van iPhone naar Samsung?

29-09-2015 20:48 63 berichten
Ik heb een iPhone 4s, en mijn abonnement loopt binnenkort af en mag ik een nieuwe telefoon 'uitzoeken'. Al jaren dweep ik met Apple. Alles wat digitaal is, is van Apple hier in huis en dat bevalt. Alle agenda' lopen sync, ik haal mijn mail overal en nergens op. etc. Perfect. Op een ding na. Met gepaste jaloezie kijk ik toch steeds vaker naar het scherm van een Samsung Galaxy s6. En dan vooral naar de foto en film kwaliteit. Daarin vind ik ook echt dat Apple achter blijft. Maar stel ik besluit te switchen. Komen mijn afspraken dan ook in mijn macbook als ik ze noteer op mijn Samsung? Zijn de foto's makkelijk over te zetten etc. En gaat het mij bevallen, Android? Wie is mij voorgegaan. verhalen (en tips!) welkom.



btw: ik twijfel dus nu tussen de Samsung Galaxy s6 / s6 Edge, en een iphone 6 / 6s
Wat is een 'Steve-jail'?
Ik ben van iPhone naar samsung gegaan, maar zodra het kon gelijk weer teruggegaan naar iPhone. Ik vind iPhone veel prettiger dan samsung!
Alle reacties Link kopieren
Ja ik begrijp helemaal dat je jaloers bent op een samsung S6, iphone 4 werkt echt niet meer met IOS en is zwaar in de hand en de camera is ook niet meer goed, ik zou echt een iphone 6 nemen.



Ik heb naast mijn 5S een samsung galaxy S5 gehad mooi ding maar snapte er niks van veelste ingewikkeld nooit meer je gaat spijt krijgen heb hem na een week verkocht!
Alle reacties Link kopieren
quote:Bambi schreef op 29 september 2015 @ 22:13:

Wat is een 'Steve-jail'?



... dat Steve Jobs en nazaten bepalen wat jij mag doen op je telefoon en wat er in de AppStore komt en dat er maar EEN AppStore is.



Dat is veel te beperkend voor mij; het is mijn telefoon, en ik wil bepalen wat ik erop doe.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een iPhone 5S. Mijn werktelefoon is een Samsung. Ik vind het een verschrikkelijk onding. Het loopt vast en Android werkt niet prettig. Daarnaast heel veel apps die ik nooit gebruik, maar die vanzelf weer terugkomen als je ze verwijdert (als dat al kan).



Mijn zus had ook een iPhone. Abonnement liep af, ze heeft gekozen voor een Samsung. Nu heeft ze hem een jaar ongeveer en ze wil zo snel mogelijk weer terug naar een iPhone.
Ik vind de kwaliteit van de iPhone 4 en 4s ook bagger (heb nu een 4). Bedrijfsmatig werk ik ook wel eens met een iPhone 6, en die bevalt me erg goed. Nu de 6s nog veel beter lijkt te zijn, ga ik daarop overstappen.
Alle reacties Link kopieren
Oh ja, wat @pinchos zegt: Android-fabrikanten stoppen bloatware en skins op hun telefoons. Rommeltje!



En nogmaals: dat zeg ik allemaal als derde generatie Android-gebruiker.
Is dat hele 'Apple versus Samsung' zo heel spannend of belangrijk dan?

De 1 werkt liever met Apple, de ander met Samsung/Android.

Ligt er maar net aan hoe compatibel e.e.a. is met de andere gadgets die je bezit. Meer is het niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:evaq schreef op 29 september 2015 @ 22:21:

[...]





... dat Steve Jobs en nazaten bepalen wat jij mag doen op je telefoon en wat er in de AppStore komt en dat er maar EEN AppStore is.



Dat is veel te beperkend voor mij; het is mijn telefoon, en ik wil bepalen wat ik erop doe.Dit is precies de reden waarom ik geen Apple koop. Zij bepalen wat goed en slecht voor je is.
quote:tafkap schreef op 30 september 2015 @ 00:15:

[...]





Dit is precies de reden waarom ik geen Apple koop. Zij bepalen wat goed en slecht voor je is.Wat een onzin. Zeg je dat ook bij Android?
Alle reacties Link kopieren
In ons gezin zijn we heel tevreden over android, op drie telefoons en drie tablets.



Ook met de laptop (Asus) kunnen de apparaten goed communiceren.

Snoezekinds Memrise voor school verschijnt direct op de telefoon en tablet als hij woordenlijsten heeft ingevoerd op de laptop. Mijn kobo e-reader werkt ook met apps op telefoon en tablet

Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 30 september 2015 @ 00:17:

[...]





Wat een onzin. Zeg je dat ook bij Android?



Nee, bij Android zijn er indien nodig alternatieve bronnen beschikbaar.



Voorbeeld http://frankrijk.blog.nl/ ... dat-de-foto-te-sexistisch
quote:tafkap schreef op 30 september 2015 @ 01:19:

[...]





Nee, bij Android zijn er indien nodig alternatieve bronnen beschikbaar.



Voorbeeld http://frankrijk.blog.nl/ ... dat-de-foto-te-sexistisch

iPhone kan je een jailbreak doen.

Maar is het vanuit principe dat je tegen Apple bent, of mis je nou écht iets? Ik bedoel het voorbeeld dat je aanhaalt daarvan denk ik 'lekker boeiend'. Er valt echt prima te leven met de appstore wat mij betreft.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb Samsungtelefoons omdat die goedkoper zijn als ze vergelijkbare hardware hebben als de iPhones. Maar ik heb ook een iPad en ik kan er dit over zeggen: Apple werkt. Samsung werkt ook wel, maar soms moet je iets meer moeite doen. Opnieuw opstarten, vastgelopen programma eraf halen ed. Bij de ipad heb ik die problemen nooit.
Alle reacties Link kopieren
quote:SpringDing schreef op 30 september 2015 @ 01:32:

[...]



iPhone kan je een jailbreak doen.

Maar is het vanuit principe dat je tegen Apple bent, of mis je nou écht iets? Ik bedoel het voorbeeld dat je aanhaalt daarvan denk ik 'lekker boeiend'. Er valt echt prima te leven met de appstore wat mij betreft.



Waarom een jailbreak moeten doen wanneer ik ook gewoon een makkelijker, en voor mij persoonlijk, beter alternatief kan doen? Zelfde reden waarom ik op mijn pc Linux gebruik en niet iOS/Windows. Ze zijn beide zo beperkend en bepalen wat en hoe jij de de dingen moet doen. Ik ben uit principe niet tegen Apple. Maar ik zou er nooit eentje kopen, en daar zijn honderden argumenten voor, maar de belangrijkste is voor mij gewoon de prijs. Ik ga echt geen honderden euro's aan een telefoon uitgeven. Heb wel iets beters waaraan ik dat kan besteden.

Maar ik kan me wel mateloos ergeren aan de personen die Apple gebruiken en vervolgens allerlei onzin uitkramen (zie de opmerkingen van Pamelacourson bijv.) Dat waar vele Android gebruikers gewoon zeggen "Ik vind Android fijner" (of misschien zelfs wel Samsung, want Samsung is Android maar Android is niet per definitie Samsung), moeten vele Iphone gebruikers als een soort betweter constant uitkramen "dat hun telefoon de allerbeste is en al het andere is poep". Dit terwijl ze zelf dus totaal geen verstand hebben van de software noch de hardware die eronder zit. Tja, en hetzelfde geldt eigenlijk voor jou. Jij roept dat Apple "logisch" in elkaar zit. Maar kan je dat dan onderbouwen? Wanneer zit iets logisch in elkaar? En waarom is het dan zo dat ik een Iphone niet direct snap, maar op mijn Motorola wel alles weet te vinden? Denk je niet dat dat eerder persoonlijk is? En denk je niet dat dat ligt aan wat je logisch vind, en gewend bent? Om en heel ander voorbeeld te geven, sommige vinden het OV-systeem niet logisch, ikke wel. En waar jij vind dat "er prima te leven valt met de appstore", missen andere echt de mogelijkheid om zélf apps te maken. Wij hebben een keer een eigen app gemaakt die we konden testen via de Playstore, maar via de appstore niet. En ook dat brengt natuurlijk weer voor en nadelen met zich mee.



Dus alsjeblieft, vertel mij maar waarom Apple objectief gezien beter is dan Andriod. En kijk daarbij alsjeblieft ook naar de hardware. Heel veel succes.

Ow ja, al die problemen met je moeder; Ik weet 100% zeker, en ik wil er ook best een wetje om leggen, dat dit niet aan het besturingssysteem ligt.
Ik denk dat ik aan het besturingssysteem van android na jaren apple wel kan wennen en snappen maar van belang is dat het moeiteloos communiceert met mijn andere wel apple apparaten zonder dat ik daar een hoger studie voor hoef te volgen. En dat ie snel is en niet vast loopt etc. Daarin heeft apple mij nog nooit teleurgesteld. Maar die camera hé, dat is echt de reden waarom ik een overstap overweeg naar wat voor android dan ook. Ik neig nu toch trouw te blijven aan apple en voor de 6s te gaan. Dan is mijn camera wel niet zoals een Samsung of als de Sony (want 20mp, wat een plaatje!) maar wel beter dan dat ik tot nu toe gewend ben en blijft alles doen zoals het 't nu doet. En daar hou ik dan ook wel weer van.
Alle reacties Link kopieren
Sinds de 4s is de camera van de iPhone ook echt wel beter geworden hoor. Mijn 5s maakt goede foto's.
Met pamelacourson eens. Sowieso heeft Apple zijn aantal megapixels pas omhoog gebracht toen ze daar softwarematig ook wat mee konden. Met niet-apple toestellen zie je ook wel eens korrelige ruis ontstaan, juist doordat er te veel megapixels zijn die niet goed kunnen worden verwerkt.



Hier kan je trouwens een foto-vergelijking vinden tussen alle iPhone camera's.
Goede site Nyx-!
Graag gedaan, valt het je mee of tegen?
't valt mee. Er is duidelijk verschil van mijn huidige 4s naar mijn toekomstige 6s. Tis echt een vooruitgang maar toch zijn zijn de foto's niet van die kwaliteit zoals ik ze zag van een Sony Xperia, helaas. ik denk wel dat ik er goed genoeg mee uit de voeten kan. En dan heb ik het gedoe niet dat ik niet meer sync loop met mijn andere apparaten thuis. dat is me toch ook wat waard.
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van me is na jaren een Samsung te hebben gehad overgestapt op Apple (iPhone 6). Ze wil nu niks anders meer dan een iPhone. Samsung liep volgens haar na een tijd vaak vast, ging gekke dingen doen zoals spontaan mensen bellen en andere fratsen omdat het scherm aan het klooien was. Zelf heb ik een iPhone en ik herken jouw jaloezie ten opzichte van de camera van Samsung. Toch denk ik dat mijn volgende telefoon een Apple gaat zijn. Ik vind ios zoveel fijner werken dan android!

IK heb een S4 en straks een i Phone 5.

dan test ik wat ik prettiger vind en geef ik je antwoord.



Tot nu toe vind ik Samsung S4 snel leeg maar prettiger werken dan de i Phone 4, daar heb ik namelijk wel ervaring mee.
Ik heb Samsung, Sony en HTC geprobeerd in het verleden maar wel altijd mijn iPhones erbij gehouden. Ik denk dat je heel veel spijt gaat krijgen als je naar Samsung (Android) overstapt, ik heb inmiddels alleen nog maar een iPhone en hoef nooit meer terug naar Samsung of Android. Zo denkt trouwens iedereen in mijn omgeving erover, ik ken niemand die gelukkig was met de 'overstap', ze komen allemaal weer uit bij de iPhone.



Ik weet niet óf hij al uit is bij jullie maar ik heb sinds een kleine week de nieuwe (roze!) iPhone 6s plus en ik ben weer opnieuw verliefd, wat een TOP toestel. Super snel, intuïtief, geweldige nieuwe mogelijkheden en de nieuwe camera maakt prachtige fotos en filmpjes!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben erg tevreden over mijn huidige Samsung Galaxy Mega 6.3, maar ik ben bezig met de overstap naar de Galaxy S6 Edge Plus. Sommige dingen werken uitstekend met elkaar samen en ook met zaken als Google Calendar, Google Keep en Gmail, inclusief hun autosynchronisatie.



Als je een afspraak maakt in de agenda met de locatie erbij komt de navigatie met de juiste vertrektijd van je huidige locatie, desnoods met de juiste buslijnen, treinen, waar je moet overstappen, hoe laat de volgende trein vertrekt, inclusief storingen bij het OV. Dat vind ik helemaal geweldig!



Ik wil daarmee verder gaan dus het volgende toestel wordt dus weer een Samsung. De Mega wordt niet goed meer ondersteund en bovendien is de camera beschadigd (het toestel werkt verder nog wel).



Ik betaal 203 euro eenmalig voor het toestel en daarnaast - vergeleken met mijn huidige smartphone - 10 euro per maand extra. Het abonnement gaat van 3 GB naar 5 GB.
World of Warcraft: Legion

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven