Verliefd! (wederzijds) maar hij heeft (nog) een vriendin

24-09-2008 11:04 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit ergens flink mee in mijn maag en ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken..



Ik ben onlangs op een feest van mijn werk een ontzettend leuke kerel tegen het lijf aan gelopen. (J) Hij is een vriend van een collega van mij. Na die avond hebben J en ik contact gehouden. Ik ben helemaal tot over mijn oren verliefd op die vent, en hij op mij! :love: Mooi toch zou je zeggen..?! Maar hij heeft al 6 jaar een relatie waarvan hij 3 jaar samen woont... Hij was happy met haar, totdat hij mij tegen kwam. Hij had al wel een tijdje lichte twijfels over zijn relatie, hij vroeg zich af of " dit" het nou echt was voor hem.



We hebben 1x samen afgesproken en de vonken spatten er van af toen we elkaar weer zagen. Het heeft me heel wat moeite gekost maar er is die avond niets voor gevallen. Geen zoen, niets.. dit had absoluut kunnen gebeuren overigens.. Maar mijn principe was altijd: " Van gebonden mannen blijf je af" En dat heb ik dus ook gedaan. Maar als er een vervolg komt weet ik niet of ik weer de verleiding kan weerstaan.. Hij houd wel van zijn vriendin maar kan mij niet uit zijn hoofd zetten, en twijfelt nu dus over zijn relatie.



Ik kan 2 dingen doen...



-Ik ga er volledig in mee, ik ben tenslotte vrijgezel en hoef aan niemand iets uit te leggen. Ik zie dan uiteindelijk vanzelf wel of de liefde sterk genoeg, is en of hij voor mij kiest.



-Of ik blijf netjes met mijn handen van hem af, en vertel hem dat hij welkom is op het moment dat hij weer alleen is.



Er zullen nu heel veel meiden gaan roepen; " je moet van gebonden mannen afblijven" Niet doen dus! Dames.. helemaal mee eens.. maar dit is zo moeilijk als je helemaal tot over je oren verliefd bent!! Ik wil liever ook niet 1 of andere slet zijn die een relatie kapot maakt. Echt niet!! Maar ik kan hem niet uit mijn hoofd zetten... What to do? :cry: Ik ben zo verliefd...
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat het het beste is als je hem vertelt dat hij weer welkom is als het uit is. In het slechtste geval blijft hij toch bij haar, na jaaaaren van twijfel, en ben je al die tijd tweede keus geweest en heb je voor niets gewacht. Kies voor jezelf en neem niet genoegen met een bezet man.
Ik zou als ik jou was voor optie 2 gaan: laat hem eerst uitzoeken wat hij met zijn huidige relatie aan wil. Als hij besluit om daar uit te stappen kom jij weer in beeld.



Als je namelijk in een driehoeksverhouding terechtkomt blijft jullie relatie altijd gebaseerd op een leugen en andervrouws pijn, zelfs als hij uiteindelijk wel voor jou kiest. Dat lijkt me niet een stabiele basis om een relatie te starten!



Maar ik kan me levendig voorstellen dat dat heel moeilijk is. En knap dat je van hem af gebleven bent! (dat zouden meer mensen moeten doen in soortgelijke situaties!)
Alle reacties Link kopieren
Mmm ik ben 6 jaar samen met mijn vriend en woon al een poosje samen met hem. Ik zou je ogen uit je hoofd krabben.

Laat hem met rust tot hij vrijgezel is, dan hou je de eer aan jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Mijn advies in deze is ook; niet doen. Vertel hem dat hij óf aan zijn relatie moet werken, óf deze eerst verbreken (en niet onbelangrijk:) verwerken voordat jij hem in je leven toelaat.



Je gaat toch zeker geen genoegen nemen met onzekerheid, tweede keus en twijfel? Daar word je hooguit ongelukkig van.
Alle reacties Link kopieren
Laat hem eerst zijn vorige relatie netjes afronden voor je iets met hem begint. Dan weet je ook zeker dat hij echt voor jou kiest, en je niet alleen maar 'voor erbij' wil.

Als je nu al met hem gaat lopen rommelen levert dat jullie alledrie alleen maar ellende op op den duur.
Alle reacties Link kopieren
ik denk dat je met optie 2 het best uit bent... je dwingt hem om eens goed over zijn relatie na te denken... als hij het uitmaakt is dat natuurlijk helemaal mooi, als hij bij zijn vriendin blijft heb je jezelf een hoop ellende bespaart...



optie 1... dan maak je het hem wel erg makkelijk om van 2 walletjes te blijven eten... grote kans dat hij dan nooit de echte keuze maakt... en bovendien, een man die vreemdgaat (ook al is zijn relatie slecht) zou voor mij geen ideale partner zijn
Alle reacties Link kopieren
De eer aan jezelf houden meis

Anders ga je er alleen maar verdriet van krijgen



Als hij echt hetzelfde voelt voor jou dan gaat hij bij zijn vriendin weg

Zo niet, dan weet je ook genoeg.



Ik ben ook een groot voorstander van eerst het ene netjes afhandelen voor verder te gaan met het ander



Ik snap dat het hartstikke moeilijk voor je is maar zeg eens eerlijk

Zou jij zo zelf ook niet behandeld willen worden?
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou gaan voor optie 2. Dat is zeker niet de leukste en in eerste instantie de moeilijkste, maar op langere termijn uiteindelijk wel de makkelijkste en overzichtelijkste oplossing.



Als hij jou kan krijgen en zijn vriendin ook kan houden waarom zou hij dan kiezen? En ga hem nou niet idealiseren en zeggen dat hij niet zo gemakzuchtig en egoistisch is. Het is vast een leuke man, maar het is ook maar een mens, en een mens (man of vrouw) is nou eenmaal sterk geneigd voor de op korte termijn makkelijkste weg te kiezen. De consequenties op lange termijn zijn gewoon moeilijker te overzien. Zeker als je in een rush van verliefdheid zit (dat merk je nu zelf ook). En zoals je zelf ook al zegt... hij houdt wel degelijk van zijn vriendin, dus je er nu in gooien maakt het voor hem alleen maar nog verwarrender en onoverzichtelijker.



ter info: de kans dat hij bij zijn vriendin weg gaat voor jou terwijl hij jou al 'heeft' is 1,5-5% (verschilt per onderzoek). Ik zou het er niet voor doen...
Alle reacties Link kopieren
Rationeel zeg ik; hij maakt het eerst uit en dan gaan jullie verder. Je moet wel stevig in je schoenen staan om te wachten.

Vlees kan zó zwak zijn en aandacht zó fijn.



Jij bent vrijgezel en jij hoeft geen verantwoording af te leggen, behalve aan jezelf. Hij daarentegen.. Als hij een eervolle man is, maakt hij een beslissing. En daar ga jij even op wachten.



Ik heb het ook gehad. Ik ben er niet trots op...want ik kon uiteindelijk niet van hem afblijven. Bij onze eerste zoen wist ik niet van haar bestaan..ik heb het zelfs aan hem gevraagd. Toen heb ik 3 maanden afstand genomen maar hij versierde mij zo fanatiek dat ik overstag ben gegaan. Uiteindelijk kwam ik weer bij zinnen en heb ik het afgekapt. Gek genoeg konden wij er prima over praten. Zij was geen taboe. We zijn tot de conclusie gekomen dat hij en ik hetzelfde is als de kat op het spek binden. Ik heb meelij met zijn vriendin want zij weet alleen van de eerste zoen. Hij heeft voor haar zekerheid gekozen en dat vind ik prima. Ik hoef geen verkering met een man die zijn vriendin bedriegt met mij...ook al is de aantrekkingkracht nog zo groot.
Alle reacties Link kopieren
Verliefdheid wordt veroorzaakt door hormonen. Niet meer, niet minder. De relatie van die jongeman is op wat meer gebaseerd denk dan die chemische reactie die jullie bij elkaar veroorzaken. Wees een mens en beheers je! Optie twee. Vertel het hem en neem een stap terug.



Gaat het over, dan weet je dus dat er echt niks anders aan de hand was dan een overdosis hormoon. Geen liefde, geen soulmate, nada.



Staat hun huis echter een maand later op Funda...
Alle reacties Link kopieren
Lachebekje26 schreef op 24 september 2008 @ 11:04:



-Ik ga er volledig in mee, ik ben tenslotte vrijgezel en hoef aan niemand iets uit te leggen. Ik zie dan uiteindelijk vanzelf wel of de liefde sterk genoeg, is en of hij voor mij kiest.







bij dit soort opmerkingen vraag ik mij altijd af waar de solidariteit van vrouwen is? hoe zou jij je voelen als hij voor jouw kiest maar hij word verliefd op een ander (weer) en zij denkt; ach ik voel er niks van dat hij een vriendin heeft....

wat gij niet wil dat u geschied.... *zucht!*
Alle reacties Link kopieren
De kans is groot dat wanneer jij drie jaar met hem samenwoont hij een keer met een vriend naar een personeelsfeestje gaat, en daar een vrijgezelle dame tegenkomt die iets in hem losmaakt.
Alle reacties Link kopieren
Kwam de zelfbeheersing tijdens die afspraak alleen van jou of ook van hem? Oftewel: zou hij zijn kans grijpen als hij hem kreeg? In dat geval denk ik inderdaad dat de kans groot is dat hij op een gegeven momens jou ook weer besodemieterd. Dan wil je deze man toch niet?
Alle reacties Link kopieren
Als ik het goed begrijp hebben jullie elkaar 2 keer gezien? Dit is gewoon verliefdheid, hormonen, lust, weet ik veel wat, bij hem zonder twijfel de sleur van een langere relatie. Tja. Als je zo dom bent om nu wat met hem te beginnen, moet je er wel rekening mee houden dat hij over enkele jaren op wéér een ander feestje wéér een andere vrouw zou kunnen tegenkomen. En dan zal hij zich wéér realiseren dat hij happy was met jou tot hij díe vrouw tegenkwam, enz, enz, enz, enz, enz.
Alle reacties Link kopieren
Perel schreef op 24 september 2008 @ 11:28:

De kans is groot dat wanneer jij drie jaar met hem samenwoont hij een keer met een vriend naar een personeelsfeestje gaat, en daar een vrijgezelle dame tegenkomt die iets in hem losmaakt.
Mijn idee., TO hoe zou jij dat vinden?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Laat je niet misleiden door je verliefdheid. Als je relatiemateriaal in hem ziet: afblijven. Ook al zegt hij dat hij verliefd is, mss wil hij gewoon een tijdje met je 'spelen'. Zijn relatie klinkt ook helemaal niet alsof die slecht is,oftewel uitzichtloos. Enneh, het is wel een man die, als ik je goed lees, bereid is om vreemd te gaan....
Alle reacties Link kopieren
ambrosia9 schreef op 24 september 2008 @ 11:13:

Mmm ik ben 6 jaar samen met mijn vriend en woon al een poosje samen met hem. Ik zou je ogen uit je hoofd krabben.

Laat hem met rust tot hij vrijgezel is, dan hou je de eer aan jezelf.
Ik ben benieuwd wat je dan bij jouw vriend zou doen want er zijn wel 2 mensen bij betrokken!
been there, done that en lesje geleerd



Mannen die hun oude schoenen niet weg willen gooien en ondertussen al wel diverse nieuwe willen inlopen, daar heb je niks aan. Ik zou 'm vertellen dat je gek op 'm bent, maar dat ie eerst z'n relatie moet afronden voor jullie iets met elkaar gaan beginnen, anders is de kans groot dat je voor hem gewoon leuk voor erbij zult worden. Als ie ruggegraat heeft en hij voelt ook echt iets voor jou, dan zet ie 'n punt achter wat ie nu heeft. Als ie die stap niet kan of wil zetten, bedenk dan dat als jij 'm zou krijgen, hij hetzelfde zal doen als ie weer 'n nieuwe spannende vrouw ontmoet en jullie al weer 'n tijdje in een sleurrelatie zitten.
Alle reacties Link kopieren
gigaluilak schreef op 24 september 2008 @ 11:24:

[...]



bij dit soort opmerkingen vraag ik mij altijd af waar de solidariteit van vrouwen is? hoe zou jij je voelen als hij voor jouw kiest maar hij word verliefd op een ander (weer) en zij denkt; ach ik voel er niks van dat hij een vriendin heeft....

wat gij niet wil dat u geschied.... *zucht!*




Nu heb je zeker een punt maar niet mbt de andere vrouw. Er bestaat namelijk een kans dat hij op dit moment zijn leven met de verkeerde deelt en jij wel de goede bent.



Dat verliefdheid er is, wil niet zeggen dat je er ook onmiddellijk naar handelt. Bovendien zit je al in een vervelende situatie dat 1 partij nog bezet is. En ja, vaak gaat het gewoon om sex, buiten de deur snoepen, naiviteit of tijdelijke spanning maar er bestaat toch een kans. Jouw bestaan als nieuwe (en hopelijk tijdelijke) derde is opzichzelf niets mis mee. Tenslotte zit er waarschijnlijk ook iets niet goed in zijn relatie. Wel balen voor TO dat zij nu de wachtende partij is en afhankelijk van zijn keuze..
Alle reacties Link kopieren
Maricke schreef op 24 september 2008 @ 11:37:

[...]





Ik ben benieuwd wat je dan bij jouw vriend zou doen want er zijn wel 2 mensen bij betrokken!




Die zou een heel vervelend ongeluk krijgen denk ik ;-)

Ik snap die vrouwen nooit hoor, die alleen de minnares wat aan willen doen. Mijn vriend zou per direct mogen vertrekken. Logisch!
Alle reacties Link kopieren
Lachebekje: ik heb in dezelfde situatie gezeten! Hierbij een waarschuwing vanuit de grond van mijn hart.



Ik was verliefd, hij ook, maar hij had ook een vriendin van wie hij hield. Maar omdat ik verliefd was, dacht ik: hij verlaat haar wel voor mij.

Na veel bellen en sms-en is hij vreemdgegaan met mij.



De dag erna voelde ik mij gebruikt, hij ging terug naar zijn vriendin en ik kon er met niemand over praten (want het moest stil blijven) en mijn hart was gebroken.



Moraal: eerst wachten of hij echt klaar is met haar, anders je niet laten gebruiken voor zijn genot en dan je hart laten breken.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
Optie 2.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
gigaluilak schreef op 24 september 2008 @ 11:24:

[...]





bij dit soort opmerkingen vraag ik mij altijd af waar de solidariteit van vrouwen is? hoe zou jij je voelen als hij voor jouw kiest maar hij word verliefd op een ander (weer) en zij denkt; ach ik voel er niks van dat hij een vriendin heeft....

wat gij niet wil dat u geschied.... *zucht!*






Ik ben erg voor solidariteit. Maar solidariteit is een veel minder sterke drijfveer dan eigenbelang. Kijk maar eens wat er gebeurt als mensen honger hebben en er is maar een klein beetje eten beschikbaar, dan gaan mensen voor zichzelf. Dat principe geldt in principe in elke situatie waarin mensen graag iets voor zichzelf willen. Alleen zijn de meeste situaties gelukkig niet zo extreem dat mensen niet in staat zijn er met gezond verstand tegenin te gaan en alsnog 'netjes' te handelen.



Maar in dit geval is het niet alleen een kwestie van niet 'netjes' zijn als TO voor optie 1 gaat. Het is hoogst waarschijnlijk ook in haar eigen lange termijn belang om voor optie 2 te gaan. Dat voor ogen houden werkt waarschijnlijk veel beter dan alleen de morele druk van dat het niet 'hoort'.
Alle reacties Link kopieren
Wat ook nog zo is dat hij hoogstwaarschijnlijk van zijn vriendin houdt en dat ze nu in een dip zitten, waarin hij heel laf zijn heil zoekt bij een ander. Houden van is zoveel sterker dan verliefdheid. Ze wonen samen, zijn al 6 jaar samen. Ik denk dat de kans echt minimaal is dat hij voor jou kiest. Hooguit een slippertje. Maar ja, je weet het nooit. Ik zou mooi zorgen dat ik mezelf niet in de nesten zou werken en wachten tot hij zijn keuze heeft gemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven