Tips tegen kattengeur rond huis

23-09-2008 16:12 7 berichten
Hallo,



Vanaf het moment dat wij ons huis betrokken (nu een jaar geleden) hebben we last van onze buur(t)katten die vlakbij de deur plassen. Zowel voor als achter. Met als gevolg dat je altijd die geur ruikt als de deuren opengaan. Iemand enig idee hoe ik die katten kan bewegen elders hun geursporen uit te zetten?
Alle reacties Link kopieren
o jee dat is wel erg vervelend ja! Zeker omdat het niet je eigen katten zijn!

Wat je kan proberen is kat weg spray kopen! Dit vinden ze niet lekker ruiken en zullen ze een ander plekje gaan zoeken!

Sommige katten interesseerd het niets (zoals de mijne) Maar je kan het altijd proberen!!!
Je kunt spuitbussen met feromonenspray kopen. Dat kan je helpen...
Alle reacties Link kopieren
http://www.petsworld.nl/w...in_page=index&cPath=5_141



hier staan meerdere oplossingen!
Nou, dat zijn al reacties waar ik iets mee kan. Ga ook gelijk even een kijkje nemen op de link!
zwarte peper strooien, flink veel....klinkt stom maar helpt echt!
Alle reacties Link kopieren
Koffieprut houden ze ook niet van.



Hoogstwaarschijnlijk heb je in de buurt een paar ongecastreerde katers wonen die elkaars geursporen willen oversproeien. Een keer goed schoonmaken met een middeltje zonder ammonia (mijn katten zijn niet dol op dettol, doet ze waarschijnlijk aan de dierenarts denken). Daarna koffieprut strooien, of zwarte peper. Gemalen wel he :)



Ook heel effectief, maar het kost wel tijd, is om het hoekje op de loer zitten met de tuinslang paraat. Kater in de buurt van het pieshoekje, klets water erop. Na een keer of 3-4 hebben ze de boodschap begrepen. Maar ja, dat kost je dus wel minstens 2 weken vakantie.....



Of een grote pot neerzetten, of iets anders, op die plek. Maar evengoed wel eerst schoonmaken, anders piesen ze er gewoon naast. Oh, en de pot vullen met planten, anders gaan ze erin.

(ik heb 4 katten, en had voorheen 3 katers.....)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven