Halloween en Kerstmis!

02-10-2015 18:39 100 berichten
Alle reacties Link kopieren
Eindelijk, het is weer najaar

Gisteren alvast kerstspullen gekocht bij de Action. Heb echt hele mooie dingen. Nu alleen nog witte slingers voor in de boom, even wachten totdat ze die weer hebben. Ook zijn de foto's voor onze home made kerstkaarten alvast gemaakt! Lekker fout maar daar is het mij ook om te doen. Geen Action-kerstkaarten dus dit jaar maar zelfgemaakt. Nu alleen nog laten afdrukken, schrijven, adresseren en sturen. Nog maar ruim twee maanden wachten Heb ook Merry Christmas, Happy New Year en kerstbal-stickers om erop te plakken.



Oh ik heb er zo'n zin in! Heb vriendinnen natuurlijk alvast themakaartjes per post gestuurd om ze een fijne herfst te wensen en dat doe ik ook met Halloween en winter



Met Halloween trek ik mijn gothic-jurk weer eens een dagje aan en natuurlijk versier ik het huis en kijken we enge films. Kerstmis wordt traditioneel gevierd in joggingbroek.



Ik kijk er ZO naar uit: en nu is mijn vraag: wie kan er ook echt niet meer wachten????
Alle reacties Link kopieren
Ik heb zo'n takken hekel aan dat hele Halloween gebeuren. Getver.



Maar gelukkig wonen wij in een streek waar St. Maarten nog heel populair is. En gelukig ook Sinterklaas. Na 6 dec is het pas tijd voor Kerst.

Wij wonen vlakbij een dorp waar ze helemaal los gaan met buitenverlichting e.d. elk jaar gaan we wel een avondje kertmannetjes tellen. Onze kinderen vinden het ook prachtig en gaan van Ooo en aaa op de achterbank)
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt leuk potsiedikkie!!



Hier ook pas de boom en grote versieringen na 6 december hoor. Heb ik van mijn moeder. Eerst Sinterklaas, dan Kerst.
quote:blue_lagoon schreef op 02 oktober 2015 @ 21:36:

[...]





Dat is toch in de nacht van 30 april op 1 mei?ik denk er ook nog even over hoor
Alle reacties Link kopieren
quote:KingImmortal schreef op 02 oktober 2015 @ 21:43:

[...]



ik denk er ook nog even over hoor
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mij best het te negeren omdat de kerstpret anders te lang gaat duren en ik er tegen kersttijd erop uitgekeken ben. Bovendien is de vorige kersttijd nog te kort geleden.



Halloween is niet van onze cultuur en zegt me niks.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Over Halloween praten maakt je natuurlijk wel ontzettend internationaal en wereldwijs en je overstijgt daarmee natuurlijk die simpele Hollandse provinciaaltjes.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Mensen vieren toch al jaaaaren Halloween? Hier is echt op elke hoek van de straat een Halloweenfeestje op de 31ste. Ik ga wel eens. Halloween vind ik wel lachen, zo eng mogelijk verkleden. Ik voel me dan alleen echt totaal niet internationaal en wereldwijs en ga ook niet mijn huis verhalloweniseren
Alle reacties Link kopieren
Ik voel me ook niet internationaal en wereldwijs, integendeel. En kom gewoon uit de provincie
quote:retrostar schreef op 02 oktober 2015 @ 21:58:

Over Halloween praten maakt je natuurlijk wel ontzettend internationaal en wereldwijs en je overstijgt daarmee natuurlijk die simpele Hollandse provinciaaltjes.als je het woord in de juiste kringen laat vallen, klim je echt in een moordend tempo de maatschappelijke ladder op.
Halloween, Sint Maarten, Sinterklaas, Kerst, Oud en Nieuw, Driekoningen: ik vind het allemaal gezellig en leuk en wil het allemaal vieren. De rest van het jaar houd ik juist van rust en niet teveel gedoe en vooral knusse huiselijke gezelligheid met mijn eigen gezinnetje.
Nou ja, wij kennen in Nederland misschien niet echt de "feesttradite" met het eng verkleden en kinderen die dan langs de huizen gaan, maar Allerheiligen is puur vanuit religieus oogpunt iets dat wel bij de Nederlandse cultuur (de katholieke dan wel) past. En het gaat dan om hetzelfde feest.
(En het geldt eigenlijk voor veel meer feesten, ook die veel verder teruggaan dan de katholieke/christelijke invulling eraan, sorry ik heb daar gewoon wat mee)
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Samhain



TO, je mag dan al het begin van de winter gaan vieren en hoeft niet te wachten tot 21 december!
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 02 oktober 2015 @ 22:15:

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Samhain



TO, je mag dan al het begin van de winter gaan vieren en hoeft niet te wachten tot 21 december!
Alle reacties Link kopieren
quote:KingImmortal schreef op 02 oktober 2015 @ 22:06:

[...]



als je het woord in de juiste kringen laat vallen, klim je echt in een moordend tempo de maatschappelijke ladder op.Ja pcies, je moet aan je status denken.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
quote:NYC schreef op 02 oktober 2015 @ 22:13:

(En het geldt eigenlijk voor veel meer feesten, ook die veel verder teruggaan dan de katholieke/christelijke invulling eraan, sorry ik heb daar gewoon wat mee)



In de christelijke/katholieke stromingen vieren ze het al vanaf eerste advent. Dan is de boom al versiert en op tafel een adventskrans.

De krans telt 4 kaarsen = vier adventsdagen voor kerst.

De Lidl heeft al adventskalenders met chocolade in de winkel.

Onze zoon was gek op die goedkope adventskalenders, vooral op chocolaatjes.

Je hebt ze in diverse maten.





Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Nou Blue, je weet hoe ik er over denk. Het kan me niet snel genoeg eind maart of zo zijn. Vandaag nog even heerlijk genoten van een terrasje pakken.



Met Kerst ben ik het liefst alleen thuis en dat doe ik al meerdere jaren zo.
Alle reacties Link kopieren
Fijn dat je zo hebt genoten vandaag Thee! Een terras vind ik ook altijd leuk.
Alle reacties Link kopieren
Halloween vind ik wel iets hebben. Niet het kinderfeest met geleur langs de deuren, maar de versieringen! Was ooit in Hongkong tijdens Halloween en daar kijk je sowieso je ogen uit, maar met de Halloween decoraties helemaal!

En 'n reisvriendinnetje uit Amerika is ook helemaal into Halloween. Ze versiert haar huis en doet mee aan allerlei volwassen Halloween activiteiten...verkleed! En dan te bedenken dat ze in het dagelijks leven advocaat is
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
quote:blue_lagoon schreef op 02 oktober 2015 @ 20:34:

Wat leuk geordie, uitgebreid Halloween vieren met een hele groep! Veel plezier met de voorbereidingen en natuurlijk het feest zelf!



Wat lief, dank je wel! Zoals met zoveel feestjes is de voorbereiding minstens zo leuk als de gelegenheid zelf! Wij zijn inmiddels met zo'n grote groep dat we het sinds een paar jaar in een zaaltje doen, wat we dagen van te voren al aankleden. We zijn allemaal begin dertigers, maar rond die dagen zijn we net een stel kleine kinderen

Rondom Kerstmis ( de ene keer net voor kerst, de andere keer tussen kerst en oudjaar) vieren we ook gezamenlijk een feest, maar die voorbereidingen beginnen pas in december ;)
Alle reacties Link kopieren
quote:potsiedikkie schreef op 02 oktober 2015 @ 21:40:

Ik heb zo'n takken hekel aan dat hele Halloween gebeuren. Getver.



Ik vond het ook altijd heel erg stom! Totdat ik in een buurt ging wonen waar ze er elk jaar een heel gebeuren van maken. Mensen versieren hun huis, de kinderen gaan langs de deuren en daarna komt iedereen samen met hapjes en drankjes, lichtjes overal, vuurkorven etc. Nu doen we elk jaar mee



In onze regio wordt Sint Maarten niet gevierd trouwens. Als kind wist ik niet eens dat dat feest bestond. Ik heb dus niet het gevoel dat ik een eigen traditie inruil voor iets Amerikaans.
voor mij is ook nog te vroeg in mijn hoofd is het nog zomer. maar zo tegen eind november begin ik ook wel kerst kriebels te krijgen, dat wordt nog leuk dit jaar, mijn vriend is niet zo een kerstliefhebber en ik dus wel dus krijg een hoop scheve blikken waarschijnlijk
Ik heb het even uit weten te stellen, maar ik geef toe: ik heb er enorm veel zin in!

Met halloween heb ik ergens wat minder (al vind ik herfstdingen wel weer leuk!), maar nu we met scouting een weekendkamp in dat weekend hebben moeten we er natuurlijk een halloweenkamp van maken Lekker versieren, verkleden en zo!



Sinterklaas is geweldig (wederom is scouting een goeie smoes, ik geef leiding aan de kleinsten en mag dus uiteraard het sinterklaasjournaal en alles er omheen volgen), en ik heb de eerste kruidnoten alweer op. 'Mijn' gezin (dus mijn ouders, broertjes, zusje, man en ik) vieren sinterklaas nog steeds, gewoon als smoes om gezellig bij elkaar te komen. Ik heb dan ook een enorm leuke familie!



Kerst vind ik ook al geweldig. Kerstmuziek probeer ik nog wel een tijd uit te stellen, ik weet dat ik het anders zat ga worden, en de kerstversiering staat er nog niet - maar nu het kouder wordt liggen de fleecedekentjes met kerstboompjes al door het huis heen
Alle reacties Link kopieren
Het is zo koud buiten (vind ik) dus heb het eerste Sinterklaas cadeautje gekocht voor zoon. Moest er nog niet aan denken maar nu met die kou, heb ik er stiekem heel veel zin in.



Kerstversiering 'mag' hier ook pas na sinterklaas .
Hier dus ook, anders wordt mijn man boos Ondertussen is hij degene die al weken kerstliedjes draait in de keuken als hij staat te koken. Wel mooie kerstliedjes gelukkig <3

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven