Indringer?

03-10-2015 01:17 18 berichten
Geen idee wat ik met dit topic wil. Even van me afschrijven.



Ik stond in de tuin te roken en hoorde steeds 2 jongens door de straat rennen. Renden over de oprit van de buren heen. Even dacht ik dat het de buurman was.



Om kwart voor 12 ging de deurbel. Mijn vriend kon elk moment thuis komen en dacht dat hij de sleutels was vergeten.

Hartstikke stom van me, maar ik deed de voordeur open. Daar stond een jongen die ontzettend zenuwachtig was en vroeg hoelaat het was. Vertelde dat ik het niet wist en wou de deur dicht doen. Hij probeerde de deur open te drukken. Uiteindelijk de deur dicht gekregen en meteen de politie gebeld.



5 minuten later reed de politie steeds rondjes door de buurt. Ik ben net gebeld door hen. Ze vertelden dat er meerdere meldingen waren en dat ze 2 jongens hebben aangehouden.



Vriend is inmiddels thuis, maar de schrik heb ik nog verschrikkelijk te pakken. Nu is het goed afgelopen maar het voelt als een ontzettende inbreuk. Lesje ook geleerd dat ik 's avonds geen deuren meer open doe.



Nu eerst maar een borrel en straks hopelijk lekker slapen.
Alle reacties Link kopieren
Wat een akelige ervaring.

Neem maar lekker een borrel en gelukkig is het goed afgelopen.
Alle reacties Link kopieren
Heftig, gelukkig niks gebeurd.

De schrik blijft nog wel een tijdje, heb zelf (heel lang geleden) een inbreker betrapt die probeerde binnen te komen, lag al te slapen werd wakker van een bepaald geluidje en ging beneden kijken stond er iemand in me tuin, politie gebeld en ik had dus geen twee minuten later moeten beneden komen dan was hij binnen geweest, heeft best lang geduurd voordat ik me echt weer veilig voelde in mijn eigen huis.

Hoop dat je het snel van je af kan zetten en je weer je eigen veilig voelt in je huis
Alle reacties Link kopieren
Heftig! Maar dit is niet 's avonds, maar 's nachts en dan doet 'n verstandig mens (man of vrouw) idd geen deur meer open. Als het je vriend was die zijn sleutels was vergeten had ie je kunnen bellen/appen op het moment dat ie voor de deur stond.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Wat een nare ervaring.

Gelukkig is het goed afgelopen.

Ik doe nooit de deur open zelfs niet overdag.

Ik doe het slaapkamer raam (tuimelraam en slaap beneden) een stukje open en vraag wat er is.

Neem maar een borrel dan slaap je goed. Proost!!!
quote:redbuIIetje schreef op 03 oktober 2015 @ 01:29:

Heftig! Maar dit is niet 's avonds, maar 's nachts en dan doet 'n verstandig mens (man of vrouw) idd geen deur meer open. Als het je vriend was die zijn sleutels was vergeten had ie je kunnen bellen/appen op het moment dat ie voor de deur stond.



Was ook onverstandig. Normaal klopt hij op het raam. Heb in een relfex de deur open gedaan denk ik. Snap van mezelf ook niet goed waarom ik de deur open deed.



Zo stom, achteraf viel het best mee allemaal. Er is verder niks gebeurd, maar voel me nu niet op mijn gemak.
Alle reacties Link kopieren
Bah, wat een nare ervaring. Heb met je te doen. Je hebt nu geleerd om nooit meer zomaar de deur open te gooien! Neem je borrel, knuffel je vriend en hopelijk slaap je goed.
Alle reacties Link kopieren
He wat ontzettend naar! Dit overkomt je niet weer, maar je zou kunnen kijken voor een kierstandhouder voor je voordeur. Dan kan je hem gewoon op de haak doen en dan open doen, heb je ook geen voet meer tussen je deur in het ergste geval.
Wat naar!! Ik begrijp helemaal dat je echt flink geschrokken bent.
Wat een nare ervaring.



Wij hebben sinds kort een knip op de deur die we er 's avonds opdoen. Dan kun je de deur op een kiertje opendoen en bij 'goed volk' kun je hem er snel afdoen. Kost slechts een paar tientjes en zit er in 10 minuten op.



Mosterd, ik zie dat deze tip al was gegeven.
Bah dat is toch akelig! Ik doe nooit de deur open zodra het donker buiten is, dus in de winter is dat vaak al vanaf 17:00. Mocht mijn man echt eens de sleutel vergeten zijn dan appt hij me maar dat hij bijna thuis is, dan doe ik de deur pas open, eerder niet.

Je hoort allemaal van die enge dingen, gelukkig heeft de politie wel ingegrepen en die 2 jongens te pakken gekregen.
Alle reacties Link kopieren
In eerste instantie niet handig van je, maar je hebt het goed opgelost!

Sherlotte Holmes helpt boeven vangen
Alle reacties Link kopieren
Een heel akelige ervaring.

Maar je hebt goed gehandeld, je hebt die jongen buiten gehouden en, mede door jouw telefoontje, zijn die jongens nu opgepakt.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar
Alle reacties Link kopieren
Wat een nare ervaring. Voortaan maar niet meer opendoen totdat je zeker weet wie het is. Echt hoor, doe ik ook.
Alle reacties Link kopieren
Ah wat naar! Je hebt het wel goed opgelost, fijn dat er twee jongens zijn opgepakt. Sterkte komende tijd!
Alle reacties Link kopieren
Heb je vannacht kunnen slapen?

En niet naar gedroomd?
Heb vannacht non stop over inbrekers gedroomt... Ik werd ook van elk pietluttig geluidje wakker. Maar ben weer redelijk van de schrik bij gekomen.



We hebben meteen een kierstandhouder op de voordeur gezet. Bedankt voor de tip overigens!
Ik doe 's avonds als ik alleen ben en het is donker buiten, nooit de deur open. Dat betekent dat dat in de winter al om 19 uur kan zijn.

Als mijn man er is, heb ik er geen moeite mee, maar anders blijft de deur dus dicht. Als het een bekende is en die ziet licht branden, bellen ze wel. Ik vind die kierstandhouder ook wel en goede tip. Alhoewel een zware jongen hem alsnog gewoon open drukt volgens mij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven