Positieve nieuwe pieten op Facebook

20-09-2015 12:49 52 berichten
Ik zie op Facebook dat de pietendiscussie zoetjesaan weer begint op te laden. Nu heb ik een aantal facebookvrienden die ik best aardig vind maar die zich nogal irritant gedragen als het gaat om Zwarte Piet die volgens hen gewoon pikzwart met rode lippen en oorringen moet blijven 'want we moeten onze Nederlandse cultuur bewaken'. Als tegenhanger vind ik alleen maar de, ook nogal agressieve, 'Zwarte Piet is discriminatie' websites.

Zijn er ook 'normale' Facebookpagina's van mensen die wel snappen dat het misschien tijd is om Piet gewoon wat roetvegen te laten krijgen? Ik heb ze nog niet gevonden.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij op het werk hebben de Pieten nog wel een roe, maar zijn de kinderen allemaal heel lief.



Snoezeman werkt in een internationaal bedrijf waar óók een Sinterklaasfest wordt gevierd voor het personeel. Dan kun je als volwassene bij Sinterklaas groepen worden en moeten uitleggen waarom dit of dat niet meer kan/mag. (Niveautje verbod van tosti-apparaat op de werkkamer). Sinterklaas treedt dan op als een soort Rijdende Rechter.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 21 september 2015 @ 20:54:

[...]



We buigen daarmee voor de jankerds en dat is altijd een slecht idee.

Dat tekent het huidige Nederland met zijn kruipcultuur. Er is geen spoortje trots of nationalisme in ons land te vinden zoals bijv in Amerika, waar mensen van allerlei afkomsten in de eerste plaats trots zijn op het feit dat zij Amerikaan zijn en dat ook uitdragen. Dat zou ik graag ook in Nederland terugzien, maar hier is het huilen met de pet op.





Ik buig voor helemaal niemand.

Ik kan heel goed mijn eigen mening vormen.

Niks mis met een piet met roetvegen.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven