niet werkt, kun je de fabrieksinstellingen herstellen om je eReader te herstellen naar de oorspronkelijke instellingen. Na het herstellen van de fabrieksinstellingen moet je je eReader opnieuw instellen en synchroniseren. Opmerking: Het terugzetten van fabrieksinstellingen zal alle boeken op je eReader verwijderen.

Als je de fabrieksinstellingen terugzet op je eReader betekent dit dat:



Alle boeken verwijdert die je hebt gedownload.

De bladwijzers en notities verwijdert die je hebt gemaakt op je eReader.

Je account van je eReader wordt verwijderd.

Al je configuraties (bijvoorbeeld Reading Life en tekstconfiguraties) worden gereset.

De oorspronkelijke instellingen op je eReader worden teruggezet.



Maak indien mogelijk een back-up van boeken of documenten die je hebt toegevoegd aan je eReader met Adobe Digital Editions of die je handmatig hebt toegevoegd met de computer. Je hoeft geen back-up te maken van boeken die je hebt gekocht in de Kobo Shop. Alle boeken die je bij de Kobo Shop hebt gekocht kunnen worden gedownload uit de Kobo Cloud nadat de fabrieksinstellingen teruggezet zijn.



De fabrieksinstellingen herstellen:



Kobo Glo/Aura/Aura HD



* Sluit de eReader aan de computer

* Schuif het aan/uit-knop en houd deze ingedrukt houd meteen daarna licht knop ingedrukt totdat u herstellen op het scherm ziet



Kobo Touch Touch



* Sluit de eReader aan de computer

* Schuif het aan/uit-knop en houd deze ingedrukt houd meteen daarna het home knop ingedrukt totdat u herstellen op het scherm ziet



Intern Fabrieks instellingen



* Ga naar het Home-scherm.

* Tik op het Pictogram Menu bovenaan het scherm.

* TikkenInstellingen.

* Tik op Apparaatgegevens.

* Tik onder Geavanceerd op Fabrieksinstellingen terugzetten.

* Tik op Nu resetten.



Je eReader gebruiken na het terugzetten van de fabrieksinstellingen



Je moet je eReader opnieuw instellen nadat je de fabrieksinstellingen teruggezet hebt.

Het terugzetten van de fabrieksinstellingen herstelt je eReader naar de oorspronkelijke instellingen. Je moet dus opnieuw boeken downloaden op je eReader.



Opnieuw instellen met behulp van Wi-Fi configuratie of de Kobo Desktop-software. Als je meer informatie wilt over het instellen van je eReader, klik dan hier.

Synchroniseer je bibliotheek om je Bibliotheek weer te geven op je eReader.

Configureer alle instellingen opnieuw die u veranderd had.

Voeg boeken of documenten toe die je eerder hebt toegevoegd met behulp van Adobe Digital Editions, een Micro SD-kaart, knippen en plakken op je computer, of op andere manieren.



Indien u verdere assistentie wenst, laat het ons alstublieft weten.
Ik ga eens kijken! De mijne is ook zo vastgelopen heeeeeeeeel irritant!
Hier ook een kobo glo heb hem een klein jaartje nu en heb een keer last gehad dat hij vast liep. Gekocht in de winkel

bij BCC

Dus redelijk tevreden.

Maar bij mij op de zaak verkopen ze die E-reader ook Kobo en die komen regelmatig terug verkoop via Webwinkel.
Ik baal er gewoon van dat ik voor een hoop geld dat ding koop en het gewoon niet goed is.

Eigenlijk gewoon geen drol zin om al die handelingen te moeten doen.



Mijn schoonzus had er ook eentje, is terug naar de Mediamarkt gegaan en kreeg gewoon een nieuwe mee.

Ik heb de mijne online gekocht en las later dat de service van die bepaalde webwinkel niet zo geweldig was
De mijne liep ook erg vaak vast, en uiteindelijk deed hij helemaal niks meer.

Ik mocht bij de winkel waar ik hem gekocht had een nieuwe uitzoeken. Resetten doe ik zonder hem eerst aan de computer te hangen trouwens.
Alle reacties Link kopieren
Ik had eerst ook een Kobo. Maar die liep om de haverklap vast. Kreeg een nieuwe mee (bij de mediamarkt) maar die liep ook telkens vast. Nu een sony. Die bevalt goed. Alleen bij de Kobo leek het ingebouwde lampje mij zo handig. Heb nu een losse hoes met lampje.
quote:cellista schreef op 23 september 2014 @ 16:24:

De mijne liep ook erg vaak vast, en uiteindelijk deed hij helemaal niks meer.

Ik mocht bij de winkel waar ik hem gekocht had een nieuwe uitzoeken.

Netjes!



quote:Resetten doe ik zonder hem eerst aan de computer te hangen trouwens.



Dan maar een paperclip mee op vakantie dus als het ook zonder kan.

Ik ga over 3 weken nog naar de zon en wil 'm wel mee.
Ik denk dat ik dus vette pech heb dat ik 'm niet bij een fysieke winkel als BCC of Mediamarkt heb gekocht maar in een webwinkel.
Alle reacties Link kopieren
Nooit problemen gehad met mijn Glo. Op 1 keer na, toen hij vastliep. Ik heb toen met een paperclip aan de zijkant in het gaatjes een reset gedaan. Al mij boeken stonden er gewoon nog op. Daarna nooit meer vastgelopen. Succes!
leef, geniet en eet!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hem nu bijna 2 jaar en hij is nog nooit vastgelopen. Fingers crossed. Lijkt me echt verschrikkelijk als hij er halverwege de vakantie mee ophoudt. Ik denk dat ik al mijn boeken ook maar in een cloudopslag ga zetten, dan kan ik er nog met mijn telefoon of tablet bij in geval van nood.

De mijne kwam wel van de BCC, maar zou dat nou veel uitmaken?

edit: oh je bedoelt dat je bij een winkel makkelijk een nieuwe kan krijgen en bij de webwinkel niet. Heb je het al wel geprobeerd? Misschien valt de service mee?
.
Bij mij lukte het dus niet met alleen een paperclip.. Heel irritant. Ik moet de bovenstaande procedure nog uitvoeren en anders naar de winkel.
quote:Bieb2.0 schreef op 23 september 2014 @ 16:26:



Dan maar een paperclip mee op vakantie dus als het ook zonder kan.

Ik ga over 3 weken nog naar de zon en wil 'm wel mee.



Hier ben ik, waar gaan we naar toe

Ik heb een Kobo mini en die loopt ook soms vast, ik hou dan een tijdje het aan/uit knopje vast. Dan wordt het lichtje groen aan de bovenkant en dan gaat ie in de slaapstand en krijg ik hem er zo weer uit.
Ik trof het ook afgelopen vakantie, man wat baalde ik zeg. Ik had er echt boeken op staan die ik apart hield voor op vakantie om er extra van te genieten, en de eerste dag deed de reader al niks meer. Geprobeerd om te resetten maar hij reageerde nergens meer op.

De garantie van de webwinkel was net verlopen maar Kobo geeft zelf twee jaar garantie, dus na wat over en weer gemail moesten we een fabrieksreset doen en dat hielp ook niet, daarom hebben we een nieuwe opgestuurd gekregen. Maar toen waren we er nog niet, want ook deze deed het niet meer na 1 dag! Inmiddels de derde glo gehad, weer via Kobo en de webwinkel. Gelukkig had ik mijn boeken gratis,want die was ik allemaal kwijt en dat loopt anders ook nog aardig in de papieren. Maar al met al lees ik dus weer naar tevredenheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zelf een en daar heb ik bijna nooit problemen mee. Inderdaad even wachten of aan/uit zetten of net paperclip resetten en het gaat weer prima.

Ook een voor m'n moeder gekocht en die liep constant vast. Inderdaad minuten geen reactie. Uitgelegd bij Mediamarkt en daar deed ie het gelukkig ook. Gelijk een nieuwe gekregen en daar geen problemen mee.
WTF?
Alle reacties Link kopieren
Mijn eerste Glo liep vast en was niet meer los te krijgen, geruild bij Mediamarkt. Die ik nu heb loopt ook vaak vast maar kan ik wel weer resetten door de aan uit knop lang naar rechts te houden, dan gaat ie uit en weer aan. Wat mij ook opviel is dat hij veel vaker vastloopt wanneer de wifi aanstaat. Die gebruik ik dus maar niet meer.

Hierna voor mij geen Kobo meer, veel te veel gezeik. Ik ga een Kindle kopen, die hebben ook een ingebouwd lampje.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb mijn Kobo Glo nu ook een jaar, hij loopt alleen maar vast als ik op vakantie ben naar de zon. dit kan komen volgens Kobo dat wanneer hij te warm word er een storing optreed. hun advies was neem altijd een paperclip mee zodat je hem makkelijk kunt resetten. en laat hem eerst even afkoelen. dit heb ik geprobeerd en werkt perfect. het is alleen heel vervelend om dit elke keer aan het zwembad te moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Neem altijd een paperclip mee...daar koop je toch geen Kobo voor! Ik heb ondertussen een Kindle gekocht. Werkt perfect, ook buiten in de zon. Nooit meer een Kobo!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zelf een Aura en ik ben er heel tevreden over. Wat ik zou doen is de glo resetten, kijken of er nieuwe software updates zijn en die installeren als ze er zijn. Kan wat problemen verhelpen.
Alle reacties Link kopieren
Mijne is nog nooit vastgelopen. (afkloppen). Niet van de MM maar bcc geloof ik.

Edit oh oud topic. Ik had al eens gereageerd
.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Kobo mini cadeau gekregen, wat was ik er blij mee!

Totdat het apparaat gisteren een wit scherm vertoonde en geen teken van leven meer gaf.

Contact opgenomen met de klantenservice, alle vormen van resetten geprobeerd maar niets helpt.

De enige optie is om het apparaat op te sturen naar Kobo. Alleen willen ze daar een bewijs van aankoop voor hebben.

Helaas heeft mijn oma (van bijna 91) deze niet meer kunnen vinden.... :(

Heeft er misschien iemand voor mij een kopie van een aankoopbewijs van een Kobo mini? Je zou me er enorm mee helpen!

Ik was juist zo blij met mijn ereader.
Alle reacties Link kopieren
quote:vivavo97 schreef op 23 september 2014 @ 17:34:

Nooit problemen gehad met mijn Glo. Op 1 keer na, toen hij vastliep. Ik heb toen met een paperclip aan de zijkant in het gaatjes een reset gedaan. Al mij boeken stonden er gewoon nog op. Daarna nooit meer vastgelopen. Succes!



Hier ook wel eens gehad, resetten gaat binnen een paar minuten en alles stond er nog gewoon op, hij opende zelfs op de pagina waar ik ben gebleven

Ik dacht dat het toen kwam dat ik wel eens geen originele boeken lees, maar een kopie van iemand kreeg
Alle reacties Link kopieren
quote:crllucassen schreef op 07 april 2015 @ 11:10:

Ik heb mijn Kobo Glo nu ook een jaar, hij loopt alleen maar vast als ik op vakantie ben naar de zon. dit kan komen volgens Kobo dat wanneer hij te warm word er een storing optreed. hun advies was neem altijd een paperclip mee zodat je hem makkelijk kunt resetten. en laat hem eerst even afkoelen. dit heb ik geprobeerd en werkt perfect. het is alleen heel vervelend om dit elke keer aan het zwembad te moeten doen.Nu je het zegt, heb het inderdaad 2x gehad buiten toen het warm was, ik had hem neergelegd in de zon ( was vergeten dat hij buiten lag) en 1x op vakantie in Turkije...ook niet koud
Alle reacties Link kopieren
Oke, oud topic....
Alle reacties Link kopieren
Ik heb om die reden dus niet aangedurfd om een Kobo te kopen. Heb dus een Kindle (Amazon) gekocht en ben hier uitermate tevreden mee. Afgelopen vakantie veel plezier van gehad. Loopt niet vast, ook niet met warmte. En standaard een paperclip meenemen hoort niet natuurlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven