iPhone 5 batterij vervangen?

03-10-2015 20:24 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al een tijdje ruzie met de batterij van mijn iPhone 5 (een gewone 5, ruim 2 jaar oud).

Hij is gewoon heel snel leeg. Nu was ik al aan het zoeken naar een nieuwe betaalbaar iPhone zegt mijn vriend ineens 'je kan ook de batterij vervangen'. Ik dacht altijd dat dat niet kon met die iPhones.

Voor 12,95 heb je al een nieuwe batterij en online kun je allemaal instructie video's vinden hoe dat moet.



Iemand hier ervaring mee? Is het het waard?
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Alle reacties Link kopieren
Niet met een iPhone.

Wel met HTC one X . Dat is goed te doen met de juiste schroevendraaier en YouTube

Voor 30 euro had ik een nieuwe accu en microfoon.
wie de toekomst als tegenwind ervaart, loopt in de verkeerde richting.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook gewoon je telefoon vervangen als ie 2 jaar oud is, want dan is je abo toch aan verlenging toe.
Shoot first, ask questions later!
Alle reacties Link kopieren
Er is een algemeen probleem geweest met de accu van iPhone 5. Heb je al gekeken of jouw telefoon in het programma valt? Linkje
quote:mayolijn28 schreef op 03 oktober 2015 @ 20:39:

Er is een algemeen probleem geweest met de accu van iPhone 5. Heb je al gekeken of jouw telefoon in het programma valt? Linkje



Mijn batterij is een drama maar valt helaas niet binnen het vervangprogramma

Vervangen batterij zou ik niet doen TO, 12,95 klinkt ook niet echt betrouwbaar.
Alle reacties Link kopieren
Ik val ook niet in het vervang programma en eigenlijk vind ik toestel + abo combi oplichterij want je betaalt je toestel gewoon terug. Ik betaal of 20 euro voor een simonly of 40 euro voor dezelfde belminuten/MB's incl. nieuwe iPhone met contract voor 2 jaar. En die simonly heb ik al dus geen contract en elke maand opzegbaar.



Dus vandaar liever geen toestel incl. abo maar of voor een paar tientjes proberen de batterij te vervangen of een nieuw toestel los.
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
quote:boannan schreef op 03 oktober 2015 @ 21:04:

Ik val ook niet in het vervang programma en eigenlijk vind ik toestel + abo combi oplichterij want je betaalt je toestel gewoon terug. Ik betaal of 20 euro voor een simonly of 40 euro voor dezelfde belminuten/MB's incl. nieuwe iPhone met contract voor 2 jaar. En die simonly heb ik al dus geen contract en elke maand opzegbaar.



Dus vandaar liever geen toestel incl. abo maar of voor een paar tientjes proberen de batterij te vervangen of een nieuw toestel los.



Eh ja,wat had je dan verwacht? Dat je een iPhone krijgt bij je abonnement?



Ik heb trouwens wel vaker batterijen laten vervangen van iPhones en dat gaat altijd goed. Dat de batterij snel leegloopt ligt trouwens niet altijd aan de batterij.
quote:nerdopviva schreef op 03 oktober 2015 @ 21:09:

[...]





Eh ja,wat had je dan verwacht? Dat je een iPhone krijgt bij je abonnement?



[..]Ik verwachtte wel dat het goedkoper zou zijn dan een los toestel aanschaffen, maar toen ik ging rekenen, bleek dat voor wat ik wilde (iPhone6 met vrij eenvoudig abonnement) helemaal niet zo te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb goede ervaringen met www.parts-repair.nl



Wel wat duurder dan ¤ 12,95. Voor zo'n ¤ 45 heb je gereedschap en een nieuwe accu. En een instructiefilmpje.

Je kunt het ook laten doen bij zo'n iphonedokter ofzo.
Ik heb voor ¤39,= de batterijen van mijn 5S laten vervangen.

Je moet het scherm van de telefoon oplichten met een zuignapje, vervolgens moet je eea loshalen en dan kun je de batterij eruit halen. Je moet wel de goede schroevendraaier hebben. Als je de kop van die schroefjes kapotdraait kan niemand er meer wat mee.
Alle reacties Link kopieren
quote:mayolijn28 schreef op 03 oktober 2015 @ 20:39:

Er is een algemeen probleem geweest met de accu van iPhone 5. Heb je al gekeken of jouw telefoon in het programma valt? Linkje

Jeeee, dit wist ik niet en mijn iPhone 5 valt wel in het programma!

Morgen meteen naar de winkel :-)
Alle reacties Link kopieren
quote:redbuIIetje schreef op 03 oktober 2015 @ 20:31:

Je kunt ook gewoon je telefoon vervangen als ie 2 jaar oud is, want dan is je abo toch aan verlenging toe.



Groeit het geld bij jou aan de bomen dat je zomaar een nieuwe telefoon kan kopen? Mijn telefoon is inmiddels ook al 3 jaar oud dus krijg ik dan een nieuwe van jou?



Ontopic: Je kan je batterij goedkoop laten vervangen door vele telefoonrepair winkels. Tegenwoordig zitten die overal, dus ik zou even in het centrum bij een stad in de buurt kijken. Ik hoor hier echter veel verschillende verhalen over, de ene die laat zijn accu vervangen en vervolgens gaat deze nog jaren mee terwijl bij de andere de nieuwe accu ook weer binnen een paar maanden kapot is. Dus ik weet niet hoe effectief deze oplossing is, maar het valt te proberen.

Je kan inderdaad ook zelf een accu vervangen, maar als je een leek bent op het gebied van telefoon hardware dan zou ik je dat toch afraden. Het is moeilijker dan het lijkt. Ik hoorde ook dat wanneer je zelf aan je telefoon gaat sleutelen, de garantie vervalt. Maar dat weet ik niet zeker.
Alle reacties Link kopieren
quote:belle_epoque schreef op 03 oktober 2015 @ 21:30:

[...]



Jeeee, dit wist ik niet en mijn iPhone 5 valt wel in het programma!

Morgen meteen naar de winkel :-)



Er is ook een probleem met de aan/uitknop, daar viel de mijne in. Helaas had ik het scherm al eens laten maken, hier in de stad en niet bij Apple, waardoor het hele verhaal niet door ging. Ofja kon wel, maar dan zou ik alle niet-officiele onderdelen moeten laten vervangen door Apple en daar uiteraard voor betalen.



@TO: balen dat die van jou er niet in valt. Ik heb wel eens filmpjes gekeken voor het reinigen van de cameralens, daarvoor moest ook de hele iPhone uit elkaar en ik durfde het niet aan. Maar als het voor jou nu een max investering is van 12,95 of anders sowieso een nieuwe kopen, is het nog wel het proberen waard.
Alle reacties Link kopieren
Of breng m langs zo'n reparatiezaakje inderdaad. Voor mijn 4S kostte het ¤39,- en toen waren al mijn telefoonproblemen weer opgelost. Stuk goedkoper dan een andere iPhone.
Alle reacties Link kopieren
hey

ja je kunt het wel proberen de enige vraag bent u handig ?

ik zou het gewoon door een expert laten doen .

mvg sanne



iPhonerepairs
Mijn man heeft hem toevallig laten vervangen van de week. (Hetzelfde probleem) Niet zelf, maar bij een zaak, ¤49,95 all in. Telefoon werkt weer prima.
quote:redbuIIetje schreef op 03 oktober 2015 @ 20:31:

Je kunt ook gewoon je telefoon vervangen als ie 2 jaar oud is, want dan is je abo toch aan verlenging toe.Kan, maar het is een stuk goedkoper om alleen de batterij te vervangen en dan een goedkoop sim only abbo te nemen voor 1 of 2 jaar, als je toestel verder nog goed is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven