seksuele intimidatie

24-09-2015 22:09 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!



Ik ben een meisje van 18 jaar en ik studeer, afgelopen woensdag tijdens de les heeft mijn leraar mij op mijn kont geslagen, seksuele opmerkingen gemaakt zoals: Ik heb vvanaf hier goed uitzicht. Wij waren namelijk spelletjes aan het doen zoals schipper schipper mag ik overvaren, hierna moet je een opdracht verzinnen en af en toe mest je dan als een kikker of op handen en voeten naar de overkant dan maakte onze leraar dus de opmerking : Goed uizicht hier vandaan.

Ook heeft hij een ander meisje beledigd die al overgewicht heeft maar dit werd nog even onder de neus gewreven. Ook pkte hij mij en een klasgenootje steeds beet in de schouders.



Kan ik hiervan aangifte doen bij de poltie? iik voel mij niet goed hierbij en durf de lessen van deze leraar ook niet meeer inn



Groetjes

Meisje1997
quote:Debora schreef op 24 september 2015 @ 23:05:

Ik weet niet wat de politie kan doen. Misschien willen ze wel een gesprek met de leraar voeren. Dat ie er echt van schrikt en het dan wel laat. Dat kan volgens mij ook als je een melding maakt.



Bij dit soort incidenten ligt de bewijslast bij de dader ipv bij het slachtoffer. De leraar kan eerder rekenen op de harde behandeling (oppakken, vastzitten tijdens onderzoek, enz). Met een beetje pech komt de zaak niet rond, maar wordt hij ook niet geseponeerd. Dat kan de leraar dus zijn carrière kosten.



En dat is ook geheel terecht als leraren zich schuldig maken aan seksuele intimidatie. Maar iets in de manier waarop TO post, doet mij daar aan twijfelen.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 24 september 2015 @ 23:12:

[...]



" afgelopen woensdag tijdens de les heeft mijn leraar mij op mijn kont geslagen "