Draadloos opladen IKEA

03-10-2015 13:09 50 berichten
Ik ben van plan om een IKEA draadloos oplaad station te kopen. Ben er nog niet uit of ik een lampje, tafel of het inbouwplaat wil aanschaffen. Wie heeft er al ervaring mee en wat zijn de + en - punten waar ik op moet letten, voordat ik een ritje naar de IKEA waag.



Ps. In de IKEA gids werd mij niet helemaal duidelijk hoe het opladen precies werkt. Na een google sessie ben ik erachter dat mijn telefoon een qi ontvanger heeft en dat mijn telefoon geen hoes nodig heeft.



Wie oh wie kan mij meer info verschaffen.
quote:redbuIIetje schreef op 03 oktober 2015 @ 17:42:

Vind slaapkamer hoe dan ook de meest ideale plek, want alleen 's nachts loop je niet met je telefoon van hot naar her, dus da's het ideale moment om op te laden.Bij mij wil het nog vaak zijn dat als ik thuis kom uit mijn werk, dat mijn telefoon gelijk opgeladen moet worden. Of het dan handig is om dan mijn telefoon in de slaapkamer te laden moet zetten, is voor mij nu nog een vraag. Hopelijk komen er nog ervaringen van anderen bij, eer ik besluit welke het gaat worden of niet.
anoniem_64b9896d19796 wijzigde dit bericht op 03-10-2015 17:56
Reden: .
% gewijzigd
quote:kerol schreef op 03 oktober 2015 @ 17:54:

[...]





Dit leest echt heel vreemd. Je slaagt er dus niet in om je oplader op 1 plek te houden, maar je denkt wel dat het handig is om je telefoon opl slechts 1 enkele plaats te kunnen opladen? Ik durf het nauwelijks te zeggen, maar dat is echt vrouwenlogica.



Tip: Lijm je oplader vast in het stopcontact, dan heb je precies wat je zoekt.Het is misschien vrouwenlogiga, maar misschien lees jij wel niet goed. Ik heb de neiging om een losse kabel overal mee naartoe te nemen. Dan weer de slaapkamer, dan in mijn tas, dan woonkamer enz enz. Ten koste van de oplaadkabel. Deze gaat sneller stuk. Vastlijmen gaat het niet worden , gezien de versmeulde/ verbrande oplader. Dus een vaste plek is mijn ideale oplossing.
anoniem_64b9896d19796 wijzigde dit bericht op 03-10-2015 18:03
Reden: .
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een draadloze oplader van ikea. Met een LG G4 werkt het perfect. Ik heb geen speciaal hoesje nodig. Liefs.
there is always hope
quote:hope67 schreef op 03 oktober 2015 @ 19:02:

Ik heb een draadloze oplader van ikea. Met een LG G4 werkt het perfect. Ik heb geen speciaal hoesje nodig. Liefs.Dat is mooi. Kan jij mij vertellen of het opladen net zo lang duurt als normaal? En de houder, blijft deze koud of ook iets warmer net als bij het normaal opladen. Mag ik vragen welke oplader jij hebt?
Alle reacties Link kopieren
Of het langer duurt weet ik eigenlijk niet. Ik leg het er gewoon 's avonds op en 's morgens is het opgeladen:-). Het wordt ook niet warm. Ik heb de "NORDMÄRKE Enkele plaat voor draadloos opladen, berken". Ik wilde het eerst testen voordat ik een lamp koop ofzo.
there is always hope
Alle reacties Link kopieren
quote:vivagirl2013 schreef op 03 oktober 2015 @ 18:01:

[...]





Het is misschien vrouwenlogiga, maar misschien lees jij wel niet goed. Ik heb de neiging om een losse kabel overal mee naartoe te nemen. Dan weer de slaapkamer, dan in mijn tas, dan woonkamer enz enz. Ten koste van de oplaadkabel. Deze gaat sneller stuk. Vastlijmen gaat het niet worden , gezien de versmeulde/ verbrande oplader. Dus een vaste plek is mijn ideale oplossing.

Maar waarom doe je dat dan? Je kunt er toch eentje in je slaapkamer laten hangen terwijl je 'n andere in je tas doet voor onderweg/kantoor?



En nogmaals de vraag: haal jij alle andere stekkers ook elke keer uit de stopcontacten of ben je alleen maar zo paranoia met de stekker van je telefoon?
Shoot first, ask questions later!
quote:hope67 schreef op 03 oktober 2015 @ 19:21:

Of het langer duurt weet ik eigenlijk niet. Ik leg het er gewoon 's avonds op en 's morgens is het opgeladen:-). Het wordt ook niet warm. Ik heb de "NORDMÄRKE Enkele plaat voor draadloos opladen, berken". Ik wilde het eerst testen voordat ik een lamp koop ofzo.Goed om te lezen. Thanks
quote:redbuIIetje schreef op 03 oktober 2015 @ 19:24:

[...]



Maar waarom doe je dat dan? Je kunt er toch eentje in je slaapkamer laten hangen terwijl je 'n andere in je tas doet voor onderweg/kantoor?



En nogmaals de vraag: haal jij alle andere stekkers ook elke keer uit de stopcontacten of ben je alleen maar zo paranoia met de stekker van je telefoon?Ik neem mijn telefoonlader mee, omdat ik er maar een heb. Misschien gebruik ik mijn telefoon erg veel, waardoor hij sneller leeg is. Is dit belangrijk dan? Daarbij is paranoia een groot woord. Wat doet het ertoe hoe andere apparatuur in mijn huis staan. Zoals ik al zei, laat ik mijn telefoonlader niet in het stopcontact vanwege het smeulen en verbranden.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt toch gewoon 'n paar extra kabeltjes kopen? (3 euro bij 't kruidvat bijv)



En wat maakt 't telefoonlader anders dan al je andere stekkers en oplaadapparatuur qua risico op verbranden?
Shoot first, ask questions later!
quote:redbuIIetje schreef op 03 oktober 2015 @ 19:42:

Je kunt toch gewoon 'n paar extra kabeltjes kopen? (3 euro bij 't kruidvat bijv)



En wat maakt 't telefoonlader anders dan al je andere stekkers en oplaadapparatuur qua risico op verbranden?Ja. Ik kan goedkope "China" laders kopen, maar dat wil ik niet en dat is mijn vraag ook niet. Het gaat mij nu om de draadloze IKEA opladers. Als jij daar meer van weet, lees ik het graag.
anoniem_64b9896d19796 wijzigde dit bericht op 03-10-2015 19:56
Reden: Extra info
% gewijzigd
Bijvoorbeeld:



En dit soort stekkers zijn er ook in allerlei varianten te koop.



Kastje is ook los te koop zonder draadloos opladen.

Ze hebben nog meer series (o.a. nordli) en wandplanken met lades.



Maar het blijft leuk ding dat draadloze opladen. Ik houd het liever bij draad. Dat is goedkoper en hoef ik bij een defect geen meubels weg te gooien. Ik heb een nachtkastje met zo'n uitsparing. Die was in de aanbieding (in 1993.... )



EDIT: Die "goedkope" powerstations hebben een lampje dat ze vol zijn. Er zijn veel verschillende uitvoeringen. Zelfs van 11.000 mah.

Ik heb er een van 1000 mah (5 minuten bellen) en 2200 mah waarmee de telefoon helemaal opgeladen kan worden. Die van 1000 mah was een duur kreng en werkt niet zo goed. Maar zit een uitgebreide set met koppelingen bij voor bijna alle mobiele telefoons. Dat maakte het duur en dat er zonnecellen op zitten. De grotere stations kosten wel wat meer dan zo'n nachtkastje. Het past zelfs in en op een nachtkastje. Heel handig.

Sommige hebben ook een standaard voor tablet of telefoon en kunnen als muziekstation worden gebruikt. Maar die zijn weer duurder. Veel varianten...
Oeps.... Ik was even afgeleid door wat andere leuke dingen.



Hier https://nl.wikipedia.org/wiki/Draadloos_opladen kan je er zelf alles over lezen.



Voor- en nadelen



Een voordeel van draadloos opladen is in de eerste plaats, zoals de naam al zegt, dat er geen draad benodigd is tussen de verschillende onderdelen. Dit zorgt voor een betere scheiding van de twee netwerken, waardoor de netwerken beter bestand zijn tegen corrosie. Een nadeel van draadloze stroom echter is dat deze manier van energieoverdracht minder efficient is dan bedrade energieoverdracht, waardoor het opladen van apparaten langer duurt. Tevens levert draadloos opladen de beperking op dat de oplader en op te laden apparaat bij of op elkaar moeten blijven liggen, waar een bedrade verbinding de gebruiker enige bewegingsvrijheid geeft.

Voorbeelden



Een bekend voorbeeld van draadloos opladen is de elektrische tandenborstel, die in de jaren 90 van de twintigste eeuw zijn intrede deed. Daarnaast gebruiken General Motors en Toyota draadloos opladen voor een aantal elektrische auto's en is een aantal smartphone- en smartwatchmodellen voorzien van deze technologie.
Dat is toch gewoon een leuk ding? Het probleem van to is natuurlijk niet echt een probleem en er is wel iets op te verzinnen maar als ze dit leuk en handig vindt en het geld er voor over heeft (prijs valt me trouwens mee) wat maakt het uit? Ik zou zelf voor een verplaatsbaar oplaadpunt gaan. Omdat meubels en lampen kunnen vervelen of niet meer passen of niet makkelijk verplaatsbaar zijn. Een inbouw oplaadpunt is zo permanent, tenminste een gat dan. Maar ik verplaats nogal eens dingen of bedenk me over wat handig is dus dan is iets dat verplaatsbaar is handig. Als je die neiging niet hebt dan is een lamp of kast ook leuk en als je toch nog geen nachtkastje hebt twee vliegen in een klap of je neemt een lamp en je haalt meteen een kastje als je er toch bent. Ik vraag me af waar sommige mensen bepaalde spullen laten als ze geen nachtkastje hebben..
Alle reacties Link kopieren
Snoezeman heeft een verlengsnoer met drie stopcontacten in de la van het dressoir gemonteerd.

De telefoons worden dus opgeladen in de la. Uit het zicht en binnen handbereik.





Achter het gordijn in de woonkamer hebben we een verlengsnoer met zes stopcontacten. Hier kunnen we de tablets laden, die liggen in de boekenkast, lampen aansluiten e.d.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Elektrische tandenborstel is een goed voorbeeld van draadloos opladen.



Er is wel een stopcontact nodig. En je bent meer afhankelijk van dat ene punt waar de lader staat. In dit geval moet je de tandenborstel weg denken en de telefoon er voor in de plaats.
quote:Pumps_italiaans schreef op 03 oktober 2015 @ 21:04:

Bijvoorbeeld: [img]https://www.kruidvat.nl/medias/sys_mast ... 100510.jpg[/img] [img]https://www.kruidvat.nl/medias/sys_mast ... 083166.jpg[/img] [img]https://www.kruidvat.nl/medias/sys_mast ... 427806.jpg[/img]



En dit soort stekkers zijn er ook in allerlei varianten te koop. [img]http://image.allekabels.nl/image/129772 ... 000-ma.jpg[/img]



Kastje [img]http://www.ikea.com/nl/nl/images/produc ... 677_S4.JPG[/img] is ook los te koop zonder draadloos opladen.

Ze hebben nog meer series (o.a. nordli) en wandplanken met lades.



Maar het blijft leuk ding dat draadloze opladen. Ik houd het liever bij draad. Dat is goedkoper en hoef ik bij een defect geen meubels weg te gooien. Ik heb een nachtkastje met zo'n uitsparing. Die was in de aanbieding (in 1993.... )



EDIT: Die "goedkope" powerstations hebben een lampje dat ze vol zijn. Er zijn veel verschillende uitvoeringen. Zelfs van 11.000 mah.

Ik heb er een van 1000 mah (5 minuten bellen) en 2200 mah waarmee de telefoon helemaal opgeladen kan worden. Die van 1000 mah was een duur kreng en werkt niet zo goed. Maar zit een uitgebreide set met koppelingen bij voor bijna alle mobiele telefoons. Dat maakte het duur en dat er zonnecellen op zitten. De grotere stations kosten wel wat meer dan zo'n nachtkastje. Het past zelfs in en op een nachtkastje. Heel handig.

Sommige hebben ook een standaard voor tablet of telefoon en kunnen als muziekstation worden gebruikt. Maar die zijn weer duurder. Veel varianten...Wat apart. Deze kende ik nog niet.
quote:Pumps_italiaans schreef op 03 oktober 2015 @ 22:12:

Elektrische tandenborstel is een goed voorbeeld van draadloos opladen.

[img]http://assets.wehkamp.com/i/wehkamp/470 ... ent470x230$[/img]

Er is wel een stopcontact nodig. En je bent meer afhankelijk van dat ene punt waar de lader staat. In dit geval moet je de tandenborstel weg denken en de telefoon er voor in de plaats.Dit lijkt mij ideaal. Gewoon netjes en zonder gedoe.
quote:vivagirl2013 schreef op 03 oktober 2015 @ 22:19:

[...]





Dit lijkt mij ideaal. Gewoon netjes en zonder gedoe.



Hooo, is geen lader.

Is een dienblad en wel een mooie om mensen te verleiden die tandenborstels te kopen.

De laders zitten gewoon aan het stopcontact.
quote:mwcactus schreef op 03 oktober 2015 @ 21:39:

Dat is toch gewoon een leuk ding? Het probleem van to is natuurlijk niet echt een probleem en er is wel iets op te verzinnen maar als ze dit leuk en handig vindt en het geld er voor over heeft (prijs valt me trouwens mee) wat maakt het uit? Ik zou zelf voor een verplaatsbaar oplaadpunt gaan. Omdat meubels en lampen kunnen vervelen of niet meer passen of niet makkelijk verplaatsbaar zijn. Een inbouw oplaadpunt is zo permanent, tenminste een gat dan. Maar ik verplaats nogal eens dingen of bedenk me over wat handig is dus dan is iets dat verplaatsbaar is handig. Als je die neiging niet hebt dan is een lamp of kast ook leuk en als je toch nog geen nachtkastje hebt twee vliegen in een klap of je neemt een lamp en je haalt meteen een kastje als je er toch bent. Ik vraag me af waar sommige mensen bepaalde spullen laten als ze geen nachtkastje hebben..Goed punt. De Nordmarke oplaadunit,welke hope067 ook heeft zou een goed begin kunnen zijn. Dit zodat ik uit zou kunnen zoeken waar ik de oplaadunit neer zal zetten als vaste plek. Kan altijd in de toekomst een lampje of kastje kopen als het mij bevalt.
quote:Pumps_italiaans schreef op 03 oktober 2015 @ 22:25:

[...]





Hooo, is geen lader.

Is een dienblad en wel een mooie om mensen te verleiden die tandenborstels te kopen.

De laders zitten gewoon aan het stopcontact. De gedachte erachter is hetzelfde. Daar doelde ik op
Ik heb al eerder gezocht naar een leuke doos. Die zijn er ook in meerdere kleuren, maar die kan ik niet vinden.

Google past censuur toe afgestemd op je consumentengedrag. Zelfs al geef je op dat je niet gevolgd wil worden.

BIG BROTHER is following you.



Ikea heeft dit doosje, maar ik vind het niet mooi. Het is wel stofvrij en met meerdere kabels wel het grote voordeel.

ZIE WERKPLEK.



Maar denk voor dit ding het uitstekende puntje op een oplader van tandenborstel. Draadloos is de tandenborstel. Maar leeg is leeg en dan kan het draadloze apparaat alleen weer gebruikt nadat het is opgeladen.



Zie ook het kruisje in het kastje. Dat is gewoon dat eerste ding met kruisje met als ombouw een volledig kastje.
Zie werkplek en kantoor daar heb je elders mooie staan. Die zijn wel duurder, maar mooi. Die werkplek doos van Ikea is van kurk en dat is niet vormvast. Wel fijn materiaal, maar ze staan al krom getrokken in de toonzaal.



http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30198028/
Ik deel dezelfde mening. Het doosje vind ik dus ook niet mooi. Ik wilde dus eerst voor de inbouw Jyssen gaan, welke jij volgens mij ook hebt gepost (met het kruisje), maar na de post van mwcactus, lijkt mij de Nordmarke, welke hope067 heeft misschien toch beter. Keuzes. Keuzes.



Ik moet maar meer gaan posten. Heb nog geen plaatjes rechten.
anoniem_64b9896d19796 wijzigde dit bericht op 03-10-2015 23:25
Reden: Extra info
% gewijzigd
Dat is geen inbouwkasje, maar een los doosje. Het is een heel systeem.

Er zijn vergelijkbare systemen voor in de woonkamer, maar die kan ik niet meer vinden. Die zijn van vlak voordat de smartphone er was. Toen je nog alleen maar MP3 speler, Ipod en zo had. Nu is er steeds meer waar alles in 1 smartphone zit.

Je moest toen via desktop opladen omdat er bijna geen stekkers met USB te koop waren. Er zijn heel mooie van.



Laptoptafeltje bekijen. Daar zit ook sommige bij je kan gebruiken.



Of zelfs zoiets van Ikea



Dit tafeltje is ook leuk als het bij de inrichting past. Er is ook een tafeltje met los dienblad, maar past niet zo mooi. Bij dit tafeltje is een bijpassend laptoptafel van glas. Die is wel mooi, maar gaat na een tijd vervelen. Vooral de taptoptafels heeft uitvoeringen die ook als bijzettafel gebruikt kan worden. Daar is ook een oplader gebruiken wat makkelijker. Een mooie (schoenen)doos bewerken met stanleymes en tijdelijk gebruiken totdat je weet wat te kiezen.
Het middelste tafeltje/kastje is wel leuk. Krijg spantaan zin om naar de IKEA te gaan. Ik denk er nog eens goed over na. Iig thanks voor het meedenken Pumps_Italiaans. Als er nog mensen zijn die ervaring hebben, lees ik het graag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven