Kobo Glo HD maakt geen verbinding met internet

13-09-2015 22:56 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net een Kobo Glo HD gekocht om mee te nemen op vakantie. Ik vertrek morgen en ik moet nog 1 ding doen: wat boeken op mijn ereader zetten. Ik krijg het alleen echt niet voor elkaar. Zonder verbinding met mijn laptop kan de kobo geen verbinding maken met het werkende netwerk (ik weet zeker dat het werkt, ik ben immers nu ook online) via wifi. Ook via de laptop lukt het niet om verbinding te krijgen. Ik moet de kobo nog configureren dus heb geen enkel boek er op staan. Ik kom niet verder dan het scherm met de tijdzone. Erg frusterend en ik heb de kobo juist gekocht om morgen mee te nemen op vakantie.

Weet iemand wat ik nog kan proberen?
Alle reacties Link kopieren
Wifi uitzetten, het kan als het goed is ook zonder Wifi.



Ik snap nog steeds niet hoe ik mijn Kobo moet uitleggen dat er internet bestaat (en dat terwijl ik met een IT-er samen ben) maar als je de Wifi uitzet, kun je gewoon Wifi-loos boeken erop zetten met Adobe Digital Editions (tenminste dit is mij gelukt en mijn Kobo heeft nog nooit internet van dichtbij gezien).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een Kobo Aura H2Oen ik heb/had al mijn boeken op laptop staan....e-reader sloot ik daarop aan en toen kon ik alle boeken gewoon slepen/kopieren naar mijn e-reader...ik had er geen wifi voor nodig :$
Alle reacties Link kopieren
quote:Fiorah schreef op 13 september 2015 @ 23:03:

Wifi uitzetten, het kan als het goed is ook zonder Wifi.



Ik snap nog steeds niet hoe ik mijn Kobo moet uitleggen dat er internet bestaat (en dat terwijl ik met een IT-er samen ben) maar als je de Wifi uitzet, kun je gewoon Wifi-loos boeken erop zetten met Adobe Digital Editions (tenminste dit is mij gelukt en mijn Kobo heeft nog nooit internet van dichtbij gezien).Ik ben dus niet de enige. Die van mij is geconfigureerd met wifi. En dan daarna inderdaad uitzetten en via het kabeltje aan je PC hangen, knippen plakken wat boeken betreft. Ik heb overigens de Aura maar neem aan dat dat in grote lijnen hetzelfde werkt
Alle reacties Link kopieren
Het configureren lukt me dus al niet
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend is wel gelukt maar nu de boeken er op krijgen maar daar zie ik goede tips voor staan. Bedankt allen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Ypod schreef op 13 september 2015 @ 23:07:

[...]





Ik ben dus niet de enige. Die van mij is geconfigureerd met wifi. En dan daarna inderdaad uitzetten en via het kabeltje aan je PC hangen, knippen plakken wat boeken betreft. Ik heb overigens de Aura maar neem aan dat dat in grote lijnen hetzelfde werktIk heb ook een aura en hij vertikt het echt. Nu ben ik echt geen nitwit op het gebied van elektronica, maar deze gelooft er gewoon niet in. Nou ja, dan niet, scheelt weer batterij.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat het gelukt is Modus! Ik vind Adobe Digital Editions echt zó makkelijk, dat is echt een aanrader. Voor de bieb heb ik 'm overigens ook nodig want je moet de authenticatie downloaden of zo? Weet ik veel, maar dat programma heb je daar dus voor nodig.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik ook Adobe digital editions en met kabel aan pc, wifi op mijn kobo ook geen idee hoe dat werkt
Alle reacties Link kopieren
Ik kom met mijn Kobo Glo ook echt internet niet op. En gebruik dat dus ook nooit.



Qua configureren: heb je wel het Kobo programma gedownload op je laptop? Anders kan je hem namelijk niet instellen.

Dus eerst het Kobo programma op je laptop zetten en dan configureren volgens de gebruiksaanwijzing.

Dan Adobe Digital Editions erop zetten (kan je gewoon gratis downloaden) en daarmee verplaats je boeken die je al ergens op je laptop hebt staan, naar je Kobo e-reader.



Je kan overigens ook boeken kopen via Kobo en dan hoef je alleen maar op synchroniseren te drukken in het Kobo programma (nader je de ereader gekoppeld hebt aan je laptop en op het scherm van de ereader op 'verbind met computer' geklikt hebt. Maar bol.com of andere e-boeken gaan ook, maar dan alleen via Adobe Digital Editions.
Ik gebruik geen digital editions (alleen voor gekochte boeken). De, ehm, niet-gekochte boeken sleep ik vanuit mijn computer naar het mapje van de reader (wel ff aansluiten).



Nu ik jullie toch spreek: mijn oude Kobo glo had een knopje voor het licht. Met mijn nieuwe moet ik dat via het scherm regelen. Maar dat gaat dus moeilijk als je midden in de nacht niet kan slapen en in een donkere kamer (man slaapt) het lampje aan wil doen. Je zou het kunnen sliden, maar ik krijg het niet voor elkaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n speciale cover die als een boek werkt. Dus Kobo Glo aan de ene kant en 'boekvoorkant' aan de andere kant. Als ik dus in het donker mijn ereader pak, dan sla ik hem gewoon open als een boek en dan springt het licht vanzelf aan (het schermlicht). Overdag is dat automatisch uit, dus dat werkt ook prima.



Voordeel van zo'n boekcover is ook dat ik het veel prettiger vind vasthouden.



Overigwens is het mij nooit gelukt om niet-kobo boeken die al ergens op mijn laptop staan zo in 1x naar mijn ereader te slepen. Daar heb ik echt Adobe voor nodig.
Dannas: heb je ze dan in mapjes? Ik maak per auteur een mapje aan en sleep die gewoon. Ook met twintig tegelijkertijd.



Zo'n cover heb ik ook. Maar normaal heb ik het licht op nul procent staan (ivm stroomgebruik). En om die in het donker hoger te zetten, is een uitdaging.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik calibre om er boeken op te zetten, dat werkt goed.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
quote:Flauwegeit schreef op 14 september 2015 @ 13:04:

Dannas: heb je ze dan in mapjes? Ik maak per auteur een mapje aan en sleep die gewoon. Ook met twintig tegelijkertijd.



Zo'n cover heb ik ook. Maar normaal heb ik het licht op nul procent staan (ivm stroomgebruik). En om die in het donker hoger te zetten, is een uitdaging.Ik moet inderdaad wat vaker opladen dan normaal, maar dat vind ik niet zo erg. Is nog steeds maar 1x per maand ofzo en dat licht is echt overdag bij voldoende daglicht niet aan. En hij staat bij mij ook 's nachts maar op 15% ofzo omdat ik het anders te fel vind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven