Levensgenieters en HSP vriendinnen gezocht

08-09-2015 12:32 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames! Ik ben 32, alweer heel wat jaren gelukkig met mijn vriend, wonen samen met hond en katjes (oeh, dat klinkt burgerlijk :P) in Amsterdam, net als velen van jullie een onwijze levensgenieter, maar wel iemand die ook graag "me-time" heeft. Ik durfde eerst niet zo goed dit bericht te posten, omdat ik in het verleden hier heb gezien dat er niet zo positief gereageerd word op het "fenomeen" HSP, maar ik ga het gewoon doen Hoppa! Waarom ik HSP noem: het gaat hier niet om de term en dat ik iemand zoek om er zielig over te doen, want ik ben niet bijzonder en ik ben niet zielig. Diegene die ook weet of denkt dat ze dit heeft snapt het wel. Ik heb vaker een oproep gedaan over meiden leren kennen in Amsterdam en dat waren meestal erg uitbundige mensen en juist een beetje het tegenovergestelde. Ik kan ook uitbundig zijn, alleen gering ;) Veel ruimte voor anderen in mijn leven, en geef juist soms veel teveel en ga over mijn grenzen omdat ik nu eenmaal een pleaser ben en er graag voor mijn vrienden ben, maar heb soms ook behoefte aan tijd voor mezelf of ik ben eens niet zo super uitbundig Soms begrijpen mijn vriendinnen dit niet zo goed, wat ik ze niet kwalijk neem. Maar het lijkt me heerlijk als ik mezelf eens niet hoef uit te leggen, ik maak namelijk altijd graag tijd voor ze als ze me echt nodig hebben, maar voor een uitgebreid feest en de dag erna weer 1, zo ben ik niet.



Ik heb ontzettend leuke en lieve vriendinnen, maar zij wonen bijna allemaal buiten Amsterdam en kan niet alles met ze bespreken..wat natuurlijk prima is, maar het lijkt me erg leuk om meer meiden te leren kennen die misschien ook hooggevoelig zijn, gek zijn op het strand, creatief zijn of willen zijn maar het te weinig doen, etentjes, reizen, filosoferen, yoga/mindfullness onder de knie krijgen, groot gevoel voor humor/sarcasme en zelfspot hebben, niet perse wild hoeven te stappen (af en toe een leuk 90s feestje vind ik wel erg gezellig!) maar van een koffie,thee en/of wijntje kunnen genieten met een hoop gelach en geklets over boeiende dingen en koetjes en kalfjes. En het hoeven natuurlijk niet alleen HSP mensen te zijn die reagereen! Iedereen die zich aangesproken voelt en het leuk lijkt om eerst leuk te mailen en dan eens af te spreken; gezellig!



Nog wat meer over mij: ik ben een nachtuil die van films houdt, dol op fotografie, lezen, yoga, fietsen met picknick, koken, bakken, strand, golfsurfen voor zover dat lukt, ben een dromer, 100 DIY projecten tegelijk doen die ik nooit afmaak, wil de wereld rondreizen, ben graag een luisterend oor en schouder voor mijn vrienden, lach heel graag, ben een emo wat betreft de mensen van wie ik hou, kijk teveel televisie, ben ongeduldig, ben ook heel geduldig, pieker teveel maar val er niemand mee lastig ;) Ben je net zo verknipt als ik? Lijkt me leuk om van je horen! Ook als je niet in de buurt van Amsterdam woont. Meteen een email sturen mag ook, yogigigi@hotmail.com.



Wie weet tot snel!
quote:yogigi schreef op 08 september 2015 @ 14:09:

Miss-Pippilotta en Star, ik begrijp jullie reactie en bedankt daarvoor. Maar ik heb totaal geen -ik-ben-bijzonder-houding, integendeel zelfs. Ik heb het erbij gezet, NIET omdat ik het daar uitgebreid over wil hebben (dit vind ik namelijk gewoon al teveel), maar mensen die zich herkennen in die termen zich misschien aangesproken voelen en snappen wat voor vriendschap me fijn lijkt. Ik heb al eens eerder een oproepje geplaatst, wat reacties gehad en ook al wat meiden ontmoet, maar dat waren gewoon volslagen andere types. Om nu eens te zien of er likeminded mensen zijn, heb ik het zo geformuleerd. That is it. Ik ben niet zielig, ik ben niet bijzonder, ik ben gewoon mezelf en heb het zo definieerd. Wie zich aangevallen voelt om de zoveelste HSP-term, jammer dan, laat het duidelijk zijn nu waarom ik dit heb geplaatst.



Maar wat valt er te snappen? HSP is een karaktereigenschap (vandaar dat ik reageerde met 'je HEBT geen HSP') net als dominant, trouw, zelfstandig etc. dat zet je toch ook niet in een oproep?



En een heleboel gevoelige mensen bij elkaar lijkt me trouwens helemaal niet gezellig
Alle reacties Link kopieren
quote:Miss-Pippilotta schreef op 08 september 2015 @ 14:14:

Yogigi; thanks voor je reactie. Je oproep klinkt leuk hoor, je komt op mij over als een leuke vrouw.



Je uitleg verduidelijkt het voor mij wel een beetje.



Hoe dan ook: het is sowieso dapper!

Je beschrijft dat ook wel leuk in je OP.



Succes; hopelijk vind je wat je zoekt!Dankjewel meis! Appreciate it
Alle reacties Link kopieren
quote:Star schreef op 08 september 2015 @ 14:19:

[...]





Maar wat valt er te snappen? HSP is een karaktereigenschap (vandaar dat ik reageerde met 'je HEBT geen HSP') net als dominant, trouw, zelfstandig etc. dat zet je toch ook niet in een oproep?



En een heleboel gevoelige mensen bij elkaar lijkt me trouwens helemaal niet gezellig



Star, je bent van een andere planeet zo te zien, en dat is prima! Ik heb hier boven al uitgelegd waarom ik het erbij zet, als je dit niet snapt dan is dat jammer voor jou, niet voor mij.



Oh! En ik heb ook geen behoefte aan een heleboel hooggevoelige mensen tegelijk om me heen ;) Jakkie nee zeg!
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij heb je het gevoel jezelf te moeten verdedigen. Lijkt me niet nodig.

Ik begrijp wel waarom je noemt waarom je HSP bent. Misschien snap je dat alleen maar als je zelf ook HSP bent.

Ik ben zelf ook vooral bevriend met mensen die HSP zijn. Lastig uit te leggen waarom precies. Een match is er wel.

Ik heb alleen niet zoveel met yoga en mindfulness...

Wat bedoel je met 'verknipt' zijn?
Alle reacties Link kopieren
Dat klopt ja. En je slaat de spijker op z'n kop, vandaar dat ik ook ongeveer hetzelfde schrijf bij "waarom ik hsp vermeld". Verknipt zijn, dat moet niet zo serieus genomen worden ;) Bedoelde meer dat HSP mensen als verknipt gezien worden omdat ze anders zijn dan 'de norm'. Yoga en mindfullness doe ik momenteel amper maar vooral yoga lijkt me fijn voor flexibilteit, als sport en ontspanning, mindfullness om proberen de prikkels die ik niet kan ontwijken de baas te kunnen. Maar niet in de super zweverige vorm, zo zit ik niet in elkaar
Ik houd ook niet zo van labeltjes, ben gewoon een gevoelig normaal mens. Snap ook dat je het noemt hoor, precies om de reden die strelizia noemt. Denk dat mensen die gevoelig zijn en daarover open zijn, vaak het gevoel hebben dat ze anders en dus "verknipt" zijn. Is natuurlijk absoluut niet geval, geen mens is hetzelfde. Denk dat yogi zich alvast voorbereidde op de negatieve reacties aangezien die vaak volgen zodra er HSP te lezen is in de titel.
Alle reacties Link kopieren
You' ve got mail.
Alle reacties Link kopieren
Hee leuk @Vrouwzondernaam! Ik kijk nu pas weer in mijn inbox, zal je vanavond beantwoorden Gezellig!
Alle reacties Link kopieren
Is naar je hotmail gegaan..een pb lukte niet.
Alle reacties Link kopieren
Hoi yogigi, ik heb je ook een mailtje gestuurd!!

Wat een respectvol commentaar ook weer hier, je kan beter zeggen dat je autistisch bent of zo
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet of ze de mails ontvangt of leest Smelgje
Alle reacties Link kopieren
Oh oke dank, dan schiet je dr weinig mee op
Alle reacties Link kopieren
Dag lieve mensen! Wederom geen meldingen ontvangen, excuses! Heb nu ook meer rust, waren 2 drukke weken ^_^, ga jullie dit weekend berichten, wat leuk, jullie mailtjes! Tot dan, fijn weekend!
Alle reacties Link kopieren
Oh oke, nou wacht je mail af. Missch tot snel gr. Mel
Alle reacties Link kopieren
Ik ook (geen melding kan kloppen, heb je geen PB gestuurd maar een mail op je emailadres)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven