Bereikbaarheid verbeteren

01-10-2015 09:53 53 berichten
Terwijl ik één topic aan het openen was, kreeg ik telefoon. Op een haar na weer de oproep gemist. Het was mijn vader, die ik terug belde. Hij schijnt zich helemaal scheel te ergeren aan het feit dat ik moeilijk te bereiken ben, telefonisch.



Kijk ik naar mijzelf, dan moet ik eerlijk zijn en moet ik toegeven dat ik dat ben. Ik ben doof voor de telefoon. Als mensen bellen en ik kan niet opnemen, dan bel ik vaak pas later terug. Ik neem de telefoon niet mee naar de badkamer als ik sta te douchen. Die ligt dan gewoon beneden. Pech gehad, denk ik dan. Als ik een oproep heb gemist, kan ik daar vaak pas na een lange tijd achter komen (een uur is geen uitzondering, helaas).



Zakelijk gezien en ook privé (ik heb een zieke moeder, dus mocht er plotseling wat gebeuren dan zou het verschrikkelijk zijn als ik daar zo laat achter kom) is het dus wel een vereiste dat ik er beter mijn best op doe.



Maar goed, iemand die zich eigenlijk weer ergert aan het feit dat je bereikbaar MOET zijn, hoe verander je dat eigenlijk?



Ik heb mijn telefoon alleen bij me als ik het huis uit ga, verder draag ik deze niet bij me, maar ligt die bijvoorbeeld in de keuken. Op het werk ligt mijn telefoon vaak in de tas, pak deze alleen als ik deze nodig heb. Ik ben vaak te laat met de batterij opladen. Dat soort zaken waardoor het terecht is dat mensen zich daar aan gaan ergeren.



Niet uit onwil, maar omdat mijn focus er niet ligt, denk ik. Des te moeilijker om het te veranderen, vind ik. Dus wie heeft er tips of handigheden waardoor ik het niet vergeet?



O ja, mijn vader vond dat ik ook maar een vaste telefoon moest nemen. Die hebben we maar weg gedaan omdat alleen mijn ouders daarop belden en dat begon ik dan wel een dure grap te vinden. Dus daar heeft hij wel een nee op gekregen en die komt er ook echt niet meer.
Alle reacties Link kopieren
Bul, je snapt dat ik doelde op het vnl bereikbaarheids gehalte en dat daar tegenwoordig zoveel aan opgehangen wordt/vreemde reacties soms op komen. Mijn mobiel is tevens mijn zakelijk mobiel. Dus afgezien van het feit dat ik die dus niet mee onder de douche/naar de wc neem, heb ik 'm verder altijd bij me. Of ik a la minute reageer is dan een tweede. Dat bepaal ik zelf én wanneer ik dan wel in de gelegenheid ben. Overdag, als ik werk, en ik ben niet in de gelegenheid, staat de telefoon dan evt. doorgeschakeld.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
De bereikbaarheid is er voor mijn gemak. Opnemen/antwoorden is een keuze, ik voel me niet gedwongen en kies wat ik wel of niet opneem of beantwoord en op welk moment.
Shoot first, ask questions later!
Ik zou de telefoon iedere avond aan de lader leggen als je een smartphone hebt. Past prima in het ritueel van tanden poetsen en voorbereiden op gaan slapen. In mijn privé tijd zou ik me dan weer niet druk maken om de telefoon, maar anders kan je misschien het volume zo hard zetten dat hij ook vanuit de tas te horen is?



Verder ben ik met je eens dat iedereen tegenwoordig altijd maar bereikbaar moet zijn. Ik woon samen, maar mijn moeder klom nog net niet in de hoogste bomen toen ik vier uur lang onbereikbaar was. Dat ik meestal gelijk reageer betekent niet dat me gelijk iets raars is overkomen wanneer je een paar uur niets hoort. Ik vind het een slechte ontwikkeling, voor de mobiele telefoons was een radiostilte van een paar dagen doodnormaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven