Nieuwe simkaart, whatsapp berichten

21-09-2015 14:04 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ik hier goed zit maar ik wil toch graag een vraag stellen,



Zaterdag is mijn telefoon gestolen, gisteren mijn sim kaart laten blokkeren en een nieuwe simkaart (met hetzelfde telefoonnummer) en nieuwe telefoon besteld.

Als het goed is, is deze morgen binnen.



Nu vraag ik mij af of de berichten die vanaf zaterdag t/m morgen zijn verzonden, deze nog te lezen zijn zodra ik whatsapp installeer op mijn nieuwe telefoon.

E.e.a. op internet gelezen en zoals ik daar lees, zullen de berichten nog terug te lezen zijn MITS ik whatsapp installeer voordat deze op mijn oude telefoon is verwijderd?



Iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Alles wat is verzonden nadat je simkaart is geblokkeerd komt binnen als je Whatsapp weer installeert.

Alles wat is verzonden naar je telefoon met de oude simkaart actief, al zal die kaart er waarschijnlijk gelijk uitgegooid zijn, zal dan op je oude telefoon staan en die krijg je dus niet meer binnen.
Alle reacties Link kopieren
Ook als deze nieuwe simkaart nog niet is geactiveerd?

Dat gebeurd morgen pas, zodra ik deze binnen heb.
Je moet het eigenlijk vergelijken met een telefoon die uit staat, op het moment dat je je telefoon aanzet komen alle berichten binnen die je gemist hebt.

Als degene die jouw telefoon heeft gejat jouw simkaart er direct uit heeft gehaald is jouw nummer nu dus niet bereikbaar, net zoals wanneer je je telefoon uitzet.

Pas als de nieuwe simkaart wordt geactiveerd "doet" jouw nummer het weer en worden jouw berichten bezorgd. Tot die tijd "wachten" de berichten om bezorgd te worden. Of dit alle berichten zullen zijn van zaterdag t/m morgen is lastig te zeggen. Je hebt hem gister laten blokkeren, dus als degene die jouw telefoon heeft gejat de simkaart er niet meteen uit heeft gehaald dan zouden er nog berichten binnen kunnen zijn gekomen op jouw telefoon tot het moment van blokkeren, die berichten komen dan morgen dus niet binnen op je nieuwe telefoon.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij gaat Whattsapp via de telefoon en niet via de sim. Man en ik heb ooit van telefoon gewisseld (dus de sim kaarten gewisseld) en toen ging ik appen en toen verschenen mijn berichten onder zijn naam terwijl ik dus mijn sim in die telefoon had zitten. Pas als je opnieuw whattsapp installeert en daarbij je nummer opgeeft (wat hetzelfde is als je oude nummer) zal het programma vragen of het klopt dat je op een nieuwe telefoon verder wil. Je oude berichten ben je sowieso kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven