Je lekkerste recept voor lamsvlees!

03-06-2007 10:21 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb een nieuwe islamitische slager ontdekt hier in de stad, met de wereld aan lamsvlees voor een wel heel schappelijke prijs.



Nu kan ik heel lekker lamskoteletjes maken (bijv. grillen met honing en rozemarijn), maar eigenlijk heb ik verder niet veel ervaring met lam.



Wie wel en wat is je lekkerste recept?
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu pas dat de lamsbout bij de ingrediënten vervangen is door lamsrack, daar snijd je dan karbonaadjes van als het uit de oven komt. Ik gebruik lamsbout.



Wat dat langzame bereiden op lage temperatuur betreft, moet je echt op tijd beginnen. Als je bijvoorbeeld een lamsbout van 1,5 kilo hebt (ervanuitgaande dat je deze moeite niet voor 2 personen gaat doen) doet hij er minstens 5 uur over om boterzacht te worden. Maar 9 uur kan ook geen kwaad. Het vlees hoort van binnen rose te zijn.



En pas op dat je geen bacteriën gaat kweken, dus de temperatuur nooit lager dan 65ºC!  Bij twijfel aan je termostaat zou ik geen risico nemen en kiezen voor een hogere temperatuur (80ºC of zo, of voor de gewone snelle bereidingswijze -ik meen een uurtje op 180-200º- maar da's toch minder lekker)
Alle reacties Link kopieren
Voor dit soort gerechten heb je eigenlijk een vleesthermometer nodig. Dan weet je zeker dat dat je goed zit qua temperatuur.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
juist :)
Alle reacties Link kopieren
Is dat handig zo'n ding> ik heb er weleens mee in m'n handen gestaan maar iets weerhoudt me het te kopen. (vast omdat ik al zoveel keukenspullen heb waarvan ik lang niet alles gebruik)
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Alle reacties Link kopieren
Dan kunnen we een bakkie doen op één van die vrije dagen!

Of lunsjen!
Alle reacties Link kopieren
Ja Mir, had gekund. helaas zijn de vrije dagen alweer voorbij en mag ik morgen weer aan het werk. En een zín dat ik daarin heb :(

Ik ga maar eens naar bed denk ik.....
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven