Huis te koop / Open huis

30-09-2015 12:16 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
3 Oktober is er weer een NVM Open huizen dag!



Wie doen er mee?!

Tips? ---> wat WEL en wat NIET te doen?



Heeft iemand er ervaring mee dat na de open dag zijn of haar huis verkocht is?



Ik ben benieuwd ... :-)
Alle reacties Link kopieren
Wij doen volgens mij al voor de 6e keer op zn open huizen dag kijken bij andere huizen. We krijgen het juiste huis maar nergens gevonden. Wat voor mij echt niet hoeft: appeltaartgeuren, nieuwe zeepjes, vrolijke kussentjes op de bank en meer van zulks. Ik kom voor het huis, dus ik wil weten hoe het huis er uit ziet. Welke kamers er zijn, hoe ik dat kan indelen, of onze bank er in past, of ik mezelf zie staan in de keuken, of de buren niet inkijk op je tuin hebben, of de garagedeur werkt, dat soort dingen.



Het zal mij echt niet boeien hoe andere mensen wonen, het gaat er om dat ik onszelf er zie wonen, dus hoe leger hoe beter.
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk, weer een dag overal appeltaart eten
quote:ted63 schreef op 30 september 2015 @ 23:39:

Heerlijk, weer een dag overal appeltaart etenBij mij zou je nu ik dit topic gelezen heb alleen nog een stukje zeep krijgen. Wel een nieuw stukje!
Alle reacties Link kopieren
Wij doen ook mee. Alleen gaan wij zelf ook op pad, dus zit mijn moeder verplicht opgesloten in ons appartement haha!



Wij maken extra goed schoon, zorgen dat het opgeruimd is en dat de katten incl toebehoren die dag ergens anders zijn.



Is een stuk taart/cake nou echt nodig? Of koffie? Bosje bloemen is wel een goede.



Wij hebben van de makelaar eigenlijk nog 0,0 informatie gekregen over hoe en wat. Behalve wat stickers/raamposters en een standaard blaadje waarop staat hoe je je huis verkoopklaar moet maken. Niks over de openhuizendag. Moet je dus naam/telefoonnummer vragen aan kijkers?!
bats!
Ik zou zelf geen taart of cake doen.
Niet te persoonlijk maken; mensen moeten hun eigen spullen erin kunnen fantaseren. En de geijkte dingen als: verse bloemen, (geur van) appeltaart of brood. Zeggen ze. Succes!
Eh nee, ik wil dus niet in een huis lopen waaraan ik kan zien dat er geleefd wordt. Het liefst bekijk ik lege huizen. Nu wordt dat lastig als je er woont, dus doe gewoon zoveel als mogelijk is weg. Jouw huiselijke sfeer interesseert mij namelijk niet, hoe je huis is zonder je spullen wel
Alle reacties Link kopieren
Wij doen ook mee. En twijfelen over de koffie en koekjes. Is dat gastvrij of maakt het dat te persoonlijk.



Ook vraag ik me af wat je zelf de hele dag doet. Je wilt mensen niet het gevoel geven dat ze storen maar ook niet de hele dag zitten te wachten. En moet ik mijn man en kind even wegsturen als er mensen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ja ik zou er wel voor zorgen dat er zo min mogelijk mensen zijn.

En je kan toch koffie aanbieden? Dan kunnen mensen zelf kiezen. Ik zelf zou het niet hoeven, het loopt zo onhandig door het huis, en je hebt toch niet echt tijd om het op te drinken, het is niet zo alsof we nog een half uur met de verkopen gaan klessebessen.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Alle reacties Link kopieren
succes vandaag voor degene die meedoen!
Alle reacties Link kopieren
Yes! Eerste bezoeker al gehad, in ieder geval niet voor niks schoongemaakt haha.



Helaas ging ze nog wel meerdere appartementen bekijken dus het zegt niks. Maar in ieder geval één bezoeker al gehad!
bats!
Iedereen succes, en Draakje, dat is mooi, het begin is gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Zoooo... 6 kijkers gehad vandaag!

de 7e kijker waren de ouders van een stel die in de ochtend langs zijn geweest... wilde ook even advies van papa en mama krijgen.



Super tevreden en erg benieuwd of er een echte koper tussen zat.

Ze waren allemaal erg enthousiast!

Het zonnetje heeft dan ook wel erg mee geholpen vandaag!



Hoe is het bij jullie gegaan???
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in maart mee gedaan met de open huizen route. Mijn man deed het alleen,laten er nou echt 8 kijkers geweest zijn.

De laatste,die zag dat het zo druk was geweest en al paar keer naast de pot gepiest met een huis,heeft toen gelijk gemeld dat ze een bod gingen doen bij de makelaar. Die avond was ons huis onder voorbehoud verkocht. Mazzel dus.....



groetjes Suusje

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven