seksuele intimidatie

24-09-2015 22:09 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik ben een meisje van 18 jaar en ik studeer, afgelopen woensdag tijdens de les heeft mijn leraar mij op mijn kont geslagen, seksuele opmerkingen gemaakt zoals: Ik heb vvanaf hier goed uitzicht. Wij waren namelijk spelletjes aan het doen zoals schipper schipper mag ik overvaren, hierna moet je een opdracht verzinnen en af en toe mest je dan als een kikker of op handen en voeten naar de overkant dan maakte onze leraar dus de opmerking : Goed uizicht hier vandaan.

Ook heeft hij een ander meisje beledigd die al overgewicht heeft maar dit werd nog even onder de neus gewreven. Ook pkte hij mij en een klasgenootje steeds beet in de schouders.



Kan ik hiervan aangifte doen bij de poltie? iik voel mij niet goed hierbij en durf de lessen van deze leraar ook niet meeer inn



Groetjes

Meisje1997
quote:Debora schreef op 24 september 2015 @ 23:05:

Ik weet niet wat de politie kan doen. Misschien willen ze wel een gesprek met de leraar voeren. Dat ie er echt van schrikt en het dan wel laat. Dat kan volgens mij ook als je een melding maakt.



Bij dit soort incidenten ligt de bewijslast bij de dader ipv bij het slachtoffer. De leraar kan eerder rekenen op de harde behandeling (oppakken, vastzitten tijdens onderzoek, enz). Met een beetje pech komt de zaak niet rond, maar wordt hij ook niet geseponeerd. Dat kan de leraar dus zijn carrière kosten.



En dat is ook geheel terecht als leraren zich schuldig maken aan seksuele intimidatie. Maar iets in de manier waarop TO post, doet mij daar aan twijfelen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 september 2015 @ 23:12:

[...]



" afgelopen woensdag tijdens de les heeft mijn leraar mij op mijn kont geslagen "



Nou, laat een ander er een klein tikje van maken en laat de volgende zeggen dat de leraar een duwtje gaf en weer een derde dat het een aai was. Feit is; leraren moeten niet aan konten van leerlingen zitten. Nooit.Tenzij hij heel leuk is en je het zelf wil
Alle reacties Link kopieren
quote:Lampie1986 schreef op 24 september 2015 @ 23:18:

[...]





Tenzij hij heel leuk is en je het zelf wil



Ook niet.

kan hem zijn baan kosten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 september 2015 @ 23:12:

[...]



" afgelopen woensdag tijdens de les heeft mijn leraar mij op mijn kont geslagen "



Nou, laat een ander er een klein tikje van maken en laat de volgende zeggen dat de leraar een duwtje gaf en weer een derde dat het een aai was. Feit is; leraren moeten niet aan konten van leerlingen zitten. Nooit.



Natuurlijk hoort een leraar niet opzettelijk aan de kont van een leraar te zitten. En een leraar hoort ook geen seksuele opmerkingen te maken.



Ik vraag me alleen af of deze lezing klopt. Ik kan me namelijk ook situaties voorstellen waarin er van opzet helemaal geen sprake is, en toch de billen kunnen worden geraakt. TO interpreteert situaties logischerwijs vanuit haar eigen referentiekader, dat zich heeft ontwikkeld door misbruik en mishandeling. Vandaar ook mijn vraag of anderen dat ook zo interpreteerden.
de combinatie hand op de kont en de opmerking (goed uitzicht vanaf hier), het feit dat het al eerder is gebeurd (dus het was niet een per ongeluk verdwaalde hand), dat een dik meisje ook rare opmerkingen van hem kreeg, nee, ik denk niet dat TO dit verkeerd geinterpreteerd heeft
Alle reacties Link kopieren
quote:Jeweethetniet schreef op 24 september 2015 @ 23:23:

[...]





Ik kan me namelijk ook situaties voorstellen waarin er van opzet helemaal geen sprake is, en toch de billen kunnen worden geraakt. .Verzin eens wat.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:citronella schreef op 24 september 2015 @ 23:25:

de combinatie hand op de kont en de opmerking (goed uitzicht vanaf hier), het feit dat het al eerder is gebeurd (dus het was niet een per ongeluk verdwaalde hand), dat een dik meisje ook rare opmerkingen van hem kreeg, nee, ik denk niet dat TO dit verkeerd geinterpreteerd heeftEen school die dergelijke ernstige zaken af doet met "telkens een waarschuwing", lijkt mij dan weer heel onlogisch in de tijd waarin we nu leven.
quote:meisje1997 schreef op 24 september 2015 @ 22:38:

[...]





Dat is dus ook een probleem, ik heb PDD nos en een angstoornis. Ik kan moeilijk met dit soort situaties omgaan en ik vind et moeilijk om dan rechtstreeks dit tegen mijn leraar te zeggen.



Maar je durft het wel op een openbaar forum te zetten? En naar de politie?

Natuurlijk kan dit niet en natuurlijk moet je dit oplossen.

Ik heb zelf op mijn mbo stage een stagebegeleider gehad die verliefd op me was, incl stalkerig gedrag.

Toendertijd renden we niet met alles naar de politie, en op school zeiden ze laconiek: Je bent een leuk meisje, er zullen nog wel meer jongens verliefd op je worden, wat ga JIJ hieraan doen?

Was onderwerp van gesprek, hoe ik dit ging oplossen. Ipv als een klein kind naar de grote mensen te rennen.

Wat jouw gymleraar deed kan niet maar het is niet het einde van de wereld.

Wat rooss zegt, de hele klas stond erbij. Ga met een groepje in gesprek en bespreek het met je coach.

Dit zal nog wel vaker gebeuren in je leven helaas. En dan is het geen oplossing je te verschuilen achter kwalen (hoe wil jij in hemelsnaam in dat beroep gaan werken als je niet assertief kunt zijn), dan moet je handelen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 september 2015 @ 23:27:

[...]





Verzin eens wat.Waarom zou ik? Laat je verbeelding je in de steek?
Alle reacties Link kopieren
quote:Jeweethetniet schreef op 24 september 2015 @ 23:32:

[...]





Waarom zou ik? Laat je verbeelding je in de steek?Ik kan niets bedenken waarom een leraar per ongeluk aan je kont zou zitten.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 september 2015 @ 23:32:

[...]

Ik kan niets bedenken waarom een leraar per ongeluk aan je kont zou zitten.



Ik lees dat ze fysieke spellen aan het spelen waren. Dan kunnen uitstekende lichaamsdelen verkeerd landen.



En die opmerking over goed uitzicht kan ook betekenen dat de man gewoon pret had om het spel.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 september 2015 @ 23:32:

[...]





Ik kan niets bedenken waarom een leraar per ongeluk aan je kont zou zitten.Ik ook niet. En ook geen klas vol meiden die dit in 2015 laten gebeuren. Ik denk dat hier de docent zou moeten rennen voor zijn leven
ik hoop dan maar dat andere uitstekende lichaamsdelen niet per ongeluk verkeerd zijn geland want dan heeft ie een nog groter probleem



en nee, ik geloof niet zo in handen die per ongeluk konten aanraken
Alle reacties Link kopieren
quote:Jeweethetniet schreef op 24 september 2015 @ 23:37:

[...]





Ik lees dat ze fysieke spellen aan het spelen waren. Dan kunnen uitstekende lichaamsdelen verkeerd landen.



En die opmerking over goed uitzicht kan ook betekenen dat de man gewoon pret had om het spel.Tuuuuurlijk
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Seksuele intimidatie is helemaal niet strafbaar, dus wat je bij de politie moet is mij een raadsel.



Als de sexuele intimidatie uit aanraken bestaat, dan zou er strafrechtelijk gezien sprake van aanranding kunnen zijn. Maar daarvoor moet sprake zijn van geweld of dreiging met geweld.

Een ongewenste tik op je billen is dat niet.



Dit is iets wat de school moet oplossen en zij moeten maatregelen tegen de leraar nemen.
Alle reacties Link kopieren
quote:citronella schreef op 24 september 2015 @ 23:25:

de combinatie hand op de kont en de opmerking (goed uitzicht vanaf hier), het feit dat het al eerder is gebeurd (dus het was niet een per ongeluk verdwaalde hand), dat een dik meisje ook rare opmerkingen van hem kreeg, nee, ik denk niet dat TO dit verkeerd geinterpreteerd heeft



Eens en ik vind het best raar dat anderen in dit topic er zo nonchalant over doen. Alsof het niks voorstelt. Een volwassen man die nota bene werkzaam is in het onderwijs hoort niet aan zijn leerlingen te zitten op een ongepaste manier! Het is imo juist heel belangrijk dat hij een reprimande van zijn werkgever krijgt of zelfs ontslag! Wie weet wat er gebeurt als hij denkt dat hij zomaar met alles wegkomt.

Ik hoop maar niet dat jullie kinderen later les krijgen van deze man want dan praat je wel anders.

TO ik vind het heel naar voor je dat je dit moet meemaken gelet op je verleden en je angststoornis. Vaak kiezen deze daders voor mensen waarvan ze verwachten dat die wel hun mond dicht houden. Kom op voor jezelf en laat je niet wijsmaken dat je je aanstelt.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt
Zoals al eerder gezegd, neem contact op met de vertrouwenspersoon. En neem een paar klasgenoten mee.
quote:peecee schreef op 24 september 2015 @ 22:15:

melding politie Hahaha haha stel je niet zo aan.Ben jij wel helemaal lekker in je boven kamer?
Alle reacties Link kopieren
De Hoge Raad heeft afgelopen week geoordeeld dat zij een ongewenste tik op de billen als ontucht beschouwt en daar een straf voor opgelegd. Blijkbaar is dat dus wel strafbaar, hoe belachelijk dat dan ook door sommige mensen gevonden wordt.
Alle reacties Link kopieren
http://www.rtlnieuws.nl/n ... er-klap-op-billen-ontucht



Als jij je geïntimeerd voelt is deze leraar te ver gegaan. Een klap op de billlen is ontucht. Zie link. Een docent hoort dit te weten. Hij zou juist extra voorzichtig moeten zijn bij zulke activiteiten.



Een school hoort ten alle tijden een veilige omgeving te bieden voor personeel en leerlingen. Informeer de juiste persoon op je opleiding i.v.m dossier opbouw. Maak melding bij de politie.



Blijf bij alles wat je onderneemt op dit gebied discreet en laat je niet verleiden tot roddel, achterklap en het ophitsen van de groep. Dat zal in je nadeel werken.



Probeer naar de lessen te gaan en durf te zeggen als je ergens niet van gediend bent. Hij heeft door deze handeling een negatieve invloed op jouw toekomst gekregen nu jij tijdens zijn lessen "spijbelt". Pas op dat je studievoortgang niet in het geding komt.



Kortom: blijf voor jezelf opkomen, blijf sterk en blijf discreet.



Succes
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik hier veel nonchalante reacties lees hierbij een quote uit de berichtgeving van RTL nieuws. Scholte is de advocaat in deze zaak.





De politierechter oordeelde dat de man zich schuldig had gemaakt aan ontuchtige handelingen, omdat 'het geven van een klap tegen de bil van een onbekend iemand in strijd is met de sociaal-ethische normen'.



Scholte was het daar niet mee eens en ging in beroep tegen de veroordeling. Het hof oordeelde ook dat het om ontucht ging, daartegen ging de advocaat in cassatie. Ook de Hoge Raad vond de veroordeling voor ontucht terecht.
Alle reacties Link kopieren
TO als tip wil ik je meegeven om een gesprek met een psycholoog aan te gaan of je vaste behandelaar. Al is het maar zodat je er met een neutraal persoon op kan reflecteren zodat je angststoornis niet verergerd.
De vastheid die je zoekt is even groot als de veranderlijkheid waar jij naar verlangt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven